De trotse december mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Babyboo92, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Nou ja zeg! Ik laat mijn kids ook liggen hoor als ze slapen, ik ga ze echt voor niemand wakker maken :$
    Ik vind de opmerking van Robin wel een goeie, ga eens om drie uur s'nachts naast hun bed staan :D

2. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    @sniffy, dank je wel het is binnen.Gelijk geprobeerd en het aanleggen/happen gaat goed.Hopenlijk kan ik binnenkort borstvoeding geven zonder het kolfapparaat.Dank je wel.

@jonijoni, balen zeg die zwelling, hopenlijk is het snel weer over.Geniet lekker van je kleine, de tijd gaat veel te snel.

@flora, gecondoleerd met het verlies

Hier ook van die leuke schoonouders, als hij slaapt dan toch aan hem zitten tot hij wakker word.Ik wil het liefst zeggen dat ze met hun takken van hem af moeten blijven, maar dat mag niet van vriendlief.

Seth ligt eindelijk te slapen, vanmiddag en vanavond ellende geweest hier.Huilen en dat constant, wou hij eten dus oke klaar om eten te geven en wil meneer niet meer.Zelfs op mij liggen waar hij normaal gesproken rustig van word deed hem niks, bleef doorhuilen.

Meneer had honger terwijl ik aan het kolven was.Ik meteen tepelhoedje geprobeerd, maar het flesje gekolfde melk stond voor mijn neus.Gooi ik die om, lekker over de laptop.Vervolgens zat ik aan 1kant te kolven en aan de andere kant had ik Seth te drinken.Dat lukte ook niet.Ik ga voortaan maar 1ding tegelijk doen.

3. Babystew

Babystew Niet meer actief

@Flora: Gecondoleerd :( Wat naar zeg. Sterkte!

@nijn & Daisy: Wat een vervelende schoonouders hebben jullie zeg. Hebben geen begrip voor de kleintjes alleen voor hun eigen pret. Bah.

@Robin: Wij wonen in een appartement dus sowieso geen boven of onder waar Mila dan ligt, maar ze slaapt het beste in de box ja.. Zodra we haar in de kinderwagen leggen (is nu haar bedje, wiegje is te klein geworden) wacht ik tot ze in slaap valt en rol haar dan naar onze slaapkamer (grenst aan onze woonkamer), dus dat is opzich wel ideaal. Ze wordt dan alleen wel snel wakker omdat het te stil en donker is dan en ze geluid gewend is. Verder sjouw ik wel veel met haar rond ja, ik ben nu aan het kijken naar een draagdoek zodat ik haar bij me kan houden en wel mijn handen vrij heb, lijkt me wel handig.

@Isa: Ja Mila lacht sinds een weekje ofzo echt gericht. Dan kijkt ze je echt aan en komt er een vette smile met dat mondje helemaal open. Zo schattig! Het is alleen niet echt exclusief want ze doet het naar iedereen haha. Knappe Isa dat ze haar hoofdje al zolang op kan houden zeg! Mila lukt het ook al aardig, hoofdje heeft alleen wel de neiging om alle kanten op te stuiteren..

@jonijoni: Naar dat het herstel moeizaam gaat meid, veel sterkte! Hopelijk kan je binnenkort weer lekker zelf voor Elliot zorgen en neemt de zwelling snel af.

4. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @flora, veel sterkte,neem je tijd !

@daisy,super dat het aanleggen al goed gaat. Lastig zn huildag, je weet nog niet helemaal wat ze van ons willen.

Ben nu bezig met de nachtvoeding, dus helaas vanacht niet doorgeslapen 

@ziek/snotterend bezoek, logisch toch, we hebben zo lang gewacht op onze beebs, we laten ze niet ziek worden !

5. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gisteren ook mn ouders, volgens hun had Koen t koud, want zn handjes waren koud ... En als je er iets van zegt, zeggen ze dat ze als 2 kinderen hebben grootgebracht. Ja klopt maar dat 36 en 33 jaar geleden. De meeste dingen zullen wel hetzelfde zijn, maar er verandert ook veel, bv niet meer op de zij slapen.

