De trotse december mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Babyboo92, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik was bij Fenna na 4 maanden gestopt te zijn met de pil zwanger.
    Bij Meira na 2 maanden.
    Ging dus bij beide snel.

Van mij mag het lekker gaan sneeuwen hoor.
    Als er veel sneeuw ligt halen we Janco vanavond op van zijn werk. Hij is nl op de scooter naar zijn werk.

Zo fenna naar school brengen en daarna boodschappen doen.

2. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goodmorning!

Aapje; lekker handig zo'n huisarts... Hopelijk vandaag beter geholpen.

Lin; ben je al aan t werk dan? Succes...

Flora; wat fijn dat E. het zo goed heeft gedaan gister. Brrr, koud vandaag, is het in een manage?

Sniffy; op de scooter is niet zo handig met sneeuw he, winkelse.

Isa is niet helemaal fit, gisteren 3 voedingen erna flink gespuugd, gelukkig bleef de laatste er wel in. Ze hoest regelmatig en dan verslikt ze zich en komt t eruit. Vanmorgen was ze ook flink snotterig, moest haar echt wakker makenmom 7.00 maar ze had om 21.30 gedronken dus vond t wel tijd worden! Ze dronk niet zoveel. Eens kijken hoe t gaat vandaag, prulleke..

3. jonijoni

jonijoni Actief lid

7 mei 2011
    246
    0
    16
    ZH
    Sorry voor wederom een ego bericht. Afgelopen week voelde ik mij lichamelijk erg goed, zo fijn. Heb nu ook sterke antibiotica. Hebben wel regeldagen achter de rug, waarbij de kleine vaak na een uur al kwam, of de voedingn duurden twee uur omdat hij dan weer wekt, dan toch maar niet wilde drinken. Sinds boter zit hij weer in zijn ritme gelukkig. Maar nu heb ik sinds gisteravond ineens weer constant aandrang, ik moet nog 1 dag van deze 7 dagen kuur, die dus misschien weer niet geholpen heeft. Ik snap er niets van, weet niet wat ik verkeerd doe, Waarom wilt die ontsteking niet weg? Het is zo slopend, want als je net een uurtje slaap kan pakken moet ik constant naar de wc.

Heeft iemnd ervaring met een hardnekkige blaasontsteking en wat hielp? Heb al cranberrysap (puur, wow heftig spul) en cranberrypillen, probeer echt goed veel te drinken en plassen, niet veel zoet te eten, veel groente en fruit etc...

4. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Hmmm joni wat naar; gelijk de ha bellen, dan kunnen ze aansluitend (andere) medicijnen geven. Als. Daar een paar dagen tussen zit kan het weer nog erger worden sterkte!

Beterschap voor i.sa, hopelijk knapt ze op!

Em haar rijbroekje is trouwens gewoon van de H&m! De hengstenkeuring is in de brabanthallen in den Bosch dus groot, lekker eten, swirl ijs en warm (en daardoor mag dat ijs dan weer haha)

5. bellamanuela

bellamanuela Bekend lid

8 mrt 2011
    770
    0
    0
    huisvrouw
    gennep
    he dames,

de kv en de clear met indicator waren vanmorgen beide negatief..
    we snappen er niets meer van..

mss waren de clear + testen gister fout of dergelijke..

toch zijn we beide nu beetje teleur gesteld maar ook wel blij..

liefs

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.899
    9.421
    113
    Gelderland
    Bella, wat vreemd zeg.. Ik begrijp jullie teleurstelling wel een beetje.. Maar ook de opluchting. Nu kun je lekker al je aandacht aan je kleine meid geven! Knuf

Flora, heel schattig dat broekje van Em. Veel plezier!

Joni, jeetje dan heb je wel een hele heftige blaasontsteking. Ik zou gewoon je huisarts bellen.

Blondje, ahh zielig voor je kleine meisje. Lekker vertroetelen. Misschien helpt het om even samen met haar in de badkamer te gaan staan als de hete douche aangestaan heeft.

Luuf, ik kreeg van kdv de tip om voor het slapen luuf onder de voetjes te smeren als ze verouden zijn. Daarna gewoon sokjes erover.

Goeie nacht gehad. Fles om 22.00 en vanochtend om half 8 wakker gemaakt. Nu wel het hele schema in de war voor vandaag. Even puzzelen.

7. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Flora: ben benieuwd naar de foto in rijbroek, hier plaatsen! Heb de decembermama Facebook niet. Hoeveel paarden heb je zelf?

8. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
  9. bellamanuela

bellamanuela Bekend lid

8 mrt 2011
    770
    0
    0
    huisvrouw
    gennep
    is een kleine teller stelling opmdat we anders hadden verwacht..

maar id nu kunnen we wel eerst goed genieten van ons meisje:D

10. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

O wow luna ik ben heel jaloers op jou nacht!

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.899
    9.421
    113
    Gelderland
    Sorry nijn.. Ik gun het jullie ook zo! Hier ook eerder uitzondering dan regel. En slaapt hij door lig ik zelf vroeg wakker ;)

12. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Sniffy
    Nou domme muts of niet dan ;)

@Lin
    Ja ze was heel blondtdtdtd letterlijk en figuurlijk :D
    succes met je cursus vandaag,ik hoop voor je dat de tijd voorbij vliegt

@Flora
    Fijn dat E.mma het zo goed heeft gedaan gisteren
    ik hoop dat het vandaag weer zo goed gaat !

