medicatie reflux?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamamijn, 10 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    mijn dochter van 4 weken spuugt sinds een week nu. ik geef borstvoeding, voed in een recht op houdende positie, houd haar goed rechtop en boer tussendoor. haar bedje staat schuin en wandelen in draagdoek of maxicosi. alsnog spuugt ze. voor degenen die medicatie gebruiken bij het geven van borstvoeding zonder indikken, in hoeverre helpt het tegen het spugen? het is nog niet dat ze echt hard huilt na de voeding maar echt rustig is ze ook niet, ik ben bang dat het in de loop der weken straks wel erger gaat worden. gaat medicatie ook het spugen tegen of is het alleen verzachtend voor de slokdarm?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Medicatie helpt niet tegen het spugen, wel tegen de pijn van de zure melk die omhoog komt.

Helpt blokvoeden? Biological nurturing? Eerste tsr opvangen?

3. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Nee dit helpt niet, heb ook een Lactatiekundige erbij gehad. Ze drinkt verder wel normaal en heb geen enorm toeschiet reflex dus bied elke keer 1 borst aan.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Volg je de standaard leefregels al wel op?

Zolang een kindje spuugt, maar wel tevreden is, goed groeit en voldoende plasluiers heeft is er eigenlijk niets aan de hand. Het spugen geeft dan aan dat de maag gewoon net even te vol zat.
    Voor ouders is het spugen lastiger. Je ziet het en je hebt extra werk. Dat extra werk kan je verminderen door een emmer water met biotex neer te zetten en alles in te gooien om erna in 1x goed uit te spoelen.

Pas als een kindjes ontevreden is (veel huilt), stopt met drinken of stagneert in de groei kan je verder kijken naar medicatie. Maar geen enkele medicatie heeft als doel het spugen te stoppen.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Als t alleen om t spugen is en je kleintje is verder vrolijk alsof dr niks gebeurd is denk er dan even aan dat t maagzuur van een baby nog niet te vergelijken is met die van een volwassene.

Mijn hart draaide ook in de knoop elke keer dat ze spuugde maar zij had er geen last van en ik maar denken aan de slokdarm met dat zuur want ik weet hoe t voelt als de zweren er in staan. Dat hun maagzuur minder heftig is dan dat van een volwassene was mij nog niet bekend op dat moment.

Lees blog van averlhach, pas leefregels toe en je hebt een groot deel van de strijd al gewonnen ongeacht of je uiteindelijk toch medicatie moet gaan gebruiken. Medicatie doet niks tegen t spugen zelf heel soms wordt t minder maar dat moet je zien als een bijwerking begreep ik.

6. kikibaby1988

kikibaby1988 Actief lid

28 sep 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    Hier starten we morgen met gaviscon baby

Deel Deze Pagina