Zijn er hier meer meiden die ADHD hebben? Hoe hebben jullie het moeten stoppen van je medicatie ervaren? Ikzelf heb ook AD(H)D en slik ritalin. Ik moet hiermee gaan stoppen als ik ga proberen zwanger te worden, maar vrees wel een beetje voor dat het dan wel een zware tijd zal gaan worden voor me. Ik hoop dan dat de zwangerschapshormonen het wat draaglijker zullen maken.... iemand ervaring hiermee?
Ik denk dat het wel een lastige periode zal worden. Ik ben bekent met ritalin niet voor mezelf. Ik slik zelf andere medicatie waar ik nu dus ook mee aan het afbouwen ben, eerlijk ik merk het wel en dat is niet altijd in positieve zin. Ik heb erg last van angststoornissen en dwanggedachte. Je zou kunnen overleggen of er eventueel andere medicatie is, je hebt ook dipiperon maar daar is ook te weinig over bekent om te zeggen dat dat veilig is tijdens een zwangerschap en raden het daarom ook af. Dan kom je in de categorie antipsychotica en dat mag je helemaal niet gebruiken tijden een zwangerschap! het is heel lastig je moet dingen tegen elkaar afwegen, stress voor je baby in je buik is ook niet goed!
Tja ik heb dus eigenlijk ADD dus ben niet hyper, juist erg sloom zonder ritalin. Hetgeen dan zwaar wordt op mijn werk etc om alles bij te houden en geconcentreerd te blijven, zeer vermoeiend. Ik wil niks anders slikken hoor, ik wil alle schadelijke stoffen op dat moment buiten mijn lichaam houden....
Ja ADD is inderdaad anders dan ADHD. Ik kan je alleen maar zeggen dan je wilt niets slikken, dan zal je het moeten nemen zoals het is met dus de moeilijke dingen eromheen. Ik klink nu een beetje kort door de bocht maar bedoel het niet zo! Daarom zeg ik ook het is dingen afwegen tegen elkaar, en die zullen niet altijd makkelijk zijn.