De ups en downs van zwanger worden tot moeder zijn

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MiMully, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    @mimully Wat vervelend dat je je kindje niet meer voelde. Gelukkig nu alles weer goed. Nu rustig aan doen en nog even genieten van jullie tweeën!

@baukje Hoe was je eerste dagje werken? Ook alles goed gegaan met de kleine?

@hier Eerste dagje werken na de vakantie overleefd! Nu hopen dat de komende dagen en weken net zo goed gaan als nu :).
    Vanavond eerste avond zwangerschapsyoga gehad. Was erg lekker en helemaal ontspannen!

2. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @Tebbie; wat fijn dat het je meeviel! Gisteren viel mij wat tegen, was na 2 uurtjes echt op en knallende hoofdpijn. Vandaag ging iets beter maar ml kwam ook eerder thuis uit zijn werk ivm het weer en de oudste ging met z'n beppe mee naar huis. Dus ook iets meer rust in de tent :)

@mimully; dus, nu verlof! Heerlijk! Nog even genieten van de rust meid!

3. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ja, en ik heb echt geen idee wat ik de komende weken de hele dag moet doen. Heb alle administratie alweer op orde. Nog twee kastjes wat opgeruimd en morgen de laatste wijzigingen voor de geboortekaartjes doorgeven. Verder is er echt niks meer te doen hier.

4. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Tebbie, wat fijn dat je een goede echo had meid! Toch altijd een opluchting! Wel balen van je buik, hopelijk heb je wat aan de yoga en kun je je goed ontspannen en wordt je buikpijn minder..

Mimully, wat rot dat je naar het ziekenhuis moest. Wel goed dat ze alles scherp in de gaten houden! Nu lekker rustig aan doen en genieten van je verlof meid! Ik heb de eerste dagen alleen maar gepoetst en alles opgeruimd. Daarna ben ik aan de series gegaan die ik wilde kijken en soms dus gewoon een heerlijke tv dag. Maar dat moet wel je ding zijn 😊

Baukje, ben je weer een beetje bijgekomen van je eerste werkdag? Moet je nu elke dag twee uurtjes of paar dagen per week?
    Ik had trouwens geen indicatie gekregen voor een 9e en 10e dag extra kraamzorg, want het ging met ons verder goed. Misschien als ik er echt op aan had gedrongen was het wel mogelijk geweest, maar op zich wilde ik ook wel lekker alleen zijn met ons gezinnetje. Je hebt toch de hele dag iemand om je heen en ik ben wel iemand die het heerlijk vind om alleen te zijn.

Hier gaat verder alles goed, ben lekker weer naar de winkel geweest! Eindelijk even naar buiten, heerlijk!
    Ik merk dat de bevalling een plekje krijgt nu, praat er veel over en merk wel dat dat echt helpt en het is ook fijn als mensen je begrijpen die iets soortgelijks mee hebben gemaakt.

Hieronder nog een foto van onze kleine man:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      30,8 KB
      Weergaven:
      0
  5. Carola36

Carola36 Actief lid

20 sep 2009
    198
    14
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

ik ben 20 jaar, ik woon in het noorden.
    ik heb in een jaar tijd 3 miskramen gehad, ik kwam nooit veder dan de 7 weken helaas. na mijn laatste miskraam die 22 augustus was ben ik onderhand alweer zwanger..met het zwanger worden heb ik geen problemen, maar het zwanger blijven wel. ik ben nu 4 weken en 5 dagen als het goed is..en oh wat vind ik het spannend...elke dag hoop je dat je die maar door komt en het dit keer wel mag blijven plakken.. met alle 3 de zwangerschappen had ik in het begin heel erg kramp, deze zwangerschap heb ik tot nu toe nog helemaal niks gevoelt. het is nogal frustrerend dat ik op zo een leeftijd al in zo een korte tijd tot 3 keer aan toe heb moeten meemaken, het is emotioneel erg zwaar, maar toch wil je het graag en ga je er weer voor

6. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Welkom Carola, wat lijkt je verhaal op mijn verhaal zeg!
    Hier ook nooit verder dan zes weken. Bij deze zwangerschap vana de eisprong tot en met 14 weken progesteron gekregen. Nu gaat het goed!

