De ultieme vluchttas/ koffer! Wat nam jij mee?

Discussie in 'De bevalling' gestart door RSL, 5 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb mijn man naar huis gestuurd 's avonds. Kon hij nog 2 goede nachten maken, de verpleging zorgde wel voor mij en mijn baby. Je man wordt anders 's nachts het bed uit geschopt om de baby te verschonen enzo. Ook slaap je meestal niet zo lekker in het ziekenhuis. Een goed uitgeruste man is heel wat waard, vooral als je zelf niet veel meer kan. Eenmaal thuis komen er nog genoeg gebroken nachten :D

2. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Het trouwboekje is inderdaad ook een goede! ivm de aangifte. heb hem meteen ingepakt. . kon hem nu in alle rust opzoeken

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Bij de eerste had ik echt een tas vol met vanalles wat overal aangeraden wordt (boeken, tijdschriften, doos vol dvd's, druivensuiker, warme sokken, lippenbalsem etc.) en ik heb er niets van gebruikt.

Bij de tweede had ik dus een minimaal tasje:

* maxicosi
    * kleertjes voor de kleine (1 setje)
    * pyjama, badjas en sloffen
    * schone kleren voor mij
    * camera
    * kleingeld voor parkeren/rolstoel

Hmmm... Volgens mij vergeet ik nog iets, maar dit was het volgens mij wel. :p

Oh ja, shampoo, tandenborstel en tandpasta. En die had ik ook niet willen missen. Wat heerlijk om lekker te douchen en je tanden te poetsen na de bevalling!

4. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Oh jeetje wat een lijsten zeg! ;)

Ik heb nooit een 'vluchtkoffer' klaar gehad. Terwijl ik drie keer tijdens de bevalling naar t zh moest :)

Ik had gewoon de eerste kleertjes op een stapeltje klaar liggen. En de belangrijke dingen zoals fototoestel met volle batterijen klaar liggen. De keren dat ik naar t zh moest tijdens de bevalling heeft mijn man gewoon wat dingen in een tas gegooid, het stapeltje kleren voor de beeb.

Veel dingen kunnen later ook wel hoor, zoals aangifte doen hoeft niet direct na de geboorte. Dus in die tussenliggende dagen komt je man vast nog wel ff thuis, waarbij hij het trouwboekje dan mee kan nemen.
    Dingen als handdoeken, shampoo, nieuwe tandenborstel liggen standaard in elk zh en zou ik dus niet zelf mee lopen slepen.

5. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Ik had bij mijn eerste een koffertje vol mee. Op kleding en toiletartikelen na niks gebruikt....geen ipad, geen tijdschrift of boek, geen druivensuiker, geen warme sokken...

Neem nu dus bij de tweede veel minder mee naar het ziekenhuis. Hoeven we ook niet zo veel meer mee terug te zeulen als ik naar huis mag. Bij de eerste moest mijn man drie keer lopen naar de auto....1x kraamkado's, 1x koffertje met zooi, 1 x vrouw en kind (je begrijpt...hij was er al klaar mee..)

6. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben iemand die altijd alles op tijd in orde wil hebben.

20 weken zwanger en de eerste telefoonnummers en papieren liggen al klaar. Mijn ouders hebben al instructies gehad over hoe en wat ze moeten meenemen en wie ze moeten bellen. Want stel je voor...

Verloofde woont in de VS, hij heeft standaard geld en paspoort bij zich moet hij onverwachts komen.

7. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Deodorant! menn dat niemand je van te voren vertelt dat je een aantal dagen zweet als een otter. Lang leve de hormonen ;)

8. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Deo heb ik al klaarzitten in mijn toilettas :D
    Zeep, shampoo, tandenborstel, tandpasta neem ik toch liever van mijzelf mee.. Ik koop van die mini-kes in 't Kruidvat

9. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ik had geen shampoo of douchegel (die had mijn man per ongeluk weer mee naar huis genomen) maar die hadden ze niet in het ziekenhuis dus dat was mijn grootste gemis.
    Ik heb juist m'n lippenbalsem en gezichtscrème veelvuldig gebruikt maar heb dan ook zo'n 15 uur op de verloskamer doorgebracht (en daarvoor ook zo'n 24 uur op zaal en daarna 12 uur op zaal) en voelde daar m'n huid en lippen met de minuut verder uitdrogen.

Maar wat ik echt heerlijk vond was een waaier, het was daar zo benauwd en ik zweette me kapot dus vond het heerlijk om met die waaier te wapperen (of laten wapperen :D)

10. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Ik mag gelukkig bevallen in de winter en niet met 30°c + toch wel een fijn idee

11. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ja, maar in ziekenhuizen is het ALTIJD overal heet vind ik :)

Deel Deze Pagina