weer zwanger willen worden na curettage

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Annekeruiter85, 21 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Heey meiden

Afgelopen dinsdag heb ik een curettage gehad.
    Ik wacht nu dus op mijn menstruatie, zodat we weer kunnen uit kijken naar een nieuwe zwangerschap.
    Ik zou het leuk vinden om met meiden te kletsen die in hetzelfde schuitje zitten om zo ook ervaring uit te wisselen over de fijne en moeilijke momenten..

2. Ilvaro

Ilvaro Lid

1 jun 2014
    81
    0
    0
    Brabant
    Wat vreselijk voor je dat je net gecuretteerd bent. Ik wens je hier heel veel sterkte mee.
    Ik heb in juni een curettage moeten ondergaan. Missed abortion met 6 weken. Bij mij duurde het vrij lang voor ik weer ong werd. En daarna is mijn lichaam heel lang van slag geweest waardoor ik deze maand pas weer voor het eerst een serieuze poging heb kunnen doen (IUI).
    Ik ben nu 15 maanden bezig met proberen zwanger te worden, dus ik hoop nu echt dat het binnenkort eens een keertje raak is. ;)
    Ik hoop dat je gauw ong wordt zodat jullie weer verder kunnen.

3. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Jeetje war heftig dat je lichaam er zo van slag van is geweest.
    Lijkt me heel pittig als je zo lang bezig bent voor een kindje..
    Is dit jullie 1e kindje?
    Hopelijk slaagt deze poging en ben je snel zwanger😊

Gezellig dat je hier komt kletsen, hopelijk sluiten er nog wat meiden bij aan.

4. Ilvaro

Ilvaro Lid

1 jun 2014
    81
    0
    0
    Brabant
    Het is idd mijn eerste kindje. En ik doe het alleen. Ik ben inmiddels 34 jaar en ben mijn prins op het witte paard nog niet tegen gekomen. Ik heb altijd al kinderen gewild, en de biologische klok begint aardig hard te tikken naar mijn gevoel. Dus ik weet dat ik er spijt van ga krijgen als ik het nu niet probeer. Ik heb een goed voorbeeld aan een vriendin van me, die is 5 jaar geleden ook een BAM moeder geworden. Dankzij haar weet ik goed waar ik aan begin. En ik heb alle steun van mijn familie, dus dat gaat wel goed komen. ;)

5. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Wat super goed. Zo fijn dat dat tegenwoordig kan. Ik heb gelukkig nooit voor die Keys gestaan, maar respect voor jou.
    Fijn dat je zulke lieve mensen om je heen hebt en daarnaast een mooi voorbeeld hebt van die vriendin.

6. Ilvaro

Ilvaro Lid

1 jun 2014
    81
    0
    0
    Brabant
    Hoe gaat het nu met jou? Zo kort na de curettage?

7. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Het gaat eigenlijk best goed. Lichamelijk weinig last gehad vd curettage.. alleen wel moe vanwege de narcose. Emotioneel gaat t ook best goed. Er heeft tussen het moment dat ik het hoorde en de curettage ruim 3 weken gezeten, dus daarin ook wel een stukje verwerking gehad.
    Het scheelt misschien ook dat we al een dochter van 19 maanden hebben dus daar moet ik ook voor verder.
    Wanneer is jou nod dan?

8. Ilvaro

Ilvaro Lid

1 jun 2014
    81
    0
    0
    Brabant
    Mijn NOD was afgelopen woensdag. Helaas precies op die dag ong. geworden. Ik verwacht mijn nieuwe NOD in de week van 15 december.

9. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Stomme vraag misschien.. maar het iui is helemaal nieuw voor mij. Heb je een onbekende donor en kun je iedere maand een poging wagen. Of wordt er regelmatig naar bepaalde waardes gekeken zodat ze het op het juiste moment doen?
    Ik hoop idd dat ik weer snel ongesteld word. Na het stoppen met de pil was ik snel ongesteld en ook regelmatig. Wel een korte cyclus van 24-26 dagen.. als dat zo is verwacht ik mijn nod in de week van 8 december..

10. Hopelijksnel

Hopelijksnel Actief lid

11 mei 2014
    146
    0
    16
    NULL
    Brabant
    Mag ik me hier ook bij aansluiten?:) Ik heb volgens mij ook op een ander topic van je gereageerd.. Ik heb 1,5 week geleden een curettage gehad, heb pcos dus wel onder behandeling bij de gyn maar nu eerst afwachten of mijn lichaam het misschien zelf weer oppakt.. Heb nl geen echte pcos symptomen dus nog steeds een beetje raar dat ik dat heb.

Ben erg benieuwd hoe het vanaf hier gaat...wanneer weer eisprong? maar vooral wanneer weer zwanger!?! Ben zo bang dat het lang gaat duren ... en als het dan lukt dat het dan misschien weer misgaat:( Dat is nog wel mijn grootste angst! Hebben jullie dat ook?

Ben ook al 31... en dit zou ons eerste kindje zijn...

Liefs

11. Ilvaro

Ilvaro Lid

1 jun 2014
    81
    0
    0
    Brabant
    Ik heb idd een onbekende donor. Ik doe elke maand ovulatie testen. Zodra die positief is bel ik naar de kliniek voor een afspraak voor inseminatie de dag erna. Timing is cruciaal. ;)

12. Ilvaro

Ilvaro Lid

1 jun 2014
    81
    0
    0
    Brabant
    Ik snap die angst helemaal. Je hoopt dat je snel weer zwanger mag worden, en dan komt die angst er nog eens bij of het wel goed gaat.