@wrummel, wat een snoepje!

7. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Welkom Carola! Is er onderzoek gedaan of er een oorzaak is voor de miskramen? Lijkt mij emotioneel ook erg zwaar... Je verhaal lijkt inderdaad veel op dat van MiMully. Misschien heb je iets aan haar ervaringen.

@MiMully; de tijd kom je vast wel door. Probeer je rust gewoon te pakken, hoe moeilijk je dat misschien ook vind.

@Wrummel; wat een mooi mannetje zeg! Herkenbaar hoor, dat je gewoon heel erg kunt genieten van zoiets simpels als even naar de winkel. Alleen op mijn werkdagen (3) moet ik 2 uurtjes werken. Volgende week waarschijnlijk 3 of 4. Blijf over je bevalling praten hoor, fijn dat het een plekje aan het krijgen is. Het was heftig genoeg!

8. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    Wat een rust hier dames!
    Hoe is het met iedereen?

Hier druk weekend achter de rug en merk dat ik daar niet zo goed tegen kan. Ondanks een goede nacht slaap voel ik me doodop...gelukkig vandaag nog een dagje vrij dus nu maar even rustig aan doen, terwijl ik eigenlijk met de kinderkamer aan de gang wil :(.
    Het werken viel me eind van de week ook wel erg zwaar. Ik werk 3 dagen waarvan 2 achter elkaar. Na die 2 dagen had ik net als vandaag een echte offday. Moe, hoofdpijn en snel last van mijn buik. Als dit zo door gaat dan toch maar aangeven dat ik het niet ga redden denk ik :(

Zometeen gaan we naar de notaris om de akte te tekenen voor ons nieuwe huis! Begin oktober gaan ze starten met de bouw en dan hopelijk volgend jaar rond deze tijd gaan we verhuizen naar een groter huis met meer ruimte in en om het huis :)

9. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    #109 Baukje1985, 30 sep 2014
    Laatst bewerkt: 30 sep 2014
    Het is hier inderdaad heel erg rustig helaas...

@Tebbie; ik zou het zeker aangeven dat je het niet meer trekt. Je kind gaat voor alles, het werk blijft er wel. Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis, spannend hoor! Gaat ook wel tijd inzitten om alles uit te zoeken, maar wel heel leuk!

@Wrummel; hoe gaat het met je en met jullie kleine stoere man? Kun je al een beetje genieten of is het allemaal wel overweldigend (had ik namelijk wel bij de eerste).

@Fien; meis, we missen je hier! Maar snap het wel hoor dat je het druk hebt met werken en je zoontje. Gaat het goed met m? Je man zit thuis toch? Zijn er al vooruitzichten voor hem op weer een baan?

@Rabia; geldt ook voor jou meis, we zien je hier nog maar weinig. Gefeliciteerd met jullie trouwdag vandaag! Gaan jullie nog wat leuks doen? Wanneer heb je de afspraak in Nijmegen?

@Mimully; hoe gaat het nu met je? Harde buiken ed al minder nu je verlof hebt? De inleiding komt nu hard dichterbij he?! Spannend hoor, zie je er tegenop?

Hier voel ik me meer en meer mezelf worden. Ben er erg blij mee. Voel me veel meer ontspannen en kan veel meer prikkels verwerken. Vandaag komt de wijkverpleegkundige weer voor J.J. Ben benieuwd wat hij nu weegt en vooral hoe lang hij nu is. Hij heeft echt een groeispurt gehad, gaat inmiddels met de bovenkleding naar maat 68! Ben zo trots op m <3 Ook begint hij nu met het naar de zij rollen, pakt alles vast met zijn handjes en 'kletst' ons de oren van het hoofd. Geweldig om die ontwikkeling nog een keer te mogen volgen, dat is zo fantastisch om te zien. Grote broer heeft zijn draai gevonden op de peuterspeelzaal, ook op hem zo trots! Vandaag is hij precies 3,5 jaar. Nog een half jaartje en dan mag hij naar de basisschool :$

10. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Inderdaad rustig. Ook met de nieuwe dames. Jammer.
    Hier gaat het z'n gangetje. Hebben nu definitief de datum voor de inleiding. Nu dus echt aftellen. Moet alleen nog een paar keer bloedprikken waarschijnlijk. Dat moeten ze nog even precies uitzoeken. Ben dus druk bezig om de laatste dingetjes klaar te maken en in de tas te stioppen. Ben nu wel nerveus en mijn vriend ook. Ineens de twijfel of je het wel gaat redden...

11. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Haha, heel herkenbaar meis, maar het komt goed, echt waar! Eén ding wil ik je op het hart drukken, luister naar je (moeder)gevoel! Het heeft het 99 van de 100 keer bij het rechte eind. Verder, het komt zoals het komt. Laat het over je heen komen. Als ik tijd heb en je ligt nog op de kraam op de dagen dat ik werk, kom ik even bij je aanwaaien. Even jullie wondertje bewonderen!

12. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    #112 Rabia84, 1 okt 2014
    Laatst bewerkt: 1 okt 2014
    @baukje dankjewel meis!!! Hebben gister alleen ff Gezelly samen geluncht, omdat mijn man in de avond moest trainen!! Anders waren we nog uit eten geweest :p

Hoi dames, sorry ben nogal druk!! Vorige week 30 geworden :S Hahhaha en had m'n verjaardag niet echt gevierd!! Maar mijn zusje en vriendinnen hadden nog n surprise party geregeld, zondag na werk kwam m'n zusje me ophalen en zouden we uiteten gaan. En toen we daar kwamen zaten mijn vriendinnen daar ook!!! Hebben lekker gegeten en heb van hun en n aantal anderen n fotostudio gekregen, met lampen en achtergrond!! Zo gaaf!!!
    Heb ook nog vorige week n fotoshoot gedaan op n bruiloft, was m'n eerste x maar zulke gave foto's geworden :D
    Nog 2 weken en dan moeten we weer naar Nijmegen heen op ma. 13 okt! De dag ervoor zijn de kinderen van m'n zus jarig dus blijven we daar logeren, de kids helemaal blij!! Haha...
    Ben benieuwd hoe en wat er gaat gebeuren?! Maar zullen t wel zien...
    Heb ook
    Minder nieuws en jullie zullen t wel op t nieuws gehoord hebben over de moord in Enschede, dit is gewoon voor mijn huis gebeurt en heb er echt geen woorden voor!!! En dat omdat hij de voogdij van zijn kleine meisje gewonnen had :( nu heeft zij geen papa meer!!! Vind t zo erg dat mensen alleen maar aan hunzelf denken en niet aan t kind he!! De politie kwam net al langs voor t onderzoek, en n vriend van ons heeft m gevonden en krijgt nu ook slachtofferhulp :( zo sneu!!! Hoorde dat hij vandaag begraven is!!! En hoop dat zijn dochtertje bij zijn familie kan en mag blijven!!!! Beetje off topic maar vind t zoooooo erg!!!!

Hoe gaat t met jullie dames?!

13. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @carola welkom meis!! Maar jeetje wat n verhaal zeg, ik ga heel hard duimen voor n plakkerd!!! ;)

14. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier geschreven heb. Behalve dat ik het natuurlijk druk heb, merk ik ook dat ik minder fut heb om te reageren. Ik lees jullie berichtjes nog steeds trouw, maar ik merk af en toe dat de behoefte om veel te schrijven een beetje weg is.

@wrummel; wat een prachtig ventje!! Ik smelt toch altijd weer, van net geboren baby's. Ik kan me bijna niet meer voorstellen dat mijn ventje ook zo klein is geweest. Geniet maar dubbel van hem, want ze groeien zo snel. Valt het moederschap je mee?

@baukje; met onze kleine vent gaat alles goed hoor! Hij groeit precies volgens het boekje van het cb, en doet het op alle fronten gelukkig heel goed. Het is een heel vrolijk ventje, wat maar blijft lachen. We hebben op dit moment besloten dat mijn man de komende tijd gewoon thuis blijft. Met mijn onregelmatige baan is het fijn als er gewoon altijd iemand is. Werk komt later wel weer, dat is nu minder belangrijk. Maar hoe gaat het met jouw 2 mannen? Wat fijn dat J.J. het zo goed doet, en dat je jezelf ook weer een beetje terug vindt. Wat kan je toch genieten he, van al die kleine ontwikkelingen bij je kleine ventje. Wat heerlijk dat hij het zo super doet!

@rabia; nog gefeliciteerd met je verjaardag! En wat lief dat er een suprise party voor je is geregeld. Kan me voorstellen dat je heel verrast was, en hebt genoten.
    13 Oktober komt nu ook erg dichtbij. Zit je er erg tegenop om te gaan? En heeft je vriend al meer informatie kunnen vinden wat jullie mogelijkheden in Turkije zijn?

Inderdaad heftig, dat er een moord voor jullie huis heeft afgespeeld. Wat ik begreep, heeft waarschijnlijk zijn ex dit op haar geweten?! Wat verschrikkelijk zeg. Nu heeft het meisje geen vader meer, en wellicht misschien straks ook geen moeder. Ik kan me gewoon niet voorstellen, dat iemand een leven van een ander persoon kan wegnemen. Ik hoop ook dat het dochtertje nu wel goed terecht komt. Logisch dat dit veel met je doet.

Hier in de straat zijn de afgelopen weken weer 2 baby's geboren, en 3 kleinkinderen van buurtbewoners bijgekomen. Dus 5 baby's in zo'n 2 maanden erbij in de buurt:p. Ik denk niet dat we bang hoeven te zijn dat Berthan geen vriendjes heeft om mee op te groeien. 2014 Is een vruchtbaar jaar voor de straat.

Volgende week is ons ventje alweer 6 maanden, wat gaat de tijd dan ineens hard. Hij geniet van z'n groente- en fruithapjes, en begint (helaas) ook al tandjes te krijgen. Sinds vorige week zijn we ook begonnen met babyzwemmen. Echt een aanrader om te doen. Zelfs m'n man vind het leuk, haha. We gaan morgen weer met z'n drie'tjes!

15. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @fien wat leuk zeg heeft ie straks idd vriendjes om mee te spelen :p jah is ook leuk zwemmen met de kleintje!! Ga wel eens mee met n vriendin van me!! Gezellig hoor morgen met z'n drietjes zwemmen, veel plezier :) maar al bijna 6 maand alweer, jeetje wat gaat dat snel zeg!! Fijn dat alles goed gaat, en jah die tandjes vind ik zo zielig!! Mijn vriendin gebruikt zo'n paarse tube waar n soort gel in zit die ze op t tandvlees smeert, veel huilen en jammeren dan!! Vooral 's avonds!! En veel op spullen willen bijten dan!!
    We hebben nog niks naar Turkije gestuurd, wil ff afwachten wat ze de 13e zeggen en dan kan ik onze kennis in Turkije mailen!!
    Maar heel vreemd, ging met n collega uit eten en hadden t n beetje over mensen die kunnen voorspellen enzo en over dat wij geen kinderen kunnen krijgen. Kwam zij later die vrouw tegen en die zei tegen haar, je hebt t laatst over mij gehad he met je collega, maar zeg maar dat ze zich niet druk hoeft te maken en dat t allemaal wel goed gaat komen met hun!!!
    Mijn collega was stomverbaasd want ze had niks over mij gezegd!! Heel apart maar hoop stiekem wel dat ze gelijk heeft :p Hihi...blijven hopen op n wondertje!!!! :D

16. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Heerlijk Fien, dat jullie met z'n drietjes zo kunnen genieten van het zwemmen. Jullie zoontje heeft dus veel last van de doorkomende tandjes? Dat is altijd zo zielig he... Ik herken de verminderde behoefte wel hoor om hier te schrijven. Ik heb er nu geen last van ;) maar na de geboorte van m'n eerste wel. Ben ik ook een tijdje niet op het forum geweest maar toen we voor een tweede gingen juist wel weer. En nu blijf ik hier maar hangen :p

@Wrummel; hoe gaat het met jou en jullie mannetje? Al een beetje een draai kunnen vinden?

