De ups en downs van zwanger worden tot moeder zijn

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MiMully, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    @mimully Leuke foto! Wij hebben net de indexeert binnen gekregen en moeten nu gaan kiezen :-/, is altijd erg lastig! Zitten zulke mooie foto's bij!

2. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Haha, herkenbaar. Ik heb wel alles gedownload. Dan staat er alleen een naam bij op maar dat vind ik voor de iets mindere foto's niet erg.

3. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Dames, ik zie dit topic nu pas voorbij komen. Er wordt hier zoveel aangemaakt dat ik meestal maar op laats gelezen klik. Zo kwam ook dit topic naar voren. Is het nog toegestaan om mee te schrijven?

Ik zal me allereerst even voorstellen. Mijn naam is ButterflyNova, echt naam gebruik ik niet ivm privacy. Ik ben 28 jaar en bijna 8 jaar samen met mijn vriend. We houden veel van reizen en hebben al veel van de wereld mogen zien. Begin dit jaar stond er nog een verre reis op het programma in maart maar zijn we ook serieus begonnen met onze kinderwens. Ik gebruikte al een half jaar geen pil meer en ook de condooms konden de deur uit, hoe gelukkig waren we dan ook dat ik in maart tijdens onze reis ontdekte dat we zwanger waren. Helaas werd deze droom ons na 10 weken afgepakt, er werd een MA geconstateerd. Met Cytotec heb ik de MK op gewekt. Ontzettend verdrietig, gelukkig pakte mijn cyclus daarna vrij snel weer op en toen de hormonen weer de juiste huishouding hadden gevonden was ik in ronde 5 na de MK weer zwanger. Na een MK ben je niet meer zorgeloos zwanger, toen na 6 weken het eerste bloedverlies kwam raakte ik dan ook in paniek, niet weer hè?! Toch wel :( Met 6,5 week kwam een spontane MK op gang.
    Dikke pech volgens de gynaecoloog, daar konden we het dan mee doen.. En nu, 11 maanden verder staan we nog steeds met lege handen. Morgen zou de uitgerekende datum zijn van onze eerste zwangerschap, wij gaan de eerste ronde na de tweede MK weer in... vandaag dag 3.

Ik hoop met jullie mee te mogen schrijven en hier wat erkenning te vinden.

4. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Welkom! Het is bij tijden een actief topic, dus wat nieuw bloed is wel leuk. Heel herkenbaar van je mk. Hier vijf voordat we onze zoon in de armen konden sluiten.

5. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ik zie het in je handtekening, heftig zeg! Ik heb even vlug proberen bij te lezen maar heb niet alles onthouden. Is er bij jou een oorzaak gevonden of werd het ook onder de noemer 'domme pech' gestopt?

Wat fijn dat jullie nu een zoon hebben, leuk naam ook!

6. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Is niet duidelijk. Ik heb bij deze zw.schap wel utrogestan gebruikt. Maar daar is de werking nooit van bewezen. Was meer een actie van "baadt-het-niet-...". Ik heb wel heel veel inregulaire antistoffen in mijn bloed. Was ook onder controle van de gyn. Moest ook ingeleid worden. Hoewel onze zoon een paar dagen eerder besloot om al te komen. Er was bloed achter de hand dat de beste match had me dat van mij, maar geen 100%. Gelukkig niet nodig gehad. Heb maar 300cc vloed verloren dankzij snel ingrijpen en handelen va de gyn bij de bevalling.

7. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ben je dat zelf gaan gebruiken of in samenspraak met een arts?

Wat fijn dat het niet nodig is geweest, en dat het uiteindelijk dus toch goed is gegaan? Wat een zorgen.

8. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Dat is allemaal in overleg met de gyn gegaan.

9. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Dames, ik ben ook weer terug! Ik wilde voor m'n vakantie nog een update plaatsen, maar door de drukte is het daarvan niet gekomen. Afgelopen zaterdag zijn we weer terug in eigen land.

Ik moet eerlijk bekennen dat het me niet heel erg is tegengevallen (maar eigenlijk ook niet meegevallen, haha) om te vliegen met een baby. Het is gewoon echt een hele wereldreis, en je sjouwt letterlijk heel wat af. Een dag van 16 uur met reizen, is gewoon heel veel voor zo'n kleintje. Berthan heeft het heel goed gedaan, maar miste wel veel van z'n slaapjes. Het is ook een hele gezellige baby, want hij lacht echt naar iedereen. Passagiers vonden hem geweldig, en zelfs de crew wilde met hem knuffelen. Je hebt heel veel aanspraak als je met een baby reist.

