de verloskundige vind me te dik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door knuffie 23, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    nee wat ik eerder al schreef...
    30 bmi is niet TE dik over de 35 is TE dik volgens de vk niet volgens mij

ik vind dat veel mensen hier onterecht reageren!
    mensen die geen vk of gyn zijn hebben hier geen recht op om er over te
    oordelen! je bent er niet voor opgeleid en hebt er geen verstand (van wel of geen ziekenhuis oid)van je maakt mensen onnodig onzeker! maar dat is mijn mening!

2. Niet meer actief

Dat laatste van bevallen thuis of in t ziekenhuis i.v.m. gewicht weet ik niet en daar zeg ik dus ook niks over, maar 30 bmi is wel TE dik.. als jou vk zegt dat dat NIET zo is dan moet ze zich even opnieuw laten informeren!

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

oke toch even reageren want er lopen nu allerlij dingen door elkaar.

een bmi maakt tot 34 niet uit boven de 34 hebben ze liever dat je in het ziekenhuis bevalt.dit vanwege de risico's van een grote baby of te lang na bloeden.tot een bmi van 38 is dit op vrijwillige basis.

het woonkamer bevallen:

weeg je boven de 100 kilo moet je in de woonkamer bevallen.dit is omdan de ambulance broeders niet zwaarder als 100 kilo mogen tillen van de trap af.wil je wel boven bevallen en gaat het mis word de brandweer op gepiept en die halen je naar benenend (ik heb het dus een keer moeten doen en je wilt echt niet 6 man en een hoog werker als je aant bevallen bent)

verder hoef je niet ongezond te zijn als je over gewicht hebt er zijn ook mensne die hebben hun hele leven lang al over gewicht alleen je hebt een kans.

nogmaals ik ben ook te zwaar dus reken mij niet af oke.maar ik ben te zwaar met een rede daarbij kan ik wel gewoon 7 rondjes voetbalveld lopen en speel ook een wedstrijd volledig uit. er is een verschil met over gewicht en niet goed meer kunnen bewegen e.d.zijn en een over gewicht met een goede conditie.

dit neemt niet weg dat overgewicht niet goed voor je is.

Weetje trouwens dat iemand met overgewicht een top conditie heeft.dit door al het gewicht dat ze extra mee zeulen.als je nu de knop omdraaid om af te vallen en je eindelijk op een gezond bmi zit kun je echt de wereld aan hoor echt.

liefs

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    blusvrouw ik had dat ook ik woog toen ik nog 80 woog ja gingen we met school op vakantie op de fiets en je raad nooit wie er voorop aan het fietsen waren dat waren toch echt 2 dikkere mensen van de klas ik en een klasgenootje en de normale-dunnere die fietsen ver achter ons.
    kijk ik vind het wel fijn dat ik zoveel ben afgevallen na 65 kilo van de 96 af maar ik vind dat iedereen de mensen gewoon in hun waarde moeten laten en ze nemen zoals ze zijn dan is iedereen blij en gelukkig.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja idd. en de mensen die niet gelukkig zijn door dat ze te dik te dun / weet i veel wat zijn.die moeten dan zef de keuze maken.

ik heb trouden echt respect voor jou.ik was aan het afvallen toen ik stopte met de pil (doos was leeg) en toch omdat ik mijn familie er lang over wordgedaan om zwanger te worden dacht ik dus ook tijd te hebben.en dan zul je altijd zien dat je gelijk de eerste keer harstikke zwanger bent. :)

6. Niet meer actief

Ik laat dikkere mensen zeker in hun waarde.. ben zelf ook dik geweest & weet dus hoe het is..

Maar dat bedoelde (ik in ieder geval) ik niet met ongezond of weet ik veel.. maar een BMI van 30-33 is niet een normaal-gezond gewicht.. staat los van of je nu gezond bent of niet, maar met zo'n BMI heb je zeer zeker wel een verhoogd risico op hart/vaat-ziekten, suikerziekte etc.etc.etc.

