De trotse december mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Babyboo92, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Hier eindelijk een paar goede dagen achter de rug. Het heeft mij in elk geval goed gedaan om te stoppen met de bv. Ik vond het fijn om te doen, maar niet meer nu dat het allemaal in een kolf moest. En er was geen vooruitzicht om hem weer zelf te voeden, dus het is nu goed zo. Hij begint nu eindelijk wat rust te krijgen waardoor hij tijd krijgt om zich te ontwikkelen. Daardoor zien we meer goede momenten komen, die dan de slechte momenten goed maken zeg maar. Vanmorgen kreeg ik zowaar een dikke glimlach te zien, heerlijk dus! Dat zien jullie waarschijnlijk allemaal al weken, maar hier dus eigenlijk pas sinds het weekend. Ook het eerste weekend in 9 weken dat het eens gezellig was. Geen huilend kind de hele dag, maar lekker spelen in de box en op de arm ook gezellig. Zijn broertje daardoor ook vele betere zin en wij hebben daar enorm van genoten. Hopelijk houdt zet deze lijn een beetje door, en hebben we de zwaarste weken nu achter de rug!

2. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slaapzak; Isa slaapt al lang in een slaapzak, ze trappelde zichzelf helemaal omhoog en dan lag ze daar boven de dekens, dus maar een slaapzakje aan. Snachts ook altijd een muts op.

Manoontje; welkom! En werkse vandaag, succes!

Flora; isa ligt in haar wiegje bij ons op de kamer, vind ik makkelijk en gezellig. Die geluidjes die ze maakt.:) E ligt ook bij jou toch?

Helleplelle; fijn dat t beter gaat, bv alleen via kolf kunnen geven lijkt me ook erg zwaar, snap je keuze goed.

Robin; das minder, hopelijk slaapt hij snel meer!

3. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Hihi em ligt zelfs bij mij in bed...scheelt nu ook mooi €30 voor een kinderbedje whahaa

Overdag als we thuis zijn slaapt ze alleen in haar eigen bedje, maar 's nachts altijd bij mij. Ik voel me beter bij het principe van samen slapen en ben niet "bang" voor de nadelen. Ach ieder zijn ding toch!!

4. groen29

groen29 Bekend lid

18 aug 2010
    607
    0
    0
    Slaapzak, hier ook een slaapzakje aan s nachts. Zijn we eigenlijk mee begonnen toen het zo ontzettend koud was. Hier in huis was het toen namelijk 12 graden.

Mustje ook op af en toe, maar meer omdat het zo leuk staat!

Slapen, overdag in de kinderwagen beneden en s nachts in zijn wiegje wel bij ons op de kamer, en in slaap vallen doet hij bij ons in bed aan de borst liggend. Vaak wordt ik zelf dan na een half uurtje weer wakker en leg hem dan in zijn eigen wiegje.

Hier vanmiddag de eerste prikken, vind het toch wel spannend en zielig, maar het is natuurlijk voor een goed doel. Hoe reageerden jullie kindjes erop? Slaperig of juist erg huilerig, hebben sommige kindjes koorts gekregen?

Kleine ligt nu lekker in de box te spelen, dus ik ga snel verder met de afwas.

Hellepelle wat fijn dat de afgelopen dagen beter zijn gegaan, hopelijk zet het door:D

5. jonijoni

jonijoni Actief lid

7 mei 2011
    246
    0
    16
    ZH
    @slapen: hier nog gewoon bij ons op de kamer. Ik vind dat ook wel fijn, dan hoor ik hem al voordat hij huilt als hij honger heeft of slaapt hij bij mij als hij echt veel krampjes heeft. Hij slaapt onder een lakentje en dekentje, maar die trappelt hij inderdaad graag weg. Misschien ook eens een slaapzak proberen.

Robin: op wat voor manier twijfel je aan je bv? Of je genoeg hebt? Als je echt niet wilt stoppen, kan je altijd eens praten met een lactatiekundige bijvoorbeeld. Dit wordt meestal ook vergoed door de verzekering, hier heeft het heel erg geholpen.

