zo eindelijk even mijn handen vrij om te reageren gister een iets donkerder streepje en vanmorgen een cb digital omdat ik manlief er graag bij wou hebben en het ander volgend weekend pas weer zou kunnen.en..... het wil alleen nog niet echt doordringen, weer zo ontzettend snel raak terwijl ik het hier zo vaak anders lees. voel me haast schuldig @baukje, kan je niet eerst een paar keer even een bakkie gaan doen op je werk? dan kan je rustig 'wennen' , heb je niet meteen het gevoel van moeten en kan je weg als het even te veel wordt @ ilona, VL, staat dat voor vriendlief? zo ja mag je die v nu wel voor een m vervangen hoor @tebbie, fijne vakantie!! verder alle dames, ben jullie echt niet vergeten maar weet even niet meer waar ik moet beginnen met reageren
@tebbie; fijne vakantie meis! Geniet saampjes nog meer even heerlijk, voordat jullie straks met z'n drie'tjes zijn! @manonii; alvast voorzichtig gefeliciteerd met je zwangerschap! Als ik het zo lees, ben je weer heel snel zwanger geraakt. Wat fijn zeg! Houden jullie het nog even voor je, of ga je het binnenkort wel aan ouders/vrienden vertellen?
@tebbie. Heerlijk genieten van je vakantie hoor! @manonii, GEFELICITEERD! Ook al gaat het voor niet alle vrouwen hier even makkelijk, des te meer beseffen we wat een wonder het is. Gewoon alles lekker met ons delen hoor! @baukje, het ís ook moeilijk om te beslissen wanneer het wel het goede moment is om weer heen te gaan denk ik. En anders idd, eerst maar eens een paar keer een bakje doen of even hoi zeggen. Kunnen ze je rondes niet zo indelen anders dat je eerst niet naar de kinder en kraam hoeft?
Gisteren even bij een collega thuis geweest. Ze vertelde dat het ontzettend druk was sinds de overname van het lab van een ander ziekenhuis. Echt gewoon té druk. Dat maakt mij nóg terughoudender om het te proberen... Gisteren naar de Traumadag geweest in het UMCG. Heel leuk maar heel druk. Kon het redelijk goed handelen maar gisteravond was ik op van alle prikkels en kon nog maar weinig verdragen. Lastig hoor... De analisten gaan 's ochtends op zaal. Daarna is er een van ons ingedeeld in de cito's. Die prikt dus alles wat als spoed of wat die dag op de afdelingen nog geprikt moet worden. Inclusief de verloskamers en de kinderafdeling. Dus omzeilen zal lastig zijn op het moment dat ik weer volledig aan het werk ben... Maar tijdens het opbouwen zal het wel mogelijk zijn om de cito's eerst te vermijden.
Oeh, ja dat is dan lastig met de cito's. Gewoon op je eigen tempo beginnen. Maar, betekend dit ook eventueel vacatures? Ik zou zoooo graag weer terug het zkh in willen.
@Baukje, GEFELICITEERD met je verjaardag! Hier vandaag weer echo gehad. De kleine ligt al met het koppie in mijn bekken. Voetjes en handjes nog steeds onder mijn rechterborst, dus echt helemaal beurs ondertussen. Bloeddruk nog perfect. Mag dus als ik het wil en aankan gewoon door tot de 36 weken.
Dat vinden wij helemaal niet vervelend hoor vindt het altijd schitterend die bolle buiken. Gister nog een mooie dikke buik bij me in de winkel met ee leuk shirt met de tekst : no, i don't know when!. Moest er wel om lachen
Dank je wel Mimully! Mooie buik hoor! Geen straie! Ben er helaas wel mee gezegend Maar snap niet helemaal je opmerking over 36 weken? Is er überhaupt sprake geweest van nog eerder halen? @Manonii; het nieuws al een beetje geland wat betreft je zwangerschap?
