De verraders, seizoen 2

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door hummeltje5, 27 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A je to

    A je to Bekend lid

    7 feb 2016
    904
    1.224
    93
    Ik merk dat ik me echt begin te ergeren dat ze steeds weer op de verkeerde gaan! En ik begin Stefano ook een beetje vervelend te vinden, terwijl ik hem altijd wel leuk vond...
     
  2. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ik snap gewoon echt niet hoe ze het weer voor elkaar krijgen dat er een getrouwd naar voren wordt geschoven. Maar briljant is het wel :roflmao:
    En wat ze in het torentje bespraken is toch ook wel apart. Je bent daar toch om getrouwe eruit te wippen?
     
    Nellie4 en puzzelstukje vinden dit leuk.
  3. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ja dat is toch zo bijzonder om te zien. Wat stefano zegt in het torentje. Dit is joe macht werkt. Zo werkt het ook in het leven, soms zie ik het ook om mij heen gebeuren. Ik vind dat mooi om te zien.

    ik snap helemaal dat het jamie en ortal zwaar valt. Ze gaven ook mooi geen antwoord toen stefano vroeg of ze hem nog konden vertrouwen in t normale leven. Ik zou daar ook echt moeite mee hebben dan.
     
  4. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.342
    12.031
    113
    Vrouw
    Ja dat klopt, maar deze tactiek kan wel eens heel goed uitpakken. Als ze maar goed verzwijgen wie het schild heeft geeft dat heel wat vragen en gedachten.
    Het kan idd Ortál de kop kosten, maar het kan juist er ook voor zorgen dat ze weer een ander in het vizier nemen.
    En nu zijn er 6 van de 9 mensen in de wapenkamer geweest. Wie weet denken ze dan opeens wel dat dus de meerderheid van de verraders niet in de wapenkamer waren, dus richten ze hun pijlen op die drie.

    Ze vertrouwen gewoon echt niemand meer. Ik vind het echt een heel leuk spel.
    Je wordt daar volgens mij echt helemaal gek gemaakt.
    Bij het ontbijt krijg je te horen dat er 3 ontvoerd zijn en dat je moet gaan zoeken. De tijd van zoeken is 60 minuten. De ronde tafel is aan het eind van de dag. Ze zitten dus heel wat uren te niksen, te konkelen en elkaar te verdenken. Dan kan het niet anders dan dat je dus helemaal crazy wordt:D
     
    Ysabella, hummeltje5, heidiane en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.495
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja ik vond dat ook heel mooi... dat besef... je denkt allemaal - je ziet toch dat de boel gemanipuleerd wordt - maar je wordt helemaal gék ! ook dat verhaal dat Jamie de wereld in hielp en dat gewoon aangenomen werd! Dat Sylvia een verrader was die het niet meer trok! Juist het besef vind ik erg mooi. Dat zullen ze ook hebben als ze het terugkijken allemaal denk ik. Maar ook weer wel verdrietig om te zien hoor vind ik; hoe zwaar het wel niet is voor de verraders. Het is een spél... maar oeioei... zo voelt het dus totaal niet meer. Dat is bij programma's als expeditie robinson al - maar hier, juist omdat het bijna alleen maar een mentaal spel is (en niet fysiek), is dat nog zoveel lastiger om te onthouden. Ik denk wel dat als Stefano er uitgewerkt wordt, dat Jamie en Ortal dan snel ook ontmaskerd worden omdat die het dan niet meer volhouden. Jamie weet dan van gekkigheid niet meer wat hij moet doen en Ortal wíl dan gewoon niet meer denk ik. Stefano houd de boel wel bij elkaar uiteindelijk denk ik.
     
    Ysabella, hummeltje5 en puzzelstukje vinden dit leuk.
  6. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ja mee eens. Stefano is het hele brein erachter. Zonder hem zal eerst ortal en daarna Jamie afvallen. Maar ze zijn er bijna! Heel mooi seizoen om te zien. Ze zijn al zo ver.
     
  7. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.135
    4.352
    113
    Home
    Ortal is de volgende
    Dionne heeft door dat Stefano de aandacht van ortal afhoud
    Stefano zal denk ik de verspreking van Steven nog gebruiken om hem verdacht te maken
     
    Zxcvb en hummeltje5 vinden dit leuk.
  8. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Ik snap zelf helemaal niets van die tactiek en kan er niks geniaals in ontdekken. Kan iemand het uitleggen? ik denk dat het super dom is om de kans te laten liggen er nog een getrouwe uit te knikkeren. De kans is erg groot dat hierna Ortal aan de beurt is.
     
