Dit artikel kwam ik toevallig tegen, gaat over babys en teveel drinken, heel interessant maar de bv club gaat soms ver met info, vind ik. Flesdrinken tijdens of na de borstvoedingsperiode Die pyamapapjes uit de babydoos zijn toch hartstikke slecht, veel te veel suiker. Dat hebben ze eens onderzocht bij de keuringsdienst van waarde op tv. Raar dat ze wel reclame mogen maken voor zoiets, leuk allemaal te dikke babies maar niet voor fv ! Ik snap dat ze natuurlijk liever hebben dat iedereen een jaar bv geeft maar dat kan nu niet altijd. Dan moeten ze maar meer verlof geven, zoals bv in Finland, daar krijgt de vrouw een jaar betaald zw.verlof met behoud van baan. Mijn neef woont in Finland en heeft ook pas een zoontje met zn vrouw. Ze hebben geen kraamhulp of zoiets dergelijks. Maarja een jaar betaald verlof ipv onze 16 weken ...
wij zijn geloof ik 1 vd laneden met het kortste kraamverlof idd.. er zijn zoveel landen waar de vrouw minimaal een half jaar heet,en zelfs landen waar ze 3 jaar thuis mogen blijven!! en idd belachelijk dat ze zo op de bv zijn er zijn genoeg vrouwen waarbij het heel neit op gang komt,of waarbij het door ziekte oid neit lukt. Belachelijk die borstvoedingsmaffia!
Blackbird, ik krijg ook al een tijdje geen magazine?! Petera, idd een beetje overdreven artikel. Vrouwen die geen bv geven worden soms een beetje als slechte moeder neergezet heb ik het idee.
Ik krijg idd ook hee magazine meer...raar!! Sniffy; dat gebeurt idd vaak. alsof je baby minder wordt van kv Em heeft van 22.45 tot 3:00 geslapen en toen tkt 6.45 Prima dus!!!
Bah wat een rotnacht. Meneer melde zich om 3 uur al. Had om 12 uur de fles gehad. Wilde na de fles van 3 uur niet meer slapen. Ging pas tegen 5 uur slapen en meeeld zich dan om half 7 weer doodleuk Ligt nu in bed, proteteerde eerst heel hard. Is nu even stil. Hoop dat hij gaat slapen. Ik kan namelijk nog wel eveneen uurtje slaap gebruiken.
Over bv wordt soms hyper gedaan, maar kv ook Als je geen bv geeft kijken ze raar dat je het geeft, en als je langer dan 3 maand geeft al helemaal, laat stan als je het een jaar of langer geeft. En als je begint met kv krijg je weer te horen dat bv toch echt beter is. Conclusie; we kunnen maar beter direct varkeslapjes voeren aan ons jong, whahahahahaha lol Ik let niet meer op wat er gezegd wordt, moeten jullie ook niet doen, verspilde energie. Babydoos, hier gehad beide en ik vond de babydozen bij mijn dochter leuker, zat meer in (misschien ligt het aan de recessie) Van de prenatal moet je een kaartje opsturen dat je kindje geboren is en hoe het heet, dan loopt je gratis wij jonge ouders ook nog een jaar door, misschien zijn sommige dames dat vergeten. Vandaag eerste dag werk, ga eerder beginnen. Vond het heel vervelend toen dat ik 5 weken eerder in de ziektewet ging. Enigszins wel zin, maar andere kant moet ik wel mijn baby achterlaten dat ga ik wel wat moeilijk vinden, bang dat ie veel huilt en niet getroost wordt lijkt mij erg, gelukkig werk ik parttime, dus langer als 4 uur be ik niet weg.
He nijn, bah.. Interessant artikel petera! Zou mijn kraamverzorger gelezen moeten hebben daar moest L altijd meer van drinken.. Jullie ook al geen magazine? Terwijl in de brief van de doos staat dat je eem maandelijks krijgt! Ik heb eem al niet meer gehad sinds L geboren is geloof ik.. Hier tjah een gewone nacht, na 2 uur en daarna na 3 uur.. geen verbetering dus.. Meneer spuugt trouwens sinds gister met kracht!? Echt 10 cm ver ofzo.. raar, want dat dee tie nooit? Is dat bij jullie ook wel eens?
Ik ga voor de laatste voeding toch maar weer mijn wekker om 0.00 zetten. Ze had nl om 19.00 gekregen en kwam zelf weer om 3.30. Ze heeft er dus 8,5 uur tussen gelaten. Dus ik hoop dat ze dan van 0.00 tot 8.00 slaapt. Zal je net zien dat ze dan gewoon na 4 uur weer komt Nou dan ga ik mijn wekker niet zetten.
Brusje, idd gewoon boerenkool met een speklapje Sterkte met werken vandaag! Wij jonge ouders: ik dacht dat die link in dat maiktje voor de doos voldoende was voor het blad. Bij Fenna heb ik ook geen kaartje gestuurd.