M'n schoonfamilie was dol op hem. Berthan accepteerde ook direct iedereen, en was meteen al heel vertrouwd met ze. Dit verbaasde me toch wel een beetje, omdat hij al eenkennig begint te worden. Maar hij vond de aandacht heerlijk, en heeft ook echt genoten van iedereen. Het afscheid was natuurlijk weer moeilijk, omdat ze hem voor een lange tijd niet zullen zien.

Ik hoop dat het met iedereen hier ook goed gaat. Ik zie dat het heel stil is geworden in dit topic.

@tebbie; wat een prachtige zwangerschapsfoto! Ik zag op fb ook al wat voorbij komen. Een heel mooi aandenken aan de zwangerschap! Het blijft toch iets wonderbaarlijks, dat er zo'n mooi wondertje in je buik groeit.

@mimully; wat een lieve foto van Lars! Wat fijn dat hij zo goed groeit! Ik weet nog dat ik dat ook erg fijn vond in het begin, om die bevestiging weer te krijgen als ik hem liet wegen. We hebben straks ook een afspraak bij het CB, en ik denk dat ons ventje ook weer enorm gegroeid is.

@baukje; wat fijn dat Jurre het zo goed doet zeg! Volgens mij is het een heel vrolijk ventje als ik de foto's zo voorbij zie komen. En wat super goed dat hij de achterstand eigenlijk gewoon zo goed als heeft ingehaald!

@wrummel; hoe gaat het met jouw kleine ventje? Ben je nu helemaal klaar met de verhuizing? Ben wel weer benieuwd hoe hij er nu uitziet!

@rabia; ben je al begonnen met het papierwerk naar Istanbul te sturen? Of hebben jullie het heel even van jullie afgezet? Hopelijk wordt 2015 jullie jaar straks!

@butterflynova; welkom hier! Wat verdrietig om te lezen dat je al 2 mk's hebt gehad. Hopelijk ben je snel zwanger van een 'plakkerd', en mag je genieten van een mooie en fijne zwangerschap.

10. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Ik haal het topic weer even omhoog, want ik zie dat er weinig animo meer is om hier meer te schrijven.

Is het misschien een idee om dit topic dicht te gooien, en met ons oude groepje verder te praten op facebook? Je kan daar ook een klein besloten groep oprichten, waarin je alleen kan praten met de leden die hier actief zijn.

11. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Goed idee!

12. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Vind het ook een goed idee! Moeten we ff brainstormen over de naam (alweer ;))..

13. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    Ik vind het een goed idee!

14. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Iemand suggesties voor een naam? Moeten maar niet te moeilijk denken, denk ik :p zp-dames 2013 of zoiets? Zijn in 2013 toch met het vorige topic begonnen?

15. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ja, begin 2013. Naam is prima toch?

16. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    De naam lijkt me prima. Hoeft ook niet te ingewikkeld, zolang we het zelf maar weten. :)

17. xprincess

xprincess Actief lid

21 apr 2013
    426
    2
    18
    Genieten van het leven is mijn motto, werk parttim
    Wat een gezellig topic :D!

Ik zal mij even voorstellen (in het kort) :D!

Mijn naam is Femke 27 jaar en al bijna 9 jaar samen met mijn partner :D
    December 2012 gestopt met de pil.
    Oktober 2013 doorgestuurd naar het ziekenhuis.
    Januari 2014 uitslagen van de onderzoeken gekregen, geen zaad bij mijn partner.
    Uiteindelijk na mega veel onderzoeken geen oorzaak kunnen vinden voor het ontbreken van zaad.
    Oktober 2014 heeft mijn partner een MESA (PESA maar net anders) ondergaan en gelukkig 2.000.000 zaadcellen gevonden.
    Nu in afwachting op ongesteldheid zodat we kunnen starten met ISCI.

gr

18. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Dat klinkt goed Baukje! Ik heb persoonlijk niet zo heel veel ervaring met het openen van een groep op facebook. Iemand die dat al eerder gedaan heeft?

Dan kunnen we daar verder praten, en dit topic sluiten.

Deel Deze Pagina