Hellepelle: heel fijn dat jullie goede dagen hebben gehad. Hopelijk zet het inderdaad door. Ik kan me voorstellen dat de overstap naar bv veel rust heeft gegeven.

Wat kan ik doen tegen een voorkeurshouding? Zijn hoofd begint aan 1 kant af te platten. Ik laat hem nu overdags weer op zijn zij slapen, hopelijk helpt het al iets.
    Alle tips die ik op internet gevonden heb helpen niet (bijv hem zo op het aankleedkussen leggen dat zijn niet voorkeurshouding naar je toegericht is, want zo ligt hij altijd al).

Verder gaat het goed hier, hij is steeds meer wakker overdag en wilt dan graag spelen. Ik heb zo'n 'babygym' van collega's gekregen en dat vindt hij geweldig. Lekker maaien met zijn armpjes. Hij probeert ook al om te rollen op het kleed, maar het lukt nog niet zo. Ik vind het allemaal zo hard gaan!

6. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Ik heb het activity center aan een kant in de box liggen en leg haar dan afwisselend daarvoor. Als er een voorkeurshoidong is zou je dan juist de andere kant kunnen kiezen. Em kijkt heel sterk naar licht, misschien dan je iets met een klein lampje kan?!

7. jonijoni

jonijoni Actief lid

7 mei 2011
    246
    0
    16
    ZH
    Flora: hier is hij ook geobsedeerd door lampen, maar als hij bijvoorbeeld in zijn wiegje ligt, is de lamp aan zijn niet voorkeurshouding. Zodra hij gaat slapen draait hij gewoon lekker op de andere kant van zijn hoofd, als ik dan zijn hoofdje wil draaien werkt hij heel erg tegen. Het lukt wel als hij goed diep slaapt, maar na 10 minuten is hij weer teruggedraaid.

Ik ga in ieder geval proberen de 'speeltjes' maar aan 1 kant aan te bieden.

8. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    joni, I. had hier ook last van keek veel naar rechts.. ik moest van het cb tijdens het slapen een hydro luier opvouwen en onder zijn zij leggen dat hij iets schuin ligt dan moet zijn hoofdje wel de andere kant opkijken;) miss te proberen? ik heb dit wel een paar weken gedaan en nu kijkt hij allebei de kanten op en idd ook wat flora zegt is ook een goeie tip

9. jonijoni

jonijoni Actief lid

7 mei 2011
    246
    0
    16
    ZH
    Bedankt voor de tips Flora en Tamm, ik ga ze zeker proberen!

Nog even mijn spelende mannetje spammen en een goed voorbeeld over dat ik soms beter moet nadenken over wat ik aantrek 's ochtends, zodat ik me niet half hoef uit te kleden als hij wilt eten ;)

10. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Robin, wat naar dat het zo moeizaam gaat met je mannetje. Lijkt me erg vermoeiend. Sterkte.

Hellepe: fijn dat het nu beter gaat. Zo ontzettend leuk he die glimlach, dat maakt je hele dag gelijk goed!

Groen: mijn zoontje had niks van de prikken. Hele lichte verhoging maar verder heb ik niks anders aan hem gemerkt.

Slapen: Liam slaapt vanaf 6 weken oud op zijn eigen kamer. Hij smakt heel erg in zijn slaap en maakt geluidjes waardoor wij 's nachts al wakker lagen voordat hij wakker werd. Nu horen we niet meer elke zuchtje en slapen wij beter. Overdag ligt hij ook in zijn eigen bedje en dit gaat prima. Heb het idee dat hij daar rustiger en langer slaapt. In de wagen of box is hij altijd snel weer wakker.

Voorkeurshouding: hier ook gehad (ook bijn mijn 1e zoontje) en wij zijn hiervoor bij de fysio geweest. Wel handig hoor, want zij kijkt goed naar het bolletje en meet het eventueel op. Verder geeft zij ook heel veel tips over wat je kan doen en hoe je ze neer kan leggen. Bij ons heeft het goed geholpen en hoeven we niet meer terug. Misschien een idee? Volgens mij mag je jezelf gewoon aanmelden zonder verwijzing.

