De trotse december mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Babyboo92, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben je al gaan werken of ben je Em gaan showen  ?
    En geeft je dan bv daar of neem je gekolfde melk mee ?

Ik kolf nu in de ochtend een keer, dan heb ik reserve voor onderweg of papa geeft de fles of als bijvoorbeeld bezoek komt in de avond, dan kan ik de fles geven ipv apart te moeten gaan zitten. Werkt voor mij een stuk rustiger.
    Trouwens de freestyle kolf werkt super he !

2. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Owja vandaag K.oen gewogen bij het cb, hij woog 3425 gram. Endelijk bijna een zevenponder 

3. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    En dat is ook goed voor de mama's, een frisse neus halen, ff lekker naar buiten 

4. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Robin; vandaag hele dag weg geweest, maar nu lekker rustig aan thuis de rest van de dag. overdag slapen heb ik alleen in het ziekenhuis die 1,5 week en de eerste week thuis gedaan. ben altijd lekker bezig en ga niet zomaar liggen, eigenlijk stom tijd zat meestal maar ja.

Tamm; vermoeiden zo'n dag.. gaat het vandaag beter? Geef je ook bv?

blackbird; dit weer is alleen maar gezond ook al is hij verkouden (denk ik) als hij koorts zou hebben wordt t anders.

Daisy; das lastig voor jou alleen slapen op schoot. en ook vervelend als hij er aan gaat wennen en dan helemaal niks ander meer gaat willen.

Anatares; das een hoop kolven. Lukt het niet met zelf drinken? Knap hoor, eerst kolven en dan flesje geven, dubbele dienst.

Babystew; haha, jullie huis is vast heel schoon dan met al dat gestofzuig! mag ook wel met die rondvliegende muisjes van t kraambezoek.;) Ik ga wel gewoon naar buiten met dit weer, is juist heel gezond weer, gewoon goed inpakken en kruikje mee indien nodig. (heb ik vanmorgen wel gedaan om 9.30 was t nog -5) en voor jezelf ook goed even eruit, lekker bewegen frisse lucht.

Petera; Kijk dat gaat goed met groeien, bijna 7 pond, hij was ook te vroeg toch??

Vanmorgen heerlijk gewandeld naar een vriendin voor n bakkie, heerlijk die kou en het ijs overal op, de stad die ontwaakt en de zon natuurlijk. Vanuit daar naar consultatiebureau gewandeld, in totaal 1,5 uur gestapt vandaag. Isa weegt nu 4243 gram, 350 gram in 2 weken gegroeid. nu lekker in de bank met een kop thee, Isa heeft net al op haar speelkleed gespeeld (zie foto) en ligt nu weer lekker te slapen. Wat een leven he die kleintjes..:)

5. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Mooie meid die isa!!

Ik heb gisteren "gewerkt" heb allerlei dingen gemaakt eb geregeld voor de condoleance ruimte en de uitvaart. Ik heb gisteren bv gegeven, heb in een lege kantoor gevoed gaat prima. Ik heb ook altijd een flesje staan, bij sommig bezoek voed ik ook gewoon hoor. Maar em krijgt nu elke dag 1 flesje, went ze er lekker aan en een ik aan het kolven.
    De freestyle kolf is echt geweldig, mag ook wel met vor dat geld!!

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik kolf omdat kleine man gewoon niet wil drinken...hij doet er eeuwen over en geeft dan aan na een uur dat hij honger heeft...... En dat bleef, mijn borsten voelden ook nooit slap als hij gedronken had......dus echt niet leeg!

Ik was gemiddeld 1,5 uur bijna bezig en dan 1 uur later weer hehehe. Ben dus met kolven en voeden (wat een ander ook wel eens kan doen tegelijk met mijn kolven) minder tijd kwijt!! Hij drinkt in 15 min een flesje leeg en ik kolf minimaal 15 minuten en maximaal 30 minuten dus geeft mij gewoon veeeel meer rust!

7. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    meiden wat denken jullie.. ik heb toen L net geboren was (eerste weken) nogal wat gekolft.. naja iets van 3 voedingen ofzo, en dat ligt nu in de vriezer in van die ijsblokzakjes..

Nu bedacht ik dat het misschien beter is om het gewoon te geven aan hem, nu het nog "bruikbaar" is en dan weer nieuwe te kolven zodat de vooraad een beetje up to date blijft;)

of is dat nu heel idioot gedacht??

8. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Nu geven! Straks kan je het beter niet meer gebruiken omdat je melk veranderd.

9. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    @blondje. ik hoorde net van flora dat Seth waarschijnlijk een sprongetje heeft.Dus ik denk dat het daar misschien gewoon aan ligt.En anders vind hij mama gewoon erg lief :D

@blackbird, vind ik niet zo`n vreemde gedachte hoor.ik zou het doen.
    Hoe heb je dat gedaan zeg melk in de vriezer? ik ben blij als ik 1flesje in de koelkast heb staan, en vanaf dag 2 heb ik gekolfd.Jij bent dus echt een melkkoe. :D

Hier stiekem Seth in de box gelegd toen hij sliep.Net een paar kledingstukken gestreken.Meneer is weer wakker en wil de box niet meer in.Ik mag weer knuffelbeer spelen.

10. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    @daisy: valt wel mee hoor! ik ben begonnen met kolven toen ik mega stuwing had.. maar verder kolf ik erg weinig hoor!
    Ik heb het in van die ijsblokzakjes gegoten, dat was een tip van de kraamzorg.. nu kan ik het per blokje eruit halen mocht ik dat willen..

ben benieuwd of L de "oude" melk nog wel lust!;)

11. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Daisy; info over de sprong :)

Signalen van de sprong 'sensaties'

Je baby heeft het bij het nemen van deze sprong extra lastig. Om te beginnen omdat dit de eerste keer is dat hij een sprong in zijn mentale ontwikkeling maakt. Hij is net gewend aan het leven buiten de buik, en opeens ‘verandert’ zijn wereld enorm. Hij heeft jou nu nodig. Zijn lichaampje maakt het hem ook al niet makkelijk. Hij is nog niet in staat zijn armen naar jou uit te strekken, hij kan zich nog niet naar je toedraaien, hij kan nog niet veel meer doen dan jou met zijn stem en zijn lichaamstaal duidelijk maken dat hij je nodig heeft.
    Let op de volgende signalen:

huilen, zonder dat daar een standaard reden voor is, zoals een vieze luier, slaap of honger;
    alleen rustig zijn als hij bij jou is;
    opeens veel meer lichamelijk contact willen. Je uk wil bijvoorbeeld alleen maar slapen als hij bij jou op de arm ligt, of wil opeens buik-op-buikcontact;
    opeens veel en veel vaker aan de borst willen. Heel normaal, en heel goed. Geef je baby op verzoek borstvoeding. Wil hij even vaker? Geef hem dan gewoon vaker de borst.

12. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Wat je baby kan na deze sprong

Omdat je baby nog zo jong is, kun je je bijna niet verplaatsen in zijn belevingswereld. Het is dan ook heel moeilijk om als volwassene precies te snappen hoe zijn waarnemingsvermogen is veranderd na het nemen van deze sprong. Er was eens een vader die de verandering als volgt beschreef nadat zijn dochter dit sprongetje had gemaakt:
    "Ze ziet me niet, ze kijkt naar me. Ze hoort me niet, ze luistert naar me. Ze lijkt wel ontwaakt uit een soort van verdoving, alerter, voor een tweede keer geboren, waarna ze nogmaals in een nieuwe wereld terecht komt."
    Papa Vincent
    Voorbeelden van wat je baby kan na het nemen van de sprong
    (let op: een baby doet nooit alles in één keer! Je baby doet maar een paar dingetjes van deze lijst):
    kijkt vaker en langer naar iets;
    reageert op aanrakingen;
    glimlacht voor het eerst sociaal;
    reageert duidelijker op geuren;
    is langer wakker en 'bezig'.

13. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

haha wat leuk :D
    wat voor werk doe je precies?
    Ik sleep mijn kleintje ook overal heen. Vind het wel makkelijk en dan be je niet zo aan huis gekluisterd. En daarnaast lukt dat prima. Hij slapt heerlijk in de maxi cosi of kinderwagen. Zelfs beter dan thuis in zijn bed:$

14. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik herken ook wel veel dingen van dat sprongetje!
    Vooral dat lachen, niet meer met ogen dicht maar echt je aankijken en zodra ik ga praten breed lachen naar mij, zoooo lief!!!

Hier heb ik de infacol in huis, ben benieuwd of dit werkt.
    Zijn er dames met positieve ervaringen en na hoelang gebruik??

Verder heb ik de pampers weer in de aanbieding gehaald bij de kruidvat, mevrouw zit nog steeds in maatje 1, maat 2 is echt veel te groot!:$
    Maatje 1 van kruidvat is wel echt te klein,maar merk dat die toch kleiner vallen, buitend at vind ik de pampers toch fijner, veel soepeler en dunner.

15. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Blackbird , ik zou de melk idd nou geven . En het kan zijn dat hij eerder weer komt omdat je melk niet meer voldoet voor hem.

16. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik neem elynn ook overal mee naartoe hoor, lekker naar buiten, in de auto alles vind ze prima:D
    Hadden trouwens van het weekend mensen op bezoek en die hadden hun 9weken oude zoontje in kleding, een vest en een jas gedaan:$
    En dit terwijl hij alleen uit de auto buiten kwam..
    Is dit niet wat veel??
    Ik doe elynn een jas aan en als ze in de maxicosie zit alleen een fleece dekentje erover..
    In de kinderwagenbak ligt ze wel onder een dekentje.

17. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Meira probeert de beestjes te pakken van de mobiel in de box .

Ik probeer niet meer dan 1 uitstapje per dag te doen met haar. Ik vind de rust erg belangrijk.

18. nijnonijntje

Daar let ik inderdaad ook op. Helemaal met zo'n onrustig ding als ik heb, mar neem hem wel lekker overal mee naartoe.

19. nijnonijntje

Echt? Wat leuk!!!! Kan niet wachten totdat de mijne ook naar de nestjes gaat grijpen. Hij kijkt er wel naar, maar proberen te pakken nog niet.
    Hij is 4 dagen jonger dan meira, maar ik verwacht niet dat hij dat vandaag of morgen gaat doen, gezien hoe hij zich nu gedraagt.

20. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    ik doe precies hetzelfde als jou goofie, dus in maxicosi een jas en een fleece dekentje, in de auto is het tenslotte ook snel "warm"
    in de wagen is het hier met jasje en 2 dekentjes maar goed het vroor vanmorgen ook toen ik ging wandelen

Ik merk dat L het snel te warm heeft, dus ik moet mezelf echt inhouden om hem te dik in te pakken;)

Het lijkt er hier wel op of L weer? in een sprongetje zit.. vandaag heeeel erg iig.. wil echt niet weg bij ons.. maar een paar weken geleden had hij ook al een wat ik dacht sprongetje.. ik weet dat ze er bij 8 weken weer een krijgen maar met 7 weken al?? en hij is te vroeg geboren dus zou eigenlijk nu pas zijn 5 weken sprong moeten hebben..als jullie me nog kunnen volgen:p
    Maar dat kijken, wakker zijn en lachen doet hij dus al 2 weken, dat is in de loop van de weken zo gekomen..
    ik weet het niet meer hoor:(

Deel Deze Pagina