De ups en downs van zwanger worden tot moeder zijn

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MiMully, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @Rabia; gefeliciteerd met het slagen voor je opleiding! Heerlijk zeg! En ook nog een contractverlenging, wat ontzettend fijn! :D

Heb je Nijmegen al kunnen bellen?

Vandaag nog even wat visite gehad vanwege mijn verjaardag. Verder nog even naar Mimully's woonplaats geweest om te shoppen :p Manlief en ik beide nieuwe winterschoenen gekocht. Nu nog even slagen voor onze oudste...

2. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @baukje nee nog geen tijd voor gehad!! Laat wel ff weten als ik gebeld heb!! Ben benieuwd waarvoor die afspraak is dan...

3. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Hi dames,

Wat is t rustig hier!! Hoop dat alles goed gaat met jullie!!
    Bij ons is t vrij rustig en vergeet telkens maart ziekenhuis te bellen :S
    Lekker druk met werk enzo ;)

Wrummel gefeliciteerd met jullie kleine ventje!!! Mooie foto op fb!!! Was de bevalling verder allemaal goed verlopen?! Geniet er lekker van samen :)

4. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ja, sorry! Deze week elke dag een afspraak. Zal proberen om vanmiddag even te updaten.

5. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Wrummel, je bent bevallen!! Gefeliciteerd! Hoop dat je gauw tijd vindt om ons even bij te praten! Geniet meis!

6. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    @Rabia, heb jij wrummel haar fb naam voor mij in een priveberichtje? Ik heb haar (nog) niet op fb. Zou ik wel leuk vinden.

@Wrummel, GEFELICITEERD. Hopelijk geniet je volp en heb je snel tijd om ons een update te geven.

Hier gister de fotoshoot gehad.
    Wat hebben we gelachen. Ik hoop volgende week de foto's te krijgen.
    Het aftellen tot verlof is echt begonnen. Na vandaag nog max. 8 dagen werken.

7. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Wat leuk mimully zo'n shoot! Echt een aandenken voor later! Gaat nu ook snel bij jou zeg. Heerlijk verlof zometeen!

8. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ja, het schiet nu op.
    Dinsdag hopleijk de definitieve datum voor de inleiding afspreken en dan kunnen we echt aftellen.

9. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @Wrummel; ik hoop dat het goed met jullie gaat en dat jullie lekker aan het genieten zijn!

@Rabia; al contact gehad met het ziekenhuis?

@Fien; hoe gaat het met jou en Berthan? Druk met werken of niet?

@Mimully; wellicht horen jullie morgen de vermoedelijke geboortedatum van jullie kind, spannend! Zijn jullie er al uit met de namen? Geboortekaartje al uitgezocht?

@Tebbie; hoe gaat het met jou? Al thuis van vakantie? Lekker kunnen genieten?

Hier morgen naar de bedrijfsarts. Ben heel benieuwd... Sinds een klein weekje zijn we begonnen met groente- en fruithapjes. En dat gaat eigenlijk wel heel goed. Zijn darmpjes moeten er wel wat aan wennen maar hij hapt al wel heel goed. Leuk hoor, weer een nieuwe fase :)

10. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Heey Baukje,

Ik heb wrummel nu op fb. Misschien ook leuk voor jou?
    Ik zag dat ze ook laboratoriumtechniek gestudeerd heeft.

Ik hoop dat we morgen inderdaad de datum krijgen. Misschien blijft de huidige ook wel staan hoor, maar dan met hij nog definitief gemaakt worden in Drachten.

Ik las op je fb al dat je druk bezig was met vast voedsel. Maakt het dan niks uit dat hij gecorrigeerd nog niet zover is?
    Succes morgen trouwens bij de bedrijfsarts.

@Rabia, hoe is het nu idd? AL gebeld?

@andere dames, kom op! Laten we wel lekker doorschrijven. Ook voor de nieuwe dames.

11. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    Hey meiden,

Gisteren terug gekomen van vakantie. Dagje eerder dan gepland. Want het weer in Oostenrijk was de laatste paar dagen niet zo best, en tja als je dan ziet dat het in Nederland zulk mooi weer is dan is de keuze snel gemaakt. Gelukkig de rest van de dagen mooi weer gehad dus mogen zeker niet klagen! Inmiddels voel ik de kleine zeer regelmatig bewegen en schoppen. Aan de buitenkant voel ik alleen nog niks maar dat zal niet lang meer duren. Mijn buik is de afgelopen 2 weken dan ook hard gegroeid!

