Dat was mijn linkje... Daar had ik dus overheen gelezen... Sorry! Overigens niet van toepassing hier... Ons huis is uit 1930 en zeer slecht geisoleerd... Het is een "werk in uitvoering" zeg maar...
Heb je al gecontroleerd of je radiators (of is het radiatoren :-k ) wel goed en gelijkmatig warm worden? Zo niet, dan is het heel belangrijk om te ontluchten. Beneden beginnen en opwerken naar de bovenverdieping en als laatste (eventueel) de zolder. Na een paar dagen nog eens controleren. Na het ontluchten nog een keer het waterpijl van je ketel controleren, de druk kan namelijk zakken wanneer de (daar is ie weer) radiators zijn ontlucht..
dit wilde ik ookal zeggen.. wij hadden dit laatst boven.. de verwarming bij esmee op de kamer werd niet warmer dan 15 graden.. kun je namelijk zien op de babyfoon en toen heeft mijn vriendlief alle kachels ontlucht en het probleem was opgelost...
Wat raar, bij ons is het 'snachts maar 13 graden, overdag 21 en hij doet er een uur over om het echt op 21 te krijgen.
Lijkt me persoonlijk erg lang dat ie er zo lang over doet. Misschien zit er te weinig water in de leiding(en)? Wij draaiden de verwarming terug (als we naar bed gaan) naar 15 en 's ochtends is het meestal rond de 16 graden als ik beneden kom en dan zet ik hem weer aan op 18,5 of zo en dat is het wel binnen 1 uurtje.
het is idd niet normaal.. kzou even iemand naar je ketel laten kijken.. want 5 uur is wel heeel erg lang.. hier is het binnen 20 minuten op de temperatuur die ik instel... en snachts zet ik hem ook altijd uit.. want dan lig je toch warm onder je dekentje
Hoe is het nu met de verwarming marianne1984? Al iets met de tips kunnen doen? Ik vond die link van Bluesky trouwens erg fijn. Bedankt!
de verwarming doet er nog zolang over, van de week komt er langs om er eens na te kijken. Heb de link ook gelezen en dat was erg interresant, dank je wel.
als ik uit bed kom zet ik de termostaat op 20 duurt hier ruim 10 min dan is ie al warm is het normaal als je elke 2 weken de ketel bij moet vullen? we hebben een nieuwe verwarming in de douche gekregen en daar zit elke x lucht in moet wel elke week ontlucht worden
nee dat is niet normaal wij latten ieder jaar een monteur komen die kijkt de ketel na.en die vult hem dan ook bij. maar meestal 1a2 keer per jaar moet echt genoeg zien
ja dat dachten wij ook en op de ketel staat zelfs dat ie in sept 2009! naagekeken is dat vindt ik wel heel erg knap van ze