Ik hoop dat het na 15 rondes nu toch gauw gaat lukken. Ik vind het elke maand emotioneel zwaarder worden. Ik zie iedereen om mij heen zwanger worden en bevallen.

13. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Welkom!
    Ik heb gelukkig niet de ervaring met lang moeten wachten op zwanger worden.. maar ooh ik kan me het goed voorstellen dat het emotioneel erg zwaar is.. iedere maand teleurstelling en iedere maand opnieuw hoop..

Merk dat ik nu wel angst heb wanneer ik weer zwanger mag worden en het echte genieten zal pas komen nadat ik de 1e echo heb gezien en eigenlijk pas na 12 weken.

14. Hopelijksnel

Hopelijksnel Actief lid

11 mei 2014
    146
    0
    16
    NULL
    Brabant
    Petje af Ilvaro dat je het alleen doet.. ik vind het al zwaar met partner, zeker als je een ma/mk moet meemaken! Gelukkig heb je familie die je steunt, heel belangrijk;) Ik zou deze optie ook zeker overwogen hebben als ik nu nog alleen was geweest, mijn biologische klokt tikt ook al jaren!

Wij zijn nu ook al 15 maanden bezig.. en idd iedereen is zwanger of bevallen:( Mijn schoonzusje is nu zelfs even ver als dat ik geweest zou zijn, we scheelden een paar dagen.. da's echt zuur ook al gun ik t ze van harte!

15. Ilvaro

Ilvaro Lid

1 jun 2014
    81
    0
    0
    Brabant
    Het lijkt me wel heel moeilijk om steeds aan haar te zien hoe ver je nu geweest zou zijn. Hoe zeer je ze het ook toewenst, zoiets doet natuurlijk echt pijn. Veel sterkte daarmee!

16. Hopelijksnel

Hopelijksnel Actief lid

11 mei 2014
    146
    0
    16
    NULL
    Brabant
    Dankje! Ja ik denk dus ook dat je dan pas na 12 weken kunt genieten... en dan duren 12 weken echt lang! Het is idd emotioneel erg zwaar.. zwanger worden, zwanger zijn, zwanger blijven;) Maarja positief blijven maar!

Wel fijn dat je hiervoor een mooie cyclus van ong. 26 dagen had, hopelijk is dat niet veranderd en kun je snel weer verder!

Heb jij nog veel bloedverlies na de curettage? En nog zwangerschapsverschijnselen?

17. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Ja ik hoop ook dat ik weer een regelmatige cyclus krijg.
    Mijn zwangerschap symptomen begonnen ongeveer 1 week voor de curettage minder te worden, nu eigenlijk niks meer.m misschien scheelt t dat er bij mij nooit een kindje heeft gezeten en alleen een leeg vruchtzakje.. al voelde ik me tot de start vd medicatie op en top zwanger.
    Tussen diagnose en curettage zat ruim 3 weken.
    Nu bijna geen bloedverlies meer. Jij? Heb je veel last vd curettage gehad?
    Wanneer ben jij weer begonnen met knuffelen?
    Ik merk dat ik er weer voor open sta en omdat ik dus geen bloedverlies meer heb denk ik dat ik er maar aan toe geef..

18. Hopelijksnel

Hopelijksnel Actief lid

11 mei 2014
    146
    0
    16
    NULL
    Brabant
    Fijn dat je geen zwangerschapssymptomen meer hebt.. lijkt me verschrikkelijk om die nu nog steeds te hebben terwijl alles al weg is:( Ik had ook een paar dagen voordat ik het vreselijke nieuws kreeg dat de symptomen minder werden.. maar was sowieso niet heel misselijk of wat dan ook. Bij mij zat er ook 3/4 weken tussen.. vind dat achteraf veel te lang maar scheelt wel voor de verwerking.

Ik heb gelukkig ook geen bloedverlies meer, dit is sinds vrijdag helemaal weg. Curettage is mij heel erg meegevallen! Weinig pijn en weinig last van de narcose.

Wij hebben toevallig gisteren weer gemeenschap gehad maar wel nog met condoom.. vind het nog een beetje eng ook al is het bloedverlies gestopt. We zijn er ook nog niet helemaal aan uit of ik deze ronde eerst een menstruatie ga afwachten.. vriendlief is bang dat als we er gelijk weer voor gaan we misschien weer meer kans op een miskraam hebben omdat zo gelijk na de curettage de innesteling minder goed zou gaan. tja ik vind het lastig,, wil eigenlijk zo snel mogelijk weer proberen.. sowieso ff afwachten wat mijn cyclus doet..
    Als ik geen menstruatie krijg moet ik begin januari weer starten met Clomid, fingers crossed dat dit niet hoeft!

Geestelijk ben ik wel klaar om opnieuw te beginnen:) We willen eigenlijk in januari/ februari nog op vakantie ... zo zijn we de vorige keer ook zwanger geraakt.. vakantie, ontspanning, geen pillen en het was raak!

Was het maar zover he dames:(:)!

19. Annekeruiter85

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Ik ben idd ook blij dat ik weinig last heb van de curettage.
    Bij mij is het bloedverlies nu helemaal gestopt, sinds vanmorgen niks meer..
    Ik ben emotioneel ook echt klaar voor een volgende zwangerschap. Ik heb wel dezelfde twijfels als jij of ik toch niet eerst een menstruatie wil afwachten, ergens bang dat het weer mis gaat.. Anderzijds weet ik dat met condooms vrijen bij ons niks wordt en ik ga niet aan de pil..
    We laten de natuur op zijn beloop..

20. Ilvaro

Ilvaro Lid

1 jun 2014
    81
    0
    0
    Brabant
    Ik hoop dat het bij ons allen snel raak mag zijn. Succes dames! :)

Deel Deze Pagina