Ik heb geprobeerd een beetje terug te lezen maar denk niet dat ik op iedereen kan reageren want waarschijnlijk vergeet ik de helft!

@wrummel Gefeliciteerd met de geboorte van de kleine!
    @roosviceetje Welkom!
    @baukje Leuk dat hij al toe is aan de hapjes!

12. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @mimully; daar zijn de meningen over verdeeld. De kinderarts zegt: kijk naar je kind. De prelogopediste adviseert wel om te corrigeren en de wijkverpleegkundige vond dat wij nu wel moesten starten omdat hij nog maar 4 flessen per dag krijgt. Het argument van de prelogopediste is dat hij er neurologisch gezien er aan toe moet zijn. Nu gaat het happen van de lepel echt heel knap dus dat zit nu wel snor. Ik doe het nog wel rustig aan hoor, ik bouw het rustig op... Vind het wel leuk om Wrummel ook op fb te hebben. Waardeert ze dat wel dat haar naam wordt doorgegeven? Zoja dan mag je mij wel pb'en :)

@Tebbie; leuk hoor om de kleine te voelen, heel speciaal. Wanneer hebben jullie de 20 weken echo?

Hier vanavond het slechte nieuws gekregen dat de moeder van een vriendin van mij overleden is. Ze was al ongeneeslijk ziek maar zo snel had niemand zien aankomen...

13. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Hi dames stom vergeet elke x te bellen :S ben elke x zo druk!!! Maar ga morgen denk ik wel even denken!!! Wat me trouwens wel te binnen schoot vandaag is dat we anders morgen de operatie hadden gehad en dan mogelijk met de ICSI zouden gaan beginnen!! :( mja t is gewoon onze tijd nog niet!!

14. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Ach jeetje Rabia, dat is wel ff slikken he. Ik hoop zo dat ze nog wat voor jullie kunnen betekenen...

15. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    @rabia, dat is wel even zuur dan. Maar misschien dan toch morgen maar bellen.

@Baukje, gecondoleerd. Ondanks dat het toch zoungebeuren is het altijd te snel.
    Ik heb Wrummel eerst een berichtje gestuurd. Ze heeft me toen wel geaccepteerd. Ik heb haar naam via Rabia hoor! Ik had haar ook niet op fb als vriend.

16. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    @baukje gecondoleerd! Is altijd naar zoiets.
    Wij hebben donderdag de 20 weken echo, ik ben erg benieuwd...

Ff een vraagje aan alle meiden die al tegen het einde lopen of al moeder zijn. Hoeveel kleertjes hadden/ hebben jullie van de kleinste maat? Voor de eerste dagen/week zeg maar?

17. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Onze oudste heeft een maand in maat 50 gezeten. Koop daar in het begin misschien 3-4 setjes van. Als je namelijk een 8-ponder op de wereld zet zal hij/zij daar niet of maar heel even in zitten. Als je net als mij een 6-ponder op de wereld zet kun je altijd nog even (online) shoppen voor meer kleertjes. Maat 56 heeft hij ongeveer 2 maanden in gezeten. Uiteindelijk had ik best wel wat kleertjes aangezien het met grote regelmaat voorkomt dat kleertjes vies worden door spugen/poepen/plassen haha!

18. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Sorrie dat ik niet zoveel reageer dames. Maar werken en zorgen voor een kleintje van 5 maanden neemt aardig wat tijd en energie in beslag. Ik lees zeker nog mee, maar heb gewoon soms de fut niet om te reageren.

@wrummel; gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Ik ben heel benieuwd naar de naam en de foto's!:D Geniet nog maar even van de kraamperiode (is pittig, maar wel heel mooi). Geloof me, het wordt straks allemaal makkelijker. Je gaat heel snel een ritme vinden met je kleintje.

@baukje; wat leuk dat je ventje al zo smult van z'n groentehapje! Wij zijn 4 weken geleden begonnen. Berthan smult er ook van. Wat worden ze dan ineens snel groot he. Ik moet ook eerlijk bekennen, dat ik het ook heel leuk vind om zelf z'n hapjes te maken. We hadden nog avent potjes (dames die zwanger zijn, ideaal om in huis te hebben), waarin ik eerst moedermelk bewaarde. Maar ze zijn echt super om hapjes in te bewaren en in te vriezen.

