De trotse december mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Babyboo92, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Flutterby, is dat van die lode leidingen niet alleen minder goed als je warm water wil geven direct uit de kraan?

2. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hier wel vit d naast de flesvoeding. Maar stop ermee hoor als het flesje leeg is.
    Vind het eigenlijk ook wel onzin.
    Ik geef het bij de fles van 19.00. Maar vergeet het ook welleens. Jammer dan.
    Elynn heeft vanacht van 22.30 tot 5.30 geslapen en dat in haar eigen kamer.
    Trots op haar hihi

3. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goofie, wat fijn dat e.lynn zo goed heeft geslapen! en dat nog wel in haar eigen bedje! hopen dat het zo blijft;)

Vit. d: geef het hier wel elke ochtend.. (hmm vanochtend niet gedaan haha) maar het hoeft dus eigenlijk niet? I.van krijgt ook fv.

Weet niet echt wat mijn mannetje heeft.. gister 2 keer alles ondergespuugd! alles helemaal nat.. 1 x kwam het er van de onderkant uit en aan de bovenkant haha..

ook het slapen snachts gaat wat minder:( eerst sliep hij wel tot 7 uur en nu de laatste dagen tot half 5 ofzo.. vannacht hoorde ik hem om half 4 al! toen maar even speentje gegeven en rond 5 uur flesje gemaakt.. snap het niet zo goed.. overdag krijgt hij 150ml water en de laatste fles zelfs 180! drinkt hij soms ook op.. dus hij zit dan wel vol..
    ach mag nog niet klagen hoor met deze nachten, maar vind het een beetje vreemd..;)

4. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    O,ja de buurman, is heerlijk aan het boren, timmeren:$ jeemig wat een lawaai.. I.van ligt wel boven in zijn bedje, maar slaapt er nu gelukkig wel doorheen.. de schat!;)

5. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Sjees
    Dat vermoeden heb ik idd ook,dat ze de prikkels moeten verwerken
    ik heb hem uiteindelijk meegenomen naar boven en hij sliep gelijk
    Ga het vanavond ook eens proberen om hem wat eerder mee naar boven te nemen

@Goofie
    E.lynn dus ook vaak wakker in de avond,nou dan zal het er wel bij horen als meerdere kindjes het hebben
    O hier ook korte mouwen,of hij moet iets aankrijgen wat me een beetje dun lijkt,maar hier een mannetje wat het snel warm heeft
    Zo E.lynn heeft zeker lekker geslapen en dat op haar eigen kamer,daar mag je zeker trots op zijn !

@Peanut
    O wat naar en zielig dat Huub nu weer krampjes heeft van de voeding
    Oooit gaat het beter,maar daar heb je nu nog niks aan
    Dikke knuffel voor jou !

@Flutterby
    Ja hier ook hazeslaapjes op de arm,
    O ja vervelend he als je moe bent en niet even kan gaan slapen,want de peuters willen ook aandacht,hier net zo
    en de middagslaap is er ook zo goed als af,dus maar wachten tot de avond ;)
    Hier ook vit D en K en vriend zet de potjes voor hij naar het werk gaat op de kamertafel zodat ik het niet vergeet :)

@Robin
    ja die van de ouderschapsverlof korting en die van de heffingskorting kan je bereken in een voorlopige aanslag 2012,dan vul je dus in hoeveel uren je ouderschapsverlof opneemt en wat je ongeveer inlevert aan geld
    en als je alles invult dan zie je ook vanzelf de heffingskorting,je kan ze beide per maand terug vragen
    Ik heb zelf de heffingskorting per maand laten doen en de ouderschapsverlofkorting laat ik in 1 x uitbetalen

@Hellepelle
    Misschien is dat wel zijn huiluurtje en moet hij dan zijn prikkels verwerken (??)

@Tamm
    Sneu dat de kleine man niet zo lekker in zijn vel zit
    misschien dat hij daardoor wat eerder wakker werd (??)
    Ik hoop voor je dat het snel weer anders gaat

6. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Hier heeft de kleine man geslapen van 22.30 tot 04.00 uur we hadden hem veel eerder verwacht omdat hij om 21.30 maar 100 had gedronken,maar goed de rest wilde hij dus vannacht,want hij dronk toen maar 60/70 toen weer verder geslapen tot 8.30
    Ik heb hem nu op zijn eigen kamertje gelegd,hij lag nog elke ochtend hier beneden in de kinderwagen ivm de andere kleine man wegbrengen en ophalen,maar dat is 2 dagen en dan leg ik hem hier en voor de rest wil ik hem toch boven hebben

Ik heb gisteren nog even 8 setjes van Dirkje besteld voor D.jaydian in maatje 62
    Dat is zo n fijn merk de kleding blijft mooi en zit hartstikke goed en het zijn vaak van die lekkere broekjes
    en nu met heel veel korting(60%) was 100 euro kwijt
    ze hebben ook zulke leuke meisjekleding ,is maar goed dat ik een zoon heb anders was ik nog meer kwijt ,haha

7. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @aapje,
    Wow,wat een heerlijke tijden!!
    Dirkje ken ik niet...........ga eens googlen:)

@vit.D,
    Wist eigenlijk niet dat het naast fv ook nog gegeven moest worden. Zit toch in de fv???

@kraanwater/gekookt water,
    Volgens mijn schoonmams (is kraamverzorgster) is dat onzin en hoeft dat niet meer (althans niet bij ons in de regio). Het water is hier niet te hard. Als het wel zou moeten krijgen hun altijd een melding hiervan..............ik gebruik dus gewoon kraanwater.

