De trotse december mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Babyboo92, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Hier nog steeds volledig bv, en de avondfles ervan afgehaald, hij slaapt zo diep dat hij lang genoeg slaapt, 2 keer bv na laatste voeding 11 12 uur.
    Hij loopt te kreunen van de honger snachts, maar slaapt nog te diep om te happen, ik moet hem ermee helpen of wachten totdat ie gaat. Brullen.
    Aan zijn bedje wordt hij langzaamaan aan gewend, als hij krampvrij is willen we hem defi over doen.
    En hij slaapt idd beter slaapt tegen ons aan

2. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Dag meiden,
    Even kalgen hoor.
    Hier totaal geen nachtritme meer.
    Ventje meld zich 's nachts om de 2,5 uur. Terwijl we toch op nachten doorslapeen bijna zaten.
    Sinds twee dagen is het helemaal weg. Zelfs het 4 uur tussen laten doet hij niet meer.

3. nijnonijntje

@flora
    Ik ben het met je eens. Ben ook heel benieuwd hoe het met iedereen is. Even een update zou leuk zijn.

4. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Flora, met een 2e wordt je nog makkelijker hoor wat betreft nachtvoeding enz. Je weet nl dat het maar voor korte duur is.
    Alles gaat zo snel voorbij.

5. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Das ook mijn instelling! Zorgen dat we nu zo gelukkig mogelijk zijn, dus lekker lang slapen tegen elkaar liever dan uit elkaar en veel wakker en dan groeien we er stapje voor stapje wel doorheen!

6. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Hey meiden,

Ik las net dat jullie graag updates willen van de 'meelezers', dus bij deze....

Bevalling was heftig omdat het uiteindelijk toch een spoedkeizersnede is geworden. Ik had beide kerstdagen al weeen en 2e kerstdag om half 12 's avonds begonnen ze toe te nemen. Om 3 uur kwam de vlos en had ik al 5 cm ontsluiting. Om 5 uur 7 cm en om 7 uur 9 cm. Het leek allemaal goed te gaan, behalve dat ik van 7 tot 9 bleef steken op 9 cm en het hoofdje maar niet wilde indalen. Om 9 uur zijn we dus snel naar het ziekenhuis gereden. Daar zijn ze toch nog een uur bezig geweest (ze probeerde infuus aan te leggen, wat niet lukte i.v.m. opgezette handen en ze wilden eerst duidelijk in kaart krijgen waarom het niet verder lukte). Ik trok het allemaal heel slecht, de weeen kwamen al een langere tijd iedere minuut en duurden ook een minuut. Voor pijnstilling was het te laat en de hartslag van Liam ging niet helemaal goed. Daarna meteen naar de ok gereden voor de sectio. Lang leve de ruggenprik! Toen ging alles heel snel en was Liam er ineens, helemaal gezond en natuurlijk prachtig :).

De eerste 3 dagen kon ik erg weinig, maar mijn vriend is een geboren papa en heeft alles gedaan. Borstvoeding ging eigenlijk al heel goed vanaf het begin, alleen mijn tepels waren ontzettend pijnlijk (voed sinds die tijd met tepelhoedjes en dat gaat super!). Daarna mochten we gelukkig weer naar huis. Wat is het wennen zeg om ineens mama te zijn. Ik vond de eerste 3 weken echt heel zwaar. Veel huilbuien en ik kon ook totaal niet genieten van Liam. Op sommige dagen voelde ik mij ook echt neerslachtig. Gelukkig vanaf het begin over gesproken met vriend, familie en vrienden en ik merk sinds vorige week dat het veel beter gaat. Ik denk dat het ook komt door de bevalling. Het lijkt allemaal volgens boekje te gaan en dan kan je het niet 'afmaken'. Ineens was Liam er gewoon. Mijn verwachtingen kwamen ook niet overeen met de werkelijkheid. Ik dacht meteen onvoorwaardelijke liefde te voelen, soort oergevoel, maar ik ben er nu wel achter dat het bij mij moet groeien (bij veel moeders ben ik achter gekomen). Gelukkig onderneem ik nu veel meer omdat het lichamelijk heel goed gaat. Daardoor voel ik mij ook weer beter, binnen zitten is echt killing!