@rabia; heel logisch dat je even moet slikken vandaag. Ik hoop echt van harte dat er nog wegen te bewandelen zijn, die ervoor kunnen zorgen dat jullie zwanger kunnen worden. De medische gezondheidszorg in België is trouwens super. Ik hoor daar heel veel goede verhalen over. Maar ik begrijp dat je man dat liever in Turkije wilt doen. Het kan zeker geen kwaad om je daar verder in te verdiepen. En nog gefeliciteerd met je contract! Super dat je mag blijven, en dat je het zo naar je zin hebt daar!

@mimully; het schiet voor jou ook ineens op zeg! Vind je het niet raar, dat je straks al de exacte datum weet dat je kindje ter wereld komt? En zijn jullie al helemaal klaar voor de komst van de kleine?

@tebbie; wat jammer dat het weer niet meteen mee zat op vakantie. Ik moet ook eerlijk toegeven dat het uitzonderlijk mooi weer is voor September in Nederland. Hopelijk heb je wel heerlijk met je vent kunnen genieten. Een volgende vakantie zal toch anders zijn:p.

Om op je vraag terug te komen, ik had wel een aantal setjes in maat 50. Hoeveel, durf ik niet meer te zeggen. Maar als je shirtjes in maat 56 hebt, kun je die ook gebruiken (de mouwtjes sla je dan om). Het is wel handig om broekje te hebben in maat 50. Dat werkt namelijk niet in een maat groter. Een boxpakje met een schuine rits vond ik zelf ook ideaal. Wat ik wel zelf fijn vond, is om wijde kleding te hebben (voornamelijk broekjes met wijde pijpen). Je baby is nog zo klein. Je hoeft dat niet moeilijk te doen om kleding snel aan te krijgen.
    Berthan heeft zelf 6 weken in maat 50 gezeten. Daarna heeft hij ook 6 weken maar in maat 56 gezeten.

Hier gaat trouwens alles voor d'r rest goed hoor. Voor mijn gevoel wordt onze vent ineens heel groot. We willen waarschijnlijk over 2 maanden naar Turkije gaan, waar mijn schoonfamilie woont. Om eerlijk te zijn, hik ik daar een beetje tegen op. En dat is voornamelijk wegens de reis. Het is toch een stuk vliegen, en daarna een groot stuk met de bus. Het zal waarschijnlijk allemaal wel goed komen, maar het is een hele onderneming met een baby.

19. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Hi dames ik heb vandaag gebeld waarvoor die afspraak was en ze zeiden mij dat ze de uitslag van de bloedtest gingen uitleggen en hoe we nu verder moesten, wat onze opties zijn enzo!!
    Verder werd mijn man nog verder onderzocht!!!
    Ik zo vind wel vreemd dat ik dan eerst brief krijg dat we naar België doorverwezen worden!!
    Maar goed we kijken wel en mss kunnen we de uitslagen daarvan straks ook weer doorsturen naar Turkije!!!
    Hoop dat ik ff wat kan regelen met werk dat ik mee kan gaan!!
    Wil er t liefst wel bij zijn!!

20. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @Rabia; lijkt me toch wel fijn om de uitslagen en de eventuele opties nog even face-to-face te bespreken met de artsen. Wellicht worden jullie dan een heel stuk wijzer.

@Fien; tsja alweer 5 maanden. Gaat snel he! Onze jongen gedraagt zich nog niet helemaal als een baby van 5 maanden maar het gaat wel heel goed met m. Qua ontwikkeling zit hij echt tussen de 3 en 5 maanden in. Dus wij zijn heel tevreden..

Die avent potjes zijn idd aanraders. Ze kunnen ingevroren worden, zo uit de vriezer de magnetron in en ze kunnen uitgekookt worden. En de deksels kun je helemaal op elkaar klikken, ruimtebesparend! Wij hebben overigens ook nog het apparaat van Philips, de stomer en blender in 1. Vind het een geweldig ding!

@mimully; hoe ging het gister in het ziekenhuis?

Zelf gister naar de bedrijfsarts geweest. Ga volgende week 2 uren per dag weer aan de slag. De week erop 4 uren en zo verder opbouwend. In eerste instantie met aanpassing van taken en steeds meer taken erbij. De opbouw zal in 6 weken gaan plaatsvinden en dan zou ik daarna weer volledig inzetbaar moeten zijn. We zullen zien..

Deel Deze Pagina