Ik zit nu even stiekem op mijn werk... Wel weer raar hoor om hier te zijn na al die tijd. Heb al even gebeld naar huis (mn schoonouders passen op) en alles ging gelukkig goed. Maar had ook niet anders verwacht eigenlijk, heb super lieve schoonouders.
    Vannacht ging het bij ons alleen weer minder goed. Hij kwam na 5 uurtjes al weer. Met veel moeite dit weten te rekken naar 6 uur maar toen wilde hij toch echt eten. Pffft, het lijkt wel steeds slechter te gaan ipv beter. En nu ik moet werken trek ik dat wel slecht hoor, wordt er een beetje moedeloos van.....

11. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Jonijoni: wat heeft jouw mannetje toch een prachtige bos met haar al! Ben jaloers hoor, die van mij is nog zo goed als kaal.....hihi

12. jonijoni

jonijoni Actief lid

7 mei 2011
    246
    0
    16
    ZH
    Manoontje: bedankt voor de tip, ik zal eens kijken naar fysio.
    Grappig, hier zijn we nog steeds blij als E.lliot 4,5 uur tussen voedingen laat ;) Maar ik kan me goed voorstellen dat als je weer werkt dat nog steeds slopend is. Hopelijk zit er snel weer verbetering in.
    Die haardos heeft hij al vanaf de geboorte :D

Wowkaat: hoe is het met jou? :)

13. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    @slapen aiyanna ligt al vanaf ongeveer 6 weken in dr eigen kamer.ook overdag als ze gaat slapen ligt ze daar.

@mutsje die heeft ze eigenlijk bijna nooit om behalve als we naar buiten gaan als er geen muts aan dr jas zit.

@ temperatuur kamertje we krijgen de temp in haar kamer niet lager als 20 graden ze ligt aan de tuin kant en dat ligt op het zuiden dus als de zon maar een beetje schijnt merk je dat daar gelijk..soms geeft ie op de babyfoon aan dat het daar 24 graden is

@slaapzak Aiyanna ligt nog ingebakerd te slapen.heb haar wel af en toe in de slaapzak gedaan.ze heeft als ze slaapt alleen een rompertje aan en dan een deken met laken er over als ik dr kleren aan doe en dan inbaker dan kan ik haar nat uit dr bed halen.ze heeft het altijd warm heeft ze van dr papa.

goede morgen allemaal

aiyanna ligt nu niet ingebakerd in bed we hebben net bezoek gehad en heb haar zo maar ff weggelegt benbenieuwd hoe lang ze gaat slapen.ze slaapt snacht redelijk door geef op een gegeven moment een speentje dan houd z ehet ff wat langer vol.straks na de voeding ff boodschappen doen anders hebben we vanavond geen eten denk dat me man dan niet blij is hihih hij is aan het werk nu al krijg ik berichtjes dat ze aan het wachten zijn op nieuwe boten.
    als ik zin heb straks ff kleren strijken en nog een wasje weg werken en dan vindt ik het wel weer best

14. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Elynn slaapt ook op haar eigen kamer!
    Ik slaap hierdoor beter,maar zij ook hihi..
    Overdag slaapt ze vaak beneden in de kinderwagenbak.
    Het is net alsof ze door heeft dat het geen nacht is als ik haar in bedje leg.
    Vanaf morgen ga ik werken, zie er ineens tegenop.
    Elynn gaat de dagen dat ik werk naar mijn ouders.
    Zit nu dus de hele tijd te malen, gaat dat wel goed.
    Zou niet weten waarom niet,maarja...
    Vandaag dus maar even het een en ander doen ter voorbereiding, bv voeding en luiers daarheen brengen.
    Ben benieuwd hoe dat morgenochtend gaat, moet ook de kinderwagen maar meenemen anders zitten ze zo aan huis gekluisterd.
    Mijn ouders hebben mijn oude bedje neergezet, ik hoop dus maar dat ze daarin slaapt, en anders is de kinderwagen eraltijd nog.

15. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Goofie, morgen werken, er zullen niet veel zijn die echt zin hebben om te werken, maar de eerste dag is t moeilijkst. Daarna zal t beter gaan en zo heb je ook weer wat tijd voor jezelf.

