De trotse december mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Babyboo92, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    @coon, gelukkig is het goed afgelopen, das inderdaad behoorlijk schrikken.

2. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Kruidvat gaf hier ook alleen maar problemen.
    Zitten nu op nutrilon.

3. bellamanuela

bellamanuela Bekend lid

8 mrt 2011
    770
    0
    0
    huisvrouw
    gennep
    ben ik weer dames,
    internet hier weer anderhalve dag uitgelegen pfff word gek van kpn, mss toch maar eens overstappen..

denk dat ons meisje vorige week las had van een sprongetje, want nu slaap ze weer gewoon heel de nacht door..
    ze begint steeds mer te lachen en geluidjes te maken, heerlijk:D

@ wakker maken: doen wij niet, bij cb zeiden ze ook dat ze zelf aangeeft wanneer en hoeveel honger ze heb en dat dat geen probleem was..

4. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Hier nu aan het voeden. 4 uur na de laatste voeding. Jammer. Die paar dagen van 5,5 uut waren geluk en uitzonderlijk, jammer :(

5. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    #365 PeTera, 18 jan 2012
    Laatst bewerkt: 18 jan 2012
    @Nijn, dat komt wel weer, het is nu toch 4 uur na de laatste voeding, had ook na 3 uur kunnen zijn.
    Je kindje is pas anderhalve maand, geen marathonloper 

@wakker maken, snachts niet, overdag wel, dan laat ik er max 4 uur tussen zitten. Ik wil dat K.oen regelmaat heeft, ik voed op verzoek maar wel zorg wel voor een bepaalde structuur. Zo probeer ik ook een vaste volgorde aan te houden: slapen,wakker worden, voeden, schone luier, ff spelen, slapen in eigen bed. Regelmaat brengt structuur, volgens t boek van Ria Blom (fijn boek met goede adviezen).

K.oen was ook altijd erg onrustig in de avonduren, sliep niet echt, korte hazenslaapjes, huilen, lag in de box. Sinds een week slaapt K ook in de avond boven in zn eigen bedje en is hij veel meer rustig en slaapt goed tot de volgende voeding. Eigenlijk logisch, want om 6 uur komt papa thuis, mama is aan t koken meestal, allerlei geurtjes, papa en mama vertellen hoe hun dag was, bezoek erbij, dat zijn veel te veel prikkels in een keer voor een klein kindje.

Een uitgerust kind wat goed slaapt, drinkt veel beter en is rustiger, in plaats van telkens kleine slokjes en dan om t uur weer honger.

Jullie merken t al, ik vind het echt een nuttig boek , ik zal er niet teveel over doordraven.

6. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @coon, dat was schrikken, dan zit je hart in je keel te bonzen  gelukkig goed afgelopen !

7. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Zoooooooo ik ben trots!!!

Mijn lieve meisje heeft van 22.30 tot 5.30 geslapen...... Ik werd wakker met een doorweekte bh! Wat een fijn cadeautje want ik was best moe.

Petera, fijn boek hè!! Ik heb er ook best veel uitgehaald maar geloof wel dat je goed naar je eigen kindje moet kijken om haar/hem te leren kennen en dus het "schema" te hanteren.
    Maar ook hier een volgorde in de bezigheden.

8. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Ik wil dat boek ook. Hoe heet het?

Ja ben blij dat het 4 uur was en niet nog verder terug is gelopen.
    1w keer per nacht er uit is vermoeiend maar nog wel tte doen. Hij drinkt best snel en alsspt vaak wwel weer door als ik hem weer terug in bed leg. Al moet ik er soms wel eerst tig keer uit voor een sppen. Maar als hij eenmaal slaapt, slaapt hij ook. En soms zitten er natuurlijk ook machten tussen dat hij niet slaapt. Maar dat hebben bijna alle baby's

9. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Antares,
    Met kolven haal je minder uit je borsten dan met borstvoeding geven, een baby zuigt anders en masseert de tepel. Helaas is het gewoon zo dat kolven maar zolang kan meestal dan in hele sommige gevallen lukt het wel. Succes met kolven is helaas voor korte duur.
    Ik kolf niet, strx met werken geven wij indien honger de fles, ik ga combineren totdat ik geen melk meer heb. Nu krijgt hij 100 cc savonds meestal voor het slapen gaan. Meer wil hij niet, zit vol van de bv denk ik zo.
    Gister een sollicitatie gesprek en het was niet negatief. Ook niet postitief, ik ben niet aangenomen, want hij zag meer in mij dan dan alleen mij een parttime baan geven. Dus ik zit in de portefuie en volgende maand gaan ze contact opnemen voor fulltime baan (als ze een vacature hebben en mij niet toch weggesmeten hebben)
    Nu kan ik ook een opleiding krijgen ergens anders.ik weet niet wat ik moet doen, wachten misschien op niks of die opleiding doen en dan nee moete zeggen, hmmm??

10. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
  11. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    even ego bericht hoor.. voel me een beetje down:( gister avond lopen huilen.. bij de nutrilon was hij een heel ander mannetje, gelijk weer zichzelf. ik voelde me een beetje slecht omdat ik de kruidvat had gehaald en hij daar zon last van had pff:(

Nu slaapt I. al een paar weekjes door, en vannacht kwam hij opeens om 3 uur..snap der niks meer van.
    nu ligt hij ook boven te huilen. pff zit er een beetje doorheen.. haast geen oog dicht gedaan vannacht kon niet slapen, maar was wel super moe

12. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    Mmm ik geloof dat ik blij moet zijn dat L nooit veel langer dan 3 uur doorslaapt.. kan ik er ook niet aan wennen..

Vanacht heeft hij weer prima geslapen! Alleen aan het eind kwam hij om half 7 en toen om half 8 weer! Daar had ik niet zo veel zin in, dus even bij ons in bed gepakt en zo zoet gehouden tot de wekker ging om 8 uur.. om half negen toen maar weer voeding gegeven.
    Hij sliep na iedere voeding ook keurig in! Zonder huilen, alleen wat "zeuren"

Topnachtje dus!:D

13. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Zo herkenbaar dit.
    Ik heb mijn kind weken kruidvat gegeven en ze huilde toen ook alleen maar.
    Toen ik op advies met nutrilon ben begonnen had ik ineens een heel ander kind.
    O wat heb ik gehuild en voelde ik mij slecht.
    Maarja kon ik het weten...
    Ik snap dus echt hoe jij je voelt.
    We zijn geen slechte moeders,we willen het beste voor onze kindjes.
    Ik hoop dat je het naast je neer kunt leggen.
    Dikke knuffel!

14. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    @ Goofie, ik hoor het wel ;)

@ Blackbird, gewoon lekker inpakken, kruikje erbij en lekker naar buiten J Als je zelf flink verkouden bent en je gaat naar buiten krijg je ook veel beter lucht!!

@ Blondje, ik ken het. Doe het zelf ook niet snel. Vorige week heb ik het wel een dagje gedaan. Toen was ik zo kapot dat ik rechtop stond te slapen haha. Eigenlijk best lekker als je dan eenmaal ligt!
    Lekker he zo dat wandelen! Naar het consultatiebureau lopen heb ik ook al eens gedaan. Na een voeding vertrokken en op het consultatiebureau opnieuw gevoed en dan weer terug. Heerlijk… Hele dag binnen zitten is ook niets!
    Wat ligt Isa daar heerlijk tevreden. Lekker koppie hoor :)

@Annika, stofzuigen werkt hier idd ook ja hihi! Als ik echt niks meer weet dan probeer ik dat altijd even uit. Werkt niet elke keer maar vaak heb ik geluk :D

@ Flora, kan wel janken als ik dat over die sprongetjes lees wat je nu hier neerzet.
    Dat is dus net die periode geweest dat ik Sem maar moest laten huilen volgens het CB.
    Heb hem niet zolang laten huilen als zij zeiden, maar als ik dit nu zo lees voel ik me echt ontzettend schuldig. Arme jongen wou gewoon bij me zijn en ik stop hem in bed.
    Volgende keer dat ik daar ben en ze komen weer met hun goeie adviezen vertel ik ze mooi eens wat anders. Ben echt pissed :x

@ Aankleden, in de wagen heb ik hem in een puckago en 1 of 2 dekentjes. Ligt eraan hoe koud het is. In de maxi cosi alleen in zijn kleertjes in een zak. Daar heeft hij het altijd gruwelijk warm in dus vandaar geen jasje.

@Coon, dat is schrikken! Gelukkig is er niets erg gebeurd.

@Nijn, Sem komt ook vaak na 4 uur, soms zelfs na 3! Ze zijn ook nog zo klein

@Flora, heerlijk joh :) Lijkt me echt fijn wakker worden zo uitgerust hihi.

Hier lijkt het iets beter te gaan met de krampjes ! Vannacht liet hij 3 keiharde boeren. Leek wel of hij moest spugen zo hard. Maar heb wel het idee dat hem dat heel erg dwars heeft gezeten.

Gisterenavond heb ik een blunder gemaakt :). Deed Sem in badje en opeens strekt hij zich en gaat kopje onder. Ging zo snel!! Hij schrok zich natuurlijk een ongeluk en haalde even geen lucht meer. Heb hem meteen tegen me aangepakt en met wat kloppen begon hij te hoesten. Had even het zweet op mijn hoofd staan!!! ;)

15. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Robin, ahh arme Sem en jij .
    Tot 12 weken sluit de luchtpijp zich trouwens automatisch als je je kindje onder water houdt.

Dus hij kan er wel tegen ;)

16. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Hallo dames,

Heb ook even tijd tot de kleine man zich meld

Ben gisteren op het cb geweest voor de 1ex
    D.jaydian doet het echt goed op mama s melk :D

Geboortegewicht 3150 gram en 49 cm
    1 maand 4995 gram en 58 cm

echt ongelofelijk zoals hij gegroeid is
    mijn ouders waren hier maandag en die hadden hem 2 weken niet gezien en die zeiden ook al "jeetje wat is hij gegroeid "

Verder gaat het ook goed hier,alleen de laatste dagen druk met afspraken en de boel hier draaiende te houden ;)

Djaydian heeft alleen sinds een paar dagen weer last van zijn onrustige uurtjes en nu was het zondag en maandag van 17.00 tot 22.00/22.30 echt alleen maar met hem bezig(vooral door de krampjes) heel vermoeiend
    Maar gisteren weer bij de osteopaat geweest en toen was het van 18.30 tot 21.00 uur dat hij wakker was en aandacht wilde(nog wel krampjes erbij)maar al een stuk beter
    Maandag heeft hij geslapen van 22.30 tot 05.00 uur
    en afgelopen nacht van 21.30 tot 04.30 uur
    Doet een mens goed als je zoveel uurtjes achter elkaar slaapt!

17. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Flora
    Gecondoleerd meis

@Nijn
    Nee hoor hier word de kleine man ook niet wakker gemaakt voor bezoek
    heb ik bij de 1e wel gedaan en zou dat dus nooit meer doen
    Heel verstandig dan bellen ze maar van tevoren hoe laat hij ongeveer wakker is

@Robin
    Haha moest echt even lachen o jou opmerking,idd wel een goeie om 3 uur naast hun bed gaan staan
    O ja die krampjes wat een drama he,ik hoop dat die tijd snel voorbij is
    pff wat is dat sneu voor die kleintjes en vermoeiend voor de papa s en mama s

@Daisy
    Hoe gaat het nu met de bv en het tepelhoedje ?*lees net dat je nu ook zo bv geeft,fijn is dat zeg*

@Petera
    Koude handjes is gezond en idd er is die jaren heel wat veranderd
    zou idd niet verkeerd zijn om ze een dagje mee te laten draaien
    Jij moet straks de kleine man wel wegbrengen met een rustig gevoel
    De kleine man groeit ook goed op mama s melk zo te lezen,heerlijk gevoel he

@Blackbird
    Hoe is het nu met de verkoudheid van de kleine man ?
    Hier een moeder die hier gewoon heen komt terwijl ze ziek is
    of een ziek nichtje meeneemt,dan denk ik echt wat een verstand zeg!!:x
    Ben benieuwd of L het nog lust ,laat je het weten
    Hier ook een voorraadje liggen en moet die anders ook even opmaken
    Hier lezen we de oudste ook al voor vanaf dat hij 9 weken was,en ze zeggen dat kindjes die snel en veel voor gelezen worden veel sneller zijn met de taal/praat ontwikkeling ,hier is dat ook echt zo
    hij vind het echt super als we hem voorlezen hij maakt tegenwoordig ook alle zinnetjes af <haha

@Tamm
    Bij jullie dus ook een onrustige avond gehad gisteren
    lees nu dat er meer kindjes onrustig waren (hier ook nl) zal wel iets in de lucht hebben gehangen ;)
    wel een goeie dat je dat tegen je schoonzus hebt gezegd ,moet ze hem maar niet wakker maken:D
    O dat is idd sneu zeg,ik hoop dat het met de nutrilon snel weer beter gaat!