@Blondje
    O bah sneu zeg dat I.sa ziek is
    Hopelijk gaat het vandaag beter met haar

@Joni
    He bah zeg niet fijn dat je je beter leek te voelen en het nu toch weer minder gaat
    ik heb ook geen idee,maar misschien moeten ze je eens doorsturen naar een uroloog
    Knuff

@Bella Toch wel een beetje balen dus
    Jammer hoor dat het niet zo is
    Knuff

13. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Hier vanmorgen weer naar de HA nu wel een goede
    Ik kwam binnen vertel mijn verhaal,ze zag het zelf ook al wel dat het eczeem was in zijn gezichtje
    En ze zei al normaal geproken moeten we vragen of mensen 6 weken willen stoppen en dan weer proberen,maar als een ouder kindje het heeft en jullie merken zo n goed verschil en zijn huidje reageert er ook zo heftig op dan is het toch wel zo
    Ze heeft me nu zalf gegeven voor zijn eczeem(iedereen daar met hun het is berg) en ik heb een verwijsbrief voor de dieetiste en een machtiging voor als ik over stap op kv
    Pfff zo fijn dat je dan serieus genomen word ,die andere ga ik dus niet meer heen

14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.899
    9.421
    113
    Gelderland
    Aapje, fijn dat je nu wel serieus genomen bent. Ben benieuwd hoe snel het allemaal gaat helpen.

15. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aapje, fijn dat je nu wel de goeie ha had! en dat je nu goed bent geholpen, hopen dat de eczeem snel weg is!

bella, jammer dat de test nega was.. nu idd eerst maar genieten van jullie meisje;)

joni, balen meid, dat het nog niet beter gaat:( knuff

luna, heerlijk zeg zo`n nacht!:D

Hier net de kinderopvang toeslag aangevraagd.. wou eigenlijk vandaag nog even naar de stad, maar met die sneeuw:( hmm..

16. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Aapje: Fijn dat deze arts je wel kon helpen!

@Bella: Snap het dubbele gevoel.. *knuffel*

N. gisteren om 21.15u de laatste voeding gegeven en vanochtend om 09.15u maar wakker gemaakt. Vind 12 uur toch wel echt lang genoeg. Nu is ze niet helemaal fit van de prikjes, huilerig en een beetje verhoging :(. En uitgerekend vandaag is mijn man de hele dag + avond weg.. Gelukkig komt opa vanmiddag even sleeen met Z. is die er iig even uit geweest! :)

17. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    @bella: jammer maar idd ook misschien wel fijner zo!

@joni: ai, dat klinkt heel naar.. ik heb helaas geen tips..

@sneeuw: jeemig! er ligt hier een pak!! het blijft maar sneeuwen! we wilden naar de stad, maar dat zit er nu even niet in vrees ik..

vanmorgen is L.ars voor het eerst een wen-ochtend naar het kdv geweest!:D heel bizar om je kindje daar ineens achter te moeten laten.. we zijn maar lekker een stuk met de hond gaan wandelen, kreeg die ook weer eens even 1op1 tijd en waren mijn gedachten even afgeleid..;)
    Maar ik had me geen zorgen hoeven maken, hij heeft het geweldig gedaan en heeft zelfs zijn fles in 2 min. leeggedronken:$ en niks gespuugd! terwijl we gezegd hadden dat hij moeilijk dronk en enorm kon spugen..;):p

18. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Hier sneeuwt het ook flink :)

Blondje, ik gebruik altijd de auto. Janco heeft speciaal een scooter gekocht om naar zijn werk te gaan.
    Ik moest dus ook boodschappen doen en had de auto nodig.

19. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Blackbird , fijn dat het goed is gegaan . En als je zelf niet hoeft te werken is het wel stil hè . Dat heb ik ook als Fenna bij mijn schoonmoeder logeert. Dan vind ik het maar saai in huis ;) . Al kan ik wel wat klusjes doen in huis.

Meira gaat binnenkort ook een ochtendje wennen aan/bij mijn schoonmoeder.

20. jonijoni

jonijoni Actief lid

7 mei 2011
    246
    0
    16
    ZH
    Nou, vanmorgen gelijk urine weggebracht naar de huisarts. nog steeds blaasontsteking. urine is nu op kweek gezet om te kijken welke bacterie het is. Mijn kuur is bijna afgelopen (nog 2 pillen), dan moet ik het tot dinsdag uitzingen (dan is de kweek uitslag). De HA vertelde wel al dat er geen kuren meer zijn die ik mag nemen met borstvoeding. Ik ben er echt even stuk van. De lactatiekundige maar gebeld om te kijken hoe ik dit het beste aanpakken. De voeding liep juist net zo lekker en ik wil dit zo graag nog volhouden. Klote blaasontsteking. Ik baal er zo van. Gaat ook een leuk weekend worden...

Bella: wat spannend, kan me de teleurstelling wel een beetje indenken, als je er al weer op ingesteld hebt mogelijk zwanger te zijn.

Luiers: kan je ergens luiers doneren of iets dergelijks? We hebben nog maatje 1 over, maar de kleine zit al in maatje 2.

Reflux: is het altijd reflux als je kindje vaak slikt in zijn slaap, belletjes blaast etc? E. doet dat namelijk ook.

Hier groeit de kleine trouwens ook erg hard. Dinsdag bij het CB gewogen: 4340 gram! Zijn geboortegewicht was 3700, waar hij (na te zijn afgevallen tot 3360 gram!) met 7 dagen weer op zat. In 2 weken is er dus ruim 600 gram aangekomen :D

Deel Deze Pagina