@sjees
    Ik hier toevallig net sinds een paar dagen ongie! maar zou je geen zorgen maken hoor bij de 1 komt het nou eenmaal weer sneller dan bij de ander!

Vanmorgen babymassge gehad................L.exi vond het heerlijk!! ze ligt nu als een blok te slapen!:D

8. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    @goofie Aiyanna heeft altijd rompertjes aan met korte mouwen.als we die met lange mouwen aan doen en dan een truitje er over heen dan heeft ze het te warm.wij hebben de rompertjes van hema zitten er 5 of 6 in een pak

@peanut jammer dat het niet helemaal lekker loopt

@flutterby dat had ik ook gelezen van die leidingen ons huis is van 1940 wij gebruiken ook flessen water.vitamine d vergeten wij ook vaak te geven

@aapje wat fijn dat he tvanacht zo goed is gegaan.en das leuk shoppen

@

9. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier is de nacht redelijk gegaan ze kwam weer om de 3 uur terwijl ze over dag steeds 4 uur sliep.ze heeft wel al een aantal keer snachts 5 uur geslapen we zullen zien wanneer ze dat weer gaat doen.

net even naar de winkel gelopen met Aiyanna me man is weer naar zijn werk heeft avond dienst dus moest ff eten kopen voor me zelf heb maar voor kant en klare boerenkool stampot gekozen lekker makkelijk (zeker als de kleine meid raar gaat doen dan kan ik toch ff snel eten) ze ligt nu niet ingebakerd in bed ze was in slaapgevallen in de kinderwagen dus heb dr zo in bed gelegt ik hoor dr wel via de babyfoon maar is nog redelijk rustig.
    nou net ik dit tik gaat ze huilen ga dr maar halen kan ze ff bij mij slapen.

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Germini, ik gebruik gekookt water omdat ze dan minder krampjes heeft.

Aapje, lekker aan het shoppen hihi. Idd maar goed dat je geen meid hebt :D

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Tamm, sinds kort 'moet' iedere baby, borst of fles gevoed, vit d krijgen.
    In fv zit idd al vit d. Dus ik vind het onzin om extra te geven.
    Volgend jaar verzinnen ze weer wat anders. ;)
    Zo blijf je bezig...

12. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Meira kreeg gisteren om 6.00 een fles. Vervolgens kwam ze pas om 2.00 :$
    Ze kan dus wel 8 uur achter elkaar zonder voeding.
    Ik ga haar vanavond toch maar weer wakker maken om 23.00. Hopen dat ze dan weer zo lang doorslaapt.

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Sniffy: Ik geef ook fv, gek inderdaad dat het nu wel moet en vorig jaar nog niet... Achja, ze komen genoeg buiten!
    Geen idee, ik las dat je dan geen kraanwater mag gebruiken. Stond niets bij over warm of koud.

@Goofie: Wat goed van E.!

@Aapje: Hier ook wat kleertjes van Dirkje, idd een leuk merk!

@Coon: Welk water gebruik je? Gewoon spa blauw is weer te zout toch?

Er worden er 2 wakker hier, maar even uit bed vissen :)

14. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Flutterby, ik heb ze op het CB ook niet verteld dat ik het niet extra geef. Wat niet weet, wat niet deert ;)
    Als ze er naar vragen zeg ik wel waarom.

15. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    #735 coon, 23 jan 2012
    Laatst bewerkt: 23 jan 2012
    `

wij gebruiken eigenmerk van de supermarkt.en geen idee of spa blauw te zout is

heb even gegoogle en kwam dit tegen spa blauw mag
    bereiding van flesvoeding raadzaam om mineraalwater te gebruiken. Voor bronwater komen Bar le
    Duc en Spa Blauw in aanmerking. Andere soorten bevatten te veel zout en/of mineralen en worden
    daarom afgeraden.

ik wist niet dat er in fles water ook verschil zit

heb even naar onze flessen geken en wij hebben mineraalwater

16. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    Wat slapen al jullie kindjes goed!
    Hier begon de nacht goed, van 23:30 tot 4:30.. maar toen kwam hij binnen 2 uur alweer.. en toen werden we wakker van de wekker.. lekker uitgebreid in bed liggen luieren :p (man heeft vrij)

Toen met de hond flinke ronde geweest en daarna naar het tuincentrum, beetje rondkijken..

En eindelijk, eindelijk een afspraak bij de kapper gemaakt! Morgen gaat er flink wat af! :)

17. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    grommm even tussendoor hoor.. ik weet echt niet wat ik mis doe, maar meneer pist gewoon elke dag wel een keer naast zijn luier als ik andere gebruik dan pampers:(

Ik let op de randjes, vouw de luier in de lengte nog een keer.. verschoon op tijd (denk ik..) hij was net niet eens echt vol (C1000 luier) en toch weer ernaast.. pakje nat, baby huilen..
    Hij had er nog geen 3 uur in gelegen en alleen maar geslapen, ik ga hem nog niet wakker maken voor een luier?:(

pfffff dus nu maar weer aan de pampers.. gelukkig zitten er kortingsbonnen in het etos foldertje..

18. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    @aapje: ben nu wel benieuwd waar je al die leuke kleertjes hebt besteld???
    Ik heb namelijk wel een meisje;)

19. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hmmm lastig.
    Een vriendin van mij had dat ook met haar zoontje,maar dat probleem was opgelost toen ze een grotere luier aan had gedaan.
    Je kan het proberen, misschien zijn deze te klein?
    Denk even met je mee hoor.:)

20. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    had ik ook al gedacht.. maar het is maatje 2.. ik denk dat maatje 3 echt nog wel veel te groot zal zijn.. het stomme is dat het bij pampers dus niet zo is.. luxe-poppetje;)

Deel Deze Pagina