de verloskundige vind me te dik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door knuffie 23, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Belachelijk!

Sinds een paar dagen doet mijn weegschaal het ook niet meer, maar dat ligt echt wel aan de batterijen die leeg zijn hoor. Asociaal!

Ik heb zelf ook nare ervaringen met 2 verloskundigen en ben ook heel blij dat ik ben doorverwezen.

Wees blij en zit er niet mee. Geniet volgende week van je echo en je zwangerschap.

Ze moet niet zeuren. Je moet blij zijn dat je zwanger bent, ook al weeg je misschien wat zwaarder. Want vaak is het zwanger worden dan ook een probleem.

Geniet ervan hoor!

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    het is echt asociaal hoe ze dit gebracht heeft zeg.
    niet normaal.

toen ik bij mijn eerste voor het eerst naar vk ging zei ze mij wel omdat je aan de stevige kant bent. begelid ik je wel maar zou je moeten bevallen in het ziekenhuis ivm comlplicaties. ze zei ook meteen wat voorn en blijkt dus ook dat wat dikkere vrouwen vaak langer nabloeden.

no u heb ik hier geen last van gehad en moest zowiezo in het ziekenhuis omdat ik ondertussen verhuisd ben naar dld en hier is het normaal. maar toch ik zag toen ook wel ff mijn ideale bevalling, namelijk thuis, voorbij gaan.

het verschild ook per vk en arts volgens mij want ken een meid die liep bij ha omdat daar geen vk in de buurt was en bij haar werd echt niet extra gecontroleerd en ze is toch echt en heel stuk groter als ik.

dus kop op meid je bent zwanger en geniet ervan laat je niet afleiden door zon ongevoelige doos en wees blij dat je daar niet meer heen hoeft.

3. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik heb ook overgewicht...
    moet ik dan eigenlijk ook niet dooverwezen worden?
    is het nu niet gevaarlijk bij een vk te blijven omdat die dat soort onderzoeken niet kan doen!

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou meid hier is er helemaal niet moeilijk gedaan over mijn maatje meer hoor ik word ook niet gewogen bij mijn bezoekjes het enige wat ze zeiden was dat ik eigenlijk niet teveel moest aankomen omdat het dat voor mij moeilijker zou zijn om dat dan weer kwijt te raken.wel was het verstandig naar het ziekenhuis te gaan om te bevallen nu moest dat sowieso al omdat ik met een been zit die niet goed functioneerd maar verders niet.

ik vind het dan ook heel erg dat er zo tegen je gedaan word hoor.het komt op mij over mensen die niet het ideale gewicht hebben die mogen geen kinderen

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

waarom zou dat gevaarlijk zijn dat ik loop ook gewoon bij de verlos hoor

6. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Jeetje wat ontzettend rot dat je verloskundige zo tegen je gedaan heeft. Dat is echt niet netjes. De gyn zou ik er niet over vertellen, wat kan die ermee? Ik zou de praktijk opbellen en zeggen dat je een klacht hebt over die vrouw.

Ik heb zelf ook overgewicht en mijn verloskundige heeft het zo uitgelegd:

BMI boven 30: Extra controles (oa suikerziekte).
    Boven 100 kilo: Benedenverdieping bevallen ivbm als je naar het ziekenhuis moet het niet fijn tillen is voor de brandweer door je trapgat op brancard
    BMI boven 35: Ziekenhuis bevalling ivbm extra risico's.

Mijn BMI is boven de 30 maar nog niet boven 35 en mag dus gewoon thuis bevallen, maar ben wel boven 100 kilo dus moet wel beneden bevallen.

7. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    zoals sinnamon zegt!

8. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    mijn bmi is 41 en bij mij is er nog nooit moeilijk over gedaan. Ik moest uiteindelijk wel bij de gyn maar dat was ivm suiker

bij mijn eerste zwangerschap ben ik gewoon begeleid door de vk en mocht ik zelfs gewoon thuis bevallen. alleen omdat ik zw vergiftiging kreeg hebben ze me ingeleid met 39/4 weken.

Vind het ronduit schandalig dat ze je zo heeft behandeld. doe normaal zeg, dat kan toch niet zomaar, ik had er zeker wat van gezegd, wat een achterlijk wijf.

Vroeger konden dikkere vrouwen ook gewoon thuis bevallen onder leiding van een vk. pfffff.

wel is het natuurlijk zo dat er complicaties kunnen optreden tijdens de zwangerschap en bij de bevalling, achteraf ben ik blij dat ik in het zk ben bevallen. Ik heb namelijk de eerste bevalling 2.5 liter bloed verloren.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

je maar ik beval ook in het ziekenhuis onder begeleiding van de verlos je komt als je gewioon gezond bent niet bij de gyn dan gaat verlos met je naar het zieken huis

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Jij reageert al gepikeerd op het feit dat je verloskundige zegt dat je te zwaar bent. Waarom? Dat is toch haar taak om je daarop te wijzen, ZEKER omdat ze je daarvoor moet doorsturen naar een gynaecoloog? Het is toch niet haar probleem dat je te zwaar bent?

Die opmerking over de weegschaal vind ik wel ronduit asociaal en ongevoelig. Maar ik heb wel het gevoel dat jij bij voorbaat gewoon niets over je overgewicht wilt horen en daardoor iedere opmerking hierover verkeert plaatst. Mijn nichtje moet ook afvallen voordat ze zwanger "mag" raken, dat heeft ook een hele goede medische reden hoor.

11. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Wat voor onderzoeken? Alles wat nodig is kan de verloskundige ook aanvragen hoor en als er gevaar ofzo is dan verwijzen ze je echt wel door naar een gynacoloog.

12. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    ik vind die reactie van de verloskundige echt onprofessioneel...

mijn verhaal is wat anders maar gaat toch over hetzelfde...
    ik ben niet echt te dik, ook niet dun hoor!
    bij mijn zwangersschap van Stef was ik 28 kg aangekomen en ik kreeg door de verloskundige elke controlle een hoop commentaar, dat ik te veel at en dat ik niet goed dronk etc etc.
    toen stef geboren werd (speodkeizersnee omdat hij niet door mijn bekken paste) zei de gyn. dat ik waarschijnlijk zwangersschapdiabetes gehad heb, omdat stef te zwaar was voor het aantal weken.
    Stef is te vroeg geboren en woog 4 kg.

Nu ben ik weer zwanger en moet tot 36 weken naar de verloskundige, ga daarna naar de gyn.
    Ik was vorige week 19 weken zwanger en moest me dus wegen en ik ben nu dus sinds het begin van de zwangerschap 3 kg aangekomen.
    Zelf vond ik dat wel meevallen, maar de veloskundige reageerde zo:
    Nou zullen we nu maar aan afspraak gaan maken met de dieetiste?
    Want het is toch wel slim om je voedingspatroon aan te passen, want we willen natuurlijk niet hetzelfde als in je vorige zwangerrschap...

Ik had echt ziets van... is 3 kg zooooo abormaal veel dan?
    Plus daarbij voroge zwangersschap hebben ze nooit glucose of iets geprikt, wat ik toch wel raar vindt bij zo'n forse gewichtstoename.
    Ik ben nl van 55 kg naar 83 kg gegaan.

nu weeg ik 69 en ze zei vorige week dus, ja dat woog je toen met 19 weken ook...
    ik zei dus al:
    Ja maar dat is van de 66 kg af, toen was het van de 55 kg...
    maar ze bleef bij haar standpunt, ik moest serieus nadenken over een dieetist....

13. mama2be

mama2be Lid

13 mei 2007
    72
    0
    0
    belachelijk!

Ik ben ook te zwaar. Natuurlijk mag een vk zoiets opmerken. Ik ben hierdoor bijvoorbeeld extra getest op suiker.
    Bij mijn vorige zwangerschap ben ik thuisbevallen (vlotte bevalling). Hoewel mijn BMI boven de 35 is, mag ik nu weer thuis bevallen (vanwege de vlotte bevalling de vorige keer).
    Mijn vk doet ook niet aan wegen, bij niemand trouwens.

14. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Sterkte meid. Wat een rot opmerking van de verlos. Zo bouw je echt een vertrouwensband op waar de verloskundigen zo trots op zijn. :x En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik hoop dat je een fijne gyn of verlos in het ziekenhuis treft. In het ziekenhuis waar ik loop zou je waarschijnlijk bij de verlos komen. De gyn is er alleen voor de echt zwaar medische gevallen.

De gyn zal je waarschijnlijk een of meerdere keren extra op suiker willen controleren. En houd er voor jezelf rekening mee dat soms bij een echo het zicht net iets minder is als je een mooi isolatielaagje hebt (zie andere topics voor ontactische echoscopisten ;)). Ik zou dan ook even met de gyn overleggen of je je 20 weken echo doet bij 20 of 22 weken. Bij 22 weken zijn sommige dingen als het hartje beter te zien. Extra echo's bij de gyn gaat niet altijd op, maar wel als daar reden voor is. En natuurlijk niet voor twee gaan eten :)

Ik heb wel extra echo's gehad (nog 1 te gaan), maar dat had andere redenen (ziekte van Crohn). Ik heb bij de 20 weken echo nog een keer terug moeten komen, omdat ze niet alles goed konden zien. Dat had meer oorzaken, maar mijn vetlaagje hielp ook niet mee (geen opmerking over gehad hoor, maar werd wel aangegeven in het computersysteem). Ik heb nooit commentaar gehad op mijn gewicht. Alleen dat ik nog wel wat zou aankomen, maar dat is tot op heden nog niet gelukt ;). Ons kindje groeit gelukkig wel goed.

Een hele fijne zwangerschap gewenst.

15. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Mama van Stef, ik hoop dat ze dan ook gelijk en schema gemaakt heeft om je geregeld op suiker te controleren.

En 3 kilo bij 19 weken lijkt me helemaal niet gek hoor. Kun je je niet alvast eerder naar de gyn laten doorverwijzen?

16. Carla78

Carla78 Actief lid

14 apr 2008
    159
    0
    0
    chemisch analist
    Almere
    ik heb ook overgewicht.
    Maar krijg er niks over te horen heb zelf duidelijk gemaakt dat het mij om de gezondheid van de kleine gaat. Wordt wel elke keer op suiker getest en krijg waarschijnlijk een liggingsecho maar verder doen de vk's normaal tegen mij!

Zo er echt wat van zeggen. Is niet normaal om zo met mensen om te gaan.

17. Niet meer actief

Hmm snap dat je er een naar gevoel aan over hebt gehouden.. maar misschien heeft ze het zo niet bedoeld, zeker omdat er wel een kern van waarheid inzit..
    Neemt niet weg dat ze wel wat tactvoller mocht zijn!

Maar je moet ook wel echt op je bloeddruk letten, 180 als bovendruk is ECHT heel erg hoog.. vooral omdat je nog maar 23 bent !

18. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    het gaat niet om het feit dat ze het gezegt heeft tuurlijk mag ze dat zeggen das ook prima maar gaat om de manier waarop

19. Niet meer actief

maar heb je altijd wel al een hoge bloeddruk dan of...?

20. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Sorry hoor maar denk je dat je TS helpt met een opmerking als dit!?!?

Deel Deze Pagina