Verder is Liam een heerlijk ventje en hij groeit super goed (was 3390 gram en nu 4455 gram). Hij is wel echt een drifkikkertje, maar dat heeft hij nou eenmaal niet van een vreemde ;). Als iets te lang duurt dan zet ie het echt op het krijsen (dat gaat een leuke puber worden). Ik begin nu te wennen aan ons nieuwe leven en vooral te genieten van Liam.

Sorry het is een heel verhaal geworden!

7. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Hier een update van L.izzy en haar mamsie ;); alles gaat goed met ons, L. was vanmorge weer om 8.00 wakker, laatste voeding was om 22.00. Geef altijd om 22.00 fles zodat we rond 22.30 kunnen gaan slapen, ook al moet ik haar b.v. pas na 3uurtjes slaap ervoor wakker maken. Ze drinkt in principe 5x150cc en als ze na de fles niet tevreden is (wat max 1xp dag gebruikt) geef ik 30cc extra. Verder huilt ze nauwelijks, hooguit 1x pweek last van krampjes, en is ze super vrolijk!!

Verder is gisteren onze neef begraven, 2 broers en 4 neven waaronder mn man hebben de kist gedragen. Was erg indrukwekkend, ook omdat ik heel goed besef dat t mn man ook had kunnen zijn..

We hebben gisteren een armbandje voor dr gekocht met dr naam erin gegraveerd. Echt leuk!!

Iedereen die baby's met krampjes, spruw, reflux, huilbaby's hebben, ik kan jullie helaas geen advies geven. Verder complimentje voor Flora dat jij alles zo zonnig inziet. Was me al eerder opgevallen en denk dat het idd de beste instelling is! Alhoewel ik me goed voor kan stellen dat als je liefste beeb heel de dag ontroostbaar huilt je daar echt gek van wordt, omdat je je zo machteloos en moe voel!

Over 1,5 week moet ik alweer werken :$ gelukkig doordeweek alleen 2 avondjes. En om het weekend 2 dagdiensten. Gelukkig hoef ik L. dan niet veel weg te brengen want mn man is dan gewoon thuis!

8. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Wat vervelend te lezen dat het bij sommige beebs en mama's niet lekker loopt. Ik hoop echt julile snel blije beebs hebben en langer kunnen slapen.

Nijn: lijkt mij zwaar om therapie te krijgen en net mama te zijn.
    Hoop dat je je snel beter gaat voelen. Knuffel voor jou!

Flora: Wat heb jij toch een heerlijke instelling. Super fijn om jouw postieve berichten te lezen!

Jonijoni: Hoe gaat het voeden? Gaat het beter? Goed dat je contact hebt gehad met een lactatiedeskundige.

Daisy: fijn dat het voeden met tepelhoedje goed gaat!

Tamm: Knuffel voor jou. Hoop dat je kleintje snel goed gaat drinken!

Blackbird: Hoop dat de navelbreuk snel over is!

Germini: Knuffel voor jou! Hoop dat het vandaag wat beter gaat en dat de osteopaat gaat helpen!

Robin: hoop dat je er snel vanaf bent!

Flutterby: Tongriempjes knippen ze nog. Mijn nichtje (3 maanden) had ook een verkort tongriempje, is weer helemaal goed gekomen.

Lin: wat fijn dat het inbakeren werkt!

Hellepelle: Knuffel voor jou en je beeb! Hoop dat de medicatie en osteopaat gaan werken!

En wat een leuke foto's zijn er voorbij gekomen! Op facebook december mama's staan ook al zoveel leuke foto's!

