De vervelendste opmerking der vervelende opmerkigen

Discussie in 'Prematuur' gestart door Paske, 19 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

@#$%^& WTF!!! Wat is dat voor opmerking. Ik had na zo'n opmerking juist graag willen slaan. Knap dat je weg bent gelopen. Onvoorstelbaar zeg!

2. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Valt gewoon op dat (in elk geval de drie laatste reacties) het steeds schoonmoeders zijn. :D Gelukkig heb ik twee hele lieve!! :)

3. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ben na een "gezellige avond" ook wel eens huilend thuis gekomen, omdat ik bedacht dat ik over zoveel jaar ook een schoonmoeder kan zijn... Hoop wel dat ik dat soort opmerkingen dan niet ineens ga maken...

Mijn schoonmoeder is ook wel aardig hoor, ze heeft alleen van die dagen dat ze erg goed is in dat soort kwetsende opmerkingen, waarvan zij dan niet snapt dat het kwetsend is. (ik heb nog wel een lijst voorbeelden hoor, mochten er liefhebbers zijn ;))

4. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Jeetje, wat lees ik een boel vreselijke opmerkingen.

Vooral van familie moet je het hebben. Ook ik weet daar over mee te praten. Een tante was in onze ziekenhuis periode verhuisd en was boos dat ik geen verhuiskaartje had gestuurd voor hun nieuwe woning. Ik was woest en heb jankend geantwoord dat ik wel wat anders aan m'n hoofd had omdat mijn kind op dat moment lag dood te gaan (was echt zo, het ging vreselijk slecht op dat moment). Die verhouding is ook behoorlijk bekoeld. Sommige mensen weten dingen echt niet in perspectief te plaatsen.

5. butterfly29

butterfly29 Actief lid

12 aug 2010
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan weet ik nog zo'n leuke opmerking (ook van schoonmoeder).

Dochter was net thuis: dit kun je mij en naam van mijn vriend niet nog een keer aandoen (en dat ging over de vroeggeboorte).

6. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wat goed dat je zo gevat was, ik had echt met mn mond vol tanden gestaan!! Maar onze kindjes zijn even oud (die van ons is a terme geboren) maar ons meisje praat (als in duidelijke woorden zeggen, herrie maakt ze genoeg :D)ook echt nog niet hoor! Ik heb er nog geen seconde wakker van gelegen, ze bekijken het allemaal maar!

7. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Die laatste heeft mijn moeder ons ook gegund, najaaa zeg! Nadat ik haar ermee confronteerde schaamde ze zich wel een beetje geloof ik maar kom op zeg...

Wat een verschrikkelijke opmerkingen kom je hier tegen zeg! Tsjeee... Vooral die van Josie, sorry hoor maar die hoeft niet meer terug te komen! En dan nu ws wel blij zijn met dat prachtige kindje? Heb gewoon plaatsvervangend stoom uit mn oren nu!

8. mam1985

mam1985 Actief lid

6 apr 2010
    232
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een opmerkingen zeg!!
    @angelbaby : volgens mij staat er in je onderschrift een 0 teveel (9800 gr)

Hier 's avonds laat bevallen ( half 12) en de volgende dag kwam men schoonzus kijken. Zaten op de nicu ( net gehoord dat dochter 2 hersenbloedinkjes had gehad, gelukkig nu weg en geen schade) en natuurlijk nog helemaal onzeker en bang voor wat er ging gebeuren. Kregen we de opmerking van haar dat ze wel graag wou ruilen met me! Ze was ook zwanger en 5 weken verder, maar ze moest 's nacht zovaak plassen!

Ook woorden met schoonouders gehad. Ben zelf na de geboorte erg ziek geworden en heb er vanalles boven op gekregen. Ze wilden graag op bezoek en na lang aandringen toch maar toegelaten. Zouden om 8 uur naar dochter gaan want dan kon ik voeding doen ( langer hield ik zelf niet vol). En om half 8 gingen ze naar huis. Ik nog verbaasd daarover. Na paar dagen telefoon. Erg boos, tegen me uitgevallen dat ik niet veel terug zei en dat schoonma al 3 dagen met migraine op bed lag omdat ze der kleindochter niet had gezien! Draaide allemaal om hun , dat ik zelf ook 3 weken ziekenhuis na de geboorte erop had zitten deed ik denk ik voor de lol! ( dochter een maand gelegen)

Nu lekker thuis en zwager vond het wel leuk om mee te delen dat dochter nu eindelijk een normaal hoofd had!

Pfff dat lucht ff op.. even spuien hier :)

9. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Volgens mij heeft de andere een 0 te weinig :) 9800 klopt (9,8kg), 1100 (1,1kg) voor nu is wel erg weinig ;)

En wat een vreselijke opmerkingen ook!

10. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Top opmerkingen.

* jij weet nog niet hoe het voelt om een kindje te krijgen *
    * Er zijn wel ergere dingen* (klopt ook, maar voor mij was dit het ergste de rest van de wereld kon de boom in)
    * Een huil baby is ook niet alles *
    * heerlijk jij heb geen kraamvisite *
    * ophouden met huilen, ze is toch gezond *

Ik zeg eerlijk dat ik eerste 2 dagen geen moeder gevoelens had, ik wilde naar huis, rust, en niemand alleen mn man om me heen.
    Ik schaapte al mn moed bij elkaar en vertelde mn moeder dat ik het eigenlijk niet zo leuk vond een baby, en vroeg me af of zij dat ook had.
    Antwoord: doe niet zo achterlijk, dan geef je haar maar aan mij!!
    waaaaaaaaaaaaaaaaaat?

11. mam1985

mam1985 Actief lid

6 apr 2010
    232
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha zag wel dat er iets niet klopte.. maar ik heb ook verkeerd gelezen! Dacht dat het de geboorte gewichten waren ;)

12. Clauo1

Clauo1 Lid

9 aug 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    De opmerkingen die ik hier lees, heb ik gelukkig nooit gehoord. Ik heb de standaard opmerkingen, die iedere ouder van een prematuur/dysmatuur heeft, gehad. De opmerkingen zoals hier genoemd zijn echt te erg. Wat kunnen mensen toch erg zijn.

Wat ik wel merk is dat mensen nu denken en zeggen: 'Het is toch allemaal goed, het is nu toch geen prematuur/dysmatuur meer?'Dit hoor ik vooral als ik het over haar groei, ontwikkeling, of ziek zijn heb. Mensen vergeten snel wat ze allmeaal meegemaakt heeft en hoe bijzonder het is dat we allebei uberhaubt nog leven.

13. Papatya

Papatya Actief lid

10 jul 2010
    134
    0
    16
    NULL
    NULL
    Van je naasten moet je het hebben...

Ik ben bevallen met 27,3 weken

Wat ik te horen heb gekregen is dat mijn kleine manneke op een "muis"lijkt.

Of dat we kleertjes kregen in maat 80. of een badjas voor 3 jarige..

Papatya

14. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    NAH JA ZEG!!!!! Ongelooflijk zeg, wat ontzettend erg voor je om dat te moeten horen. En dat ook nog eens van je naaste familie. Ik vind het bijzonder knap van je dat je weg bent gelopen, want ik zou niet voor mezelf hebben ingestaan!

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.725
    628
    113
    Wat een bizarre opmerkingen zeg. Vooral die van josie.
    Heb zelf geen prematuur gehad maar probeer me altijd maar voor te stellen dat mijn hart daar ligt te kloppen in de couveuse en dat de dokter het kloppend moet houden....

Respect voor jullie meiden/dames!

16. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    zohe wat een opmerking.. die van josie is echt vreselijk

weet nog dat mijn moeder van haar manager een opmerking kreeg, wat mijn moeder veel verdriet deed. "ach je kan je toch nog niet echt binden met zo'n kindje"

17. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Pffff, wat een belachelijke opmerking! :x

18. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Dat is ook echt een hele kwetsende opmerking

19. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    sommige mensen echt.......

20. adi

adi Niet meer actief

OMG!!! :x Mijn haren gaan al overeind staan als ik de opmerking 'ZO'N kindje' lees.

Sommige mensen begrijpen echt geen snars van andermans gevoelens.

Ik wil de komende twee opmerkingen toevoegen aan het lijstje. Deze hebben me echt heel diep gekwetst en zullen altijd in mijn geheugen gegrifd blijven.

1. Van een hele goede vriendin die na veel aandringen de kindjes toch mocht bezoeken in het zkh. Ze lagen al in een wiegje en wogen over de 2 kilo (we waren apentrots en vonden dat we ze eindelijk konden showen). Ze keek ernaar deed een hand voor haar mond en zei: 'Dat ZOIETS geboren kan worden!!!!'
    (ik ben echt jankend weggerend)

2. Mijn kindjes waren 6 maanden toen mijn nichtje beviel van haar zoontje. Ze kreeg na heel veel moeite (en HEEL veel hulp van mij kant, ik had hier zelfs een topic geopend om haar vragen te stellen over BV) de BV op gang gekregen, en had veel stuwing. Toen ik belde om te vragen hoe het gaat met de stuwing en het voeden zei ze: 'Joh, ik heb zoveel melk, geef me die magere kindjes van jou eens, zal ik ze maar vet mesten' :(

Deel Deze Pagina