De trotse december mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Babyboo92, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    wij prikken het gaatje altijd groter met een naald:D

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Lin: Wat fijn dat het zo goed gaat! :)

@Tam: Wat een lieve foto van vader en zoon!

@Blackbird: N. wil echt niet op haar rug slapen, op haar zij rolt ze zelf door naar haar buik. Dus nu ligt ze altijd op haar buik... Weet dat het niet 'mag', maar anders blijft ze maar huilen. Heb wel een babysense onder het matrasje.

@Goofie: Moeilijk he die eerste nacht in eigen bed. N. slaapt tegenwoordig ook op d'r eigen kamertje en nu slapen we allemaal veel beter! We hielden elkaar wakker...

@Germini: Hier geen nachtvoeding meer, maar toen ze die nog kreeg pakte ze altijd maar een beetje, 100cc ongeveer.

@Blackbird: Bedoel je de Avent fles? Daar konden allebei mijn meiden niet uit drinken. Hoor het wel vaker bij die fles. Misschien toch een andere fles proberen? Difrax ofzo.

3. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    ooh flutterby, wat knap nu al geen nachtvoeding meer! daar kan ik alleen maar van dromen! hoe heb je dat aangepakt of sliep ze vanzelf door? en wanneer geef je haar laatste voeding??

4. jonijoni

jonijoni Actief lid

7 mei 2011
    246
    0
    16
    ZH
    Hallo allemaal,

Ik had een hele berg reacties in een notitie op mijn telefoon staan, maar op de een of andere manier kon ik dat niet hierheen kopieren. Ondertussen is het allemaal nogal oud nieuws.

Toch wilde ik Flora nog even condoleren met haar collega en heel veel sterkte wensen met haar vader.

Ook hoop ik dat het ondertussen weer een stuk beter gaat met Aapje's nichtje.

Ik weet niet meer goed waar ik gebleven ben, dus ik haak hier maar weer in.

Met mijn zwelling gaat het al een tijdje een heel stuk beter. Vooral de eerste 4 dagen waren slecht, ik kon toen niet goed lopen/bewegen. Daar bovenop kreeg ik ook een blaasontsteking (ws doordat ik gecatetheriseerd was in het ziekenhius) en moet nu antibiotica slikken. Rond de vijfde dag was ik zo gefrustreerd dat ik niet alles zelf kon doen voor E, dat we resoluut het bed naar beneden hebben gezet en alles dat aan de bevalling deed herinneren de slaapkamer uit gebonjoured hebben. Dat luchtte in ieder geval al op, ik moest namelijk steeds een keukentrapje gebruiken om een beetje fatsoenlijk in en uit bed te kunnen komen.

Ondertussen gaat alles hier zijn gangetje. E was in het begin ruim 10% gewicht kwijt geraakt, dus moesten we hem bijvoeden. Dat hebben we 1 dag gedaan en het ging al meteen een stuk beter. Nu is mijn productie goed op gang, maar ik maak me soms wel een beetje zorgen over of hij wel genoeg krijgt. Hij drinkt echt wel goed, maar kan ook lang slapen, ik probeer hem nu overdags echt uiterlijk 3,5 uur te geven want ik wil niet weer in dezelfde neerwaartse spiraal terecht komen als in het begin. Hij heeft wel al zijn eerste regeldagen gehad en kwam dan van 21:00 - 01:00 de hele tijd om eten vragen. Ik vind het wel moeilijk nu de kraamzorg weg is, toen werd hij elke dag gewogen en wist je zeker dat hij aankwam. Hoe zijn jullie babies met eten en slapen? Aan de ene kant denk ik "wat hebben wij een geluk dat hij meestal zo goed slaapt", maar aan de andere kant ben ik dus ook heel bang voor die stille ondervoeding die in het begin ook kwam.

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Blackbird, op de Avent fles kan je ook Difrax spenen zetten. Die heb je in 3 maten (small, medium of large). Dan hoef je geen nieuwe fles te kopen maar alleen een andere speen dus.
    Wij verwarmen gewoon in de magnetron. 150 ml water doen wij 46 sec op 600 Watt.

6. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Blackbird, voor de bv hebben wij een flessenwarmer gehaald. Bv in de magnetron schijnt moeilijk te zijn ivm piekwarmte en voedingsstoffen.
    Dus hier de Warmer en een beetje geduld, dat zijn onze bv kindjes niet gewend! ;)

7. jonijoni

jonijoni Actief lid

7 mei 2011
    246
    0
    16
    ZH
    Hier nog een paar foto's van de kleine (jeej eindelijk kan ik ook foto's spammen ;) )

Hier was hij 2 dagen oud.

Hier was hij 8 dagen oud.

8. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    @flora: ha ha nee hier zeker geen geduld! meneer wordt wakker, bedenkt dat ie honger heeft en zet het op een krijsen tot hij aan de borst hangt:p toch maar eens kijken voor een warmer anders..

@jonijoni: de fotos zijn er niet?:(

hier heb ik meneer maar eens op zijn buik in de box gelegd, hij moet toch zijn nekspieren beetje oefenen.. toch?
    Nou hij vind het niks! ha ha ligt te spartelen als een vis;) draai hem zo maar weer om..

9. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Nou Emma is echt aan het veranderen! Laat sinds een dag of drie ineens 4/4,5 uur tussen een voeding! Mijn borsten moeten nog even wennen haha

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Blackbird, bij fenna warme ik de bv gewoon op in de magnetron hoor. Na een paar seconde even het flesje een beetje ronddraaien om te mengen en dan verder opwarmen .

Nachtvoeding, Meira krijgt rond 0.00-1.00 de laatste voeding en dan om ongeveer 7.00 weer.

11. jonijoni

jonijoni Actief lid

7 mei 2011
    246
    0
    16
    ZH
    #671 jonijoni, 22 jan 2012
    Laatst bewerkt: 22 jan 2012
    blackbird: op de een of andere manier lukt het plaatsen van een foto niet.

Poging 2 (ik kan het andere bericht niet meer editen op de een of andere manier)

De eerste foto is hij 8 dagen oud en wordt net wakker. Op de tweede foto is hij 2 dagen oud.

12. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Joni, mooi mannetje ! En wat een mooi haar!

13. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Sow wat een bos haar!! En een mooie kleur!

14. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Wow wat een prachtig haar!! Het lijkt wel coupe soleil

15. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    aaaaaahhhh wat een poepie!!! ooo! en dat haar!! dat wordt een vrouwen-verslinder:D
    Echt een prachtig kereltje!

Hier lijkt het wel alsof ik ineens een engeltje heb:$ (afkloppen!!) maar hij is zoo lief vandaag! als hij wakker is echt zo lekker rond aan het kijken en gewoon heel relaxed vandaag!:)

16. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw Joni, wat een haar heeft je ventje, mooi !

Wij hebben ook een flessenwarmer, duurt voor K.oen inderdaad ook altijd veels t lang :)
    Verwarmen in de magnetron is niet t beste, daar gaan voedingsstoffen mee verloren, maar er blijven er altijd nog genoeg over.

17. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    maar opzich heb ik maar een half flesje om te "oefenen" per dag of per 2 dagen dus dan zal het toch wel niet uitmaken dat die wat minder voedingsstoffen heeft?

18. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jonijoni wat een schatje en al zo'n bos haar echt gaaf hoor

@blackbird das dan lekker genieten als ie zo'n dag heeft

@flessenverwarmer duurt voor Aiyanna ook altijd te lang.ze moet het maar leren hihihihi

zo vandaag een luie dag hier.me man is aan het werken en ik ben aan he tbij komen van een drukker dag die we gister hebben gehad merk wel dat het toch aardig wat energie kost zo'n dag dus vandaar vandaag een bed dag.Aiyanna was gister best lief tijdens het eten ze stal de show in het restaurant maar ze wilde ineens niet uit dr fles drinken en de borst ging ook niet super(kon ook aan mij liggen want vondt he tniks om zo te zitten voeden had wel een doek over haar heen gedaan).dus ze is vanacht weer lekker om de 3 uur gekomen maar sinds ze vanochtend gepoept heeft gaat het drinken weer beter en ze heeft nu 2 keer achter elkaar 4 uur geslapen.als ze straks wakker word dan voed ik en maak ik een badje voor dr klaar.

19. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Geweldige foto's en wat een haar!

20. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011