@ Carmina, Manonii & Quatane Welkom! Succes met het zwanger worden en de zwangerschap! Ik ben hier de dagen tot mijn vakantie aan het aftellen. A.s. Zondag gaan wij dan ook eindelijk op vakantie . Lekker 2 weken naar Oostenrijk. Ook al ziet het weer er niet heel best uit toch kijk ik er naar uit. Even lekker weg! Afgelopen tijd de zolder opgeknapt zodat het kantoor van mijn man naar boven kan en er een kamertje vrij komt beneden voor de kleine. Na de vakantie gaan we de boel verhuizen en met de kinderkamer aan de gang. Nu al zin in!
Ik las het al op facebook, goed bezig hoor! Op mijn sportschool hebben ze iets soortgelijks. Ze hebben dan in een grote cirkel apparaten staan (cardio en kracht), die je 30 sec heel intensief moet doen. Dan draai je door naar het volgende apparaat. Dit doe je (ligt er aan hoe je conditie is, en wat je doel is) 2 rondes. Het is pittig, maar je hebt wel gelijk het gevoel dat je iets gedaan hebt. Ik ben zelf 2 maanden geleden weer begonnen met sporten. In het begin is het even doorbijten (m'n conditie was echt 0), maar nu voelt het heel lekker. Ik voel me fit, en ben niet meer zo moe. Hopelijk heeft het straks ook positief effect op je, en stimuleert het je om door te gaan!
@quantane; gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk kun je straks na de bloedtest, voorzichtig gaan genieten van de kleine in je buik. @tebbie; heerlijk zeg, dat je vakantie nu dichterbij komt. Nog eventjes lekker saampjes weg, voordat de kleine er straks is. En ik kan je kriebels voorstellen, die vast en zeker zult hebben om aan de babykamer te beginnen. Ik weet niet of ik er over heen gelezen heb, maar willen jullie nu wel of niet weten wat het geslacht van de kleine is?
@Tebbie, lekker hoor, even er tussenuit. En als je terug komt ben je al over de helft! Ga je ook nog iets van "gym" of een andere cursus doen of heb je geen zin?
@Fien wij willen niet weten wat het geslacht is. We willen het graag als verrassing houden. Het kriebelt inderdaad wel om aan het kamertje te beginnen. Gelukkig hoeft er aan de kamer beneden niet heel veel te gebeuren, behalve schilderen en inrichten. We gaan namelijk volgend jaar september verhuizen als ons nieuwe huis klaar is, dus houden het kamertje hier rustig en neutraal. Ook meteen goed voor de verkoop. @mimully Zeker lekker om er nog even met zijn tweeën er tussenuit te zijn! Ik ga na de vakantie beginnen met zwangerschapsyoga. Ik ben benieuwd hoe dat is! Hoe is jou zwangerschapscursus?
@Tebbie, hier is de cursus erg leuk. Allemaal vrouwen die hun eerste kindje verwachten, dus alles is even nieuw voor iedereen. Dat is wel fijn. Alleen volgende week nog en dan al partneravond. Dan hebben we dat ook alweer afgerond. Is nu ook veel afspraken die "belangrijk" zijn. Zoals voorlichtingsavonden in het ziekenhuis. Nog een keer bloedprikken binnenkort. Fotoshoot. Tijd gaat snel nu.
@mimully Dat is wel fijn idd! Gaat voor jou zeker snel nu! Alle tegel dingen komen nu. Wij willen straks ook een fotoshoot laten doen. Zal ergens november worden. Hebben jullie al een geboortekaartje uitgezocht? Ik heb al een beetje zitten kijken maar er is veel te veel keus! Gelukkig heb ik nog even!
@Tebbie; wat heerlijk, even vakantie! Heb nooit iets van zwangerschapsyoga gedaan, ben benieuwd wat je ervan vind! @Mimully; ben idd nog niet aan het werk. In principe tot half september zit ik sowieso nog thuis. Weet nog niet wat ik moet, nog langer in de ziektewet of dat het juist goed voor me is om weer wat anders aan m'n hoofd te hebben. Merk dat ik nog weinig druk en prikkels kan hebben. Raak op zo'n moment heel geïrriteerd en chagrijnig en daarna weer heel verdrietig en emotioneel. De jongste doet mee aan een studie vanuit het UMCG. Daarvoor is hij een aantal keren gefilmd en is zijn doorbloeding naar de lever en nieren gemeten dmv soort matjes. Het is een jonge onderzoekster die dit deed maar de afronding zou iemand anders doen. Zij is deze week geweest en zij bleek een verpleegkundige te zijn van de NICU in Groningen. We hebben een hele tijd gesproken over de tijd op NICU en hoe het daarna ging. Merkte nadat ze wegging dat ik erg emotioneel was. Ze gaf me namelijk hetzelfde warme/meelevende/lieve gevoel als alle verpleegkundigen daar op de NICU. Dus ik ging echt even helemaal terug in de tijd... Weet nog niet of ik sterk genoeg ben om weer te gaan werken, zo lastig. Wetende dat ik ook op de kinderafdeling moet prikken en dus ook bij de couveuses. Trek ik dat? Lastig hoor... @Fien; ja, ben er ook echt wel aan toe om weer wat aan mijn lijf en conditie te doen. Baal van de 'slechte staat' ervan. Tussen de twee kinderen in, kon ik er vrede mee hebben, wetende dat ik toch nog een zwangerschap zou moeten doorstaan. Maar nu ik voor mijn gevoel echt klaar ben, wil ik m'n oude lijf weer terug. Vandaag naar een therapeut geweest die mijn spieren weer op de juiste plek heeft gezet. Heb nog steeds bekkenklachten en ik hoop dat het hiermee een keer klaar is...
