de verloskundige vind me te dik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door knuffie 23, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    dit is gewoon alle dikkere dames over 1 kam scheren. Bijna Nooit klinkt niet aardig hoor. ik ken genoeg dikkere dames in mijn omgeving en geen een die een ander de schuld geeft van de kilo's. En het komt juist wel vaak voor, maar daar moet je dan weer voor onderzocht worden, meeste mensen laten zich niet daarvoor onderzoeken vandaar.

2. Niet meer actief

Sorry hoor maar dat doe ik niet, goed lezen!

3. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    bijna NOOIT klinkt wel zo.

4. Niet meer actief

Nee hoor klinkt helemaal niet zo.. maar volgens mij moet je jezelf gewoon niet zo snel aangevallen voelen want het gaat niet eens over jou..

5. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    vandaag intake gehad en het zit zo:

heb 30a33 bmi (en daar praat ik nu dan ook over) en is niet TE zwaar en nee geen risicos met mbt suiker of eerder naar de gyn moeten etc!

Dus niks overgewicht en dat je er over na had moeten denken voor je aan kinderen begind want er zitten risico's aan...bullshit gewoon!

dus zolang je geen vk of gyn bent: :-#

en nu kappen met het gesteggel hier!

:D

6. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Weet je wat bullshit is? Een BMI van 30-33 niet te zwaar noemen. ;)

7. Niet meer actief

Nou San, je haalt me de woorden uit de mond... ik las het net en ik dacht echt letterlijk wat je typte maar dacht laat maar... haha

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ?

Gemiddeld:

Iemand van 1,65m die een BMI heeft van 32 weegt 87 kilo.
    Iemand van 1,75m die een BMI heeft van 32 weegt 98 kilo.
    Iemand van 1.80m die een BMI heeft van 32 weegt 105 kilo.

BMI 32:
    U bent veel te zwaar, dat levert risico's op voor uw gezondheid. Vijf tot vijtien procent minder lichaamgewicht scheelt al aanzienlijk. probeer daarom af te vallen.

www.voedingscentrum.nl

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Een BMI van 30-33 is toch obesitas? Maw: zwaar overgewicht? Als ik zo zwaar had gewogen, had ik niet eens thuis mogen bevallen, das te gevaarlijk. Nu moet ik sowieso al in het ziekenhuis bevallen dus dat scheelt. Maar ik denk dat je de gevaren serieus onderschat!

10. Niet meer actief

De gevaren worden zeer zeker onderschat en weet ook niet wie je voor de gek houdt als je zegt dat je met een BMI van 30-33 niet te zwaar bent en dit geen enkel risico voor je gezondheid is maargoed..

11. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb het al eerder gezegd, maar dik zijn wordt gezien als iets dat je overkomt terwijl het toch nog steeds VAAK iets is dat je jezelf aan doet. Inderdaad, niet altijd maar mensen die echt een ziekte hebben en hierdoor te zwaar zijn zijn er niet veel. Aan de andere kant is het ook weer lullig dat zij, als ze een keer een frietje op straat eten, worden aangekeken van 'zie je wel, daarom is zij dik'.

Maar, overgewicht is niet goed! Thuis mogen bevallen is geen indicatie of je gezond bent of niet, rokers (waar men veel feller op is!) mogen ook thuis bevallen. Als je overgewicht hebt (en niet in de zin van oh mijn kont lijkt dit in die broek) maar echt te zwaar bent, snap je dat zelf ook wel denk ik. En denken dat je met een bmi van 30 gezond bent, is toch je kop in het zand steken denk ik. En mijn bmi is zeker niet aan de lage kant!

Sorry maar met een bmi van 33 weeg ik 95 kilo, das dan pakweg 35 kilo extra... Kan me niet voorstellen dat iemand dat zou bestempelen als 'niet ongezond'.

Je lijf en je gezondheid zijn je meest kostbare bezit, hou jezelf niet voor de gek zou ik zeggen...