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Waarom worden mensen onzeker van de constatering dat een bepaald BMI betekent dat je te zwaar bent? Worden die dan ook onzeker als ik zeg dat dagelijks 3 liter jenever drinken niet gezond is?

Als een verloskundige echt serieus denkt dat een BMI van 30 een gezond BMI is, dan ben ik héél blij dat ze mijn verloskundige niet is, aangezien ik haar dan echt niet meer serieus zou nemen. Iemand die zoiets basaals niet weet, die geef ik niet de controle over mijn bevalling en daarmee over het leven van mijn kind.

En voor hier nu weer allemaal mensen over vallen: nee ik zeg niet dat je met een BMI van >30 dus altijd ongezond bent, als je dat denkt op te maken uit dit bericht, dan moet je opnieuw lezen wat er staat ;)

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    wel mooi dat je dus snel zwanger was dat geluk had ik neit was al sinds december 2005 gestopt met de pil maarja ik wist dat ik te zwaar was toen woog ik dus 80 en toen ik verhuisde in 2006 en ineens geen werk meer had woog ik ineens 96 kilo en we weten sinds juli 2007 eindelijk waardoor het kwam waarom ik niet zwanger werd liep dus al anderhalf jaar toen bij de gynaecoloog en toen is het balletje hier gaan rollen en ben ik afgevallen en gekke is toen ik 14 kilo lichter was in 5 week tijd begon op 9 aug 2007 en was zwanger in oktober helaas MK in november toen veder af gevallen eind december me regels en eind januari weer zwanger mja werd BBZ en toen teste ik eind april weer zwanger.

ik vind dat de mensen die te zwaar zijn en er zelf moeite mee hebben zelf de keuzen moet maken om af te vallen en vinden ze het niet erg dan moeten andere ook niet zo moeilijk doen

maar goed een vk die idd zegt dat een bmi van 30 gezond is hoefd de mijne ook niet te zijn want zelf weet ik ook dat dat niet zo is als ik die bmi zelf nog had gehad maar het nadeel lis het word er altijd maar door iedereen en alles ingewreven dat je te zwaar bent dat weet diegene ook wel maar als die er niet mee zit moeten ze het zelf weten :D

9. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Het zal me een zorg zijn hoe zwaar iemand is, echt waar. Net zoals het me (bij niet zwangeren) een zorg zal zijn hoeveel iemand drinkt of rookt, hoe weinig iemand beweegt, voor mijn part gebruiken mensen elke week een pilletje bij het stappen... Het interesseert me ook niet als iemand alleen maar linksdraaiend macrobiotisch wil eten, of fanatiek veganist is en als hoogtepunt van de week een zelfgebakken worteltaart eet.
    Leven en laten leven.

Het enige waar ik niet tegen kan is als mensen vervolgens gaan roepen dat het niet ongezond is! Of mensen die beledigt zijn als je vervolgens iets constateert.

Maar volgens mij bedoelen wij hetzelfde :)

10. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    waar lezen jullie dat de vk gezegd heeft dat bmi van 30+ GEZOND is?

heb ik ook nooit gezegt!
    ik zie alleen wel een verschil met 80 of 120 kilo!

San79:
    Iemand die zoiets basaals niet weet, die geef ik niet de controle over mijn
    bevalling en daarmee over het leven van mijn kind.

beeetje overdreven vind je ook niet...is ze dan ineens geen goede vk omdat ze een andere mening heeft over wel of niet dik zijn :rolleyes:

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

@San79: helemaal mee eens...
    Constateren dat een BMI van >30 ongezond is, betekent niet dat je dan geen respect voor dikkere mensen hebt. Moeten ze helemaal zelf weten of ze af willen vallen, ook. Maar als je er dan voor kiest om dik te blijven, (dus: voor alle duidelijkheid: die mensen die het zichzelf aangegeten hebben), dan moet je ook niet zeuren dat er wel geconstateerd wordt dat je een ongezond hoog gewicht hebt....
    Elke keuze heeft een consequentie, je kunt het een ander niet kwalijk nemen dat die consequentie aan jouw keuze vastzit....

12. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Nee, vind ik niet overdreven.
    1+1=2, dat is geen mening maar een feit.
    Een BMI van >30 = te veel, dat is geen mening maar een feit.

Mensen die zulke basale kennis niet hebben (en ja, ik kom uit een héél andere tak van de zorg, maar ook ik heb die kennis!) die durf ik niet blind te vertrouwen. Als je zoiets simpels al niet weet, hoe kan ik er dan vanuit gaan dat je de ingewikkeldere dingen uit je opleiding wel weet?

Platter gezegd: ik vind zo'n verloskundige erg dom, en ik geef mijzelf en mijn kind niet in handen van iemand die ik dom vind.
    (let op de woorden "ik vind" ...... )

13. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    dit is echt een belachelijke uitspraak!

ben benieuwd of jij wel alles weet... :)

14. Niet meer actief

Nou ik ben het 100% met San eens hoor.. IK VIND haar dan ook een erg domme vk die ik ZEKER niet zou willen!

15. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    heb niet de reacties gelezen ,maar vind het echt belachelijk zoals de vk heeft gereageerd!

Ik woog zelf 106 kg toen ik zwanger raakte en nu 113 en nog NOOIT hebben ze er ook maar iets negatiefs over gezegt,niets dan lof dat de uitslagen steeds zo netjes waren en de kleine het goed doet.
    Ik zou er zeker iets van zeggen,en blij dat je naar een gyn mag die je hopelijk menselijker behandeld

16. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Nee natuurlijk weet ik niet alles. Nooit gezegd ook.
    Maar sommige dingen vind ik persoonlijk toch echt basale kennis. En ik mag iemand ook best dom vinden, als hij niet weet dat 1+1 altijd 2 is. Jij mag daarvan vinden dat zo iemand "gewoon een klein dingetje niet weet".
    Heerlijk toch, dat we van mening mogen verschillen?

17. 078mama

078mama Niet meer actief

Als je denkt dat een BMI van 30 of hoger nog binnen de gezonde grenzen valt ben je dan niet bezig om het voor jezelf goed te praten en te rechtvaardigen? Het lijkt me dat iedereen diep van binnen weet dat dat geen gezond gewicht is. En als een verloskundige zou zeggen dat dit wel gezond is denk ik eerlijk gezegd dat ik ook liever een ander zou willen. Je kan niet alles weten maar dat lijkt me voor een vk toch wel basiskennis!

18. 078mama

078mama Niet meer actief

Overigens vind ik dat je vk haar mening voor zich had moeten houden. Je bent al zwanger dus heeft zo'n opmerking totaal geen toegevoegde waarde...

19. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    BMI van 30 of meer is overgewicht. Als een verloskundige anders vertelt durft ze waarschijnlijk niet eerlijk te zijn tegen je. Kun je je afvragen of ze over andere belangrijke zaken wel eerlijk durft te zijn. Misschien wel , misschien ook niet.

Voor degene die twijfelen, leef je uit

http://www.eetstoornis.info/bmi/index.htm

20. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    En ja, ik mag thuisbevallen, en mijn bloeddruk en bloedwaardes zijn al de hele zwangerschap perfect. Maar dat is toch alleen maar geluk hebben?[/quote]

Ik vind dat geen geluk hebben hoor dat je bloeddruk en bloedwaardes goed zijn, dat betekend dat je ondanks je overgewicht een gezond lichaam en conditie hebt! Tuurlijk (om de andere dames maar even gelijk te geven) is overgewicht ongezond, dat klopt. Maar dat wil niet zeggen dat je lichaam dan ongezond is of je conditie niet goed is. Ik kan met zekerheid zeggen dat ik ondanks mijn overgewicht hartstikke gezond ben. De laatste keer dat ik griep had was ik acht jaar oud! Mijn bloeddruk is de hele zwangerschap perfekt, suiker en ijzer ook.
    Dus ondanks dat overgewicht ongezond is kun je verder nog prima gezond zijn....

Deel Deze Pagina