De trotse december mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Babyboo92, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Nijn
    Ik hoop dat het nu al beter gaat met de kleine man
    Maar als het werkt met de jbpm dan zul je merken dat het huilen echt veel en veel minder zal zijn ,hier hoorde het huilen echt bij de reflux en het ging over toen hij de nexium kreeg
    Ik hoop echt dat het snel beter gaat!!!

2. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Eten met een baby op de arm hebben wij bij de oudste ook gehad
    wij hebben toen de schommelstoel van fisher price gekocht en deden hem daar in en zo konden wij even samen eten
    werkt echt heel goed en je kan zo op mp kopen en voor bijna hetzelfde weer verkopen
    Misschien een idee??

3. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Hier gaat het goed,vanmorgen bij de Vk geweest voor nacontrole
    en alles was goed
    Had gisteren ineens zo n raar gevoel in mijn hoofd net of ik in een schommelende boot zat
    mijn vriend zei al neem dan even iets suiker en toen ging het iets beter
    Mijn vk heeft ook even mijn hb geprikt en daar lag het zeker niet aan(8,1) en die zei dus ook dan is je bloedsuikerspiegel te laag en moet je even een dextro nemen ,dus die ga ik even halen

Met de kleine man gaat het ook goed,alleen heeft hij enorm last van berg dus ben nu met vaseline en olie in de weer
    hopen dat het snel weg is,bah wat vind ik dat lelijk zeg
    als iemand een goede tip heeft hoor ik het graag !

4. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Aapje, er is goed spul te koop in het buitenland. Het ligt bij ons in de commode dus als je wil, kan ik even kijken hoe het heet? Was niet zo duur (Euro 10,- per tube)... Je moet dan 2x per dag de hoofdhuid insmeren met dat spul, 20 min laten intrekken en dan uitspoelen. Vervolgens (zeggen ze, maar hebben wij niet gedaan) wassen met een babyshampoo. Wij zagen effect na zo'n 1.5 week en na een week of 3 was het weg. Op de verpakking staat dat het na 4 wkn over moet zijn. Wij hebben dit gebruikt voor onze dochter, afgelopen zomer, toen de berg enorm begon te schilferen en te jeuken ook. Werkte fantastisch!! Of je het (online) naar NL kan halen, weet ik eigenlijk niet.......

5. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Susan
    O ja als je even wil kijken,dan kan ik eens zoeken of het hier naar toe te halen is

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Aapje, het is van Ducray en heet Kelual. Welke het exact is, zag ik ff niet op internet...

7. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ik loop wel ff naar de zolder... :D

8. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36

Heel lief van jou :D

9. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    @blondje: ja ik geef bv en het is nog niet echt zeker dat L reflux of verborgen reflux heeft, maar het is een mogenlijkheid dus we proberen nu gewoon even nutriton. Bij de jumbo is het trouwens 2 euri goedkoper dan bij de apotheek..;)

@kletsen: hier ook ja! echt geweldig om te zien en te horen hoe hij ineens in 2 dagen zoveel gegroeid is qua doen en laten!:D

Hier heeft de kleine man iets verhoging (28.0) ik heb mijn zus maar even gebeld of ik paracetamol moest geven maar die zei dat dat niet zoveel zin heeft tegen de koorts, en omdat hij verder wel vrolijk is zal het vanzelf wel over gaan (mijn zus is trouwens huisarts..;) anders klinkt dit mss raar..)
    Ik zal het afkloppen maar als dat alles is wat we krijgen van de prikjes.. een slapende baby en iets verhoging... :)

zo maar lekker op tijd naar bed, afgelopen nacht was niet zoveel en ik moest er vroeg uit.. morgen voelt het buiten als -9 zeiden ze op het nieuws dus lekker tot 9 uur in bed:p

10. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    @ goofie : ik heb per ongeluk tampons gebruikt 5 weken terug toen ik ongesteld was zowel overdag als snachts is helemaal goed gegaan, dus na 9 weken lijkt mij wel dat het goed gaat.

Hier beeb in maxicosi tijdens het eten en dan maar wiebelen met dat ding.

@ ieuw, ah , uh , haai ect. super he, E.smee praat ook zo heerlijk tegen A.nouk als zij in haar gezichtsveld komt.

11. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een bekende vroeg aan mij of ik hier wilde vragen of jullie op tessa willen stemmen voor baby van de maand

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Aapje, dit is het exact: DUCRAY KELUAL EMULSION CROUTE DE LAIT 50 ML

Hier een Belgische site: DUCRAY Kelual emulsion - €9,72 - Bestel Hier! - ChristoPhar – uw parafarmacie online

Hier weer eentje: Ducray Kélual Emulsie Melkkorstjes Baby 50ml - Snelle levering

Moet wel lukken nu denk ik?? Het is dus wel tijdrovend om het echt elke dag 2x te doen... Wij hadden toen vakantie en Sophie was toen natuurlijk al 1.5 jr oud dus dat was best simpel. Aan de andere kant had zij al echt wel wat haar dus ik moest alle plekjes opzoeken en insmeren. Baby's hebben over het algemeen (hoewel ik hier al wel een paar uitzonderingen heb gezien ;)) weinig haar dus lijkt me makkelijker en sneller in te smeren dan.

13. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36

nou dat moet dan zeker wel lukken
    Heel erg bedankt voor de tip ga zo gelijk even kijken
    Ja denk wel dat het lukt,kleine man is net zijn haartjes verloren op die plekken dus dat scheelt ,haha

14. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @nijn,
    Ik hoop dat jpm helpt!! ben benieuwd! Gewoon door de voeding doen hoor. 1 schepje per 100ml ongeveer!

@ pratende kindjes,
    ooooh daar wordt ik jaloers op.............hier nog nix:( terwijl mijn zoon al met 7 weken brabbelde! L.exi loopt zowiezo veel meer achter dan mijn zoon. Ze is niet zo vlot..........terwijl ik dacht dat meisjes sneller waren!;)

Ik weet het nu zeker............morgen ga ik de osteopaat bellen. BAat het niet schaad he tniet. Elke keer denk ik.........aaah nog even aankijken............maar vandaag weer geregeld na 50 cc voeding gillen!!! nu benik het zat!!.............rare is toen ze minder at (lees 400c per dag) toen huilde ze veel minder dan nu ze weer redelijk goed eet:(

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Zal verder ook even een update geven, als trouwe meelezer ;) vaak voor we gaan slapen en na Daan's laatste avondfles dus :)

Op vandaag na, doet Daan het prima! De krampjes lijken redelijk voorbij te gaan, af en toe nog een huiltje maar dat mag geen naam hebben. Verder drinkt hij nu 5 flesjes per dag van 150/5. Hij laat alleen wel ns wat staan dus hij zit net aan op/rond de grens van het minimum wat hij moet hebben. Maar ja, als hij niet meer wil, kan ik het er ook niet in proppen natuurlijk... :) Ik zie donderdag wel hoe hij het erop doet want dan gaan we weer naar cb. Dan ook meteen de eerste prikjes.
    Hij krijgt 's avonds de laatste fles rond 23.00 uur en dan gaat hij in zijn wieg (nog steeds naast ons bed). Hij valt dan vanzelf in slaap onder zn lakentje en dekentje (verder nix trouwens) en wordt over het algemeen wakker rond 05.30/06.00 uur tegenwoordig. Eigenlijk zou hij volgens schema om 07.00 uur pas een fles moeten maar dat maak ik dan overdag wel weer goed.
    Hij krijgt ook al een tijdje Nutriton (jbpm) en is daar dus ook al helemaal aan gewend.

Sophie vindt haar broertje geweldig en geeft m een kusje zodra ze hem ziet. Echt ontzettend lief! Ook lijkt ze weer helemaal de oude en gaat ze deze week weer zonder te huilen naar kdv. Had ze sinds zijn geboorte nl gedaan, zo sneu! Hopen dat het volgende week net zo zal zijn :)

Met mijzelf gaat het ook allemaal wel goed! Ik ben sinds bijna 2 wkn nu aan het hardlopen geslagen in combinatie met buikspieroefeningen. Qua gewicht zie ik nix gebeuren en qua cm's bij mn buik ook niet maar toch oogt het strakker, 's ochtends dan :p Nu dus ook begonnen met Modifast, sinds vandaag dan. Ik ga die zakjes nemen als ontbijt en lunch en dan avond eten probeer ik te matigen met koolhydraten. Hopelijk dan wel snel resultaat! Merk al wel dat mn conditie beter wordt door dat hardlopen. Mag ook wel want over 2.5 wk heb ik mn eerste hockeywedstrijd. :D