Hallo dames, Wat een interessant clubje zijn jullie, ik zou mij dan ook graag aansluiten. Ik ben roosviceetje 26jaar en 7 jaar samen met mijn man waarvan we nu 4 jaar getrouwd zijn. In 2009 gestopt met de pil en na 10 maanden zwanger. Opzich een goede zwangerschap met nauwelijks kwaaltjes ben alleen 9 maanden lang doodmoe geweest. Een pittige bevalling 46 uur maar o zo trots op onze mooie zoon. Geweldige kraamtijds gehad en zat vol energie alleen na 3 maanden ging het niet zo goed. Ik werd depressief, veel lichamelijke klachten met als gevolg dat ik het leven niet meer zag zitten, voelde mij een slechte moeder en gunde mijn zoon een beter leven zonder mij gelukkig heb ik een hele sterke man die mij er doorheen gesleept heeft (wat een held) Het heeft even geduurd voordat ik weer mijzelf had gevonden en zelfs soms ben ik mijzelf nog even zoek maar dat is logisch met alles wat ik meegemaakt heb. Nu ben ik zwanger van ons 2de kindje wat in de 1ste ronde raak was OMG wat had ik daar niet op gerekend. Zwanger zijn vind ik niet zo leuk en deze zwangerschap is ook niet te vergelijken met die van Mika. Letterlijk alles is anders. Het lijkt mij fijn om hier met jullie te praten over zwanger zijn, moeder zijn en alles wat daar bij komt kijken. Liefs Roos
Welkom roosviceetje. Hier mag je gelukkig ook zeggen dat je het niet leuk vind hoor. Ik vind het zwanger zijn ook niet leuk. Kan niet wachten tot we onze kleine uk in de armen hebben.
Welkom Roosviceetje! Wat heftig zeg! Viel het nog onder een postpartum depressie? Vind je het nu ook spannend nu je weer zwanger bent, bang dat het je weer zal overkomen? Of was er een trigger waardoor het ontstond? We zijn idd een bijzonder clubje bijelkaar Hier vandaag mijn gynaecoloog aan de lijn met een deel van de bloeduitslagen. Mijn hb was goed (8,4), stolling was goed. Mijn leverfuncties waar ik zelf om had gevraagd, waarvan zij dacht dat dit niet meer noodzakelijk zou zijn, waren dus nog steeds verhoogd. Asat zat op 74 en de alat over de 200. Om het even duidelijker te maken, ze moeten beide onder de 40 zitten. Je kunt er niet veel aan doen maar het maakt wel duidelijk dat ik een zware pre eclampsie/HELLP heb doorgemaakt. Daarnaast hebben ze op het anti fosfolipiden syndroom(APS) geprikt. Hiervan was 1 positief. Dit is 1 van de veroorzakers van herhaalde miskramen maar ook pre eclampsie/HELLP en groeiachterstanden. Nu moet ik over 3 maanden weer prikken om te kijken of deze dan weer positief is, dan is de APS bewezen. Zoals ik op internet kan lezen heeft het nogal wat voeten in de aarde. Hoop dan ook dat het valspositief was Ze laat dan de leverfuncties ook weer mee bepalen om het te vervolgen..
@roosviseetje; welkom hier! Wat naar dat je zo depressief bent geweest, na de geboorte van je zoontje. Wel fijn dat je zo'n goede man hebt, die je er weer bovenop heeft geholpen. En wat super dat je in de 1e ronde alweer zwanger bent geworden. Tja, ik vond zwanger zijn ook heel dubbel. Geweldig en speciaal om een wondertje in je te hebben groeien, maar ook zo onzeker als de pest of alles wel goed zou blijven gaan. Probeer toch (ondanks alles) een beetje te genieten. Voordat je het weet is je buik weer verdwenen. @baukje; ik heb helaas niet zoveel verstand van bloedwaardes, maar het klinkt toch niet al te best. Hebben jullie trouwens nog een eventuele kinderwens voor de toekomst? En kunnen deze waardes van invloed blijven op een volgende zwangerschap? Het lijkt me heel moeilijk om je zwangerschap, geboorte en de tijd erna een plekje te kunnen geven, wanneer je nog constant geconfronteerd wordt hiermee. Meis, trek aan de bel als je het niet meer trekt he!