Op de kamer van Koen is t altijd 18 gr, krijg t ook niet lager, verwarming is uit. Hij slaapt al sinds de 2e nacht op zn eigen kamer. Wel nu nog in de wandelwagenbak in t bedje. Ik ga deze week hem in t bed laten slapen. Ik heb gister de bak al gedraaid zodat hij nu n de richting ligt zoals hij straks ook in t bedje ligt.

Krampjes blijven hier helaas Nog, altijd een uur na de voeding. Meestal lukt t om ze weg te masseren, anders is de borst een heel goed medicijn. Maar dan zit ik om de 2 uur te voeden, dus dat probeer ik zomin mogelijk te doen. Na 20 uur slaapt hij trouwens goed door tot 4 uur en dan tot 7-8 uur, geen krampjes dan. Hoe zou dat komen ?
    Donderdag weer naar de osteopaat.

@hellepelle, waarom moet je ookal weer alles kolven ?

Koen maakt sinds vorige week allerlei geluiden, ook bij t lachen, je kunt echt met hem praten. Heel leuk !

Zo ik ga weer verder de badkamer poetsen, Koen is klaar met eten ;)

16. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ouders hebben ook echt een kamer voor Koen, met bedje en commode en speelgoed. Ik vind dat heel leuk, maar het geeft me ook een beetje een raar gevoel. Weet niet waarom, gek he ?

Vind het ook niet helemaal leuk als iemand anders dan ik of mn man Koen oppakt uit zn bedje of wipstoel. Als ik hem geef, is t wat anders. Raar he !

17. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Jonijoni: bedankt voor het vragen :). Hier gaat het goed! Ik lees nog steeds iedere dag trouw mee, dus ik volg jullie wel! (leuke foto's van je mannetje!)

Nou we hebben eindelijk een dubbele naam! Manoontje, jullie hebben een prachtige naam uitgekozen voor jullie kereltje :).

Liam slaapt overdag op zijn eigen kamer in zijn wiegje of in de reiswieg in de woonkamer. 's Avonds slaapt hij steeds vaker in zijn eigen wiegje en na de nachtvoeding van ongeveer 5 uur slaapt hij bij ons in bed (lekker makkelijk met bv en ik vind het erg gezellig). Liam lijkt overdag wel steeds moeilijker in slaap te vallen. We moeten nu vaak naar hem toe om zijn speen terug te doen en een aai over zijn bol te geven.

Hoe gaat het met de mama's die al aan het werk zijn? Vinden jullie het fijn om er even tussenuit te zijn? Is het anders nu om te werken dan voorheen? Ik moet de eerste week van april beginnen. Het gaat een spannend jaar worden omdat er ruim 300 mensen ontslagen gaan worden die geen vast contract hebben (waaronder ik). Jammer genoeg heb ik ook niet de juiste papieren om voor de klas te staan (heb geen lesbevoegdheid, wel pedagogiek diploma), maar ik doe dit al 3 jaar en daarvoor 1 jaar stage, dus ze weten wat ik kan. Stel dat ik ontslagen ga worden, dan wordt het misschien tijd om wat voor mezelf te gaan beginnen, ik zie het wel ;).

Voor de meiden die niet lekker in hun vel zitten of een moeilijke periode hebben/krijgen: Knuffel!

Borstvoedingskleding: ik heb bijna geen topjes of tshirts die aan de bovenkant los genoeg zijn om naar beneden te doen. Ik wil er ook geen 40 euro voor betalen (speciale borstvoedingskleding), wie heeft er een tip voor fijne, maar betaalbare tops?

Leuk al die foto's van jullie beebs! Wat worden ze al groot! Ik ga zo even uitzoeken hoe ik een foto moet plaatsen.

Liam heeft gisteren voor het eerst in de box 'gekraaid' naar zijn mobile, zo schattig! Verder lacht en brabbelt hij veel. Hij vindt het heerlijk als er gezongen wordt en brabbelt dan mee. Wij douchen nog steeds iedere avond met hem met hetzelfde ritueel, alleen de tijden verschillen nog behoorlijk. Ik zie nu al een beetje op tegen een vaster schema. Mijn vriend en ik zijn namelijk helemaal niet van de tijden, dus het is voor ons een uitdaging om Liam ongeveer de dezelfde tijden te douchen en op bed te krijgen.