Ben ook al een tijdje aan de pil. Nog 8 pilletjes en dan is de strip op. Na die ongi ben ik dus weer beschermd...
    Heb helaas wel een vaginale schimmelinfectie gehad maar heb mezelf een vaginale ovule voorgeschreven en hielp prima! Toch wel handig dat ik dat gewoon kan doen :p
    Maandag 20 feb begin ik trouwens ook weer met werken. En Daan gaat ma/di 13/14 feb al 2 ochtendjes wennen op kdv!! Tijd gaat echt veel te snel... :( Hoewel ik het ook wel fijn vind, als er weer wat centjes op mn rekening worden bijgeschreven, ipv dat er alleen wat af gaat... en het idee om te werken vind ik nog niet eens zo erg eigenlijk maar goed, ik begin met 2 dgn pw en na 2 wkn werk ik fulltime, en dat is nog steeds maar 3 dgn pw dus wat dat betreft.................

Nou Daan blijft maar huilen bij papa. Eens even kijken of mama daar iets aan kan veranderen ;)

16. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Wij hadden toen in Frankrijk meteen wat tubes extra gekocht voor het geval onze kleine man het ook gaat krijgen. Hier dus nog 1.5 tube klaar liggen voor m ;)

17. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Blackbird, je moet idd niet te snel paracetamol geven hoor. Een beetje verhogen na de vaccinatie is niet erg. Is juist 'goed' zodat het lichaam gaat werken tegen de koorts.
    Dat zei de verpleegkundige gisteren tegen mij op het CB .

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Zijn er hier mama's die nog eens graag iets lezen?

Heb wat boeken te koop staan, als iemand interesse heeft misschien?

Het noorderlicht - N.Roberts
    De laatste tempelier - Raymond Khoury
    Mister Clarinet - Nick Stone
    Al wat rondwaart - S.Hill
    De erfzonde - Susanne Staun
    De doodzonde - Faye Kellerman
    Bloedschande - Sharon Bolton
    Het verloren labyrinth - Kate Mosse
    Nachtelijk ritueel - Laura Lippman
    Het suikerhuis - Laura Lippman
    Toevluchtsoord - Faye Kellerman
    Van piepers tot pasta - Carin Leenders de Vries
    Laat mij maar even - Jennifer Crusie
    Tussen de linies 1000x Marco van Basten - Trudie Blom
    De laatste kogel - Laura Lippman
    De draad van de spin - Laura Lippman
    Nacht en ontij - Karina Zegers de Beijl ; Tami Hoag
    Prarie City - M.Daum
    Man gezocht - Harley Jane Kozak
    De Crash - Nelson DeMille
    Daddy cool - L.Mainwaring
    Snow Flower en de geheime waaier - Lisa See
    De Mariachi meiden - Alisa Valdes-Rodriguez
    Dagboek van een manny - Holly Peterson
    Roofdier - Patricia Cornwell
    Fanny Hill - J.F.Kliphuis ; J.Cleland
    Het officiele Ajax jaarboek / deel 1998-1999 - David Endt
    Het aandenken _ Tess Gerritsen
    Shopaholic & Baby - Sophie Kinsella
    Onschuld - Ann Cleeves
    De babyfluisteraar - Derek Ogilvie
    Gebroken - Kathy Reichs
    Stille waters - Joanna Hershon
    De nachtmerrie - Dean Koontz
    Vel over been - Stephen King
    Verblind - Dean Koontz
    Ontvoerd - Robin Cook
    De stro mannen - Michael Marshall
    De regelaars - Richard Bachman (Stephen King)
    Huiveringen - Dean Koontz
    Insomnia - Stephen King

paracetamol geven al? Wij hebben pas ook in huis gehaald kleine man heeft verhoging en is enorm verkouden...maar is pas vanaf 3 maanden staat op de doos...

19. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik hou niet van lezen..hihi
    Ik heb laatst bij de apotheek een klacht ingediend toen ik zetpillen had gehasld en er thuis pas achter kwam dat deze pas vanaf 3maand mogen.
    Deze schijnen wel te mogen zei ze
    Het is heel krom, vanaf 3maanden maar voor baby's tussen de 3 en 5.5kg.
    Dus ja wat moet je dan als je kind 5kg weegt en nog geen 3maand is.
    Cb zei ook dat ze deze mogen.
    Anders moet je het ook even bij jou cb vragen.

20. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    @aapje: vervelend he zo'n schommeld gevoel in je hoofd.
    Ik heb het dus als sinds de bevalling en sinds 2 weken wat erger.
    Morgen ga ik naar de dokter, ze zoeken maar uit waar het vandaan komt ik wordt er knettergek van.
    Zal je op de hoogte houden.

Deel Deze Pagina