De trotse december mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Babyboo92, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik geef ook fv en nog niet ongesteld.
    Maak mij er geen zorgen over, denk ook wel dat het eraan zit te komen.

2. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hier vaak vanaf de voeding van 7uur wakker!
    Meestal valt ze dan na de laatste voeding weer in slaap.

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik ben ook nog niet echt ongesteld. Ik verlies sinds een aantal dagen weer wat bloed. Weet niet of het een menstruatie is. Er zitten af en toe ook kleine stolseltjes bij. Het was 2 dagen gestopt. Ik slik sinds een week ook weer de pil. Anderhalve week geleden was er wel weer een eitje te zien toen ik bij de gyn was.

Je kan het proberen, water eerst koken.

4. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Goofie, ik warm het 30 sec 900 watt op. Dat het lekker aanvoelt ;)

5. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Nog een vraag: Hebben jullie kindjes rompers aan met lange mouwen of korte mouwen?Ik doe Elynn de laatste tijd gewoon korte mouwen aan, want ze houdt zich goed warm.Vind rompers zoiezo een drama want die halsjes zijn allemaal erg wijd.Heb nu rompers van de zeeman met knoopjes bij de kraag en die zitten wel goed,maar al die andere met wijde halsen zakken zo over haar schouders..

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Meira heeft rompers met korte mouw aan. Als ik haar een t-shirtje of polo aan doe dan natuurlijk lange mouw ;)

De Hema heeft stretch rompers, die zitten wel goed.

7. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik zal eens kijken bij de hema, maar wat ik nu van de hema heb is waardeloos.
    Nou Elynn heeft net een flesje op van gekookt water, heeft geloof ik alleen nu juist meer kramp:$
    Ook is het een echte vechter tegen haar slaap, ze is dan echt heel moe maar gaat dan als een idioot tekeer omdat ze eigenlijk gewoon heel moe is..

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Goof, die gewone rompers heb ik ook van de Hema. En daarvan staat de bovenkant idd open. Die stretch zijn echt beter .

9. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik moet zeggen dat ik het ook nog niet mis :p

Maar hier begint ook s'avonds het jengelen. Dat begint rond etenstijd en eindigt hier zo rond een uur of 8 s'avonds.

10. Peanut

Peanut Actief lid

2 mrt 2010
    361
    0
    0
    fulltime mama!
    Zuid-Holland
    @sjees: hier volledige fv vanaf het begin, maar nog geen menstruatie te bekennen. volgens de gyn zou je bij fv binnen 8 weken na je bevalling ongesteld moeten worden, maar goed, dan heb ik dus nog 2 dagen ;)
    maar omdat ik niet weet hoe m'n schildklier momenteel werkt, maak ik me er vooralsnog geen zorgen over. begin feb moet ik naar de internist, dan hoor ik wel hoe of wat.

sorry meiden, ik heb de laatste dagen weinig puf om te reageren. Huub's voeding gaat op zich prima, maar nu we overgestapt zijn op Nutrilon Forte, heeft ie weer onwijs last van krampjes. Tsja, huilt ie niet van de honger, dan huilt ie dus van de krampjes. Daar schieten we dus weinig mee op. Verder heeft ie gisteren weer aardig gespuugd..... We blijven een beetje aanklooien, helaas :(
    (ik lees overigens wel trouw mee hoor!)

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Fles: Hier wordt vkoud kraanwater opwarmen in de magnetron geadviseerd. Ik geef gekookt water ivm krampjes. Zit net te lezen dat er in veel huizen van voor 1945 loden leidingen zitten. Ons huis is van 1930 dus misschien toch maar over op flessen water?!

@Aapje: Ja hier ook eentje die de hele avond wakker en zeurderig is. Ze doet dan alleen wat hazenslaapjes op de arm..

@Goofie: Hier rompers met korte mouwen of zonder mouwen. En inderdaad die strech rompers van de Hema, of de ajour maar weet niet of ze die nog verkopen.

@Peanut: Wat vervelend dat het niet lekker loopt :(. Hopelijk zijn zijn darmpjes snel aan de nieuwe voeding gewend..

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Geven jullie vitamine D? Ik vergeet het echt heel vaak te geven...

Pff ik ben moe, maar kan echt niet terug naar bed met een rondlopende peuter. Dus nu hangen we maar samen op de bank.

13. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Weet jij waar ik dat na kan rekenen hoeveel ik zou krijgen?
    En krijg je dat geld per maand of per jaar?

14. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Hier veel petit bateau rompertjes, die zitten e.mma fantastisch. Verdr Hema en h&m

15. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Mick is steeds heel onrustig tussen 23 en 00.30 uur... Ik weet niet zo goed wat ik daar aan kan doen. Iemand tips? Hij slaapt altijd lekker in zijn eigen bedje. En gedurende de dag gaat het eigenlijk best heel goed. Huilt niet zo veel (meer). Na de voeding van 23 uur gaat het steeds mis. Hij gaat veel huilen, kneuteren en mopperen. En dat duurt dan meestal een uur en een kwartier waarna hij dan uiteindelijk in slaap valt. Hij wil zijn speentje dan meestal niet dus daar kan ik hem niet rustiger mee krijgen. Hebben andere kindjes dat ook? of is dat weer iets wat die van ons alleen doet??? Het is nu al een week op rij zo. Meestal gaat de rest van de nacht wel goed...

16. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    Baarlo
    Hier rompertjes van de hema, en die zitten eigenlijk best goed. Maar ik heb natuurlijk ook een flinke vent, die er misschien wel beter in past...

Hier vitamines K en D (ivm bv) en die vergeet ik nauwelijks. Maar moet wel zeggen dat ik een lijstje op zijn kamertje heb liggen waarop ik bijhoud wanneer hij een voeding heeft gekregen en dan met name welke kant (anders vergeet ik dat, en mijn borsten voelen de hele dag vol aan dus daar kan ik het ook nit aan voelen). Daar schrijf ik dus op of ik ze al gegeven heb of niet. De kraam gaf mij het advies om het steeds op hetzelfde tijdstip te doen. Misschien is dat nog een tip om er wel aan te denken?

17. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    Baarlo
    flutterby ik merk ook dat ik moe ben, en met een rondrennend kind is dat inderdaad niet handig. Hopelijk gaan onze kindjes snel wat langer slapen in de nacht zodat we bij kunnen komen. Bij de eerste kroop ik zelf vaak nog even op de bank of lekker terug in bed, dat gaat nu niet meer helaas....

18. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Hellepelle: Nee hoor, hier ook onrust rond de laatste voeding. Verwerken van de dag ofzo? Daarna slaapt ze gelukkig wel door :)
    Ja ben even een handig tijdstip aan het zoeken voor de vit d. Bij mijn oudste vergeet ik het nooit, voor het tanden poetsen. Maarja dat hoeft bij N. nog niet :D
    Begrijp dat jij ook nog een ouder kindje hebt, hoe oud is hij/zij?

19. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik geef fv en geef geen extra vit d. Het zit er al in. En ook al adviseren ze het, het gaat tegen mijn gevoel in om een dubbele dosis te geven.

Op het flesje vit staat dat je de max dosis niet mag overschrijden :(

20. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik vergeet het bij fenna wel eens. ;)

Deel Deze Pagina