Dat is fijn blondje!!! Hier zelf niet fit dus vanmiddag maar thuis, em lekker opgehaald van het Kdv ligt madame de hele middag al te slapen. Gezellig zo'n kindje
Jeetje, wat slapen de meeste kindjes hier goed zeg! Ben jaloers! Liam slaapt echt nog niet zo goed. Normaal van 11 uur (laatste fles) tot hooguit 7 uur, maar als we pech hebben komt ie om 6 uur. Vannacht was het zelfs om 5 uur raak!!! Maar moet zeggen dat hij nog ziek is, dus niet veel per keer drinkt en nog veel uitspuugt en poept. We hadden hem zelfs om half 1 de laatste fles gegeven (waren alletwee op de bank in slaap gevallen..) en die fles bleef er aardig inzitten dus ik dacht die slaapt wel lekker lang, maar helaas. Net even de huisarts gebeld voor de zekerheid maar die geeft aan dat zolang hij nog plast en alert is en hij geen koorts meer heeft hij het gewoon uit kan zieken. Maar toch heeft mijn man maar vrij genomen voor morgen zodat hij niet naar het kdv hoeft. We vinden het niet zo netjes om hem half ziek af te leveren. Bovendien kunnen we hem na elke fles helemaal verschonen omdat hij zichzelf onderpoept. Kan het niet maken om hem weg te brengen terwijl ik dat weet. Straks geef ik niet genoeg verschoning mee en moet ie in vieze kleertjes blijven liggen. Woensdag was mn man al vrij dus dan bekijken we het wel weer... Heb nu, na 3 maanden, trouwens pas het gevoel weer in mn oude ritme te zitten met werk en 2 kindjes. Hebben meerderen dat gevoel? Vond 2 kindjes best wennen namelijk en drukker dan dat ik dacht, maar heb nu weer de rust gevonden.
Flutterby: succes bij de echoscopist morgen! Fijn om te horen dat het wel wat beter gaat met N. Manoontje: Arme knul nog steeds niet beter, hopelijk is de rest bij jullie niet ook ziek geworden. Hier ook nog geen doorslaper hoor, hij heeft het in totaal misschien 3 x gepresteerd om 5,5 uur tussen voedingen te laten... wowkaat: heb je zo'n vast ritme met L.iam met borstvoeding dat hij zo'n vaste bedtijd heeft? Germini: arme L.exi, gelukkig gaat het meteen weer beter nu met de zantac! Blondje: wat een goed nieuws! Flora: en als je wilt dat ze slaapt vertikt ze het natuurlijk beterschap in ieder geval! @slapen: slapen jullie kindjes altijd in hun eigen bedje? Hier slaapt E. overdags beneden in de wandelwagen bak (zolang dat nog past!). 's Avonds afhankelijk van wanneer hij komt na 20:00 gaat hij boven slapen, inclusief bedtijd ritueel. Ik probeer nu overdags wel iets strenger te zijn, als hij eerder komt dan 2,5 uur probeer ik het een beetje te rekken. Hij kan makkelijk langer zonder en ik moet over 2 weken alweer werken en ik vermoed dat ze op het kdv niet heel blij gaan zijn met een baby die om de 2 uur wilt eten :s
Jonijoni: sinds een week hebben we blijkbaar een structuur. Hij slaapt nu door en overdag krijgt liam 5 voedingen (beide borsten) en eigenlijk drinkt hij bijna altijd op dezelfde tijdstppen (het verschilt soms maximaal een uur). Hij krijgt rond 6:00, 10:00, 13:30, 16:30 en 19:30. Liam slaapt savonds/snachts op zijn eigen kamer en overdag soms ook in de kinderwagen. Alleen gaat het slapen overdag niet zo goed. Vind je het spannend om weer aan het werk te gaan? Hoeveel dagen ga je werken? Volgens mij krijgt E. Vanzelf wel een ritme door het kdv, gaat vast wel goed komen! Hoe gaat het verder met je? En hoe gaat het verder met E.?
wat een lekker weer vandaag!!!!! lekker wezen wandelen met de kleine man en de hond, nu even voeden en dan op naar het zwembad om te babyzwemmen!
Wat goed zeg van Liam! Ik denk inderdaad ook dat het kdv wel zal helpen met een ritme. Ik werk straks 4 dagen (1 dag ouderschapsverlof). Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om weer aan het werk te gaan. Komt ook doordat ik momenteel projectloos ben en laatst van een collega weer alle frustraties te horen kreeg die helaas steeds blijven. Ik werk op een lab met mensen die aardige opleidingen achter de rug hebben, maar wat veel dingen betreft zijn het echt net kleuters. Nouja, we zien wel, in het ergste geval stop ik met mijn promotie en ga ik op zoek naar ander werk. Ik zou gerust een jaartje thuis kunnen blijven, maar ik denk niet dat ik een fulltime thuismoeder ben. Verder is hier alles prima. Vandaag de eerste inentingen gehad en meneer was heeeeel erg boos. Gelukkig was het vrij snel weer over toen hij de borst aangeboden kreeg. Nu slaapt hij al 2 uur achter elkaar zowat, dat is voor hem heel erg lang overdags Het huishouden gaat ineens een stuk rapper zo. Geniet lekker van het weer allemaal!