Ik denk wel eens dat ze maar een dagje meelopen met ons, voordat K.oen een dag in de week naar opa&oma gaat als ik weer ga werken 

6. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    @babystew, dat is wel handig dat je haar dan lekker de slaapkamer op kan rijden! :D

Van het cb "mag" ik hem maar 1 keer per dag in de wandelwagen of draagzak laten slapen ;) De rest in zijn eigen bedje. Sem slaapt alleen zooo goed in de wandelwagen en ik vind het heerlijk om lekker tussen de voedingen in te gaan lopen.

Vandaag alweer krampjes helaas :( Vannacht is het heel erg goed gegaan, maar nu is het weer raak. Na de voeding van 5.00 uur was het huilen huilen...... Net is hij bij me op schoot in slaap gevallen en heb ik hem in de box kunnen leggen. Hopelijk word hij niet wakker als ik zo ga stofzuigen want ik krijg straks visite en mijn katten zijn in de rui ;)

7. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Bah bah bah, wat balen hier vannacht. De laatste nachten melde meneer zich pas na 5,5 uur na de laatste voeding. Helemaal goed. Ik dacht als dit zo doorzet zijn we zo van de nachtvoedingen af, wat ergens tussen week 6 en 8 gebeurt.
    En meneer melde zich vannacht gewoon 2 keer en dan om de 3,5 uur ;)
    Ik dacht echt...wat zullen we nou krijgen. Zal toch niet zijn dat ik weer terug bij af ben nu :(
    En die speen doet hier echt 's nachts niks. Wordt hij alleen maar nog hysterischer van.
    Pffff ben echt doodmoe en krijg een boel visite vandaag :(

8. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    Pff hier ook een slechte nacht.. meneer is zo verkouden als iets en kwam dus om het 1,5 uur zowat, waarschijnlijk omdat hij een droge keel had ofzo.. zijn neus zit helemaal dicht..
    Dus straks maar weer aan de slag met de neuspeer en de neusspray..

:( ik vind het zo zielig.. hij is er ook helemaal moe van..

9. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Flora gecondoleerd !

Nijn het kan ook eenmalig zijn geweest . Misschien gaat het aankomende nacht beter.

Daisy graag gedaan.

10. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Robin; wat sneu he van de krampjes. En het is al snel vroeg he, eer dat de kleine klaar is en jijzelf.

Flora; sterkte!

Nijn; kan me helemaal voorstellen dat je hem niet wakker maakt, verwachten ze dat echt, wat erg! Groot gelijk hoor dat je daar niet aan toe geeft. En om de paar dagen op bezoek komen terwijl al genoeg ander bezoek krijgt lijkt me ook niet fijn, een keer niks is ook lekker. Haha die van robin is geweldig, hun wakker maken.:x

Babystew; wat leuk dat mila lacht, was vast heel bijzonder de eerste keer.

Isa sliep gisteren pas om 2.00 uur, ze is de hele avond wakker geweest en wilde om t uur drinken. Na 22.30 in bed maar ze bleef huilen, weer gevoed 23.30 en toen om 1.00 nog, geen idee watber nu was, maar slapen ho maar. Zo te voet naar n vriendin, lekker en gezond weer!

11. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    @ Nijn, dat heeft Sem hier ook wel eens en dan slaapt hij de nacht erna weer goed ;) Goeie moed houden haha.

@ Blackbird, germ arm mannetje. Beterschap met hem!!

@Blondje, dat was wel een erg korte nacht dan!! Hopelijk slaapt ze nu overdag goed en kan je zelf ook even plat!

12. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Flora gecondoleerd meid! bah nooit leuk zulk nieuws:(

Slapen en dan wakker maken: hier ook niet hoor.. I. slaapt wel veel in de box en dan gaan die mensen net zo lang aan hem zitten dat hij wakker word:S naah en dan zeggen ze ook nog ja hij is wakker hoor! laatst deed mijn schoonzus hem ook, zegt ze mag ik hem pakken hij is wakker, ik zeg al ja nu is hij wakker hij sliep hoor! laat hem maar liggen haha je moest dat gezicht zien!

hier ook geen verkouden mensen bij I. hoo! heb voor morgen met mijn moeder afgesproken maar die blaft als een gek.. ik heb het wel gezegt als het morge nog niet beter is we beter niet af kunnen spreken;)

Pff gister middag/avond een drama! hij huilde alleen maar! we wisten niet wat hij had,honger? dan dronk hij steeds maar een klein beetje, slapen wou hij ook niet.. pff later rond half 11 naar bed gedaan toen sliep hij gelukkig tot vanochtend 7!

Mijn achternicht waar ik goed contact mee heb is vannacht bevallen van een dochter! zo leuk!

13. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    @wakker maken: nou hier niet hoor! als meneer slaapt, dan slaapt hij! ik ga eem echt niet wakker maken voor iemand!

@verkouden bezoek: laat aub idd niemand toe die verkouden is! mijn schoonmoeder had niks gezegt en zat dus gewoon ineens verkouden binnen, zegt ze halverwege, op de vraag of ze hem vast wil houden: nee want ik ben verkouden:$ wth.. nou lekker hoor.. nu zitten wij dus met een verkouden baby en dat is gewoon zielig:(
    Hier komt dus echt niemand meer verkouden binnen!

vanmorgen even lekker met de kleine man onder de douche geweest, en eerst even spray in zijn neus gedaan.. Na het douchen (wat hij heerlijk vond) nog even met de neuspeer de grote snottebellen weggehaald.. Nu klinkt hij tenminste niet meer als een buitenboordmotortje als hij ademt..;)

Daarnet wel met hem buiten geweest, ik moet wel, ik laat hem niet thuis als ik de hond ga uitlaten.. Lekker dik ingepakt in een jas en dekentjes.. hij sliep de hele weg:)

14. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ik ga niet alles bijlzen is gewoon teveel.

anticonceptie hier cerazette vanwege bv. @blackbird, cerazette heeft een andere combinatie hormonen, dus weet niet of van deze ziek wordt. De nuvaring mag niet ivm dezelfde hormonen als die in de pilzitten.
    @werken en bv, ik ben makkelijk nu zo met de vierde, was ik bij de eerste verstockt kolver en bv gever, wij geven nu ook af en toe gewoon een flesje, hi wil bv om de 2 uur, zo kan ik nooit weg en ik heb nu geen zin in kolven. savonds geven we 100, meer wil hij niet en hopen dat hij langer slaapt, helaas zijn krampjes door de kv toch wel erger waardoor hij soms dus niet langer slaapt, maar helemaal niet. Ach nog eenpaar weekjes en dan is hij daarvan af. hij is al 7 weken,dus het zal elke dag beetje minder worden. Als zijn krampjes weg zijn dan gaan we langzaam over naar zijn eigen kamertje

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    aah zitten jullie hier...whahaha, had niet ff de hint begrepen om in het topic te kijken....steeds geen reacties enz....pffff Vinden jullie het erg als ik niet alles bij lees? En vanaf hier inspring en meeklets? HOpelijk is dat niet erg!

Hoe is het met iedereen? Is er een lijst van jullie wie wanneer is bevallen en hoe kindjes heten enz.....zou voor mij wel handig zijn hihihi. Heb nog echt moeite om iedereen uit elkaar te houden hier!

Wat doe je tegen een hongerige baby die bv op verzoek krijgt in de fles....ik kan niet bij gekolft komen!! Iemand tips? Kolf namelijk niet genoeg voor wat hij krijgt......ben nu al aan het bijvoeden met flesvoeding...... omdat ik anders gewoon echt niet genoeg heb.....ondanks om de 2 uur kolven!!!

16. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Tamm, gefeliciteerd !!

17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.876
    9.390
    113
    Gelderland
    Flora, gecondoleerd.

