oke, omdat jullie graag verhalen willen horen Deborah is geboren op 5 september 2006, 11 dagen te laat. Ik had al een afspraak in het ziekenhuis en wist zeker dat het niet meer spontaan zou komen. Mijn broer was zoveel jaar getrouwd en ben toch heen gegaan. Ik was 23:00 uur thuis en ben naar bed gegaan. Mijn kat lag heerlijk te slapen in zijn mandje op bed toen ie plotseling wegsprong. Ik schrok en wilde het licht aan doen en plots: "pang"! mijn vliezen braken en mijn vriend kwam met handdoeken aan. We belde de vk en die zei dat ik moest gaan slapen en dat het nog lang kon duren, maar na een half uur kwamen de weeën goed op gang. Om half 4 echt elke 5 minuten en om half 6 belde we weer de vk. Toen ze om 6 uur kwam had ik 3 cm ontsluiting en ze zou einde van de ochtend terug komen. Maar om 10 uur moest mijn vriend bellen omdat ik persdrang had en ik had 8 cm ontsluiting. De vk bleef en de kraamhulp kwam ook. Ik ging onder de douche en het waren de vreselijkste laatste 2 cm ooit. Ik had rugweeën, vreseilijk! Het toucheren was ook niet echt prettig, maar daardoor mocht ik wel gaan persen. Na een uur persweeën bleek Deborah een sterrenkijker te zijn en moest ik alsnog naar het ziekenhuis. In de auto kreeg ik drie persweeën en ik had het al aardig gehad. Daar aangekomen werd ik in de hal gezet, omdat hun de auto nog moesten wegzetten. Toen we de lift in gingen, bleek de lift te haperen. Ik riep dat ze maar moesten wachten op de andere lift en gelukkig ging dat goed. Eindelijk op bed en de vk verzekerde mij dat het binnen een uur geboren zou worden. Helaas: Uiteindelijk nog bijna 2 uur persweeën gehad, omdat de gyn met een andere bevalling bezig was. Ik bleef persen, want ik wilde geen keizersnee. Toen de gyn kwam was Deborah met 6 weeën geboren met de pomp. Het eerste wat ik riep was: ze is de pijn en harde werken absoluut waard geweest. Wat een prachtmeid en ze wordt met de dag mooier.... maar dat zegt iedereen, hihi
dat is een uitdrukking, dat wil zeggen dat haar neus omhoog wees waardoor ze dus niet door mijn bekken kon.