Bevallingsgesprek in ziekenhuis. Wat kunnen we verwachten ??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door allstar, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Hallo allemaal,

Morgen hebben we ons "bevallings gesprek" in het ziekenhuis bij de verloskundige.
    Nu vroeg ik me af , wat kunnen we verwachten en
    Hebben jullie nog tips wat goed is aan te geven of war je absoluut niet moet vergeten ?

Bedankt alvast

2. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Alles wat jij en je partner willen:

Wie wil je bij de bevalling hebben?
    Wil je partner de navelstreng doorknippen?
    Wil je in bed/in bad/op baarkruk oid bevallen?
    Wil je de kleine (als er verder niks aan de hand is natuurlijk) direct op de borst?
    Wil je borstvoeding geven? Zo ja, wil je dan zo snel mogelijk aanleggen?
    Wil je muziek/kaarsjes noemt het allemaal maar op?
    Is je partner een stresskip/bang voor bloed en moeten ze daar rekening mee houden?

Mijn tip:
    Leg niet teveel vast, ook niet in je hoofd, laat het op je afkomen... Maar dat is hoe ik het het prettigste vond.. Dat kan voor jou heel anders zijn...

3. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik moest een formulier invullen met deze vragen, en vandaag inleveren tijdens controle.

4. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik lees mee,want wij hebben dit gesprek a.s donderdag

5. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Bedankt voor de reacties ,

Inderdaad precies hoe krissie het vertelde hierboven .
    Maar we laten het verder ook op ons afkomen. :)

6. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Krijgt iedereen zo'n gesprek, want ik heb volgende week wel een controle staan, maar niets gehoord over dat dit het onderwerp zou zijn (vroeg me al af hoe ik dat ter sprake kon brengen bij de gyn...)

7. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    MWB, ik kreeg een papier mee(geboorteplan) en daar stond zulke vragen op.
    Deze heb ik vorige week ook pas meegekregen, en moet ik bij de papieren houden en meenemen als ik straks moet gaan bevallen.

:)

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

Welke pijnbestrijding wil je hebben? (ik heb bij mijn bevalling een spuit met roesje gehad, dat wil ik nooooooit meer!! en heb dit gelijk aangegeven)

9. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Heb je nog geen voorbeeldje gehad? Je kunt ff googlen op "bevalplan".

Ik had de dingen erin staan die hier al zijn genoemd en daarnaast heb ik er nog in gezet:
    - dat ik het graag wilde weten als ze een ingreep zouden doen (knip/vacuum etc.),
    - wie ik bij mijn bevalling wilde hebben (mijn moeder was er ook bij nl),
    - dat ik bij voorkeur geen stagiaires erbij wilden (gewoon zoveel mogelijk rust), was trouwens uiteindelijk niet uitgekomen, had 2 stagiaires, waarvan 1 VK in opleiding die eerst ging toucheren en dan de VK zelf nog ff!, een zuster in opleiding (samen met een gewone zuster) en een gynaecoloog in opleiding (samen met een gynaecoloog), dus drukke boel!
    - hoe ik over pijnbestrijding dacht,
    - dat mijn man mee zou gaan met ons kindje als het nodig was dat hij onderzocht moest worden of opgenomen of wat dan ook,

Je kunt idd nbeter niet plannen of je op een kruk wil of wat dan ook, het gaat zoals het gaat en veel dingen lopen dan toch anders. Ook met pijnbestrijding. Ik wilde nooit pijnbestrijding, maar tijdens de bevalling dacht ik daar toch anders over. Maar de dingetjes er omheen kun je wel vastleggen.

10. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit lijkt er meer op dan dat ik heb gehad. Ze vroeg aan mij wat ik ervan verwacht. Meer niet. Gesprek liep ook aardig dood daarna.... Ik weet ook niet goed wat ik ervan moest verwacht omdat wij in verwachting zijn van ons eerste kindje. Heb zelf wel aangegeven dat ik in het ziekenhuis zou willen bevallen en eventueel pijnbestrijding zou willen.

Maar als ik dit lijstje zo zie vind ik toch inderdaad dat dit vragen zijn waar je serieus over na kan denken....

11. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    hmmm dat is raar tikigo. Doen ze ook niet aan voorlichting over wat je kunt verwachten?
    Je kunt trouwens sowieso zelf zo'n plan maken en paar keer kopiëren(1 thuis, 1 in je vluchttas, 1 bij verloskundige) en ff een keer bespreken met je man/vriend. Tenzij je er helemaal open in gaat, dat kan natuurlijk ook :D

12. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vond het ook al een vreemde gang van zaken. Maar ik bespreek het gewoon met mijn man en tijdens de weeen heel duidelijk zijn over hoe of wat. En mijn man mag mijn belangen behartigen hihi

13. glimworm

glimworm Niet meer actief

het dikgedrukte herken ik ook!
    ik wilde ook zo weinig mogelijk werkbezoek aan bed, maar als je eenmaal bezig bent met bevallen ben je vaak zo ver heen en zo met het puffen/persen bezig dat je nergens meer erg in hebt en alles wel best vindt. ik had uiteindelijk ook 5 man personeel in mijn kamer staan

14. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Dit gesprek staat voor mij morgen gepland. Ik heb afgelopen week zelf een geboorteplan geschreven; hopelijk komt de VK morgen nu niet alsnog aan met een forumlier met vragen :D
    Maar ik heb inderdaad alle eerder genoemde zaken op dit plan benoemd.

15. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Heb je al eerder een kindje gekregen? En hoe is je man in ziekenhuisgelegenheden? Sommige mannen slaan helemaal dicht of raken in paniek en kunnen de boel dan ook nie goed meer redigeren.

Ik had alles op papier gezet, dat werd door de VK in het ziekenhuis gelezen en met me besproken. Toen de dienst werd overgenomen, lazen die verpleegsters/vk het ook. Mijn man hoefde zich daardoor alleen maar op mij te concentereren (is geen held in ziekenhuis).

Maargoed, moet je zelf weten natuurlijk :D

16. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Misschien ook nog handig om te vermelden wat je direct na de bevalling wil m.b.t. bezoek? Dat opa en oma niet vol enthousiasme binnen komen stormen terwijl je net samen aan het genieten bent of dat je nog niet de kans hebt gehad om jezelf een beetje op te frissen (of dat je net in je blote kont naar de wc loopt).

17. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    hihi ook een goeie Emma86!

Deel Deze Pagina