Nijn, hier doet de speen ook niks in de nacht alleen als ik hem in de drink houding bij me hou en wiebele met de benen dan pakt hij hem wel. Valt en ook wel weer in slaap maar geef dan maar gewoon de fles weet ik ook zeker dat hij slaapt en ook iets langer. Je zoon kan het in ieder geval wel dus komt vast goed voor aankomende nacht.

Bezoek en slapen, nope hier wordt ook niemand wakker gemaakt als hij slaapt en als hij wakker wordt en het is nog geen tijd dan wordt hij ook niet meteen naar beneden gehaald.

Verkouden bezoek, geen probleem meer mee. Oudste brengt ook van alles mee naar huis dus voorkom het toch niet. Maar bij de eerste was ik niet zo makkelijk;)

Anticonceptie, ik ben weer begonnen met de pil maar nu alweer spijt van. Pukkels extra kilo's en een slecht humeur. Maar de rest zie ik niet zo zitten dus houden het hier maar bij.

Hier wisselende nachten. Wel steeds op 5 flessen van +_ 180 cc. Maar Robin weegt ook alweer 5,5 kilo. Wat een weertje hè? Vind het zo jammer dat ik niet echt naar buiten kan. Ik wil Robin even in een strak ritme zetten van 2 uur wakker en 2 uur slapen maar als ik ga wandelen is hij zo vertrokken en slaapt dan maar kort. Vervolgens slaapt hij in de middag ruim 4 uur achter elkaar en is dan in de avond klaar wakker tot de fles van 22.00 uur. Kijken of dit gaat werken.

18. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    @petera, leuk he ouders die 20jaar geleden een kindje hebben gehad, die denken aan de ouderwetse regels .misschien inderdaad mee laten kijken?zou mijn persoonlijke keus in elk geval zijn.

@antares, je hoeft echt niet alles na te lezen hoor, iedereen slaat wel eens over.Hier ook bv, deed voorheen alles via kolf en flesje, dankzij sniffy geef ik nu ook gewoon.
    Ik kolfde 3x per dag en dan had ik soms te weinig melk voor de hele dag.Wij hebben Hypoallergene voeding bij moeten geven omdat ook mijn procutie dus niet hoog genoeg was.Maar om de 2uur kolfen?Dat vind ik nogal veel eerlijk gezecht.Heeft je lichaam dan wel tijd om nieuwe melk aan te maken?

Hier een gekke baby, slapen in bed Nee, slapen in de box Nee, slapen op mama d`r schoot JA.Zit ik achter de pc met een zittende slapende baby op schoot.

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    in principe wel...ik kan er dan ongeveer 80ml uit halen (2 borsten) Maar ik heb een onderproducerende borst, waar maximaal 50ml uit komt, zelfs na een hele nacht. CB en lactatiekundige zeggen dat ik daar niets aan kan doen...

oh en die 80 is heel optimistisch hoor..tis vaker 50ml.... Als ik dan kijk, ryan komt om de 3 uur...heel soms 3,5..... dan heb ik 75ml per 3 uur dus...en hij drinkt 125 goed uit, soms wil hij nog meer!

Vaker kolven helpt dus niet om productie te verhogen...als ik dus van 23 uur gisteren tot vanmorgen 8.30 kijk, dan kolf ik in totaal 230 ml.... (bijna alles van links die goed produceerd) En dat is dan genoeg voor bijna 2 voedingen......

Maar ryan komt dus echt nog voor 7 voedingen minimaal...als ik minder ga kolven dan heb ik nog niet genoeg...ghehehe weet het ff niet meer hoor.

Ach....ik ben vandaag ff rustig aan aan het doen, heb vanmorgen gekolft...en ga zo nog een keer...eens kijken wat ik er dan uit kan krijgen! Had gehoopt met 2 uur ertussen op te hogen.....

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    seth slaapt alleen op schoot? Oh lastig zeg! hopelijk gaat dat snel over!!

Deel Deze Pagina