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.495
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Voor hun eigen gemoedsrust... om niet weer te zien dat zoveel mensen zich zó rot voelen... En dat dan mee te moeten spelen, terwijl ze wéten dat ZIJ de veroorzaker zijn...

    Ik denk wel dat Steven hen nu een kans geboden heeft - maar ik denk anderzijds ook dat Dionne er in laten nu - érg link is...
     
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.585
    13.145
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #90 hummeltje5, 8 mei 2022
    Laatst bewerkt: 8 mei 2022
    Begin het zelf nu wel een béétje jammer te vinden dat Ortál eigenlijk een meeloper is onder de verraders.
    Is Jamie ergens ook wel, maar toch iets minder.
    Stefano is nog altijd het meesterbrein.
    Was maar goed dat ik opnieuw kon terugkijken wanneer ik wilde want -hoe snel mijn hersens normaal ook gaan- ik snapte er eerst geen hout van toen ie zei ‘dan zitten er morgenochtend evenveel mensen aan de ontbijttafel’.
    Had zijn schild wel meegekregen hoor, maar had dit keer nog niet direct de link gelegd tussen zijn schild en die opmerking.
    Wel een masterlijk plan weer!!

    Zit alleen zelf nog een beetje in de knoop met Dionne.
    Zij heeft als eerste en tot nu toe enige het échte licht gezien met dr opmerking ‘alles wordt weer afgeleid van Ortál dus móet dat wel weer een tactiek van de verraders zijn en dus móet Ortál er zeker weten één zijn’.
    De verdenking van Irene Moors op Stefano en van Lange Frank op Ortál waren namelijk niet op logica gebaseerd.

    Ben reuze benieuwd hoe het de komende ronde gaat verlopen! Voor het eerst dat ik niet écht een idee heb welke kant het op gaat…
    Statistisch gezien wordt de kans natuurlijk wel steeds groter dat er een verrader weggestemd wordt bij de ronde tafel- enerzijds.
    Anderzijds: het percentage verraders versus getrouwen loopt natuurlijk wel steeds meer in op elkaar. Feitelijk hoeft er op dit moment nog maar één getrouwe uit en het is kat in het bakkie voor de verraders (ervan uitgaande dat ze het dan in de ronde daarna zó kunnen spelen dat het niet gelijkspel wordt aan de ronde tafel).

    Ik ben trouwens benieuwd of de programmaleiding nog een rare twist aan het spel zal geven als het over niet al te lang wellicht 3 tegen 3 wordt.

    Deze aflevering natuurlijk ook een lekkere move door die plotselinge ontvoering..

    Dat de verraders per ongeluk de verkeerde naam op hadden geschreven :roflmao:
    Of sssttt.. ik durf het bíjna niet hardop te zeggen.. maar zal Ortál dat exprés hebben gedaan?!? ;)

    Tóch nog even een edit:

    1: ondanks de knoop in m’n maag door Dionne denk ik dat als ze haar eruit stemmen anytime soon, het net als in vorige rondes best zo eens kan zijn dat de overgebleven getrouwen niet eens door hebben wat de reden is dat zij is vermoord.
    De getrouwen van dit seizoen zijn namelijk véél te veel bezig met speculeren en veel te weinig wat er in vorige rondes is gezegd door wie en waarom.
    Kortom: ze hebben teveel tunnelvisie en geen helikopterview meer.
    2: als ze haar er in houden, en stel dat Dionne tegen wie dan ook roept dat het écht Ortál moet zijn, het alsnog best eens zo kan zijn dat ze niet iedere getrouwe mee krijgt daarin. Puur omdat ze tot nu toe eigenlijk een outsider was en men haar -tot nu toe- niet zo hoog heeft staan op hun lijstje ‘goed zelfstandig denkend iemand’.

    Maar we zullen zien ;)
     
    Athina vindt dit leuk.
  11. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Oke niet echt tactiek dus, maar worden zij mentaal ook zwakker. Ik snap dat het hun zwaar valt. Alleen het heeft geen zin om ineens sociaal te gaan zitten doen, het spel moet tot het einde toe gespeeld worden en ze willen toch winnen?
     
  12. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.767
    4.733
    113
    Vrouw
    Het is ook niet tactisch voor hun zelf. Ze willen de getrouwen een voorsprong geven.
     
  13. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    wat voor hun indirect betekent dat ze zich wat minder schuldig voelen.
     
    Athina vindt dit leuk.
  14. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wel bijzonder om te zien inderdaad, dat dit spel kennelijk zo onder je huid gaat zitten dat je uit schuldgevoel (misschien) een goede kans laat liggen. Terwijl: ze doen feitelijk niks fout hè? Ze spelen een spel, waar iedereen vrijwillig aan deelneemt. Wetende wat dat spel inhoudt.

