Ja precies knuffie! Ik ben ook ongepland zwanger en heb ook overgewicht! Maar om daarom je kind weg te laten halen?! En ja ik weet HEEL goed wat de risicos zijn! Ben dan ook niet voor niets een week lang bang geweest voor de 1e afspraak bij de VK en wat voor reactie ze zou geven! Gelukkig waren ze bij mij heel aardig enzo maar idd dat begrijpen anderen niet hoe je je dan voelt!
dank je rowenabv jij begrijpt het gelukkig wel en ik heb ook een week lang slecht geslapen omdat ik bang was voor deze reactie maarja gebeurd is gebeurd en ik hoop dat de gyn anders is
mijn bloeddruk is nooit zo hoog was echt de spanning want hij is nu weer normaal zei de huisarts vanmorgen dus was puur spanning
Wat belachelijk zeg! Je bent natuurlijk op dat moment overdonderd maar je had er best wat van mogen zeggen. Ik heb ook overgewicht en ik moet dus ook beneden bevallen omdat je met overgewicht meer kans hebt op complicatie's. Gelukkig bracht mijn verloskundige het op een nette realistische manier waardoor we er een gewoon gesprek over konden hebben. Ik had alsnog de verloskundige gebeld en benoemd wat je er van vind zodat ze volgende overgewichtpersonen niet meer zo kwetst met haar opmerkingen!
Als iets een gevoelig punt is (en dat is je gewicht bij veel dikkere vrouwen) dan voel je het natuurlijk ook wel extra hard binnenkomen als de verloskundige daar iets over zegt. Er zijn bijv. weegschalen die tot 120 kilo gaan. Als je daar met 125 kilo op gaat staan, dan is het heel normaal dat de vlos zegt "je bent te zwaar voor deze weegschaal, daarom doet hij het niet". Daar kun je verdrietig om worden, en dat is begrijpelijk. Er boos om worden is iets anders! En ondanks dat ik (licht) overgewicht heb ben ik het met Rozemarijke en MerleQ eens, er zijn er maar héél weinig bij wie het echt overmacht is door een ziekte/medicatie/genetische afwijking. Zoals rokers in de verdediging schieten als het over de gevaren gaat, zo doen veel vrouwen ook over hun gewicht. (En ja: ik ben gestopt met roken, en ik was ook voor m'n zwangerschap al zo'n 10 kilo te zwaar... ik weet dus wat het is om onzeker/verdrietig over je eigen lijf te zijn)
hier nog een dame met overgewicht. bij mij is het er wel echt allemaal zelf aangesnoept ik had van te voren ook graag wat willen afvallen, maar dat is niet gelukt. het is gewoon erg moeilijk, ik wil wel (dolgraag zelfs), maar het is niet zo makkelijk als het lijkt. ik hoor hier nu mensen denken 'je stopt het toch zelf in je mond'. tuurlijk dat is ook zo, maar dan nog is het zo makkelijk niet als dat het lijkt...... ik heb nu de goede hoop dat ik na de zwangerschap lekker ga afvallen, veel wandelen met de kleine, sporten enz. nu sinds de zwangerschap ben ik 0.8 kio afgevallen, dus ben al best een beetje trots op mezelf....
niet een excuus maar suikerverslaving kan net zo erg worden gezien als een drugs of alcohol verslaving en noemen ze ook een ziekte dus is niet zo makkelijk als mensen denken...
Ja, en als je met een alcohol- of drugsverslaving, onder invloed bij de verloskundige komt mag ik toch hopen dat je een pittig gesprek krijgt dat je daar echt het beste mee af kunt rekenen omdat het je kindje kan schaden. (volgens mij zegt trouwens niemand hier dat afvallen makkelijk is, alleen dat het vaak je eigen schuld is als je te dik bent)
ik zat me dus ook op te naaien.ik heb het niet aan mezelf te danken ik het het aan een of andere hufter met een witte bus te danken.die mij aanreed en gewoon door reed waardoor ik niet meer kon lopen niet fatsoenlijk mee kon bewegen en meer als 12 uur per dag op bed lag omdat ik niet anders kon door een rietje moest eten omdat ik niet anders kon ik kan er niets aan doen nee.ja afvallen kan ik gewoonweg niet ja dan moet ik me laten opereren en dat vertik ik.ik doen het op mijn manier ik hoef niet maatje plank te hebben als ik maat 40 heb is het goed ondanks dat ik dan overgewicht heb. btw:ik kan nu weer lopen en bewegen sinds 2jaar ik probeer wel te fietsen en veel te bewegen maar als ik 20 min het gelopen moet ik stoppen om te rusten
Vind best wel erg als een vk ofzo zegt dat je te dik bent. Als je er niks aan kan doen, door ziekte of wat dan ook, vind ik dat ze het voorzichtiger moeten zeggen, kan je er wel wat aan doen door gewoon te veel eten en te weinig sporten, dan is het wel je eigen schuld. Ikke was echt een gezondsheidfreak voor 1 jaar geleden, elke dag fruit en groente, nooit echt vet eten enzo, begon mezelf bijna voor me kop te slaan, toen ik stopte met de pil en de huisarts zei: je bent te mager, het is niet goed voor jou en voor een ukje om nu aan kinderen te beginnen. Ze zeggen beter te mager dan te dik maar geloof me, je kan beter wat te dik zijn dan te mager. Was voor 1 jaar geleden krap 52 kilo, had veel problemen met me lichaam ben nu niet schrikken ( 63 kilo) zonder zwangerschap rond de 61 kilo, dus al 2 kilo aangekomen, maar heb nu veel minder problemen met me lichaam.
ik woog altijd 60-65 met 183 cm lang te dun is ook niets maar ik vond het toch echt makkelijker als te dik zijn hoor als ik mag kiezen..
ik niet, was om me buik enzo zo strak met ongi enzo deed me huid gewoon bij me buik pijn omdat het dikker werd. Ook was ik sneller moe enzo
Sorry maar ik geloof dit niet. Een vk die zegt dat de weegschaal het niet doet omdat je te dik bent? Ja dag, dat komt echt ongeloofwaardig over hoor... en 180/60 ook... Maargoed, voor het geval dat het wel waar is: Ik zou een klacht indienen.
Sorry hoor maar is dat dan geen lompe opmerking? Aan de foto;s van Merle te zien is zij niet anorexiadun (wat is dat trouwens voor een klotewoord :S) maar heeft ze een mooi,gezond figuur... Je moet nu niet zo op haar reageren omdat andere mensen dan te dik zijn, zijn mensen die een slank figuur hebben maar ineens anorexiadun!? Let dan zelf ook aub ff op je woorden zeg!
En devilschase zegt niet dat TS liegt, devilschase zegt dat het een apart verhaal is juist omdat het zo lomp is.. en dat is het ook! Een bloeddruk van 180? Dat is echt niet normaal hoe ongezond hoog dat is.. en waarsch. heeft ze dan wel een echt groot overgewicht met zich mee ! Een verloskundige die echt ZO lomp is zou gewoon ander werk moeten gaan doen ofzo