Wat kunnen mannen soms zo heerlijk nuchter zijn, nu alleen een beetje te.

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaZE, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Hoi meiden,

Mijn vriend staat erom bekend ontzettend nuchter te zijn. Heel fijn, houdt ons in evenwicht:D

Vandaag hadden we een voorlichtingsavond voor borstvoeding. Van de lactatiekundige die bij de eerste onze kraamverzorgster was..
    Bij de eerste is het vlak na de geboorte helemaal niet goed gegaan met aanleggen, huid-op-huid contact, kind bij moeder etc. (door vk. en uiteindelijk ook in het ziekenhuis) En is de borstvoeding zo goed als mislukt. Maar opgeven, nee, dat wilde ik niet..ik heb maandenlang fulltime gekolfd, en ze kwam de eerste maanden om de 1,5 uur. Daarbij had ze overdag moeite om zelf in slaap te komen en ik was/ben tegen het laten huilen. Dus mijn dagritme bestond uit kolven,voeden, in slaap wiegen, wat huishoudelijke dingen, 10 min. ademhalen en weer opnieuw. Ik was na een paar maanden echt he-le-maal leeg en gesloopt. Was veranderd in een oververmoeide emo-muts.

Dát ga ik deze keer anders aanpakken, borstvoeding dan..
    Ik weet wat er mis is gegaan bij de eerste keer, ik heb een geboorteplan gemaakt, waar haarfijn staat uitgelegd hoe ik het wel en niet wil (mits alles goed verloopt natuurlijk ;))
    De lactatiekundige, destijds kraamverzorgster, begreep volledig wat ik bedoelde, omdat ze er toen natuurlijk bij was.
    Zegt vriend vervolgens: "ach, en als het niet lukt, lukt het niet, vorige keer is het toch ook gewoon goed gekomen?" (daar heeft ie het over wel borstvoeding kunnen geven dmv te kolven)
    Oef! Die viel bij mij even verkeerd! En dat weet hij inmiddels ook..
    Maar man man man, heerlijk hoor die nuchterheid. 9 van de 10 keer heb ik dat ook echt nodig, maar nu? Nu even niet..:p

2. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hahaha heerlijk die mannen, volgens mij is hij al weer een beetje vergeten hoe heftig zoiets is voor jou:p.

Denk als hij in je schoenen stond hij wel anders piepte hihih

3. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Heel goed.. nuchtere mannen, maar kattige vrouwen. Voor je dochter heb je het super gedaan! Goed dat je je nu nog bewuster bezig houd met bv!

Manen denken vaak dat het simpel is.. hier ook. Bloed zweet en tranen om mn bv op gang te houden.. zegt hij, ach.. nutrilon is toch ook goed?! NEEEEHEEEEE!! niet als je persé de borst wil geven!! Uiteindelijk toch flesvoeding, maar niet omdat ik dat nou zo graag wilde ofzo :/

Succes:)

Deel Deze Pagina