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb een zelfde BMI en mag gewoon thuis bevallen (als ik geen medicatie zou slikken), niets geen extra controles (ook al kwam ik nog eens 30 kilo aan in mijn zwangerschap en had mijn kindje 10-11 pond gewogen bij een voldragen zwangerschap.
    dus dan onderschat IEDEREEN het probleem blijkbaar de VK, de Gyn vind het namelijk helemaal niet zo "big" deal (okay die was niet zo letterlijk bedoeld natuurlijk :) )

Ik word nergens extra op gecontroleerd en heb niets anders dan een meid van een BMI van 20 in deze zwangerschap qua controles e.d.

13. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Ik heb ook een BMI van boven de 30, en ben zeker wel te zwaar, veel te zwaar!:(

Maar ik mag gewoon thuis bevallen, geen extra controles, loop alleen bij de vk en ben gezond!

14. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb ook het geluk dat ik goed gezond ben, maar dat is toch geen bewijs dat een te hoog BMI gezond is?
    Dat is een beetje dezelfde theorie als "jaaaa, maar mijn overgrootopa werd al rokend 90 en heeft ook geen longkanker gekregen, dus roken is gewoon gezond hoor".

En ja, ik mag thuisbevallen, en mijn bloeddruk en bloedwaardes zijn al de hele zwangerschap perfect. Maar dat is toch alleen maar geluk hebben?

15. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Ja dat is het zeker! Dat jij of ik gezond bent wil idd niet zeggen dat het ook gezond is ;)

16. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ik vraag me wel af hoe zwaar de opstartster daadwerkelijk is. Volgens mij lopen de meeste weegschalen tot 120 of 150 kilo ofzo?
    Als ze daar daadwerkelijk boven zit, kan ik me wel voorstellen dat de vk geschrokken is. Maakt de opmerking die ze maakte nog niet echt professioneel, maar toch...

Ik woog zelf 96,5 kilo toen ik zwanger raakte. Ik was toen net zo'n 7 kilo afgevallen.
    Ik heb het verhaaltje wat Sinnamon aan het begin schreef te horen gekregen van de vk. Over de 100 kilo, gelijkvloers bevallen.
    Daarnaast een dag bloedsuiker meten en wat extra echo's. En dat was het. Oh ja, en mocht het de spuigaten uitlopen qua gewicht dan zou er een dietiste ingeschakeld kunnen worden in overleg met mij.
    Omdat ik zwanger ben van een tweeling moet ik nu in het ziekenhuis bevallen en loop bij een gyn.
    Deze is nog geen enkele keer begonnen over mijn gewicht (ik weeg nu 98,2).

17. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Hoef jij ook niet beneden te bevallen? Mjin verloskundige vertelde dat als je BMI hoger is dan 30 je beneden moet bevallen en hoger dan 35 zelfs in het ziekenhuis?

18. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    voor mijn andere 2 zwangerschappen had ik een bmi van bijna 35 en ben 1,66 woog dus 96 kilo ben gaan afvallen omdat ik zwanger wou worden en omdat het moest vanwege me insuline probleem(geen suiker probleem maar echt de insuline) als die te hoog bleef kon ik niet zwanger worden dus ben streng dieet gaan volgen via internist en ben in 5 weken tijd 14 kilo lichter geworden en de andere 16.5 kilo heb ik in 11 weken gedaan eind december 2007 woog ik dus ook van 96 naar 65 kilo toen had ik een bmi van 23,5 nu weeg ik door de zwangerschap 76 kilo nu dus ja in mijn eigen is een bmi van 33 niet gezond als ik na me eigen toen keek

19. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    .

Ik weet wel dat je het niet aan mij vraagt, maar ik ga toch antwoorden ;)
    Voor zover ik weet mag ik gewoon boven bevallen. Zo niet dan zou ik verplicht zijn in het ZH te bevallen aangezien ik in de woonkamer geen gordijnen heb. En no way dat ik gezellig voor het raam ga liggen bevallen :) Mag ik niet boven bevallen dan hoop/verwacht ik een medische indicatie te krijgen. Blijkbaar is het dan niet verantwoord, en dan wil ik daar best voor naar het ZH!

20. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Bengeltje even off topic: petje af! Ik heb erg veel respect voor mensen die zichzelf zo'n discipline op kunnen leggen om die kilo's kwijt te raken voor hun kinderwens.

Deel Deze Pagina