De verloskundige heeft mijn zwangerschap bekend gemaakt...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door San1984, 26 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus

Ja grenzen zijn grenzen en je mag nu zeker zeggen dat het klaar moet zijn maar vaak gaat het in de werkelijkheid toch wel anders..

En dan zou ik die "vriendin" heel snel een schop geven!!

Sterkte ermee

2. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Tsja, tot hoever ik jou verhalen hier gelezen heb kan ik de gedachtegang van je bonusdochter wel begrijpen. Dit is al de 3de ongepland zwangerschap in 4 jaar tijd, dus ik snap haar volledig dat ze jou eerlijkheid in twijfel trekt. Een ezel stoot zich geen 3x aan dezelfde steen, zoiets was het toch?

Desondanks, vind ik het gedrag van je VK heel onprofessioneel, mits het verhaal van je 'vriendin' klopt, want ik heb hier ook al vaker verhalen over jou 'vriendinnen' voorbij zien komen. Mocht zij gelijk hebben zou ik zeker naar een andere VK gaan en eens met een kritische blik naar je vriendinnen gaan kijken want zoiets zou never nooit een echte vriendin doen.

3. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    De tweede zwangerschap van vorig jaar is door de pil heen gegaan dus daar kan ik niks aan doen.
    Met deze zwangerschap hebben we condooms gebruikt rondom de vruchtbare dagen, dus ja zeg het maar.

De zwangerschap van onze dochter was wel gepland, maar nu roept ze dat zij ook ongepland was. Terwijl ik haar heb uitgelegd dat wij bewust samen een kindje wilden.
    Verder zei ze dat ik zwanger had moeten worden van iemand van mijn eigen leeftijd, maar ja dl is ook van mijn oudere man.

Maar buiten dit werkt het gewoon niet tussen ons. Zij bepaalt hoe wij ons leven moeten leven. Tja dan heb je aan mij een verkeerde.

4. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Dit.

En over de relatie tussen jou en je stiefdochter: het is wel de dochter van je man. Ik zou er alles aan doen om een goede band met een stiefkind te hebben.

5. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Mag ik vragen hoe oud je stiefdochter is?

6. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Maar het moet wel van 2 kanten komen en dat komt het totaal niet van haar kant. Bijvoorbeeld pas ik regelmatig op haar zoontje of koop ik iets voor hem. Help ik haar toen ze in de shit zat met haar ex-vriend en zo kan ik wel doorgaan.
    Maar zij leeft alleen maar voor zichzelf en denk niet aan een ander of aan haar kleine zusje terwijl ze wel bergen beloofd.

Tja waarom zou ik dan alles maar moeten accepteren?

En ze zegt echt hele lelijke dingen over mij en over haar kleine zusje, dus zeg het maar hoe het wel moet.
    Ik ben zwanger. Ja niet handig en het vliegt mij regelmatig aan hoe alles moet straks maar het lijkt erop dat hier straks nog een baby is.

Bonusdochter is bijna net zo oud als ik.

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Werkelijk? Ik vind dat je in alles een verwende puber beschrijft.

Gefeliciteerd met je zwangerschap en wat rot voor je dat je verloskundige zo haar beroepsgeheim geschonden heeft. Voor mij zou dat een reden zijn om te overwegen of ik wel bij haar zou willen blijven.

Tenslotte zou ik de afhandeling van je stiefdochter voorlopig even aan je man overlaten. Het is nu tijd om eerst aan jezelf te denken en je man mag nu even die hete kastanjes uit het vuur halen.

8. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ja, we schelen ongeveer 1,5 jaar en ze heeft een zoontje van bijna 5.

Heb de praktijk vanochtend gebeld en de assistente heeft een aantal keren haar excuses aangeboden. Ze vond het een kwalijke zaak en had absoluut niet gemogen. Over ruim 2 weken heb ik nog een controle staan en wil het even met de vk zelf bespreken en dan zal ik mijn conclusies trekken.

Nog even over bonus/stiefdochter. Wil haar hier niet als de boeman afschilderen, maar het gebeuren van dit weekend is echt niet de eerste keer dat ze mij voor van alles uitmaakt. Daar lusten honden nog geen brood van.
    Ik zet het niet maar niet neer, maar echt het klopt gewoon niet.

Mijn man is trouwens ook wel een beetje klaar met haar, terwijl hij echt wel van zijn kinderen houdt maar dit gaat hem ook zijn pet te boven.

En wat ik al eerder heb geschreven heb in die 4 jaar dat ik in haar leven ben echt wel mijn best gedaan om geaccepteerd te worden en haar ook met veel dingen geholpen(met liefde gedaan!), maar het werkt gewoon niet.
    Heb zelfs hulp van een professional hiervoor ingeschakeld, maar zonder resultaat..

9. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

San1984; als eerste ; gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Over je Vk ; praat er idd met haar over en kijk dan na het gesprek hoe je gevoel erin staat..misschien geeft de vk wel een ander verhaal dan die " vriendin" je heeft verteld. Maar buiten dat, een vk heeft sowieso een fout gemaakt door er iets over te zeggen wat niet mag!

Over je stiefdochter..wat zit je in een moeilijke situatie zeg..
    Zelf heb ik een zusje die ook problemen heeft gehad met onze stiefmoeder. Daar kwamen ook boze/dreig sms'jes naar voren en die ruzie heeft echt 4 jaar geduurd.. Vanaf de zijlijn heb ik het van dichtbij meegemaakt en ik heb gezien hoe moeilijk het is geweest voor mijn stiefmoeder, me vader maar ook voor mijn zusje. Laat je man/vriend met zijn dochter praten en hou jezelf een beetje afzijdig.. Misschien speelt er wel meer bij je stiefdochter. En wanneer het een beetje is gezakt kunnen jullie ff rond de tafel gaan zitten en het erover hebben.

Probeer ondanks dit toch te genieten van je zwangerschap en ik hoop dat jullie er uit kunnen komen.

10. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Mijn man heeft vanmiddag met zijn oudste dochter gepraat en wat blijkt de meeste onjuiste informatie komt bij mijn schoonzus weg! Echt ongelofelijk!!! Die vertelt de ene onwaarheid na de andere onwaarheid over mij naar hun door...
    Zo had ze verteld dat ze in ons huis ovulatietesten heeft gevonden. Ten eerste heb ik nog nooit van die testen in huis gehad en daaruit blijkt dat ze gewoon in ons huis loopt te zoeken als ze een keer oppast op onze dochter..

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou toch echt wisselen van VK. Ander en beter / zwijgzamer. De huidige is haar boekje vér te buiten gegaan en zou ik niet meer vertrouwen.

En al maken jullie nog 5 kinderen ... daar heeft stiefdochter toch weinig in te zeggen?

Ik zou er ook niet echt op zitten wachten om op mijn 28ste ofzo nog grote zus te worden. Al helemaal niet als ik zelf al jonge kinderen heb.
    Maar tja, als mijn vader een nieuwe vrouw zou hebben die quasi even oud is als ik ... dan kan dat nu éénmaal voorvallen.

12. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Poeh hee, je hebt wel je hele schoonfamilie tegen je of niet? Zijn die banden altijd zo slecht geweest?

13. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Mijn man zijn jongste dochter is niet tegen mij. Heb een goede band met haar. Heeft zelfs een tijdje hier in huis gewoond.

Band met schoonzus is helemaal lastig. Is zo schijnheilig. Had vrijdag in mijn enthousiasme verteld dat ik eerder die week een setje voor de baby had gekocht en een uur later kreeg ik dat terug van mijn stiefdochter. Die had dat alweer gehoord van mijn schoonzus.

Ik begrijp ergens echt wel dat stiefdochter is geschrokken van dit nieuws, maar ja we hebben samen ook al een dochter. Dus zulke dingen kunnen gebeuren.

14. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Nouja zeg, lekker zooitje die familie of niet dan? Hele vervelende situatie voor jullie zeg!

15. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ja en dan heb ik nog niet gehad over mijn kant van de familie. ..

Heb het nieuws ook net aan de buurvrouw verteld. Die reageerde zo enthousiast. Echt zo tof en lief!

16. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Pffff als ik dit zo lees denk ik echt.......wat een *piep*zooi is het bij jou zeg. Ik zou ten eerste helemaal door het lint gaan als ik merk dat mijn vk al heeft gezegd tegen bekende dat ik zwanger ben. Daar gaat je leuke verrassing. Alhoewel ik me bij jou afvraag of het een leuke verrassing was geweest. Zo veel negativiteit om je heen. Knap als je je daarvoor kan afsluiten. Wil je in ieder geval veel sterkte wensen. Lijkt erop dat de mensen om je heen het jou niet makkelijk gaan maken.

Ten tweede zou ik die vriendin niet meer willen zien. Zeker als ze je al vaker dingen geflikt heeft. Dat is geen vriendin.

17. vommie

vommie Actief lid

29 okt 2012
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    De vk hoort haar mond te houden.
    Maar die vriendin is ook niet netjes geweest.

Ik woon in een niet al te grote stad en als je dan bij de vk zit voor de eerste afspraak kan je zomaar wel eens iemand tegenkomen in de wachtkamer. Dan weet je dus eigenlijk ookal van iemand anders dat deze (pril) zwanger is. Dan houdt je toch ook je mond dicht aan de buitenwereld?

Deel Deze Pagina