@Fien; tsja die leverfuncties doe je niet veel aan. Die kunnen al verhoogd zijn na veel inspanning, drankgebruik, medicatie etc. Alleen is de waarde boven de 200 toch wel echt te hoog. Daarom houden ze het ook in de gaten. Maar ze vertelde wel dat mijn lever verder wel goed functioneert omdat mijn stolling wel goed was en dit regelt de lever oa. Ook heb ik geen geelzucht of hele donkere urine. Het is gewoon de nasleep van de PE/HELLP. De APS is niet heel positief inderdaad. Maar dat moet eerst maar bewezen worden... Weet bijna 100% zeker dat er geen derde komt. En als APS er ook nog bij komt dan al helemaal niet. Dan wordt de kans op nogmaals een herhaling van de laatste zwangerschap veel groter. Op dit moment gaat het wel oke hoor. Zal echter niet schromen om professionele hulp in te schakelen hoor. Maar ik acht dat nu niet nodig. Het heeft gewoon tijd nodig en dat gaat met ups en downs.
@Baukje, klopt! Voorlopig nog een strak velletje hier, haha. Sinds gister wel mijn enkels kwijt! APS is ook heftig. Hebben ze ook een tijdje bij ons aan gedacht, maar gelukkig niet. Hoop dat je snel antwoord krijgt en een behandeling kan krijgen.
Hoi dames, Voor de nieuwe dames zal ik me ook voorstellen: Ik ben Rabia en ben (bijna) 30 en kom ook uit t oosten van t land!! Mijn man en ik zijn al n hele tijd bezig, eerst gestopt met de pil en kijken wanneer t een keertje raak zou zijn. Maar helaas gebeurde er niks en gingen we bewuster bezig met t zwanger worden. Uiteindelijk hebben er vorig jaar n miskraam gehad en afgesproken dat als t niet meer mocht lukken we begin van t jaar naar de dokter zouden stappen. Nu zijn we in jan. Naar de huisarts gegaan en ook via een acupuncturist en die gaf al aan door middel van naar de tong kijken dat t aan mijn man lag, ook n medium zei t al! Hebben testen gedaan via een Fertiliteitskliniek en bleek mijn man geen zaadcellen te hebben. Alles was verder prima en ze wisten ook niet wat de oorzaak kon zijn!! Toen waren doorverwezen naar Umc Radboud in Nijmegen om vervolgens voor de TESE/PESA gevolgd met n ICSI behandeling. Maar nu bleek uit t bloedonderzoek dat mijn man n afwijking had in zijn chromosomen en daardoor geen zaadcellen heeft. Dus t zal nog wel ff duren voor ons, als er nog n kansje bestaat?! Welkom voor alle nieuwe dames en leuk dat jullie meekletsen!!! @ mimully mooie buikfoto's meis Sorry heb nog niet alles kunnen lezen :S Ik heb trouwens bericht gehad en in NL kunnen ze niks en de huisarts zou ons dan naar België kunnen doorverwijzen. Daar doen ze de TESE/PESA en ICSI wel met de afwijking en zullen alles onder controle houden denk ik! Maar nu heel vaag staat er ineens een afspraak op 13okt. In Nijmegen :S dan denk ik waarom, ze konden toch niks meer doen voor ons en ze behandelen hier toch niet verder!!! Dus ik ga wel ff bellen van hoe en wat en waarom er nu dan ineens wel n afspraak staat?! Maar mijn man wil t liefst naar Turkije heen!! Via Familie worden de papieren naar artsen gestuurd en mss dat m'n man er eerst zelf heen gaat en mss later dat we samen gaan!!! Ik hoop dat we volgend jaar samen kunnen in de zomervakantie en dan onder behandeling kunnen daar!!! Oh en ff n leuk nieuwtje ik heb eindelijk m'n diploma voor Onderwijsassistente en heb al gehoord dat m'n contract ook verlengd wordt!!! Gelukkig genoeg afleiding