Zie dat je 32 weken bent mimully. Zie je het gewicht staan? J.J. was maar 1265 gram bij bijna 33 weken. Kun je nagaan hoe dysmatuur hij was... Even weer een confrontatie voor mij.. In de papieren van de NICU stond trouwens dat de neonatologen ervan uit gingen dat hij lichter was dan 1200 gram. Hij hield wat vocht vast en hij oogde ook veel lichter. Daar hebben ze het behandelplan dan ook op aangepast.
@Baukje; als je er nog niet aan toe bent om te werken, moet je niet doen. Helemaal als je bang bent weer geconfronteerd te worden, met iets wat je voor jezelf nog niet verwerkt hebt. Heb je voor jezelf een bepaald plan van aanpak? Ik denk dat je er helemaal niet voor hoeft te schamen, als je een beetje hulp van buitenaf nodig hebt. Misschien helpt het, om er het er met iemand van buitenaf over te praten. Persoonlijk denk ik dat het sporten je wellicht ook kan gaan helpen. Je bent straks met een positieve manier met je lichaam bezig, wat je hopelijk een boost gaat geven. En wellicht aan aantal leuke uitjes in het vooruitzicht stellen. Lekker genieten van je gezinnetje. Je hebt 2 prachtige knullen waar je trots op mag zijn.
Hoi meiden, vandaag ms doorgekomen.. Ben wel wat teleurgesteld maar langs de andere kant, dit is nog maar mijn 2de ronde, had me verbaast moest het zo snel lukken.. Had toch een beetje hoop, dus vandaag best down geweest Gelukkig kon ik mijn gedachten verzetten op het werk. Ik ben van plan om deze maand geen ovulatietesten te gebruiken, in de hoop dat ik er minder mee bezig ben (wat totaal niet gemakkelijk is :s). Heb het al tegen mijn vriend verteld en we zorgen gewoon dat we iets actiever gaan zijn in mijn vruchtbare periode Hoe gingen jullie om met de teleurstelling? Hier zijn ook sinds vandaag plannen om een tripje van enkele dagen te boeken naar het buitenland, kwestie van er nog eens tussenuit te kunnen Ben blij dat ik hier mijn hart toch af en toe eens kan luchten hoor!
he verdorie, ik had een heel verhaal getypt waarbij ik op een hoop dingen had gereageerd, druk 1 keer verkeerd en alles weg ik ga het morgen nog eens proberen en hou het nu dan maar even bij een egoberichtje. Eigenlijk wou ik wachten tot zondag met testen omdat mijn ei een paar dagen later was als gedacht maar...de testdrang was sterker als mij (stom ) en ik heb nog geen eens met ochtendurine (nog stommer) een action testje gedaan en....een heel lichtroze tuurstreepje! ik durf nog niet echt in een hoerastemming te zijn en heb m'n man naar de kv gestuurd voor de 2voor5 testjes ( ik moest zelf werken van 2 tot 19) dus die gaan we morgen proberen. als die ook een streepje geeft zondag een cb digital.
Die van gister krijg ik met geen mogelijkheid op de foto. Dit is die van vanmorgen en ook die is in het echt wel een stukje duidelijker.krijg hem ook niet gedraaid. Straks een tandartsbezokje en dan werken van 2 tot 10. Daarna weer een poging reageren doen
Ik zit op de ipad hoor, dus is lastig, maar ik denk inderdaad wel heeeeeel licht iets te zien. Morgenochtend weer testen of vanavond?
He wat balen Carmina. Tsja hoe ermee om te gaan. Even teleurgesteld zijn en dan toch weer doorgaan. Je zult merken dat richting je vruchtbare periode je toch weer vol goede hoop zult zijn... En idd hier de teleurstelling van je afschrijven, dat helpt ook @manonii; wat spannend meis, ik denk ook een streepje te zien! Is zondag je NOD? Vind het wel leuk om met jullie mee te leven. Voor mij is dat hoofdstuk vrijwel zeker afgesloten maar kan me de spanning nog heel goed heugen!
Hey meiden, De komende twee weken zal ik wat minder online zijn. Gaan zo de grens over en even genieten van een welverdiende vakantie. Als ik een keer wifi heb zal ik misschien nog wel even reageren.