Hoi meiden!! Vanaf hoeveel weken zetten jullie de verzorging tas klaar? En natuurlijk belangrijker wat doen jullie er allemaal in voor baby en jezelf? ( ik neem aan dat je voor jezelf ook spullen meeneemt naar het ziekenhuis, of doe je die in een andere tas? Zetten jullie ook een tas klaar als je toch eerst gaat proberen thuis te bevallen? Ik ben benieuwd!! Liefs Lisa
Hoi! Sinds het begin van mijn verlof heb ik'm klaarstaan, maar ik moet zeggen dat ik hem gaandeweg steeds meer ben gaan vullen... Een pyama en nachthemd zitten erin, ondergoed, sokken, tandenborstel, haarborstel en kleertjes voor de kleine. Oh en lippenbalsem. En voor mijn man wat te eten, sultana's en wat dropjes. We zijn al een keer midden in de nacht naar het ziekenhuis geweest voor een CTG en toen was het maar wat gemakkelijk dat' ie zo klaarstond! Maar ik zou me niet te druk maken over of je alles wel hebt hoor, want of je mag toch snel weer naar huis en hebt weinig nodig, of je moet langer blijven en dan kan je man nog wat spullen komen brengen. En in het ziekenhuis hebben ze ook altijd wel spulletjes voor noodgevallen... Overigens beval ik klinisch, op medische indicatie dus, dus ik moet'm ook wel klaar hebben staan...
met 35 weken dachten we dat mijn vliezen gebroken waren, bleek niet zo te zijn maar ik heb wel meteen mijn tas klaargezet..
Het staat nog niet klaar hier Wil 'm deze week gaan inpakken. Wat ik er in ga doen, makkelijke kleding voor mezelf, ondergoed, een bigshirt, wat toiletspulletjes en 2 babypakjes, een jasje voor de kleine en een wikkeldeken Verder nog wat te eten, misschien wat te lezen voor de rustige momenten
Ik had mijn tas met 37 weken klaarstaan.. Met 40 weken ben ik bevallen, dus je hebt nog tijd zat.. ik moest 5 dagen in het zkh blijven, dus had van alles bij me.. 5 pyama, sokken, tandenborstel, tandpasta shampoo, douchegel, voedingsbh, rompertjes en kleertjes voor de baby.. ondergoed kreeg ik van het zkh..
tas moest hier met 36-37 weken klaar staan. ook als je thuis wilt gaan bevallen. veel van de thuisbevallingen worden vaak alsnog een ziekenhuis bevalling. vooral bij het 1e kindje. en dan is het gewoon handiger als alles klaar staat voor het geval dat. anders moet je zo meteen met spoed naar het ziekenhius en moet je vlos en je man alles nog bij elkaar sprokkelen. hier 1 tas met voor de baby: - 2 pakjes in 2 maten. incl. rompertjes, mutsjes, sokjes/slofjes. - omslagdoek - jasje - en de maxicosie voor mezelf: - shirt of iets dergelijks om in te bevallen - kleding voor als je weer naar huis mag - pyama voor als je evt. nog moet blijven - sokken - ondergoed wat groot genoeg is voor zo'n kraamverband. ook gewoon voor thuis handig. - evt. slippers/sloffen. vloeren zijn daar meestal niet zo fris. - evt. ochtendjas - toilettas met tandenborstel/pasta, borstel, zeep, deo, lippenspul, handcreme of wat je zelf aan troepjes mee wilt nemen - video/fotocamera met genoeg geheugen/batterijen - telefoon en lader - bakje met wat snoepjes, liga's of ander lekkers en natuurlijk dextro. - evt. nog een boekje om te lezen, dvd'tje (kan hier in het ZH). - lijstje met telefoonnummers die je evt. wilt bellen - kaart van vlos en nummer van kraamzorg - wat kleingeld voor rolstoel of parkeren - ziekenhuispas/verzekeringskaart/id
jah idd zo'n lijst is wel handig ik ga ook in ziekenhuis bevallen , ik den ik rond 30 weken mijn tas klaar leg
Mooi lijstje droebel! Hier stond hij met 37 weken klaar. Ik wilde thuis bevallen. Dus de tas was nog niet helemaal gevuld, maar met een briefje erbij voor de laatste dingen (1e pakje, sloffen, badjas). Dat hebben man en ik samen bij elkaar gesprokkeld toen ik toch naar het ziekenhuis moest. De laatste dingen (pyjama met knoopjes voor) heb ik met 36-6 gekocht. Ben uiteindelijk met 41-1 bevallen. Dus dat was mooi optijd. Luiers en flessen zijn niet nodig. In het ziekenhuis hebben ze dat genoeg. Tenzij je nu weet dat je een ander merk flesvoeding wil gaan geven, dan zou je dat mee kunnen nemen. Bij ons ziekenhuis hadden ze mini-potjes nutrilon waar ze zo een speen op konden draaien.