@Rabia; wat bijzonder dat zo'n vrouw dat over jullie zegt! Hopelijk komt het uit, ben benieuwd wat Nijmegen nog voor jullie in petto heeft.

@Tebbie; heb je het al aangekaart bij je werkgever of kijk je het nog even aan? Pas goed op jezelf hoor!

@Mimully; jij bent ook rustig meid, beetje aan het cocoonen zo vlak voor de bevalling? Gaat het nog goed met je?

Gisteren mijn gynaecoloog weer gesproken. Zo'n fijn mens is het, neemt altijd uitgebreid de tijd voor je. Er waren nog 2 uitslagen onbekend omdat ze op DNA niveau bepaald moeten worden. Zijn twee stollingsziektes (even voor Mimully: factor 2 en factor 5 Leiden). De laatste ben ik heterozygoot voor, wat wil zeggen dat het op 1 DNA-streng zit en de andere niet. Officieel 'lijd' ik nu niet aan deze stollingsziekte want dan zou het op beide strengen moeten zitten maar heb wel een licht verhoogd risico om trombose te ontwikkelen. In december weer prikken voor het anti fosfolipiden syndroom. Hier was 1 positief van in augustus. Mocht deze in december weer positief zijn dan moet ik waarschijnlijk wel iets van anti stolling gaan slikken. Omdat en factor 5 Leiden en APS in combinatie nog een hoger risico geeft op trombose... Nou ja we zullen afwachten, het was fijn om haar weer even te spreken. Ze geeft je echt het gevoel in goede handen te zijn. Maar goed dat heeft ze ook wel bewezen...

17. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Heey. Verveel me vooral momenteel. Maar merk idd dat ik me wel steeds meer op mezelf richt. Daar wil ik jullie niet mee lastigvallen. Heb het vooral nog erg druk komende week.

Het zou wel leuk zijn baukje, als je om het hoekje kunt kijken als de kleine er is. En op zich wel fijn dat ze toch wat vinden. Geeft je ook meer de kans om alles een plekje te geven. Welke gyn heb jij? Ik loop nu vooral bij v/d Hurk.

18. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Mee lastig vallen!? Nou dat doe je niet hoor! Daarvoor zijn we toch een topic begonnen om elkaar in welke fase dan ook te steunen! Morgen is er open dag in Nij Smellinghe. Als je het nog kunt, kun je het lab even bekijken ;)

Ik heb een gynaecoloog in het UCMG. Zij hebben de behandeling gelijk overgenomen. Ben maar 1x in Drachten bij de gynaecoloog geweest, al voor het hele CMV-verhaal.. Ze heet overigens dr. Duin.

19. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Oh ja, natuurlijk heb je geen gyn in Drachten. Logisch. D'r duin heb ik nog nooit gehad. Zul je zien, krijg ik die bij de bevalling.
    Ik zou graag naar Drachten gaan, maar mijn broertje is jarig. Vriend komt uit de late dus die maak ik nu niet wakker om naar Drachten te gaan. Is waarschijnlijk het laatste weekend dat hij kan uitslapen, haha.

Volgens mij vannacht een flinke oefenwee gehad. Jeetje wat had ik een pijn en kramp ineens in mijn buik. Gelukkig was het na een minuutje over en kwam het ook niet weer.

20. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Denk en hoop het niet voor je, want dan gaat er iets goed mis. Zij is namelijk mijn gyn in het UMCG :) dr buis of buist (weet het niet meer, was toen net een nieuwe gyn in Drachten) heb ik 1x gezien in Drachten. Dus die zou je wel kunnen krijgen.

Deel Deze Pagina