    Ik vind het echt een heerlijke cliffhanger. Ik ben nu nog veel meer dan de vorige keren ècht benieuwd welke naam nu uiteindelijk opgeschreven is. Kiezen ze voor het spel? Of voor hun gevoel. Of, als ik heel vals denk: voor hun reputatie ná deelname aan dit programma. Door nu iets doen om de getrouwen te helpen, zet je jezelf neer als 'één van goeien' in plaats van als onbetrouwbare verrader.
     
    Robijn89, puzzelstukje en hummeltje5 vinden dit leuk.
  15. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind trouwens naarmate het spel vordert ook Jamie wel een heel goede verrader hoor. Stefano is in het torentje wel het meesterbrein. Maar heeft vorige week tè duidelijk Ortáls hachje gered. En nu is hij degene die een plan bedenkt waarmee de getrouwen toch een extra grote kans krijgen om Ortál eruit te stemmen. Maar zodra zij op die stip staat en toegeeft dat ze verrader is, gaat Stefano er de volgende dag keihard uit door die vreemde draai van hem vorige week.

    Terwijl Jamie door niemand verdacht wordt. En vandaag iedereen mee kreeg in dat verhaal dat Sylvia een verrader was.
    Ik vond hem de eerst aflevering niet zo heel slim overkomen. Althans: niet 'verrader-slim', zeg maar. Maar ik vind hem nu echt steeds beter worden. Ook in de gesprekken die hij voert.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  16. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.495
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    daarom twijfel ik nog steeds of hij het wel volhoud als ze Stefano of Ortal kwijtraken....
     
  17. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.585
    13.145
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hm zie dat toch ietwat anders.
    Heel Nederland valt zo’n beetje voor Jamie al sinds het begin van Di-rect nu jaaaaaren geleden. Dus die heeft wel een voordeel daarin.

    Stefano is in dit programma nog relatief rustig, maar als je hem hebt gezien in andere programma’s dan weet je hoe ie altijd is (ik noem het even: fladderig) en hoe een bijzondere denkwijze hij heeft (voor mij in de positieve zin van het woord, maar dat terzijde).

    Daarnaast: Jamie heeft het in die zin mee dat hij meer op “tussenniveau” zit: Stefano duidelijk op de voorgrond (soms iets té, maar ja, er kan nou eenmaal maar één leider zijn in een groep), Ortál waait wat meer mee en Jamie zit daartussenin.
    Vergeet ook niet hoe dát je reet kan redden.
     
    Ysabella en puzzelstukje vinden dit leuk.
  18. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.342
    12.031
    113
    Vrouw
    Ja dat vind ik ook zo bijzonder. Het is maar een spel, maar ze voelen zich er zo rot bij. En zijn misschien zelfs bang voor hun reputatie na het spel.
    Ik vind het nu ook wel heel.spannend welke naam ze uiteindelijk hebben opgeschreven. En wat de reactie daarop is van de anderen. Dionne heeft heel goed door dat Ortál in bescherming werd genomen. Die maak je nu echt niks meer wijs. Nu is het afwachten of zij genoeg mensen zover kan krijgen om net als zij op Ortál te stemmen. Want Ortál zit echt heel erg in de gevarenzone.

    Als ik kijk naar het vorige seizoen vond ik dat Samantha het heel onsympathiek speelde. Zij ging met haar vriendinnen voor de winst en wipte de ene na de andere verrader eruit. Zodat zij er met de zilverschat vandoor kon.
    Misschien heel gek, maar ik vind haar daardoor toch echt wel minder sympathiek.:oops:
     
    Ysabella, Syane, Nellie4 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.585
    13.145
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    En júist door je laatste alinea vind ik het niet gek dat de huidige verraders nu proberen om de getrouwen een voorsprong te geven, zodat ze ook na afloop van het programma in het echte leven nog door de getrouwen en kijkers als leuke mensen worden gezien.
     
  20. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.342
    12.031
    113
    Vrouw
    Je hebt helemaal gelijk, je moet je beeld van iemand niet af laten hangen van 1 zo'n spel. Wat ook nog eens met een hoop knip en plak werk getoond wordt. Dat is niet eerlijk.
    Maar toch...:oops: Ik vond haar het spel op zo'n onsympathieke manier spelen. Dan wordt je bij de verraders gevraagd en als dank laat je de een na de ander eruit wippen en pak je samen met je maatjes de winst.
    Zij was letterlijk een verrader, zelfs van haar medeverraders...:roflmao:
     
    Ysabella en hummeltje5 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina