De Verloskundigepraktijk

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. :confused: Ja, ik zat echt met grote ogen te kijken.

Als ik die vrouw was had ik zo hard geperst dat hij de placenta keihard tegen z'n hoofd aankreeg! :evil:

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik vond hem wel oke...denk ook wel dat dat even nodig was (die uitspraak over harder persen ;)).
    Wij vonden hem wel akkoord....hihi
    Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen he ;)

Die bush....VRESELIJK
    Hij zei op een gegeven moment...ik zie het koppie met haar al! Wij: neehee....dat is van haar...whahaha
    Manlief vond het jak!

3. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hij leek mij ook wel oke

En idd die opmerking harder persen, is denk ik wel goed, je moet door een punt heen, als je niet meer durft ( die indruk kreeg ik even) moet je toegespoken worden denk ik om er weer goed tegenaan te gaan.

Whahahaha Elmo, welnee dat was van haar, dat kwam hier ook ter sprake hahaha

4. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Zou er helemaal geen moeite mee hebben vond het wel een aardige man.

Had tijdens de zwangerschap van marki ook een man moest er in het begin wel aan wennen waar die man was echt goed en heel begaan.
    Hij heeft niet mijn bevalling gedaan maar ik had het helemaal niet erg gevonden hoor

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik vond het leuk om te kijken. Was idd geen man waarvan je het verwacht maar was wel aandoenlijk om te zien hoe emotioneel hij werd toen hij vertelde over doodgeboren baby's. Hij zei: Ze werken keihard en krijgen er niks voor terug.

Ja die bos haar.... daar moest ik ook ontzettend om lachen! Mijn man en ik zaten samen te kijken... Hoor je die VK zeggen: Ik zie al haartjes! Zegt mijn man: Hij vergist zich...! :) :) :)

6. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hier ook dikke tranen met tuiten gisteren toen dat kindje geboren werd. Ik had gelukkig uit voorzorg al een zakdoek naast me neergelegd (lekker hoor, die zwangerschapshormoontjes :) ).

En aaaarghhh... ik weet niet meer precies wie het schreef een paar pagina's geleden, maar die opmerking over niet goed verdoofd zijn bij een keizersnede hakte er bij mij even hard in (ik krijg op 12 februari a.s. een geplande keizersnede vanwege de stuitligging van ons kindje).
    Nou ja, ik ga ervan uit dat ze in het WKZ weten wat ze doen. En ik krijg een ruggenprik, dus ik hoop wel in staat te zijn om het aan te geven als de verdoving niet werkt.

Groetjes, Wendy

7. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Ik heb het ook gezien. Vond die man wel okay. Mijn gyn (ziekenhuisbevalling) was er ook eentje van "harder persen meid" terwijl ik dacht dat ik echt álles al gegeven had. Ik riep tegen mijn moeder in het heetst van de strijd "zorg eens dat ze wat aardiger tegen me doet" waarop mama antwoordde "Iel, zachte heelmeesters maken stinkende wonden....."
    Achteraf moet ik haar gelijk geven....
    Natuurlijk moeten ze op dat moment een beetje streng tegen je zijn.

8. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik vond het erg goed dat hij op een gegeven moment tegen haar zei dat ze haar ogen open moest doen. Ze was zo verkrampt bezig met persen, het deed zoveel pijn en je zag haar denken "Wanneer is het nu voorbij?". En vanaf het moment dat ze haar ogen opendeed en haar kindje zag, kwamen de ontlading en de emoties. Toen was het leed echt geleden en zag je haar weer ontspannen.

Groetjes, Wendy

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik dacht in eerste instantie ook, wat een aparte man, met zijn borsthaar en shaggie. maar later vond ik het een hele lieve goede man, iemand die hart heeft voor zijn vak, en begaand en respectvol omgaat met zijn patienten.

nog even terugkomend over mannen die bevallingen doen, gynacologen zijn vaak ook mannen (en sommigen zijn een stuk minder aardig dan deze vk), en als vrouw lig je er natuurlijk nooit op je voordeligst bij maar je kan de gyn moelijk weigeren omdat het een man is.

10. Dip

Dip Bekend lid

28 mrt 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    Vond het een mooie aflevering en leuk om zo'n toegewijde man te zien... ben niet zo van de leren vestjes ;), maar vond de verloskundige een vriendelijke man..

En inderdaad...je kunt een mannelijke gyn ook niet weigeren... Bij ons in het ziekehuis zijn de meeste gyns mannen!

Moest erg lachen om de opmerkingen hier over die bos haar... wij zeiden precies hetzelfde tegen elkaar :) :)

11. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Onze verloskundigen hier in het dorp zijn alleen 2 mannen en die zijn echt super. Ze runnen samen de praktijk. Aan het begin moest ik even wennen, vooral omdat er eentje maar een jaar ouder is dan ik :confused: maar ze zijn geweldig!

12. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Moet toch wel lachen om die discussie wel of niet deze vk :)
    Ik denk dat als de bevalling eenmaal op gang is gekomen dat het je geen bal meer uitmaakt wie je helpt , als je maar geholpen word ;)
    Mijn eerste bevalling is door een vrouwlijke vk gedaan , de 2e is keizersnede geworden na het eerst gewoon geprobeerd te hebben en die is door een mannelijke gyn gedaan ....
    Geloof me , ik had zo veel pijn en maakte me zoveel zorgen om mijn kindje ( hartslag veel te laag en in vruchtwater gepoept enz ) dat het me geen bal uitmaakte , als hij mn kindje maar "redde" ;)
    Het enige wat ik naar vond was dat ik de man pas voor het eerst zag toen ik in het ziekenhuis onderzocht werd door hem .
    Had ik toch liever eerder kennis met hem gemaakt ivm vertrouwlijkheid enzo :rolleyes:

Dus mij mag hij best helpen hoor , als mn kindje er maar uit komt ;)

Groetjes Joyce

13. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Ik heb het gister ook gezien. Vond het toch wel emotioneel hoor toen het kindje geboren is en bij de moeder lag. Ik heb dat niet meegemaakt met Yeline omdat ze gelijk is weggehaald en gereanimeerd en gelijk de couveuse inging het raakt me elke keer weer als ik dat zie.

14. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik heb de aflevering van vorige week gezien en mijn hormoontjes deden goed hun werk!

De man vond ik eerst ook een apart figuur, tot hij ging praten over zijn patienten waarvan de zwangerschap niet oke was verlopen, gehandicapte kindjes, dood geboortes enz enz dingen die je niet wilt horen maar waar deze man vaak tegenaanloopt in zijn beroep. De man werd heel emotioneel en de camera moest even uit.
    Toen was ik overstag als die vk hier in het dorp had gezeten was ik naar hem toe gegaan, wat een lieve schat. Ach ja en er niet op je voordeligst bij liggen.... dat heb ik al zo vaak aan de orde gehad met darmonderzoeken, die schaamte ben ik denk ik wel voorbij.

En dat "harder persen" totaal geen problemen mee het moet eruit en hoe sneller hoe beter ;) als dat nou net dat beetje aansporing is dat nodig is, fine by me!
    Pijn doet het denk ik toch wel.

Vond trouwens dat haar man haar wel wat meer had kunnen coachen, die was er alleen op het einde ff mee bezig, van kijk dan kijk dan.

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    haar man was druk aan het filmen ;)

16. Dip

Dip Bekend lid

28 mrt 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    Tja, ieder z'n ding, maar ik heb 'm liever naast m'n bed...

Vorige week zag ik ook ergens zoiets.. haar moeder steunde haar en hij zoemde echt in terwijl zij lag te kermen.... ik zou 'm denk ik met camera en al uit het raam gooien :)

17. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Ik vond et niet zo'n geslaagde aflevering afgelopen week. Jammer dat er zo weinig aandacht voor de zwangere vrouwen was. Alleen de shaggies rokende VK werd uitgebreid behandeld. Motor rijden, de uitjes van zn vrouw, ja lekker belangrijk allemaal.... We willen bolle buiken zien!
    Ik dacht nou ja een bevalling zit er altijd wel in..., wordt je afgescheept met een home video uit 2005 ! :confused:

Ik hoop dat morgen weer een leuke aflevering komt !

Mona

18. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    dames, morgen is er geen verloskundige praktijk. je krijgt om half 9 een film. het saat wel in de radiobode, maar dit klopt dus niet.

19. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    :cry: :cry: :cry:
    Nee toch?!

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229