@Babystew
    O dat is idd handig dat je haar dan zo met de kinderwagen en al de slaapkamer in kan schuiven/rijden
    Nee zit hier niet veel binnen,ben ook nog wel wat op pad,maar dat komt ook doordat de oudste naar psz moet en de boodschappen doe ik en met de kleine man naar de osteopaat/cb enz
    Maar met de 1e had ik dat wel veel meer

@Brusje
    naar he die krampjes,ik hoop voor jullie dat de kleine er snel af is

@Antares
    O dat is idd lastig zeg dat je het dan niet bij kan kolven
    Ik hoop dat het hier nog even zo doorzet,maar anders moet ik er ook aan toe gaan geven

@Luna
    Ik hoop dat je schema gaat werken en R.obin meewerkt met mama :)

@Goofie
    Hoe is het nu met de krampjes dan ??
    Ik heb niet zulke goede ervaringen met infacol,maar de meeste moeders wel geloof ik
    O leuk he als ze zo naar je lachen ?!

@Blondje
    O heerlijk he als je dan zo buiten loopt en dan dat allemaal zo waarneemt
    Wat een heerlijk meisje is I.sa zeg!!
    Goed gegroeid ook

@Sniffy
    Leuk zeg dat Meira de beestjes probeert te pakken
    D.jaydian slaat er nu steeds tegen aan en dan moet hij lachen,zo leuk
    echt genieten weer dit he ??!

@Coon
    Zo he dat was zeker schrikken zeg,kan me indenken dat jullie zaten te trillem,gelukkig is het goed afgelopen
    En prachtig meisje hebben jullie

@Bella
    He bah dat is niet fijn dat jullie internet er steeds afligt
    Lekker dat jullie meisje weer doorslaapt en genieten he van al die veranderingen die ze hebben/krijgen ?!

18. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Tamm/Goofie
    Idd we doen allemaal het beste voor onze kindjes
    dus daar kan je dus best eens een x een foutje in maken dat doet iedereen,want niemand is perfect
    En je weet nu waarom je kindje zo verdrietig was en je doet er iets mee en aan dus dan ben je een goede moeder !!!!!!

@Robin
    O dat was zeker even schrikken zeg,maar net wat Sniffy zegt kan hij het hebben
    O hier hebben we dat bij de 1e ook allemaal volgens het cb gedaan en hebben we de kleine man toen ook zo laten huilen terwijl hij ons/mij nodig had
    ik doe dat nu dus niet weer ze kunnen me de boom in bij het cb met laten huilen

19. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.878
    9.390
    113
    Gelderland
    Zo daar was ook weer ff. Kindjes liggen allebei te slapen en vriendje ook even. We wisselen straks dan mag ik ff bij slapen.

Robin. Jeetje dat was ff schrikken zeg voor jullie allebei. Heb het ook een keer gehad toen de oudste zelf in badje kon zitten en omdat hij al best groot was kreeg ik hem er niet 1,2,3 uit omdat hij klem zat, pff wat was ik geschrokken.

Coon, wat schrikken zeg.. Gelukkig heeft jullie mooie meid er niks van mee gekregen. Hier ook een rossige baby. Maar dan alleen aam de zijkant van zijn hoofdje bovenop lijkt het meer blond te zijn. Als het net gewassen is is het wel blond trouwens, bij jullie ook?

Aapje, dus jullie gaan ook naar de osteopaat? Mijn vriend vind het onzin maar ik denk dat het onze kleine wel relaxten zal maken. Hij is alleen in de avond/ nacht onrustig en overdag heel makkelijk.

Doorslapen, hier heel wisselend. Ene keer slaapt hij tot 7 uur en de andere keer tot 5 of zoals vannacht kwam hij om 2 uur alweer. Robin slaapt dan de hele avond niet dus eerder naar bed zit er niet in, helaas.

Aankleden, in bed 2 dekens dubbel en nog een kruik en dan slaapt hij in zijn pacco. Meestal ook nog een extra deken maar dat is een gehaakte dus niet zo warm. In de kinderwagen, vestje met fleece binnenkant en sjaal en dan in de maxicosi zak die open ligt tot de beentjes. Kinderwagenbak zelfde jasje maar dan 2 enkele dekens en het dekzeiltje.

Kruidvat voeding, ik wilde zelf ook graag over gaan maar na jullie verhalen twijffel ik en ik denk dat ik het eventueel doe met 6 maanden dan mogen ze toch naar de volgende voeding. Ik geef forte en dat is best prijzig.

20. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.878
    9.390
    113
    Gelderland
    Cb, ik luisterde ook bij de eerste meer naar cb en anderen. Nu doe ik wel anders. Neem Robin gewoon lekker bij me in bed en laat hem zelden huilen. Behalve als het ff niet anders kan. Vorige week 1 avondje geprobeerd omdat ik het gewoon ff zat was om weer met hem te zitten en toen merkte ik al dat laten huilen hier niet werkt.

Deel Deze Pagina