Hebben jullie al vakantieplannen voor deze zomer? Wij willen een weekje gaan kamperen (kijken hoe het gaat lopen met een baby en een hond :) ). We willen ook nog een weekend naar de zus van mijn vriend in Engeland. Dan gaat Liam voor het eerst vliegen.

18. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    he meiden,

zo de laatste cursusdag babymassage zit er alweer op:( Echt jammer want het was superleuk! Vandaag in de tummytub. Zooooooo schattig al die beebjes op een rij in zo'n bak:D
    Zo naar de kinderarts..............ben benieuwd............eigenljk voel ik me een beetje bezwaard. alsof ze het voelt maar sinds een paar dagne gaat het eigenlijk heel erg goed! ze drinkt ook meer! (nu tussen de 500 en 600c!).......nou ja we zien wel wat de ka zegt. Ben in ieder geval blij dat het beter gaat! (maar dat heb ik wel vaker gezegd en dan ging het ook weer mis dus ben nog wat terughoudend!)

@slapen,
    L.exi slaapt op haar eigen kamer snachts (dan slaap ik beter watn ik werd echt overal wakker van!) en de middagslaap doet ze ook op haar kamer. Verder slaapt ze overal en nergens (in de reiswieg, maxicosi, box, op de bank etc....)

@voorkeurshouding,
    Hier een klein beetje maar merk vooral dat ze een plat achterhoofd krijgt door het vele liggen op haar rug! viel me gisteren inenen op!:$:$ probeer haar nu maar vaker anders te leggen als ik erbij ben.

@brabbelen,
    Zo schattig he! L.exi doet het nog niet heel veel. HEel af en toe een "huuuuh"geluidje maar that's it. Vind het wel jammer. mijn zoon deed het al vanaf 7 weken en dat vond ik altijd zo schattig!! nou ja, het zal vanzelf wel komen. Ze is nu bijna 13 weken dus dat mag dan ook wel een keer!

19. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    @jonijoni, nog steeds spruw?? Duurt wel lang nu, misschien maar weer naar de huisarts?Die van jou heeft ook een lekkere bos haren.

@Petera, bekend gevoel. Ik wil dan het liefst roepen dat ze van hem af moeten blijven. Is niet zo vreemd hij heeft toch 9maanden (Seth bijna 9.5) in je buik gezeten .Nu moet je hem delen met de buitenwereld.

@manoontje, welkom terug.

@blackbird, beterschap met je mannetjes.

@Germini, nu gaat het goed hopenlijk voor lang, maar altijd even goed om er toch na te laten kijken.Je weet nooit wat de arts zegt.Succes.

@Robin, ik zou niet stoppen met bv, desnoods zou ik eerst bv en fv combineren. Hoe is zijn gewicht?Komt hij wel goed aan?

Muts: af dat ding, iedereen mag zijn haren zien, ik ben super trots dat hij zoveel haren heeft.

Slaapzak/eigen kamer: Seth slaapt op onze kamer, lekker makkelijk met bv. Vriend slaapt zo vast die slaapt door Seth z`n gehuil heen, dus dat geeft ook geen problemen. En als hij in eigen bed slaapt dan met slaapzak.

Dit weekend bij mijn ouders geweest, en even me hart gelucht bij me moeder over de bv. Besloten om meer te kolven en minder aan te leggen. Omdat hij nadat hij bij mij gedronken heeft hij na 1.5-2uur weer wil drinken. Gelijk besloten de voeding te verhogen omdat we nog steeds op 150 zaten en meneer veel meer aankan. Vanmorgen na het kolven gelijk flesje gegeven en meneer dronk zo 200.Dus in plaats van 30 gaan wij gelijk 60 omhoog. Voortaan 210 in een flesje. Voor ons beide veel beter.

20. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Ik hoop dat de foto's gelukt zijn.... Maar dit is dus Liam

Deel Deze Pagina