Vraagje aan meiden met n medela kolf; we zitten in t koeltasje 4 flesjes met doppen en er zitten ook 2 andere dopjes in de doos, waar zijn die voor? En gebruiken jullie de speen die er bij zit en is dit prettig?
Die speen heb ik gebruikt maar Em wou dan niet bij papa drinken! Die dopjes met gat daar kan je denk ik een losse speen indoen om zo de melk niet over te hoeven schenken.
Groen; fijn dat het goed gaat!! Ik zie soms namen staan onderin van mensen die online zijn en dan ben ik zo benieuwd hoe het met de kindjes gaat! Voel je niet verplicht hoor!! Zo e.mma slaapt goed vandaag, lang leve het zwemmen! Net lekker mijn paard kunnen rijden dus vanavond hebben we biets! Nu naar de Mac, de friettent was dicht haha jammerrrrrrrrrr
Die tip had ik al eerder gehoord ja, van die thermometer, maar ik hoorde ook dat als je dat teveel doet dat je dan darm problemen kan krijgen.. lastig dus.. en het was een paar dagen geleden ook zo dus ik zal vandaag aan de lactatiedeskundige eens vragen of ik mss iets verkeerds eet, of iets kan eten waardoor hij het makkelijker krijgt... Nu is het iig weer over voor vandaag, hij ligt nu in zijn box te spelen met de babygym! Hij slaat/grijpt ook echt naar de speeltjes nu! Ik zag ook nog een schattige douche-foto voorbij komen! Leuk!
@Goofie, Beterschap!! Dat gevoel alsof de hele kamer draait heb ik ook af en toe. Maar gelukkig niet zo vaak als jou! De arts zei tegen mij dat het door de bevalling en hormonen kon komen. Lekker koppie heeft je kleine meid! @Flora, lijkt me heerlijk dat babyzwemmen Over 2 weekjes gaan we een weekend op vakantie en dan gaan we ook met onze man zwemmen. Ben echt benieuwd! Ons buurjongetje heeft gisteren voor het eerst gezwommen en die was daarna ook helemaal knock out Sem is flink verkouden Hij drinkt er ook echt slecht door. Komt de hele dag al om de 2/2.5 uur. Vannacht heeft hij bij ons in bed geslapen. Vond het doodeng om hem op zijn eigen kamertje te leggen. Nu ligt hij wel in zijn eigen bedje en ga ik af en toe even spieken.
Flora; bedankt voor de reactie, giet jij t over in n andere fles? Maar buiten die 4 doppen met gat erin op de flesjes zitten er nog 2 lossen dopjes zonder gat bij. weet jij wat t verschil is?
@Blondje en Flora, ik heb geen doppen zonder gat, alleen 4x met gat waar ik inderdaad de speen door doe. Hoe doen jullie de melk invriezen ? Ik was aan t kijken voor goedkopere flessen dan die van medela. Dan wil ik meteen in de fles kolven, de diepvries in en deze straks meegeven voor het kdv.
Petera; in het zh had ik van die glazen flessen waar gesteriliseerd water in zat om te vullen met bv en het overschot in de vriezer gedaan. Wilde die flesjes toen ook bijkopen voor thuis maat nergens gevonden. Gevraagd in het zh, en die wisten t ook niet, ben dus ook benieuwd!
Die zonder gat gebruik ik het meest, voor in de koelkast. Heb kleinere bakjes om in te vriezen maar dit doe ik nu nog niet.
Inderdaad de flesjes met gesteriliseerd water uit t ziekenhuis waren ideaal. Waren die niet van friso ? Ik heb daar nog een hoop van in de vriezer, met melk van de eerste week. Zou ik deze nog kunnen gebruiken, omdat de melk nu anders van samenstelling is ? Volgens het borstvoedingsforum zijn dit de goedkoopste flessen, de beldico flessen: Moedermelk FLESSEN | MoedermelkNetwerk BorstKolfWinkel Maar je zou ze ook kunnen vinden bij de action ? Alhoewel ik ze nog nooit gezien heb, maar ik heb er ook nog niet op gelet . Vierkante bakjes is ook een goed idee, maar dan moet je wel telkens omschuden in een fles.
Hier slaapt Ruben ook op zijn buik. ik meld het al niet eens meer bij het cb, want ik krijg dan heel het cb over mij heen
Petera die melk kun je nog gebruiken. Heb t laatst aan lactatiedeskundige gevraagd en die zei dat de melk minimaal 6maanden goed is en te gebruiken, ondanks de andere samenstelling, nog steeds beter als kunstvoeding. Heb net de kolf uitgepakt, gebruiksaanwijzing gelezen en alles gesteriliseerd. Ziet er heel makkelijk uit, en ik heb al n medela kolf gebruikt in het zh en gehuurd in de eerste periode. Kook jij t iedere dag uit? Waar bewaar jij de uitgekookte onderdelen in?
Heb je dan geen geklieder als je ze eruit haalt ? Wel handig qua plaats in de vriezer. Ik steriliseer alles (kolfonderdelen, speen, tepelhoedjes) 1x per dag in zo'n magnetronsterilisator, wel makkelijk vind ik. Ik kolf maar een keer per dag, als t vaker is, was ik alles goed af met heet water. Ik bewaar de losse onderdelen in een plastic ziplock bag. Ooit eens gekocht bij Ikea, zijn nu eens handig  Hoe drogen jullie de flesjes ? Ik heb geen flessenstandaard ofzo, zet ze nu na t steriliseren op de kop op een keukenpapiertje, maar dat duurt heeel lang voordat ze droog zijn.
Ik vertelde het bij het huisbezoek wat je krijgt met 2 wk. Ze zei toen; we zijn er geen voorstander van. Nu zei ze er niks van, misschien wel omdat ze zag hoe sterk Meira is. Ik ga op de Staart naar het CB .