De trotse december mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Babyboo92, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    @Tamm, maak je ook even erwtensoep voor mij? kom ik het straks ophalen.

@nadesy, inderdaad een berg slagroom, je bent je kleintje aan het vetmesten.

Wat ben ik jaloers op jullie dat jullie wel normaal BV geven, snik snik.

Hier morgen naar CB, ga ik gelijk even klagen, ik zou Daisy niet zijn als ik niet zou klagen.Hier staat vriendlief te koken.Komt uit z`n werk en gaat eerst koken.Wat een droppie.En dat terwijl ik op me luie reet achter de pc zit. :D

Ik pas even de lijst aan, dat gegroeid van Seth was maar een voorbeeld hij is nog geen eens 60cm en ook geen 10weken.

Sem: 3210 GR - 51 cm- Gegroeid: 4410 GR - 56 cm - 4 weken + 5
    Seth: 4024 GR - 52 cm - Gegroeid:

2. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Ik ben er ook weer bij!

Alleen hebben we het druk met Lyah:(

Ze is al anderhalf week aan het spugen en aan de diarree/waterdiarree.En geen 1 arts die naar ons wou luisteren,uiteindelijk zijn we gister naar het cb geweest om haar te wegen en bleek dat ze 125 gram was afgevallen en dus weer onder de 4 kilo zat!! En het ging net zo goed.En vandaag zijn we bij de kinderarts geweest en Lyah is wel iets aangekomen weer maar nog niet veel.Ze heeft waarschijnlijk een virus waar ze waarschijnlijk door was afgevallen en doordat haar luiers wat minder zijn geworden,denken ze dat ze er bijna vanaf is.Daarbij heeft de Zantac(maagzuurremming) niet aangeslagen en dat kon ook een reden zijn tot spugen,nu hebben we Nexium gekregen.Dinsdag moeten we weer terug komen en als het spugen en diarree dan nog zo erg is dan word ze 2 dagen opgenomen:(:( Maar we hopen dat het niet hoeft!Morgen krijgen we ook de uitslag van haar ontlastingkweek.Hopelijk weten we snel wat het is.

En gister bleek ook plots me konijn te zijn overleden,wat ben ik daar kapot van!Heb er alleen maar over zitten te huilen,heb hem namelijk zelf ontdekt toen hij geboren was bij me op school.Hij is ong 7 a 8 jaar geworden:(

Sorry voor mijn ego bericht!

Wie kan me een beetje een update geven wat er allemaal is gebeurt?

3. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Groeilijstje:

Mick: 3910 GR - 49cm - Gegroeid: 4600 gr - .. cm - 2 weken + 6

4. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    iedereen is bevallen.!!!!!!

5. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    daisy, haha ja hoor heb een hele pan vol, kom maar langs;)

6. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Hier hetzefde probleem.
    Vreselijk wat een pijn. Denk dat ik de ha een keer ga bezoek of ik erniet wat voor kan krijgen. Vreselijk!

7. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Daisy,ja ik had het gezien:D

Joni,Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Elloit!

8. nijnonijntje

Ha nelta!! *zwaai zwaai*
    Lang niet gezien!

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoi meiden,

Ik kom ook weer ff buurten hier.

Jonijoni, gefeliciteerd met jullie zoon. En netjes hoor 20 minuten persen voor een sterrenkijker, hier was het anderhalf uur +pomp, rest herken ik ook wel van mijn bevalling met Stijn, niet vorderende ontsluiting (hier net geen infuus), rugweeen.

Kim, hopen idd dat het dinsdag goed is bij de kinderarts.

Tamm, lekker erwtensoep en vooral zelfgemaakt.

@groei, Noor ging in het begin niet zo hard door spruw, dronk toen maar kort, maar heeft dat nu weer ingehaald en zit nu op ruim 8 pond. Ze begint ook babyvet te kweken nu :D

@bv, hier ook ongeveer 10-15 minuten. Soms een kant, soms twee. Ik zit trouwens nog wel op minimaal 8-9 voedingen.

@nachten,die waren drama, minimaal 2-3 keer per nacht komen en dan weer een (half) uur bezig zijn om dr in slaap te krijgen. Nu sinds 2 dagen aan het inbakeren en het lijkt te helpen. Vannacht kwam Noor voor het eerst maar 1 keer, hopelijk zet dit door.

@lengte, hier wel gemeten in het ziekenhuis en ook de schedelomtrek. Bij Stijn ben ik in een ander ziekenhuis bevallen en daar werd hij alleen gewogen.

@verlof, hier heb ik nog 2,5 week achter mn verlof geplakt en begin ik pas weer in april. Gelukkig nog ff verlof, want ik moet voorlopig nog niet denken aan werken.

Hier is het verder best druk met twee kids, Noor doet ook vooral korte slaapjes overdag en is veel wakker. Maar het begint te wennen.

10. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook hoor, zit soms met tranen in de ogen op de wc.. ooh wat doet dat zeer:( heb al wel roosvicee laxo gehaald.. maar heb niet echt t idee dat het helpt

11. Peanut

Peanut Actief lid

2 mrt 2010
    361
    0
    0
    fulltime mama!
    Zuid-Holland
    helaas erg herkenbaar, zowel de pijn als het bloeden.
    heb wel Sperti gekocht (dat was wel even een dieptepunt in mijn 34-jarige leventje, bij Sperti denk je toch eerder aan bejaarden...:D) maar dat helpt voor geen meter!
    volgens m'n kraamhulp helpen alleen zalfjes die huisartsen voor schrijven. maar goed, inmiddels zijn ze weg, dus dat lucht wel even op.

@lin: wat zei de huisarts van je (.)?

12. Peanut

Peanut Actief lid

2 mrt 2010
    361
    0
    0
    fulltime mama!
    Zuid-Holland
    Groeilijstje:

Huub: 3685 GR - 51 cm - Gegroeid: 4820 GR - 55 cm - 6 weken

13. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    Groeilijstje:

Aiyanna:2710GR-...-Gegroeid:3610GR-51cm-4weken+3

14. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Groeilijstje:

Aiyanna:2710GR-...-Gegroeid:3610GR-51cm-4weken+3
    Isa: 1696 GR - ?? cm - Gegroeid: 3895 GR - 51 cm - 10 weken

15. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ook weer abbo:D

Vind de groeilijst erg rommelig overkomen..of ligt dit aan mij??

16. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    hei meiden! ik heb jullie weer gevonden:D

t groeilijstje is beetje raar (naja in mijn ogen) het is nu net of de kindjes 4 a 5 kilo groeien per keer!omdat er staat: gegroeid:... dus dan is het net of dat het gewicht is dat erbij gekomen is! ha ha;) of ligt t aan mij?
    anyways.. het maak niet zo heel veel uit:p

ik had weer eens een vraag.. verschonen jullie je kindje iedere voeding 's nachts? ik doe dat nu wel maar ik vind het altijd moeilijk omdat hij dan helemaal wakker wordt terwijl hij wat doezelde na de voeding.. lijkt me makkelijker om hem dan na de voeding terug te leggen.. maar dan voel ik me weer schuldig over de "vieze(?)" luier.. Zelf geeft hij er totaal niks om..;)

17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.824
    9.335
    113
    Gelderland
    Gezellig! Ik sluit me ook hier aan!

Blackbird, ik verschoon tegenwoordig niet meer behalve bij een poepluier. Luiers kunnen het makkelijk aan en hij wordt er alleen maar wakker van.

Aambeien, gelukkig geen last van maar wel eens gehad en voelt verschrikkelijk.

Laatste nachtje alleen dus hoop op een goeie nacht. Morgen mag mijn vriend alles doen dan heb ik wel weer even genoeg gezorgd,hihi. Robin is vandaag 2 keer lief in slaap gevallen in zijn bedje nu is het wel huilen geblazen maar dat blijft elke keer in de avond. Ach mogen we weer lekker knuffelen.

18. Peanut

Peanut Actief lid

2 mrt 2010
    361
    0
    0
    fulltime mama!
    Zuid-Holland
    ik verschoon Huub wel voor elke voeding, ook 's nachts. hij heeft af en toe flinke plasluiers, dus ik loop liever niet het risico dat ik een keertje oversla en dat ik em dan drijfnat aantref in z'n bedje....

groeilijstje is inderdaad niet helemaal duidelijk zo, maar wat is een betere vormgeving? op zich is het natuurlijk wel leuk als je kunt zien hoe hard die kleintjes groeien, toch?

19. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    Helaas is bij L niet echt te zeggen of het een poepluier is.. hij knettert flink en stinkt ook... Maar dan is het soms maar een mini "remspoortje" of zelfs niks..
    Ben meer bang voor idd nattigheid.. maar de pampers kunnen best wat aan!
    Toch maar eens proberen om het een nachtje niet te doen.. slapen is natuurlijk ook belangrijk..

20. nijnonijntje

ja ik doe ook van alles. Maar o vreselijk wat een pijn. Tis elke keer weer een bevalling op zich zo op die manier met die aambeien.

Deel Deze Pagina