De ups en downs van zwanger worden tot moeder zijn

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MiMully, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @elf; maar zonder eileider kan het eitje toch niet naar je baarmoeder afreizen? J.J. is idd te vroeg geboren. Hij is een half jaar qua kalenderleeftijd maar omdat hij 7 weken te vroeg was is hij qua ontwikkeling en groei een baby van 4 maanden. Ik zou 2 maanden na Fien bevallen maar nu zijn onze ventjes (qua kalenderleeftijd) bijna even oud.

2. Elf84

Elf84 Niet meer actief

De overgebleven eileider zou de eitjes van beide eierstokken kunnen 'opvangen' en dat is waar ik ook op hoop. Op tekeningen zie je altijd heel duidelijk de eierstokken met eileiders links en rechts van de baarmoeder afgebeeld. In de praktijk ligt dat allemaal veel dichter bij elkaar, vandaar dat ze dus ook vaak zien dat de overgebleven eierstok de functie helemaal overneemt.

Jeetje wat schrikken als je 7 weken te vroeg bevalt! Kan hij deze achterstand nog inhalen?

3. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Korte update.
    Gisteravond om 18.53 uur bevallen van onze zoon Lars Noah.
    Helaas viel hij na een klein uurtje weg en moest hij naar de reanimatie kamer. We zijn dus flink geschrokken. Nu doet hij het goed. Wel zijn we nog in het ziekenhuis op de kinderafdeling. Met z'n drieën op een kamer. Ik plaats snel een volledig verhaal. Hopelijk morgen of anders vrijdag naar huis.

Voor bankje, we liggen of een couveuse kamer. Je bent welkom om morgen te spieken als je er bent.

@Elf, welkom.

4. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Foto;

5. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Allereerst gefeliciteerd met jullie prachtige zoon Lars Noah! Wat zullen jullie ontzettend geschrokken zijn zeg! Ligt hij nu aan de monitor? Hebben ze ook een idee waardoor het kwam? Morgen hoef ik niet te werken maar als jullie er vrijdag nog zijn zal ik kijken of ik tijd heb om even om het hoekje te kijken!

6. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Nee hoor. Lekker in een wiegje. Dat is de draad van de bel. Ik laat wel weten of we er dan nog zijn.

7. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Gefeliciteerd MiMully! Wat een mooi kereltje :)
    Schrikken zeg... gelukkig gaat het nu goed!

8. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    @mimully Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Wat zullen jullie geschrokken zijn zeg! Gelukkig gaat het nu goed en laten we hopen dat dat zo blijft!

9. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    Er zijn tot nu toe trouwens alleen nog maar jongens geboren! Zal ik dan als enige een meisje krijgen of toch een jongetje :(

10. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Tebbie, is dat nog een verrassing voor jullie? :)

11. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    @elf Het is idd nog een verrassing voor ons! Dus nog ongeveer 15-17 weken wachten en dan weten we meer!

Wij hebben er idd ook even op moeten wachten voordat we zwanger waren. We hebben het eerst ruim een jaar het zelf geprobeerd en zijn daarna de mmm in gegaan. Gelukkig was er al vrij snel duidelijk wat er mis was en konden we ook al vrij snel met icsi beginnen. En gelukkig voor ons was het in een keer raak! Dat hadden we nooit verwacht!

Maar jullie hebben ook al een hele geschiedenis! Jeetje lijkt me heftig! Welk traject volgen jullie nu? Of mag je het gewoon nog op de natuurlijke manier proberen?

12. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    @Mimully; gefeliciteerd met je prachtige zoon Lars! Wat zul je geschrokken zijn. Gelukkig zijn jullie in het ziekenhuis in goede handen. Maar wat een plaatje om te zien! Had je een voorgevoel dat het een jongen zou zijn?:p

@tebbie; ben heel benieuwd of je het eerste meisje hier krijgt. Hoewel, (ben even haar naam kwijt), als eerst een meisje heeft gekregen. Alleen post ze niet tot heel weinig hier. Haar dochter was is oktober 2013 geboren. Maar heb jij een voorgevoel of het een jongen of een meisje wordt?

@elf; het moederschap bevalt me heel erg goed. Het is heel cliché, maar het is zo mooi om onvoorwaardelijke liefde te mogen voelen en te geven. Het is heerlijk om wakker te mogen worden, en met een stralende lach van je kleintje de morgen te beginnen. Ik geniet er van om mama te zijn.

@baukje; hoe gaat het nu met jouw knulletje? De 6 maanden komen nu ook voor hem in zicht! Zijn jullie al begonnen met hapjes?

13. tebbie27

tebbie27 Actief lid

14 jan 2013
    409
    0
    16
    @fien Ik heb het even na gezocht. Nichelle heeft idd als eerste een dochter gekregen. Was ik even vergeten :). Ik had eerst wel een voor gevoel dat het een jongen zou worden maar daarna had ik een droom waarin een vrouw mij vertelde dat het een meisje werd. En nu weet ik het niet zo goed meer...

