De verloskundige versprak zich over het geslacht van onze baby!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Igone, 30 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Jongens zijn zoooooooo leuk!
    je zult zien je zult verliefd zijn als hij geboren is.
    Mijn zoon is mijn kleine prins en ben zooooo verliefd.

En niet alle moeders en dochters hebben zo'n mooie band;)

2. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Hoi Igone,

Wat ontzettend jammer dat de verrassing er nu af is! Maar aan de andere kant misschien maar beter ook. Nu kun je aan het idee wennen dat het een jongetje wordt!

Altijd heb ik gedacht (van kinds af aan) dat als ik een kindje mocht krijgen, dit een meisje zou zijn. Eenmaal zwanger dacht ik ook echt een meid te krijgen. In mijn achterhoofd sprak wel steeds een stemmetje die zei dat het een manneke zou worden.
    Bij de pretecho was het snel duidelijk het werd een manneke! Eén van de eerste dingen die ik dacht was: o gelukkig geen loverboy gedoe ;) (ik werk in de jeugdzorg).

Ik was even uit mijn doen, maar de volgende dag ben ik allemaal leuke kleertjes voor mijn mannetje gaan kopen. Het onwennige gevoel is daardoor bij mij weggegaan. Bij de 20 weken echo was ik zelfs bang dat ze ineens zou gaan zeggen dat we toch een meid zouden krijgen :D Maar meneer hield zijn voeten bij zijn balletjes, dus het geslacht (en de rest) was niet te zien. 20 weken echo wordt over 2 weken herhaald.

Ik hoop dat het nieuws snel bij je gaat landen en je weer kan gaan genieten!

3. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Oef.... wat slordig zeg! Daar zou ik zeker wat van zeggen.

Ook met een zoontje kan je een bijzondere band hebben.
    Jongetjes zijn zo leuk!!!!

Maar ik snap wel dat je even moet bijkomen van de "schrik"
    Komt vast allemaal goed.

4. Linana

Linana Niet meer actief

Nou dit dus :D
    Ik heb een prinsje en er komt er straks nog 1 bij en dit is altijd mijn grote wens geweest; 2 jongetjes! En wat je zegt: niet alle moeders en dochters hebben zo'n mooie band ;)
    Ik erger mij eerder blauw en paars aan die van mij dan dat ik er zo'n mooie band mee heb. Als ze mij belt heb ik eigenlijk geen zin om op te nemen om heel eerlijk te zijn :)

5. Igone

Igone Actief lid

26 mrt 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om uit jullie ervaringen te horen dat je met een zoon ook een bijzondere band kan hebben. Toch nog even met de praktijk gebeld. De verloskundige die de 20 weken echo heeft gedaan is er pas woensdag weer. Dan kan ik het dus nog checken hoe dit überhaupt in het dossier heeft kunnen belanden en of die invaller het wel goed had. Maar door jullie verhalen voel ik me al een stuk beter bij het idee van een zoon.

6. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Gelukkig maar meid.. Komt helemaal goed! Je hebt fijne reacties gekregen (uitzondering daargelaten) van ervaringsdeskundigen, en zo zal het bij jou ook gaan. Het geeft niks dat je moet wennen aan het idee. En dat je niet weet wat je met een jongetje aan moet, kan je ook als gegeven beschouwen. Na de bevalling kom je er vanzelf wel achter wat je met hem aan moet :) zo heb ik het gezien en ja, het is eigenlijk extra bijzonder, omdat de ontdekkingstocht naar wie je kind is en hoe jullie band gaat zijn, nog groter is.

Goed dat je nog even met de praktijk belt, het kan nu maar beter allemaal duidelijke en uitgesproken zijn

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier ook twee zoontjes en ze zijn echt geweldig!!!!
    Nu krijgen we een dochtertje, lijkt me ook fantastisch :)

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hoe kun je teleurgesteld dat zijn dat het een jochie is, terwijl je anders ook niet had geweten of het een meiske zou worden?

de verspreking is erg dom inderdaad, en daar mag je wel melding van maken, maar die gevoelens vind ik gek...., had je er dus toch op gerekend dat je een meisje kreeg?

p.s. ik vind het niet gek dat je voorkeur hebt hoor, haha, dat heb ik ook :) maar in dit geval wist je dat het nog beide kanten op kon gaan ook opt eind ;)

9. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Zoals je al zegt, en zoals ze zelf ook ergens schrijft, haar lichte voorkeur voor een meisje was toch niet zo licht misschien als ze dacht;) maar om die gevoelens nou gek te noemen...

10. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wat vervelend voor jullie dat je op deze manier erachter komt wat het geslacht is terwijl jullie dat nog niet wilde weten. Erg slordig en onprofessioneel van de verloskundige, mag je haar zeker op aanspreken lijkt me.
    Je gevoel wat betreft teleurstelling herken ik heel goed. Bij ons was n 1e instantie gezegd dat we een meisje zouden krijgen. Ik was helemaal in de wolken want mijn wens kwam uit. Toen bij de 20 weken bleek het toch een jongen te zijn... wat een teleurstelling. Echt, ik voelde dat ook zo. Inmiddels zijn we 5 weken verder en ben ik er helemaal aan gewend dat er een jongentje komt. Soms nog wel lastig als ik leuke jurkjes of meisjes dingen zie... Maar ja ik kan het niet veranderen en zolang het gezond is vind ik het allemaal prima.
    Sterkte met het een plaatsje geven en hopelijk kun je de verloskundige nog aanspreken.

11. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Slordig van de verloskundige maar het komt echt goed hoor:)

Mijn ventje is zo'n heerlijke knuffelkont!! Houd er van om 's ochtends nog even bij me in bed te knuffelen, lekker door het park lopen en de eendjes voeren, samen boekjes lezen.. Hij vind het heerlijk om in de keuken te zijn als ik aan het koken ben en dan zelf met een pannetje en een lepel te spelen. Later misschien hutten bouwen en echt samen koken, weer wat later lekker kletsen of een goeie film kijken samen.. Veel stoeien, heeeeeeel veel stoeien:p En ik hoor heel vaak dat jongens echte mama's kindjes zijn (tot nu toe is dat hier helemaal waar)..

Ik vind het in elk geval enorm genieten en ik denk dat jij ook enorm blij gaat zijn met je lieve kleine mannetje:)

12. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Heel slordig van verloskundige zeg!

Ik heb een hele knappe zoontje, ben dol op hem!
    2e is weer een jongetje, dus ons droom is uitgekomen.
    Jongens zijn zooo leuk! :D

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zou wel willen weten hoe de verloskundige weet dat het een jongetje wordt. Want als je het als ouder niet wilt weten, wordt het niet in je dossier geschreven nml.

En veder blijf ik je reactie een beetje raar vinden. Als je bij de geboorte pas had geweten dat het een jongen was, had je dan ook je die gevoelens van twijfel gehad? Of wist je al dat je deze gevoelens had en wilde je daarom het geslacht daarom niet weten (en dit bedoel ik niet veroordelend hoor)

14. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ik quote TO maar even: "Ik dacht, als ik er na de bevalling pas achter kom, dan maakt het me na alle pijn en inspanning niet meer uit wat het is. Dan ben ik gewoon superblij dat het kindje er is."

En alsof je er iets aan kan doen hoe je reageert, wat je eerste gevoel is.

15. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Hihi, ik had juist de voorkeur voor een meisje voor onze nr 2 (2 meiden leek mij geweldig!), maar ik denk dat het een jongen is. Nu, door alle jullie verhalen, zou het mij helemaal leuk lijken als het een jongen zou zijn 😁 Nog 6 weekjes wachten 😊

16. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Wat een domme fout zeg. Zonde dat de verrassing op deze manier verpest is. Maar ik denk ook wel dat de gevoelens die je voelt redelijk normaal zijn. Hoe dan ook is het iets waar je aan moet wennen, net zoals toen je hoorde dat je zwanger was misschien. Dat heb ik in ieder geval wel even gehad. Wil al 10 jaar een kind maar nu het zo ver was begon ik toch wel even te twijfelen of ik er goed aan deed en of ik het wel wilde. Inmiddels heb ik mijzelf wel hervonden maar kan me zomaar voorstellen dat het er gewoon bij hoort en dat iedere vrouw op een moment wel even twijfels heeft over het een en ander.

Deel Deze Pagina