9. jonijoni

jonijoni Actief lid

7 mei 2011
    246
    0
    16
    ZH
    Daisy: bedankt voor je verhaal, fijn dat het voeden nu wel lukt met de tepelhoedjes!

Hellepelle: fijn dat er nu een diagnose is, hopelijk werken de middeltjes snel!

Petera: ik heb een spuitje van 1 ml, maar geef nu ook gewoon een halve ml ongeveer na elke voeding. Mijn man doet het trouwens met zijn vingers, want wattenstaafjes zuigen dat spul meteen op?

Lin: fijn dat het nu beter lijkt te gaan met de kleine, hopelijk zet het door. Ik duim mee hoor!

Robin: leuke foto! :) De lactatiekundige zei inderdaad ook dat het tegenwoordig niet meer mag omdat die gel dik is en ze er dan makkelijker in kunnen verslikken of erger. Maar ze zei ook, dat als je gewoon een klein druppeltje op je vinger doet en dat heel dun zelf aansmeert op zijn wangetjes, kaakjes etc, dat dat gevaar er niet is. Ook zei ze dat als de dokter het niet mee wilt geven, zij zelf wel met de dokter wilde bellen. We zullen zien morgen.

Evi: welkom! Klinkt als een heftige bevalling, gefeliciteerd met je zoon! Ook al zo'n knapperd.

Sniffy: fijn om te horen dat je goede ervaringen met het Ikazia hebt. Ik ben benieuwd maandag!

Tamm: ik weet het niet, maar wilde je wel veel sterkte wensen!

Blackbird: ik vind het ook vreemd dat er moeilijk over gedaan wordt. Vooral omdat ze aan de ene kant borstvoeding willen stimuleren, maar aan de andere kant een tongriempje niet willen knippen. Ik kreeg eerst ook te horen "wel even in de gaten houden met zijn spraakontwikkeling".

Germini: dikke knuffel, hopelijk vinden jullie snel een oplossing voor L. :(

Wowkaat: wat heftig zeg! Fijn dat het nu een stuk beter gaat.

Mamsie: nog gecondoleerd met je neef. Goed om te lezen dat alles verder goed gaat met jullie :)

Hier gaat het voeden steeds beter. Mijn TSR is alleen zo sterk dat ik af en toe net op een super soaker lijk. Vannacht begon ik te spuiten voordat meneer aangehapt had en de melk spoot recht in zijn gezicht. Vervolgens probeerde hij met zijn mond de straal op te vangen, alsof hij uit een fonteintje wilde drinken. We hebben ons echt rot gelachen, het zag er niet uit. Ik denk dat die sterke reflex wel ook mede de reden is geweest dat het voeden zo lang nog redelijk ging en vooral dat hij genoeg binnenkreeg. Ik ben benieuwd naar wat het Ikazia morgen over zijn tongriempje zegt.

Verder zijn we gister naar de huisartsenpost gegaan. Ik moest nog 1 tablet van de 2e kuur, maar mijn klachten werden alleen maar erger. Mijn man had er genoeg van en wilde niet tot maandag wachten. Nu heb ik een nieuwe zwaardere kuur (amoxicilline). Ik hoop echt dat dit aanslaat, want ik ben die blaasontsteking helemaal beu. Ik slaap daardoor zo slecht dat ik er soms helemaal doorheen zit. Vannacht een goede nacht gehad (gelukkig slaapt de kleine vaak heel goed, komt om de 3 a 4 uur 's nachts) zodat we tussendoor steeds een uurtje of 2 kunnen slapen. Ik ben wel benieuwd wat de spruw gaat doen met deze antibiotica. We zullen zien, als die blaasontsteking weg is pakken we vanaf daar gewoon de draad verderop om de volgende hobbels te overbruggen. Ik denk dat het straks echt als een nieuw begin gaat voelen.

Ohja, ik heb ook ineens weer een beetje rood bloedverlies (terwijl het vloeien eigenlijk vooral wit/gelig was de laatste dagen), hebben meerderen dat hier ook gehad, of moet ik toch even de vk bellen?

10. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Wat leuk om jullie berichtjes te lezen!!
    Ik heb het ook best "makkelijk" bv loopt goed en em huilt weinig, als ze huilt heeft ze kramp of wil ze bij mij zijn. Dat laatste is makkelIjk op te lossen ;)

Soms heb ik ook wel ff een dipje hoor maar ik heb gemerkt dat me daarover "druk" maken averechts werkt dus ik laat het maar op zijn beloop.

Net lekker 1,5 uur gewandeld met de honden, vriendje en mijn ouders echt heerlijk!

Pffff mamsie lijkt me echt even heel zwaar en idd omdat het zo ook ons allemaal kan overkomen! Knuf voor jou!!

11. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @flora,
    Dat is een goede instelling!! ik ben over het algemeen ook wel positief gestemd hoor maar nu voelt het allemaal gewoon even S$%;)
    En ik durf haar niet bij me in bed te nemen en dan te slapen..........

ooo ze roept alweer.........sorry lees morgen of vanavond verder!!

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @aapje: Ben blij dat ze niet de enige is, maandag ook maar even het cb bellen.

@Germini: N. drinkt ook uit de Dr. Brown fles, de level 1 gaat inderdaad heel langzaam, de level 2 gaat hier weer te snel. Dus ik heb zelf de 1 wat groter gemaakt met een naald.

@Blackbird: Heerlijk even bijslapen!

@Nijn: Wat vervelend en vermoeiend. Hopelijk is het een fase die snel weer overgaat!

@Wowkaat: Heerlijk dat je nu weer kunt genieten en ik moest bij de eerste ook echt even wennen aan het moeder zijn. Zolang dat moedergevoel maar komt is er niks aan de hand :)

@Mamsie: Leuk zo'n armbandje, wij moeten er ook nog eentje kopen voor N. En heerlijk dat L.izzy het zo goed doet!

@Jonijoni: Dat bloedverlies had ik inderdaad ook, toen stopte het weer en kort daarna werd ik echt ongesteld.

@Flora: Positieveling! :D Ik houd van positieve mensen, probeer zelf ook zo positief mogelijk te zijn. Maar soms (zoals vandaag ;)) denk ik.. pffff kon ik maar een keer een uurtje helemaal niks doen haha.

13. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Blackbird
    Zo dat is idd een lekkere nacht!

@Brusje
    Zo dat is lekker zeg!

@Nijn
    Maar kan het niet van het 7/8 weken sprongetje zijn ?

@Wowkaat
    Zo dat was idd even een heftige bevalling,erg vervelend dat het zo is gegaan
    Ik herken jou gevoel ook heel erg over dat neerslachtige en niet gelijk dat gevoel hebben,dat heb ik bij de 1e ook heel erg gehad en vond dat maar gek
    Gelukkig hoorde ik ook van andere moeders dat ze het wel herkennen
    Nu bij de 2e heb ik daar geen last van gehad,gelijk dat gevoel en gelijk genieten van onze 2 mannetjes,heerlijk!
    Fijn dat je je nu steeds iets beterder gaat voelen en kan genieten !

@Mamsie
    Zo fijn dat je zo lekker aan het genieten bent en dat L.izzy het zo goed doet
    Lijkt me idd heel erg om mee te maken zo n jonge man die zo ineens uit het leven word weggerukt !

@Jonijoni
    Haha zie de kleine man zo liggen
    Wel fijn dat het beter lijkt te gaan met voeden,ben ook benieuwd wat ze over zijn tongriempje zeggen
    Ik hoop ook voor je dat de kuur aanslaat ! is nu idd wel genoeg geweest zeg!!

@Flora
    Idd net wat de andere dames zeggen,zo leuk om te lezen dat jij altijd zo geniet
    Lekker genieten zo!

14. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Flutterby
    Ja gek he dat het nog steeds zo is
    Hier komt het mede doordat de domme VK die wij hadden niet goed heeft opgelet met de navelstreng doorknippen
    Ik weet niet of ik het hier al had verteld maar de VK heeft een hele domme fout gemaakt

Mijn vriend moest de navelstreng doorknippen op een punt waar zij haar vingers had (ze zei nog je moet tussen mijn vingers knippen en niet erin)dus mijn vriend die knipt en ineens overal bloed
    Was het dus aan de verkeerde kant van de klem,kleine man is best wel iets bloed verloren en geluk voor hem en ons was
    dat zij dus de klem iets te ver van de buik had gedaan,zodat na een hoop gefriemel er alsnog een andere klem opgezet kon worden ,anders was de kleine dood gebloed
    Ze hebben de klem er de 3e dag ook van afgeknipt,want het begon te ontsteken en daardoor is het bij D.jaydian nu nog open

15. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar is de zon vandaag ? 

Vanmorgen lekker gewandeld met Koen, onze 2 beagles, de achterburen met hun zoontje en hun hondje in het bos. Alleen duurde de wandeling iets langer dan gedacht ... Op t einde hadden onze beagles een ree gespot in t veld naast t bos en hop, weg waren ze ! Na een kwartier kwam Amy, de oudste terug, die wel luistert ;) en een half uur later hadden we Danah, de jongste gevangen .
    Onze buren waren zo lief en hadden Koen alvast meegenomen naar huis omdat er een flnke koude wind in t veld was. Mijn man en ik hebben ondertussen de honden gezocht. Daarna weer naar t huis van de buren, lekkere soep samen gegeten en nu zijn we weer thuis.
    De honden liggen hier voor pampus, helemaal uitgeteld. Ochja hebben ze weer een avontuur beleefd 

Eergister had Koen 9 uur s nachts geslapen, dat vind ik eigenlijk eng. Kan hij zoveel slaap wel aan, zonder voeding. Ik heb vannacht mijn wekker weer gezet maar hij kwam al om 4 uur gelukkig. Heeft er ook mee te maken dat Koen afgelopen maar 110 gr was gegroeid. Vlgens het cb was het voldoende, minmaal 100 gr per week, maar ik twijfel en vind eigenlijk van niet. Daarvoor kwam hij 180-220 gr per week aan, dus nee ik ben niet gerust. In de bewuste week heeft hij enkele dagen maar 6 voedingen ipv 7 gehad en dat merk je dus meteen. Deze week heb ik ervoor gezorgd dat hij echt min 7 voedingen krijgt.
    Ik hoop dat hij as dinsdag een betere groei laat zien.

Zo zie je meteen het nadeel van elke week wegen ;( als ik maar een keer per maand weeg, was dat niet opgevallen. Maar omdat hij of zo klein is, wil ik het wel graag in de gaten houden.

16. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Respect trouwens voor de mama's die al een kindje hebben. Bij de eerste kun je lekker (bijna) alles laten liggen, als er nog eentje rondrent, gaat dat niet. Dus jullie hebben t nog zwaarder, petje af !

17. nijnonijntje

@aapje
    Daar had nog niet over nagedacht. Misschien is het idd het sprongetje..

18. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Op een gegeven moment gaat het allemaal vanzelf. Iig bij mij ;)

Dan draait de 2e gewoon mee in het hele ritme.

19. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    dames, reageer morgen weer hoor, hele dag visite gehad! maar wou even laten weten dat de flessen iets beter gaan, heb zelf het idee dat hij op de momenten dat hij zo overstuur is gewoon geen honger heeft.. hij heeft net een fles zonder zeuren opgedronken! nu begon hij te huilen omdat hij op was haha

20. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36

Merk hier nl ook weer dat er een sprongetje is
    Onrustiger drinken en in de avond weer een beetje aan het "zeuren" en ook in de nacht geen 6 uurtjes ,maar 4 uurtjes slapen

Deel Deze Pagina