De verloskundige heeft mijn zwangerschap bekend gemaakt...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door San1984, 26 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Het klinkt net alsof die vriendin jalours is ofzo. dat ze maar zoiets doet omdat zij dan het beter heeft. laat je niet gek maken. (ik weet dat het makkelijker is gezegd als gedaan) en vraag je man om ze dochter hierop aan te spreken. ook is zij het er niet mee eens dan lijkt het me dat er fatsoenlijk gepraat kan worden ipv dat hoe het nu gaat.

Geniet lekker van die kleine!. die kleine is jullie keuze en niet die van de rest van de wereld;)

2. opnaarnr1

opnaarnr1 Actief lid

14 feb 2015
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoooo...dat mag echt niet!!! Dat is doorbreken van het beroepsgeheim en is tuchtrechtelijk verwijtbaar!! Ze had als verloskundige echt beter moeten weten, zeker bij iemand in het eerste trimester. Zou er echt laaiend van worden. Maar goed...je verandert er niks meer aan... Verloskundige er stevig op aanspreken en dan vergeten en genieten van je zwangerschap, zou ik zeggen 😉

3. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Waauw ik snap dat je kwaad bent! En dan niet te spreken over jou 'vriendin' ze is zelf ook zwanger, dan moet je toch helemaal snappen dat het super is om het op een mooie manier aan je dierbaren te vertellen! Nou ben ik geen kinderachtig persoon, maar ik zou zo in staat zijn om haar mooie geheimpje aan de wereld te vertellen ..

Wat vind je man hiervan? En van het gedrag van zijn dochter?

In ieder geval een hele fijne zwangerschap, en van harte gefeliciteerd!

4. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik zou zeker even verhaal halen bij de vk, dit mag zei helemaal nieg vertellen.
    Daarbij vind ik het van je "vriendin" belachelijk dat zij niet gewoon der mond kan houden. Snap heel goed dat je daar ziek van ben.

Ik kwam bij mijn eerste afspraak mijn buurvrouw tegen bij de vk. Zei heeft nooit iets tegen iemand gezegd. Vond dat erg netjes van der :)

5. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Mijn man is idd veel ouder dan mij, maar we hebben samen ook al een dochter van bijna. Ze is nooit echt blij met mij geweest en ze heeft ook niet veel met haar kleine zusje.
    Daar kan ik inmiddels wel een boek over schrijven.

Volgens haar zou ik ovulatietesten in huis hebben liggen en wou ik kosten wat kost een tweede kindje van hem. Nog nooit ovulatietesten in huis gehad, want ik had een super regelmatige cyclus van 28-29 dagen.

Maar inmiddels is het zo uit de hand gelopen dat ik net een nieuw telefoonnummer heb aangevraagd dus ze kan me niet meer stalken via de telefoon...

Ga maandag sowieso de praktijk bellen waarom dit zo is gegaan en dan zal ik verder stappen ondernemen. Ben echt kwaad en teleursteld in hun.

6. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Het is niet netjes van de verloskundige, maar ik vind het echt een rotstreek van je vriendin! Zoiets doe je niet bij een vriendin! En dan pok nog tegen de dochter van je man, erg raar!

7. Rm90

Rm90 Lid

21 jun 2013
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Heb het ook gehad, niet met een verloskundige maar met iemand die ik vaag ken. Die had het meteen tegen mijn vader op een verjaardag gezegt, was ik even blij dat ik het hem al had vertelt. Was wel heel erg kwaad en heb meteen mijn moeder gebeld, die wist het nog niet en wou ik het eigenlijk ook nog niet zeggen maar moest wel. Straks zou ze het van iemand anders horen.
    Mijn vader heeft overigens ontkent op dat moment. Ik heb wel toen ik het officiël maakte gezegd dat hij best mocht zeggen dat ik super kwaad was op haar en dat ik het niet vind kunnen dat je het gaat rond vertellen terwijl ik daar ook had kunnen zitten voor een miskraam of iets

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een verloskundige heeft geheimhoudingsplicht! Zelfs in zoverre dat mn buurvrouw een week na mij beviel met dezelfde verloskundige als mij ( buurvrouw en ik hebben dezelfde geboortedatum en woonden naast elkaar. We hadden 2 kinderen die beiden in dezelfde week geboren zijn, dus veel raakvlakken! Beide keren hadden we beiden kraamzorg + nacontroles van verloskundige ) Ik liep dus naar de auto wat te pakken en trof de verloskundige aan die net haar koffertje in de auto zette. Nadat ik die zondag ochtend al veel geloop in hun huis had gehoord, ik zei tegen verloskundige "wat vind ik dat leuk jou hier te zien! Is alles goed?" toen zei ze met de grootste lach op haar gezicht "Dat hoor je vast nog wel" Ik heb toen direct een felicitatiekaart bij de buren in de bus gegooid en buurman was toen heel verbaasd dat ik het al wist ;) Maar verloskundige mag dus echt niet zeggen!

