Ik kreeg laatst de tip om een saus te maken met de boemboe Ajam Paniki van Conimex. Daarin de ballen laten sudderen en dan schijnen ze heerlijk te zijn. Ik ga het binnenkort proberen!
Ik gooi er altijd een uitje door, paneermeel,een eitje en gehaktkruiden. En als ik er erg trek in heb ook wat ketjap manis. Zeker een aanrader! Oh ja ik gebruik altijd half om half gehakt.
op 300 gram gehakt doe ik dit erdoor: - 25 gram parmezaanse kaas - paplepel mosterd - eidooier - theelepel chilipoeder - paplepel oregano - halve rode ui - beschuitje of handje cheese onion chips zooitje in de hakmolen fijnmalen, gehakt kruiden met peper en zout en dan het fijngemalen spulletje erdoor kneden ballen van maken, et. in de koelkast laten staan en bakken in een mengsel van olijfolie en roomboter! lekker joh!
Gehakt, een beschuitje erdoor,een ei, een lepel mosterd, wat gehaktkruiden en een perfecte bal ! Wel goed bereiden....eerst even bakken kort tot het korstje mooi is. Daarna in een mager jus zakje een tijdje laten pruttelen op heeel zacht vuur. Kleinste pitje en dan aller zachtst...beter dan deze bal kan het niet worden