Goedemorgen dames! @nijn: shit dat het nog niet goed loopt! wat kan je er moedeloos van worden he! ik weet helaas precies hoe je je voelt. krijg jij ook van die "grappig" bedoelde opmerkingen van: ach, hij wordt vanzelf groot dus het gaat vanzelf over? daar zitten we al helemaal niet op te wachten! :x hier lijkt het nu weer iets beter te gaan....we hadden gisteren de Nutrilon Forte (3 schepjes) gemengd met de gewone Nutrilon (2 schepjes) maar dat werkt dus niet: meneer heeft dan na 2.5/3 uurtjes gewoon weer honger! dus nu toch maar weer 5 schepjes Forte en dan maar hopen dat de krampjes snel minder worden. las overigens hier iets over krampjes krijgen van leidingwater, dus ik ben gelijk overgestapt naar gefilterd water (ik heb zo'n Brita-filter, ideaal), wellicht dat dat ook nog wat gaat schelen. maar goed, Huub gisteravond om 23.00 uur de laatste fles en toen vanochtend om 05.30 uur pas weer! pfew....het lijkt dus weer de goede kant op te gaan! @wij jonge ouders: ik heb zo'n bon ingevuld en opgestuurd, maar sindsdien ook nooit meer wat ontvangen? geloof dat je na de geboorte een speciale Geboorte-exemplaar krijgt, maar ook die heb ik nog niet gezien...vreemd! (wel handig om te lezen dat jullie er ook "last" van hebben). @baby met veel haar: ik zag gisteren trouwens een foto van een baby met een enorme bos blond haar voorbijkomen (weet even niet meer van wie, sorry!): wat geweldig zeg!!! en wij zijn al helemaal trots op die 30 donkere haren van Huub...
Aapje; en heeft jouw mannetje al in zijn eigen kamertje geslapen? Isa ligt nog in de wieg bij ons of beneden in de kinderwagen, misschien toch overdag is starten met wennen aan haar eigen bedje. Sjees; wat fijn zon zonnetje in huis, met mijn werk is het goed afgelopen, hoef de cursus na veel gedoe pas na mijn verlof te volgen, was voor de cursusleidster geen probleem me dan bij te praten. Zij begreep me in tegenstelling tot de pz-muts wel heel goed dat ik nu niet doe en dat ik nog lekker met luiers en slaapjes moet bezig zijn, ze had zelf 3 kinderen. Blackbird; nu je t zegt dat magazine heb ik ook al even niet gehad! Dat van t spugen herken ik wel ja. Waar kwam het terecht, mamas kleding of de bank? Petera; wordt spontaan jaloers op de vrouw van je neef. Brusjes; succes vandaag, de eerste denk ik die weer mag werken. Ik ben blij dat ik nog 5 weken heb. Hebben jullie dat ook wel eens, als je nog even kan uitslapen lukt t niet, en als je weg moet en niet kan blijven slapen kom je t bed niet uit?!. Was van t weekend en gisteren zo moe, ondanks een rustig weekend. Me voorgenomen vandaag bij te slapen maar heb na de voeding van 7.00 uur niet echt meer geslapen dus ben er om half 9 maar uit gegaan. Voel me ook wel fitter moet ik zeggen! Echt lang in bed blijven liggen of smiddags nog ff een dutje komt er eigenlijk niet van, terwijl je eigenlijk tijd genoeg hebt met verlof.
Goeiemorgen, HIer een goede nacht achter de rug. Mick heeft om 19 uur een flesje gehad en geslapen tot 1 uur!!! En toen gevoed, in bed gelegd en hij heeft maar 15 minuten gehuild en gemopperd! en hij melde zich om 5 uur weer, na het voeden lekker in bedje gelegd en gelijk gaan slapen!... Hij dacht vanmorgen dat het om 8 uur ook al weer etenstijd was. Maar daar had ie zich in vergist heb hem nog even zijn speentje gegeven en toen heeft ie geslapen totdat ik hem om 8.45 uur wakker maakte. Net even lekker gewassen en gevoed. Nu ligt ie nog even in bed en dadelijk gaan we naar het consternatieburo. Ben benieuwd wat ze nu weer te zeuren hebben. Hij zal wel weer flink gegroeid zijn, dus spannend....
meiden ik weet niet of jullie die site kennen, maar er is dus een site waarin alle aanbiedingen van luiers en doekjes per week verzameld worden. Handig dus om bij te houden als je ze in de aanbieding wilt kopen. Al zijn er vaak winkels bij die bij ons in de buurt niet zijn, is het wel handig om zo'n overzicht te hebben! ik weet niet of ik die link hier zomaar neer mag zetten... watkostenluiers punt nl...
gelukt al is het iets cryptisch! hihi ik vind um wel handig. Komt elke week op maandag binnen in de mail en dan kun je dus kijken wat je nodig hebt en waar dat die op dit moment in de aanbieding zijn!
o nou dan komt die misschien hier ook wel snel! Ik vond het ook fijn om te lezen dat alle meiden datzelfde probleem hebben. Ik heb op de site al een paar keer gekeken maar ik heb echt doorgegeven dat hij geboren is. Nog steeds niets ontvangen! maar gelukkig hebben meerdere van jullie dat. Ben benieuwd of we dat hier dan ook snel mogen ontvangen. Maar Mick is natuurlijk wel een van de jongere kinderen hier. Anderen zijn al wat ouder, misschien dat het ook met de leeftijd van het kindje te maken heeft wanneer je de doos op mag halen? Hebben jullie trouwens ok allemaal al bericht gehad van de svb over de kinderbijslag? Hier namelijk nog niet terwijl ze op de site zeggen dat het automatisch geregeld gaat worden...
straks meteen evne bij de brievenbus kijken dus Hier een goede nacht. Gisteravond om 2115u de fles. Ze dronk maar 50cc, hierna gillen gillen gillen tot half 11 en toen geslapen tot 3u! en toen weer tot 7u! Ik blijf wel stoeien met dat eten hoor. Ze drinkt gewoon zo wisselend! snachts lijkt ze wel uitgehongerd en slurpt ze die fles (120cc) leeg en de rest evan de dag krijgt ze 150 maar drinkt ze soms maar 70 of minder. En dan komt ze dus weer eerder............hoe pak ik dit nu aan. Rekkenis geen optie omdat ik echt niet een uur in dat gegil kan zitten.