Hé hallo dames, Ik ben hier helemaal niet actief geweest sinds het toppic geopend is. Ik ben meer actief op Facebook. Ik wil even doorgeven dat de datum voor de meeting bekend is (voor de dames die wel meewillen maar niet op Facebook zitten). De datum is 3 juni geworden. We gaan naar dierenpark Amersfoort. Iedereen is welkom en de mannen mogen mee als jullie dat willen. De tijd wordt nog besproken. Als je mee wilt dan horen we het wel. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in! Verder gaat het hier uitstekend met T.im. Hij eet goed, slaapt goed en groeit goed. Hij komt nu bijna een kilo per 4 weken aan! En dat op mama-melk. Ben erg trots Vorigeweek dinsdag zat hij op 6265gram en een lengte van 59,7cm. Hij groeit ongeveer 3cm per maand op het moment. Dat is in mijn ogen erg veel. Ik hoop dat er heel veel dames mee gaan naar de meeting op 3 juni!
Goedemorgen dames! Wat een heerlijk weer he! Jammer dat ik moet werken.... Pffft, hier weer een rotnacht achter de rug. Liam heeft nog steeds diarree en het drinken gaat nog niet goed. Gisteren dronk hij tijdens de laatstse fles maar 160 ml, waardoor hij vervolgens om 3 uur al weer kwam. Nog gerekt tot 4 uur (omdat ik niet bij elk huiltje er een fles in wil doen) maar toen toch maar een fles gegeven. Toen poepte meneer alles weer onder waardoor we om 5 uur eindelijk weer konden slapen. Waarna om 6.30 uur mijn wekker weer ging. :x Ben nu behoorlijk moe. Ik hoop maar zo dat dit nu tijdelijk is. Hij ging net de goede kant op met doorslapen en nu is het de laatste week echt weer 3x niks. Maarja, denk dat door de diarree niet al het eten opgenomen wordt waardoor hij eerder honger heeft. Overdag komt hij nu ook soms al na 3 uur weer. Hopelijk is ie snel beter en komt er weer wat ritme in want dit schiet niet op. Wilde net aankomend weekend met fruit beginnen, maar kijk het nu nog maar even aan. Als hij nog niet beter is stellen we het maar een weekje uit. Jonijoni: Liam slaapt sinds hij 6 weken is alle slaapjes in zijn eigen bedje. Ik merk dat hij dan langer en rustiger slaapt. Liam is een redelijk lichte slaper en beneden wordt hij te snel wakker van alle geluiden. Vind het zelf ook prettiger want soms is hij tussendoor even wakker en dat zie ik dan nu niet. Vaak gaat hij daarna wel weer verder slapen, maar als jhij beneden is en mij ziet/hoort dus niet.
Flora; al weer wat beter met je? Beterschap iig! Manoontje; goed dat je de huisarts hebt gebeld, gaat al wat beter met je ventje? Ook jij beterschap. Joni; en kijk je al uit naar het werken? Oh ik lees t al, jammer van t gedoe, das nooit leuk he. Isa slaapt sinds een maand altijd overdag in haar eigen bedje, dus niet meer kinderwagenbak. Sinds 2 weken ook snachts op haar eigen kamer, ging meteen goed. Wowkaat; fijn dat jullie n ritme hebben gevonden. Nicky; Hey buddy leuk weer van te lezen, en wat fijn dat het zo goed gaat met Tim. Terecht trots hoor! Nog steeds bv dus, goed hoor! Met Maartje ook alles goed? Al aan t werk? Wat n verschil hè, Isa is ook 60 cm en weegt maar 4,9 kilo. Die groeit ook niet zoveel meer hoor, maa de kinderarts zei dat rond de 4/5 maanden bij bv kinderen vaak een dip zit, bij 6 maanden vaste voeding groeien ze vaak weer harder. Hier alles goed, weer lekker aan t werken en Isa is thuis bij papa. Vind t nog wel moeilijk 4 dagen zonder haar te zijn, maar was op mijn werk zo gewend en vind het leuk. Ook doet Isa t overal super, kdv opa's en omas.