Ik zou ook ZEKER een klacht indienen, en eigenlijk die "vriendin" ook niet meer willen zien...

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou meteen een andere verloskundige zoeken EN een andere vriendin. 😡 Geen van beiden zijn te vertrouwen dat is duidelijk. Klacht indienen mbt het schenden van het beroepsgeheim van de verloskundige, idioot mens! 😱

10. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0

Vraagje: heeft je vriendin vertelt dat het zo gegaan is bij de vk of heb je het van de vk zelf gehoord?

Ik lees je reacties daarna over dat je 'vriendin' al meer rotte streken heeft uitgehaald.

Ik zou in gesprek gaan met de vk en erover praten, want ik vertrouw eerder die vriendin niet. Die probeert er waarschijnlijk iets spectaculairders van te maken, dan hoe het misschien daadwerkelijk is gegaan.

En mocht het gesprek met de vk leiden tot nog steeds een onprettig gevoel, dan lekker op zoek gaan naar een waarbij je je wel prettig voelt.

11. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Naast het gedoe met de verloskundige word ik via Facebook en sms bedreigt door de oudste dochter van mijn man.

Vannacht om half 6 berichtjes via Facebook. Die spoort al helemaal niet. In die 4 jaar dat ik nu een relatie heb met haar vader heeft het nog nooit echt geboterd tussen haar en mij.

Maar dit gaat echt nergens meer over. Ze vertelt onwaarheden over mij en ik zou het allemaal gedaan hebben.

Heb je eerst de stress of je de eerste 3 maanden doorkomt krijgen we dit gezeik..

12. Logan

Logan Niet meer actief

Wat is dit een rot situatie zeg. Ik zou even geen contact opnemen met de dochter van jouw vriend, maar hem dit laten oplossen.
    En die zogenaamde vriendin, ik zou in staat zijn haar openbaar op facebook te feliciteren met dr zwangerschap. Bah, wat een naaistreek!

13. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Wat naar zeg, wat is de reden dat ze zo boos is, hoe oud is de dochter van je man? Vind ze het moeilijk om te zien dat haar vader een ander heeft ?

Ik vind het wel ver gaan, ik hoop dat je man hier wat aan gaat doen. En ik zal haar gewoon negeren!

Probeer ondanks deze rot situatie lekker te genieten van je zwangerschap en de rest van de mensen die wel blij kunnen zijn voor jou!

Sterkte

14. eliesa

eliesa Lid

15 okt 2014
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is dus precies wat ik me afvroeg. Je "vriendin" klinkt niet al te betrouwbaar, ik zou toch eerst even in gesprek gaan met de vk om de andere kant van het verhaal te horen voordat je conclusies trekt.

Succes met de situatie met je stiefdochter. Dat is niet iets waar je op zit te wachten. Ik zou overigens nu niet openlijk op fb het gevecht aangaan. Dan verlaag je je alleen maar tot haar niveau. Focus je lekker op je gezin en je zwangerschap, hopelijk lukt het om de negatieve energie van anderen buiten te houden!

15. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    he wat vervelend dit, ik zou een gesprek aangaan met je verloskundige en een gesprek met jouw man, want het lijkt mij toch dat hij zijn dochter eens moet aanpakken, in elk geval een gesprek voeren waar haar gevoelens vandaan komen

en jij moet je gewoon niet druk maken social media kan je blokkeren als je dat wilt, geniet nu maar gewoon van je zwangerschap, dit kan je niet meer terugdraaien

16. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Dit is niet goed te praten en echt heel lullig!! Zij weet dan. Ook dat je relatie met stiefdochter niet goed is!!

Maar als dit die vriendin is waar je laatst ook een topic over geopend hebt en haar wou veraden met "fraudeshit" tja dan is het actie reactie en wou ze wraak!! Wat niet goed is maar wel gebeurd.

Hoop dat je stiefdochter en haar vader eruit gaan komen ook voor jou want dit is niet goed en ze kan hoog of laag springen maar je bent zwanger en dat is niet te veranderen.

17. MamavC

MamavC Niet meer actief

Vervelend allemaal zeg, oneerlijk dat het zo loopt!
    Ondanks dat wil ik je toch van harte feliciteren met je zwangerschap

18. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Nee, gaat niet om dezelfde vriendin:) Had natuurlijk gekund.

19. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Denk trouwens niet dat de relatie met "stiefdochter" ooit nog gaat veranderen in positieve zin.
    Heb de afgelopen jaren heel veel gepikt en geslikt, maar de grens is nu echt wel bereikt.
    Tijdens de zwangerschap van onze dochter ook hele dikke ruzie met haar gehad. Ze heeft gewoon een hele sterke persoonlijkheid en haar wil is wet.

20. Tooss

Tooss Actief lid

11 apr 2015
    163
    2
    18
    NULL
    NULL
    Precies mijn gedachte. Ik betrouw die vriendin van jou niet, die is duidelijk heel vals

Deel Deze Pagina