14. Elf84

Elf84 Niet meer actief

@tebbie: wat spannend! Een verrassing is eigenlijk ook wel heeeel leuk! Vorig jaar waren ml en ik ervan overtuigd dat we wilden weten wat het zou worden. Laatste zwangerschap probeerde ik hem over te halen om het toch een verrassing te laten zijn ;)
    Ik heb over ongeveer 2 weken een controle bij de gyn. Dan zullen we ook het vervolgtraject bespreken. Ik denk dat we idd nog een tijdje zelf zullen gaan proberen, omdat het nu wel 2 keer 'gelukt' is.
    Wel ontzettend fijn dat het bij jullie na de eerste ICSI al raak was :)

@Fien: aaah.. klinkt heel goed hoor :) Ik hou wel van cliches, haha! Lijkt me heerlijk en hoop echt dat ik dat ook mag meemaken/voelen!

Heeft niemand hier een geslachtsbepaling gedaan? :D
    En idd, klopte het voorgevoel bij jullie allemaal??

15. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Heey dames,

We blijven toch nog een nachtje in het ziekenhuis. Lars is wat geel en plast nog niet zo goed. Helaas lukt de bv nog niet optimaal, dus leggen we nu aan, dan een flesje en ik nog kolven om de productie op gang te krijgen.

Wij wisten wel dat we een jongen zouden krijgen. Maar pas vanaf de 30 weken hoor.

16. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Wij wisten ook wat we kregen, bij allebei. Overigens was het 2x geen verrassing voor mij want mijn gevoel zei heel sterk dat het jongens zouden zijn.

@Fien; jazeker zijn we bezig met hapjes. Nu 1x per dag. Hij had wat moeite met zijn ontlasting wat ik wijd aan de rijstebloem die ik er doorheen deed. Daarnaast had hij moeite om zijn bekkenbodemspieren te ontspannen wat wel nodig is om te poepen. Nu sinds een week gaat het goed!

@Mimully; zijn bili was ook te hoog of nog binnen de grenzen? Hij heeft niet zo'n gemakkelijke start he. Jammer... Wat betreft bv: idd blijven aanleggen! Flesjes geven is eigenlijk niet zo goed, je kunt beter vingerfeeden toepassen. Maar goed, ik snap ook wel met een (te) hoge bili moet ie wel genoeg binnen krijgen.. Hopelijk komt het snel en goed opgang en hapt Lars goed aan!

17. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Binnen de grenzen.
    De lac.deskundige vond een flesje nu beter.
    Op zich gaat het zo goed met. Aanleggen, flesje, kolven. Maar het volhouden is zwaar!

18. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Heb geen ervaring met of verstand van bv... Maar toch succes MiMully!
    Hoop dat het snel beter gaat met Lars

19. Wrummel

Wrummel Actief lid

3 feb 2013
    359
    0
    0
    Thuis
    Mimully, gefeliciteerd meid! Wat een leuk nieuws!
    Ik herken het 'probleem' met borstvoeding en geelheid, volg je gevoel hierin, zodat jij en de kleine man zich daar het beste bij voelen.
    Geniet ervan, hopelijk kun je snel een beetje je draai vinden in je nieuwe leventje!

Voor de nieuwe meiden: welkom! Jullie hebben een beste geschiedenis, hopelijk komt voor jullie ook snel goed nieuws!

Hier gaat alles goed! Het is een beetje druk ivm bouw/verhuizing. Kom niet veel toe aan rusten en we zijn allebei best moe, maar moeten we maar even doorheen.
    Met de kleine man gaat het goed, we genieten elke dag en vind het heerlijk dat we hem steeds beter leren kennen. Hij begint nu een beetje in de kleertjes te passen, dus hij groeit goed.
    Het is een redelijk rustig mannetje, dus we mogen niet klagen!

Ik probeer af en toe nog wel wat te schrijven, maar ivm drukte kom ik daar niet helemaal aan toe. Hopelijk na de verhuizing (begin november) ben ik weer wat meer in de lucht!

Fijn weekend alvast!

20. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Dat is inderdaad erg zwaar. Helemaal omdat je voor je gevoel nog niet uitgerust bent van de bevalling, en dan gelijk zo druk in de weer bent met de voeding. Het kost alleen in het begin heel veel tijd en energie.

Na 5 dagen geprobeerd aan te leggen (onze kleine man begreep het echt niet) heb ik voor mezelf gekozen dat we op een flesje over gingen. Het kolven zelf bleef natuurlijk aardig wat energie kosten, maar het gaf me ook heel veel rust. Kijk wat voor jezelf goed voelt, en volg je gevoel hierin. En probeer natuurlijk lekker te genieten van je kleine ventje:p.

Deel Deze Pagina