Hallo dames. Bij deze is dit mijn nieuwe veel bezochte topic Net een dag begonnen met de voeding maar goed hier zitten de ervaren mama's. Ik merk wel dat mijn tepels super gevoelig zijn en nu al wat rood zien. Hop niet dat dit komt door de wat harde aanpak van de kraamverzorgster Ik zal wel zien en anders schakel ik hulp in van buitenaf
Gefeliciteerd met je meisje! Je hebt je goed voorbereid, dus volgens mij gaat het allemaal goedkomen. Wat bedoel je hardhandige aanpak van je kraam. Legt zij haar aan? Kan je dat niet zelf doen? Eventueel met een beetje hulp?
ik het wat afgevlakte tepels en aan de rechter kant pakt jaslene in het begin wat moeilijk. Ze kneep dan echt een beetje in mijn tepel en borst en plantte haar open mond er tegen. Inmiddels gaat het aanleggen gelukkig goed alleen lijkt het alsof ik even eelt moet kweken. Beetje gevoelig werkje dat aanleggen en voeden hahahaha.
Ik vond het ook gevoelig, in het begin. Maar als het echt pijn doet, moet je even goed naar je tepels (laten) kijken. Ik had na een paar dagen al beginnende kloven... AUW! Bij ons kwam dat door net niet goed aanleggen en doordat ik ons mannetje te lang liet doorsabbelen zonder echt te drinken (hij hield er na ongeveer 5 minuten al mee op - bleek later dat dat voor hem lang genoeg was!) Op advies van kraamhulp toen een paar dagen gekolfd en kindje gevoed uit een flesje. Na 2 dagen was één kant al weer netjes hersteld dus kon ik daar weer live voeden. Daar had ze overigens de lk van het kraambureau bij ingeschakeld en die heeft me met een paar heel simpele, kleine wijzigingen in de manier van aanleggen en laten drinken fantastisch mee geholpen! na nog een paar dagen kon ik weer aan beide kanten aanleggen en heb met heel veel plezier bijna een jaar gevoed. Overigens vond ik het ook nogal hardhandig, hoe de eerste kraamhulp (die de bevallingsassistentie deed) m'n kleintje aanlegde. Maar als je wat grotere borsten hebt, kan het je kleintje wel helpen om goed te happen als je ze een beetje 'platdrukt', als een broodje hamburger, zei ze. Succes meid, het gaat vast lukken! maar trek wel aan de bel als jij vindt dat het pijn doet, in plaats van 'een beetje gevoelig is'.
ja het hamburger effect lijkt het idd toen ze dat deed. Moet zeggen dat de voeding vandaag super op gang komt. Ze drinkt nu 1 borst 20 minuten en dan na een pauze van een minuut of 10 nog even de ander als toetje. Je hoord haar ook echt klokken en slikken. Aanleggen gaat ook veel beter en we worden er samen ook handiger in.
ja klokken als de beste hahaha. Heb gelukkig geen last van de stuwing behalve dan dat ze wat warmer aan voelen en steviger zijn. Kraamzorg hielp net even met liggend aanleggen en zag dat er idd melk naar buiten kwam dus het gaat goed hier. Ben er zo gelukkig mee dat ik de eerste hap en zuig bewegingen voor lief neem. Oei dat kan echt tenen krommend zijn zeg. Nou ja ze is nu 4 dagen oud en is 220 gram afgevallen en super tevreden dus mag niet klagen hier. Zal zo eens een fototje plaatsen onder het topic bv en trots. Oh en mijn banner aanpassen want ik loop een dag achter zie ik