@Blondje: Ha buddy Inderdaad lang niets meer van elkaar gehoord. Tim krijgt inderdaad nog steeds BV. En wat een verschil met Isa zeg! Dan is Isa wel een poppetje tegenover Tim. Met Maartje gaat ook alles goed. Die is helemaal verliefd op haar broertje en als hij huilt dan gaat ze hem meteen troosten, als ze er niet bij kan dan roept ze "Ti" zo sweet. Ik heb geprobeerd te werken maar het gaat echt niet, zit nog steeds/weer met bekkeninstabiliteit. Loop ook weer bij de bekkentherapeut. Zit nu 100% in de ziektewet. Wat heerlijk dat Isa het zo super doet, ook als jij niet thuis bent. Dat is wel wat prettiger van huis af gaan denk ik. @rest: hoe is het met jullie dames? Ik las wat over slaapritme van de kleine. Tim krijgt om 23:00uur de laatste voeding (daar moet ik hem voor wakker maken) en dan tussen 7 en 8 weer. 'S morgens moet ik hem ook vaak wakker maken tegen 8uur. Verder slaapt hij 's morgens niet meer heel veel. Tussen de voeding van 11 en 15uur wel en na de voeding van 15uur slaapt hij ook niet meer zo denderend. Hij heeft nu 5 voedingen, afgelopen week heeft hij 1x 4 voedingen gehad omdat hij zelf niet wilde.
Nicky; wat vervelend van je bekkeninstabiliteit,hopelijk helpt de therapie. War schattig van Maartje! Isa is ook een poppetje, klein maar fijn! ik geef ook nog bv. en loopt nog steeds goed ook met kolven, vind t super om te doen voor mijn meisje.
Hallo meiden, ben er ook weer eens! Ben weer aant werk dus heb weer tijd om hier mee te kletsen Met onze Aaron gaat alles goed! Er zit wel weer een sprongetje aan te komen en dit is zo duidelijk te merken! Merken jullie dit ook bij jullie kindjes? Sprongetje van 12 weken klopte ook precies hier.... Aaron drinkt op het moment slechter en wordt ineens weer om 5.00wakker terwijl hij voorheen tot 7uur sliep Ook meer huilerig/hangerig en snel afgeleid met drinken.. Hopelijk is ie er snel doorheen! Geef hem pap in de laaste voeding en overdag een paar fruithapjes, dit vind ie heerlijk Mijn lieverd: Bekijk bijlage 232140
@laraxx: wat een schatje is jullie Aaron! @blondje: heerlijk is dat hè, dat moment van je kleintje en jou samen. Dat kan niemand van je afnemen @hier: rustig dagje vandaag. Vanmiddag met de feestcommissie bij elkaar, feest voor het koor in elkaar zetten.
Drinkt hij de laatstefles leeg? Robin drinkt hem heel wisselend maar laat meestal veel staan en verslikt zich ook vaak omdat hij blijft slapen. Twijffel nu dus of we over kunnen op 4. Ben bang dat hij wakker gaat worden in de nacht..
@Luna: Bij onze eerste mochten we met 4 maanden of 7 kilo over op 4 voedingen. Je kunt altijd proberen of Robin al op 4 voedingen overkan. Ik zie dat hij al 4 maanden is. Het is het proberen waard. Wij kregen wel als advies om de laatste fles een papfles van te maken. Succes ermee! Hier nog geen 4 voedingen, maar dat zal niet lang meer duren denk ik aangezien T.im zo goed als niet meer wakker wordt met/voor de voeding van 23:00uur. Ik moet hem dan echt wakker maken en dan drinkt hij nog maar amper.
Nicky; is het 4 maanden of 7 kilo of zijn beide vereist? Isa is nog niet aan 4 voedingen toe maar ben wel benieuwd.
Hallo allemaal! Hier alles goed. Eerste ongi is gister begonnen... Bleh.... Op de gebruikelijke kwaaltjes na gaat alles goed. Onze Jasper slaapt ook super! Vaak vanaf 20:00 21:00 tot soms wel 09:00 uur en als ik ga werken moet ik hem om 7:00 wakker maken! Hij krijgt 5 flessen van 180 + 6. Sommige dagen krijgt hij na de fles nog 1 of 2 schepjes als hij echt niet stil te krijgen is. Maar andere dagen heeft hij heel soms aan 4 flessen ook genoeg. Afgelopen nacht voor het eerst sinds lange tijd dat we een keer of vier voor hem er uit moesten. Maar dan was het een kwestie van speentje er in doen en even instoppen en hij sliep weer verder. Vanaf 6:00 wilde hij niet meer slapen, dus toen mocht hij bij ons in het grote bed. Hij slaapt nu al een paar weken in zn ledikabtje op zn eigen kamertje en dat gaat dus super! Hopelijk gaat het met de slechte slapers snel beter! Succes dames!
Luna, hier gister toevallig geprobeerd.. om 8 uur savond de laatste pap fles.. ik was ook bang dat hij wakker werd in de nacht maar hij sliep mooi door tot 6! vandaag wel weer op 5 voedingen.. gister had ik het zo gedaan omdat hij heel erg moe was na een dagje kdv en savonds zo lekker sliep maar anders moet ik hem ook altijd wakker maken voor de laatste fles..