Mijn tas en die van de baby staat al klaar sinds week 33 van mijn zwangerschap (ben nu 36 weken). Dit was de laatste keer dat was opgenomen in het ziekenhuis. Voor de zekerheid heb ik maar alles klaar gezet voor de bevalling. Je weet het maar nooit. Op het laatste moment vergeet je altijd wel wat en mijn man kan nooit wat vinden.
Hier met een week of 35. Wat makkelijk is is er een lijstje bij doen met de dingen die je moet hebben en dan afvinken wat er al in zit. Zo weet vriendlief straks wat hij nog moet pakken als ik het niet meer kan want dingen zoals de telefoonoplader heb ik niet dubbel. Ik heb het vrij specifiek gemaakt, bv. 'zwangerschapsbroek maar níet die met verfvlek op broekspijp' anders zul je net zien dat hij die pakt haha Een aantal dingen heb ik gewoon dubbel gekocht zoals slaaphemdjes en een extra toilettasje met reisspulletjes, dan hoef ik me daar niet druk om te maken. De tas staat hier in de kamer dus de camera hebben we er nu standaard in opgeborgen. De babyspulletjes heb ik in een mooie wikkeldoek zitten met een grote roze strik er om heen, gewoon voor de leuk. Nog een aanvulling op de lijst; douchemuts. Achteraf gezien had ik die de vorige keer wel op mogen zetten want ik heb uren onder de douche gestaan en m'n haar was echt 1 grote klit. Ik was net een vogelverschrikker op alle eerste foto's! (hopelijk denk ik er aan, ben ik mezelf achteraf dankbaar haha)
Ik had die van mij al klaar willen hebben maar komt steeds niks van.. Ik ga erin doen: - Borstel - Deo - Me grote bevalling shirts - Trainings pak voor na de bevalling - 3 onderbroeken - Tandenborstel en mini tube tandpasta - Munt voor rolstoel - Ponskaart, zorgverzekeringspas - Ipod - Muziek knuffeltje (die laat ik haar al elke dag horen), speen en doek voor de baby - 2 setjes kleding en 2 paar sokken en een jasje voor de baby
hier heb ik ook nog niets klaar staan... ik ga morgen toch naar de markt dus dan gelijk maar even wat dingetjes in slaan. maar wel een handig topic zo! Ik zat er inderdaad aan te denken om de draagbare dvdspeler van mijn schoonzus te lenen... ik heb geen idee of wij DVDs kunnen kijken in het ziekenhuis, maar dan kan je toch iets doen
Ik denk dat ik hem morgen maar alvast een beetje in ga pakken. Daarin komt: - Bevallingshirt - Ondergoed - pyjama/t-shirts voor in bed eventueel - Joggingbroek - Kleren voor de terugreis - Sokken - Toiletartikelen (tandenborstel, tandpasta, haarborstel, shampoo, deo e.d) - Ponsplaatje - Verzekeringspasje - Zwangerschapskaart (Deze 3 heb ik trouwens niet nodig gehad bij mijn zoontje toen) - Als ik langer moet blijven wil ik de laptop hebben - Foto- en film camera + opladers En natuurlijk voor de baby: - Shirtjes - Broekjes - Sokjes - Mutsje - Jasje Er schiet me vast nog wel wat te binnen als ik de tas aan het inpakken ben.
Handige lijstjes!! Inderdaad ook handig oplader voor de camera dat is echt wel iets om te vergeten denk ik Ik ga ook is checken of mijn ponskaart wel up to date is..anders zit je misschien op dat moment ermee..
Vergeet geen euromuntje of muntje voor de winkelwagen bij de hand te houden. In de meeste ziekenhuizen heb je van die rolstoelen waar een muntje in moet... en je wil niet met weeen staan zoeken en leuren voor een muntje (midden in de nacht)
Ik ga de mijne ook deze week (zo goed als) gereed maken. Heb eigenlijk alles al in huis dus het is een kwestie van inpakken en een afstreepbriefje erbij voor de laatste dingetjes (zoals de telefoonoplader idd). Mijn lijstje is ongeveer hetzelfde als die hier al te vinden zijn maar dan iets meer kleding voor zowel mij als baby ivm keizersnede (tenzij ukkie nog draait maar die kans is vrij gering ivm hartvormige baarmoeder) dus een iets langer ziekenhuisbezoek...
Hier ook al klaar staan (vanaf 30 weken) maar goed dat heeft zo zijn redenen.... Hier voor 5 dagen kleding (ivm ks) Dus 5 jogging broeken, 5 shirts (ik zwete te vorige keer heel erg) en 2 vesten slippers toilet spullen (shampoo, zeep enz) sokken ondergoed fototoestel elestiekjes voor in mijn haar dextro en drinken voor de baby heb ik er wat prematuur pakjes ingedaan... Die wissel ik maar al te graag om als ik de 37 weken haal voor grote maatjes... Oja hier geen losgeld hoor hier zijn de rolstoelen gratis
Oja te bh's die te strak zitten als je geen bv wil geven als je wel bv wil geven dan iig voedingsbhs en misschien ook rekening houden met shirtjes (maar goed dit is meer als je langer moet blijven)