Hei meiden, druk dagje gehad, dus ik heb maar even snel een paar blz. terug gelezen. @lin: jee meid, ik hoop dat ze in het ziekenhuis wat kunnen vinden.. @jonijoni: over de 5 kilo al!! ha ha volgens mij zit L.ars daar nu nog maar net en die is al 11 weken Hier vanmorgen voor het eerst wezen baby-zwemmen! geweldig! ha ha het was erg leuk! Jammer genoeg had ik niet zoveel na-knuffel-tijd, want L.ars moest om half 1 a 1 uur al weer op de opvang zijn, zodat ik kon gaan werken. Maar daar heeft hij natuurlijk alleen maar geslapen ja en 1 fles gedronken. Ach om kwart over 3 ging ik hem alweer halen en nu slaapt hij thuis verder
Zo Joni, wat een verhaal We geven Koen ook een speentje, want na t voeden heeft hij voeden heeft hij nog zuigbehoefte. Ik merk aan Koen dat als hij echt honger heeft hij geen genoegen neemt met de speen. Ik leg hem altijd direct aan als hij wakker wordt, soms als hij toch even moet wachten, gebruik ik de speen om de voeding een paar minuten uit te stellen. Over het kolven, klopt dat je iets naar voren moet hangen. Ik heb deze gehoekte borstschilden gevonden zodat je lekker achterover kunt leunen Eurolac.net. Ik heb ze besteld, moet ze alleen nog krijgen. Ik hoeft pas 19 maart te gaan werken, nog 4,5 week, maar ik kijk er nog niet naar uit. Vanmorgen bij de osteopaat geweest voor de krampjes. Ze raadde cinababy aan, dus die gebruik ik nu ipv sab simplex. Ze voelde dat de eerste nekwervel goed vast zat, dus deze heeft ze wat losser gemaakt/gemasseerd. En in zn linkerzij zat t goed vast. Ik ben benieuwd, we hebben een nieuwe afspraak voor volgende week. Dan gaat ze ook mij onderzoeken, ik heb een prikkelbare darm, nooit iets voor gedaan, maar ik denk dat Koen er nu ook last van heeft, dus toch maar iets tegen gaan doen.
@sniffy: Wij vieren dingen ook nooit zo groot hoor. Is toch prima? Gaat erom dat jullie het leuk hebben met elkaar, daar hoeft niet per se een groot feest bij @Flora: Wat een ei die man van jou! Wel leuk dat je leerlingen (?) haar lekker vermaakt hebben. @Goofie: Fijn dat je je weer een stukje beter voelt nu je vit.D extra slikt! Hoe gaat het nu met E.lynn? @germini: Lief van je man! En wat leuk om alle baby's dan naast elkaar te zien! @Daisy: Grote man is S.eth ook al! Knapperd! Ik ben heel benieuwd wat Mila nu weegt. Ik geloof dat we over anderhalve week weer naar het CB gaan voor haar 3e reeks vaccinaties. Dan wordt ze weer gewogen. @Blondje: Fijn dat jullie het leuk hebben gehad! Even lekker rustig je gedachten op een rijtje kunnen zetten, het is ook niet niks wat jullie allemaal met I.sa meegemaakt hebben. Dingen zijn toch heel anders gegaan dan je van tevoren had verwacht. Dat heeft zeker tijd nodig om te verwerken. Hoe gaat het nu met je werk? Zijn ze nog zo aan het zeuren met cursussen etc. die je binnen je verlof moet gaan volgen? @jonijoni: Met het eerste sprongetje sliep Mila ook nog lang niet door hoor. Dit is pas sinds een week of anderhalf zo! En wat een sterke vent is E.lliot zo te lezen!! Snap dat het wel jammer is dat het zoo hard gaat, dat vind ik ook. Mila groeit gewoon waar je bij staat, pff! Over de zuigbehoefte of honger: ik zou het gewoon proberen. Kijken of hij met het speentje in slaap valt, of gewoon kijken of hij nog wat wil drinken. Hij groeit natuurlijk ook ontzettend hard. Ik merk ook bij Mila dat ze de laatste tijd meer smakbewegingen loopt te maken, wil ook veel aan haar handjes zuigen (speen moet ze niet meer). Maar als ik dan een flesje geef dan drinkt ze misschien 40 cc en gaat dan lekker slapen. Hier hing ik ook naar voren bij het kolven. Niet constant, maar voordat ik ze eraf haalde zeg maar. Anders stroomde alles eronder vandaan. Goh, dat is nou iets wat ik totaaaaal niet mis zeg! @Lin: Bah, wat naar zeg dat het nog steeds zo'n gevecht is met de fles! Dikke knuffel! Proberen op je strepen te staan bij het gesprek, anders proberen ze je inderdaad snel weer af te schepen. Ze gaan er vaak vanuit dat ouders als het ECHT mis is het wel laten weten en zich dan niet meer af laten schepen. Tenminste, dat is mij verteld! Hangt natuurlijk ook enorm van de arts af, er zitten horken 1e klas bij! Misschien dat ze met een sonde bijgevoed kan worden totdat ze erachter komen wat ze mankeert? @Kim: Oeh, klinkt wel eng! Dus met de echo was niks gevonden? Gaan ze in de toekomst nog een mammo maken? Sterkte meid! @blackbird: Wat leuk, lekker zwemmen! Met Mila is het het verstandigst om nog een hoop aantal maanden te wachten. Vind het wel jammer! De fysio is vanochtend weer geweest voor Mila, om te kijken of ze zich goed ontwikkeld enzo. Zijn een paar aandachtspuntjes, vooral omdat ze erg makkelijk een voorkeurshouding aan lijkt te nemen, we moeten veel afwisselen. Maar met de ontwikkeling zit het op dit moment helemaal goed ze groeit zelfs sneller dan het Nederlands gemiddelde. En dat met een hersenbloeding, ik kan er helemaal emotioneel van worden! Knappe meid!
Babystew; en terecht dat je zo trots bent op jullie knappe meid. Nee geen gezeur meer over mijn werk, nog 2 weken volop genieten. Het besef wat er allemaal gebeurd is komt later, is idd ff anders gelopen dan vooraf verwacht. Maar we kunnen er samen goed over praten, en het belangrijkste is dat Isa het zo goed doet en een vrolijke tevreden baby is waar we erg van genieten. Bij jullie ligt t allemaal nog wat heftiger. Hoe gaan jullie e mee om?
zwaai even snel!! En even Linn een knuffel geven. Verder hier een handenbindertje vandaag, dus heb verder even geen tijd om te reageren. Lang leve de draagdoek, wat een uitvinding!!!!
Ik heb dinsdag een intake, ik ga gastouder worden na het einde van mijn contract, ze hebben al een kindje gevonden voor 3 dagen in de week. Ik ben zo enthousiast en ik krijg van hun ook de opleiding vergoed incl de ehbo cursus. Beter kan gewoon niet, ik kan zo mijn eigen ventje groot zien worden en heel leuk met kids bezig zijn en zo valt de druk ook weg. Ik heb het idee alles alleen te moeten doen. Huishouden kids en werk pfffff
@ germini, geen idee hoe seth dat doet, ik weet niet waar het aan ligt. Ik zal seth jouw kleine wel laten bellen, kan hij even zeggen dat jouw ukkie ook veel moet gaan eten. GEFELICITEERd met je man. @jonijoni, ik ben begonnen met oefenen met een pop, als die op de grond valt is het niet zo erg.Ik heb nu de BBBB houding, buik tegen buik benen buiten, die ken ik nu tenminste. Maar tot u toe alleen binnen gebruikt. Ik wil hem eigenlijk morgen mee naar buiten nemen in de draagdoek. Inderdaad zo`n oud ding met een netje erin, zie foto. Jouw kolfvraagje, daar heb ik ook last van, dus geen idee of je wat fout doet.Als jij het fout doet dan doe ik het ook fout. @Lin, sterkte meid, hopelijk komt het snel weer goed. Dit kan/mag toch niet te lang zo doorgaan. Hopelijk komt er snel verbetering in. @babystew, ik ben toch wel benieuwd naar het gewicht van de jongste decemberbaby (hoewel M.ila niet echt een december kindje is) Ben benieuwd hoe zwaar ze nu is. Vraagje aan de bv/kolf meiden: Kolven jullie na elke voeding of slaan jullie ook weleens een kolf beurt over? En ik las dat de baby de borst helemaal moet leegdrinken, maar hoe weet je dat hij leeg is? Ik kolf vaak na de voeding maar dan komt er toch melk uit, niet veel maar wel 30/40 ongeveer.
Bedankt voor de reacties dames! Naar voren hangen hoort er dus bij. Wat er niet bij hoort, is dat mijn tepel tegen de randjes schuurt (, heb dus grotere borstschilden besteld (http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/moedermelknetwerk/images/enlargedlacttightfit.jpg <- zo moet het dus niet ) Blondje: 2 weken, dat komt inderdaad rap dichterbij. Ik vind 4 dagen nu ook heel veel lijken, maar ach, wie weet als we eenmaal weer aan het werk zijn en de kleine doet het goed op het kdv en thuis dan valt het straks vast allemaal weer mee Sniffy: goed dat de Nutriton helpt! Blackbird: ja hij groeit echt als een tierelier. Het mag van mij wel ietsjes minder snel gaan allemaal hoor. Hij is echt een flinke spekbaby nu, een heel ander gezicht dan het dunne scharminkeltje in de kraamweek toen hij zoveel afgevallen was Petera/Babystew: dat hou ik inderdaad ook als richtlijn aan, dat als hij echt honger heeft hij de speen niet accepteert. Er zit vandaag al zo'n verbetering in de voeding (hij drinkt normaal heel goed in het begin, maar dan na een minuut of 6 begint hij te emmeren, loslaten, huilen, weer aan willen happen om daarna vrij snel weer los te laten en te huilen etc.) Of het nu het speentje is of het einde van het sprongetje weet ik niet, maar hij lijkt een stuk tevredener Ik ben benieuwd hoe de gehoekte schilden bevallen. Eurolac.net levert aardig snel, dus je zal ze vast snel binnen hebben. Babystew: Logisch dat je zo trots bent, ze doet het ook echt super en jullie hebben er hard voor gevochten!! hier ook een voorkeurshouding, hoe gaan jullie dat te lijf? Ik kan E.lliot zijn hoofdje draaien wat ik wil, maar je draait je om en hij kijkt weer de andere kant op... Blondje: ze zijn 14,95 volgens die site (maar ik weet niet of dat er 1 is of dat het een setje is). Brusje: leuk dat je gastouder gaat worden! Daisy: die ben ik nu ook aan het oefenen. De houdingen waarin hij "ligt" is hij denk ik echt al te groot voor, als ik hem dan in die doek probeerte te wurmen paste het echt totaal niet Leegdrinken betekend meer dat je borsten leeg (slap) aanvoelen. Je borsten zijn nooit echt leeg want je maakt ook nieuwe melk aan terwijl je voedt. Ik ga beginnen met 1 a 2 keer per dag te kolven (ochtendvoedingen), maar dat heeft ook te maken met mijn productie, die schiet meteen weer omhoog zodra ik kolf, hoe ik het verder ga doen ben ik nog niet helemaal uit. (kort van stof zijn is niet aan mij besteed geloof ik )
Lin: een hele dikke knuff hopelijk vinden ze snel waar het door komt!!! Babystew/blondje; jullie hebben allebei recht om trots te zijn op jullie vroege meiden! Brusje; leuk dat je gastouder gaat worden, ben benieuwd hoe dat bevalt! Kolven; ook hier licht voorover hangen. Momenteel kolf ik alleen om een fles te creëeren voor als ik weg ben. Straks kolf ik ipv de voeding.
Goedemorgen! Zo meisje is gewassen en gestreken, heeft net uitgebreid gespeeld incl wilde geluiden met de speeltjes in haar box. Nu op naar de paarden, even rijden en dan op reis. Eerst naar mijn tante, dan door vergaderen in Utrecht om te eindigen bij mijn zusje in Amsterdam. Die is morgen jarig en ik en e.mma gaan samen met haar daar een feestdag van maken! Net alle maat 56 opgeruimd slik ze wordt al zo groot!
Heb maatje 56 ook alweer een tijdje op zolder staan. Ben benieuwd of we het ooit weer nodig hebben! Moet vanavond voor het eerst gaan werken weer..avonddienst. Vind gewoon spannend net of ik een nieuwe baan heb! Moet mn meisje bij mn schoonmoeder brengen. Gelukkig is ze daar al vaak geweest en kan ik ze met een gerust hart achterlaten.. Lizzy is al vanaf maandag erg onrustig,moeilijk in slaap kunnen komen, ze drinkt raar;soms maar halve flessen en wil steeds bij me zijn. Sprongetje? Of is het geen tijd voor een sprongetje?
Goedemorgen!!! Flora, drukke dag , maar wel gezellig . Alvast gefeliciteerd met je zus. 🎉 Hier is het zo ook spitsuur. Er moeten twee meiden in bad ! Gelukkig kan fenna zichzelf goed vermaken als ik Meira ga afdrogen en aankleden. Straks op de koffie bij mijn moeder en ook nog luiers halen bij kruidvat.
Brusje; wat leuk zeg gastouder! Daisy; ik kolf nooit na een voeiding, doe je dat om voorraad op te bouwen? Ik heb een vriezer vol van 3 weken ziekenhuis. Joni; flink verhaal idd, haha! Gezellig toch.. Voel je je inmiddels weer fitter nu al die ellende lichamelijk voorbij is? Flora; dank je, wat,lief! Gek is dat he, al die kleine stapjes al uit kleren groeien voel je als moeder. Fijne drukke dag! Jij hebt veel energie volgens mij? Isa is al 3 dagen rond 5.30 wakker, terwijl ze er wel gewoon om 22.00 ingaat. Ze werd dan altijd pas tussen 7.00 en 8.00 wakker. Ach ik slaap daarna gewoon nog even tot 8.00. (dan gaat mijn vriend uit bed en ben ik ook wakker) en knuffel nog lekker even met haar in bed. Meiden, ik zie er ineens erg tegenop 4 dagen te gaan werken. Het komt nu dichtbij en ineens benauwd het me, niet voor het werken zelf of te druk, maar het idee mijn meisje 4 dagen niet te zien. Gedachtes als; mis ik niet teveel van haar? Zie ik haar wel echt opgroeien? Schieten door mijn hoofd. Mijn vriend gaat ook 4 dagen werken, dus voor Isa en ook financieel is het hetzelfde als dat de moeder 3 dagen werkt, wat in mijn omgeving gangbaar is. Voel me er best rot door, terwijl ik er toen wel achterstond. Wilde altijd wel liever 3 dagen werken voor mezelf, zoals de meeste doen, maar gun mijn vriend ook een papadag. Pfffff, ben t iig weer ff kwijt...
Blondje, is er geen mogelijk om 3 dg te werken?! Want persoonlijk vind ik 4 wel veel. Ze doen dan als gauw de eerste dingen bij de opvang/oppas. Zelf kan ik 1 dag niet bij mijn meiden zijn want dan moet ik slapen of 1 x in de 4 wk overdag werken . Moet zeggen dat ik ook wel een super rooster heb hoor met 2 nachten per week.
Mamsie, succes vanavond! Ik heb vrijdag een avonddienst, extra. Moet eigenlijk dinsdag weer beginnen. Vind het ook wel een beetje spannend hihi. Met 12 weken is er weer een sprongetje Dus zou goed kunnen hoor.