Geboorteaangifte, hoe gat dat?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door unexpectedmom, 17 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    ik heb een vraag over hoe de geboorte aangifte werkt.
    De algemene info kan ik vinden op de site van de gemeente, maar ik wil graag weten wat de ambtenaar nou precies doet als je je kindje komt aangeven.
    alvast bedankt voor de reacties!

2. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Volgens m'n man (ik was er niet bij ;)): Ambtenaar vult op een formuliertje de opgegeven namen, datum en tijd in, schrijft evt. in het trouwboekje bij, feliciteert de aangever (die zich moest legitimeren)en klaar.
    Dan wordt het in de computer ingevoerd en binnen een paar weken krijg je een brief thuis met de ingevoerde gegevens (ook ter controle) en burgerservicenummer van kindlief.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ging zelf bij de tweede. Ik had zo'n kaartje van het ziekenhuis die ik gaf. Naam moet je goed controleren, ze typen wat af in de computer en kreeg meteen de papieren mee met het bsn. Was binnen 5 min gepiept.

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Tip: geef je man de proefdruk van het geboortekaartje (of het geboortekaartje zelf) mee... dan kan de ambtenaar het netjes overtypen

Het zal niet de eerste en ook niet de laatste keer zijn dat een vader het kind een verkeerde naam geeft (zoals mijn vader het bij mij heeft gedaan hahaha)

5. Delta

Delta Niet meer actief

haha may! is dat nog veranderd? of? :p

6. Bri

Bri Niet meer actief

Zoals hierboven ging het hier ook (volgens mijn vriend dan, ik was er niet bij), alleen krijg je in A'dam ook nog een cadeautje. Het was toen een rode badcape met Iamsterdam erop, en een brief van de burgemeester waarin hij de nieuwe Amsterdammer welkom heette.

7. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Mijn vriend was gegaan. Ik heb thuis de gegevens op een briefje geschreven (de geboortekaartjes waren er nog niet)
    En hij kreeg na aangifte gelijk de papieren mee naar huis + een rugtasje met spulletjes

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hihi geeen idee!
    Ben er nooit bij geweest, maar mijn man nam altijd een briefje mee....Had ik geschreven zodat er niets fout kon gaan in blokletters.

Met de naam, het geslacht, de datum en tijdstip van geboorte.

En verder moest hij zijn paspoort mee nemen en ons trouwboekje om bij te laten schrijven. :D:D

Manlief zegt dat het vaak iets is van 5 minuten...laatste keer deden ze moeilijk :( Omdat hij net voor kerst is geboren...hij kreeg geen papieren mee terug (bleek later niet meer gedaan te worden) watn wij woonden niet in die gemeente. (ons ziekenhuis is dicht, en moest dus naar een andere gemeente toe om te bevallen) en mijn man was dus op vrijdag gegaan, omdat ons ventje en ik het niet zo makkelijk hadden in het begin..........

kregen we geen bsn voor ons ventje! Dat kregen we pas na 1,5 week ivm de feestdagen....mochten we hem dus ook niet opgeven voor de verzekering enz....:x Bureaukraten af en toe... en dat kwam omdat ze de aangifte nog naar onze gemeente moesten doorsturen en hem daar in schrijven......pfff hoe moeilijk allemaal!!

Deel Deze Pagina