Negatief

Discussie in 'De lounge' gestart door Lientje, 19 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Wat mij opvalt in de discussies hier, is dat mensen altijd gelijk het slechtste van elkaar denken. Ik kom hier hartstikke graag, ben er zelfs een beetje aan verslaafd, maar soms denk ik echt van mensen waar zeuren we over.

Sommige mensen openen of nemen deel aan een discussie en zijn gelijk beledigd als iemand een andere mening heeft dan zij. Zo zie ik er vandaag ook een, moontje zegt bijvoorbeeld iets over zwarte mensen, terwijl ze het niet zo had bedoeld, en gelijk vallen daar weer een berg mensen over. Vrede op aarde zou ik zeggen...

Een poosje geleden heb ik het zelf ook gehad. Ik zeg voorzichtig dat ik iemand van 17 een beetje jong vind om aan een gepland kindje te beginnen. Gelijk word ik voor vanalles uitgemaakt. Mijn ongeboren kindje wordt door die persoon zelfs aangevallen. Terwijl dat gewoon mijn mening was. Dat er misschien een berg mensen zijn die er anders over denken, dat is dan zo.

Ik denk dat een forum een plaats is waar je je mening mag uiten. En als die dan anders is dan die van een ander, nou ja, dat is dan zo. Misschien kunnen we allemaal wat positiever tegenover elkaar staan, dat is toch veel leuker?

2. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ben ik het helemaal mee eens!!

3. BeetjePeetje

BeetjePeetje Bekend lid

12 jul 2006
    530
    0
    0
    Ik ben het helemaal met je eens....
    En als iemand twijfelt aan wat er bedoeld wordt, dan kun je (lijkt mij) dat gewoon even vragen.
    (handig, die pb-tjes)
    Ik vind dat iedereen een eigen mening mag hebben, en ja... dat is niet altijd mijn mening!
    Maar laten we nou eens het goede voorbeeld geven en elkaar met respect behandelen.
    Zou de wereld een stuk mooier van worden....
    :D

liefs,
    Petra

4. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Ik ben het hier ook helemaal mee eens. Het is zo jammer dat er soms zo naar gereageerd wordt. Terwijl je waarschijnlijk helemaal niet snapt wat die ander bedoelt.

Nu vind ik dat het hier nog niet zo erg is als op de ander grotere forums, of is het fora. :oops:

Ik zit ook op Bokt en daar is het echt af en toe afschuwelijk.

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ja ik zit eigenlijk alleen op dit forum, dus misschien is het ergens anders nog wel veel erger...

6. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Oh dit is zo herkenbaar, ik postte ooit een topic met een 'verkeerd' onderwerp op een motorforum, en laat ik het zo zeggen; ik ben er nooit meer terug geweest! Dingen worden soms volkomen uit hun verband gerukt en mensen hebben een beeld van je bedoelingen dat werkelijk nergens op slaat soms!

7. Atlantis

Atlantis Actief lid

6 feb 2006
    134
    0
    0
    Helemaal mee eens! Soms ben ik het gewoon niet met iemand eens. Dan word ik daar niet boos of geirriteerd over, maar ik geef wel mijn eigen mening. Dan is er dus nog niet eens sprake van een misverstand. En inderdaad, er vallen meteen mensen over je heen. Kritiek (of gewoon wat commentaar) is niet waar veel forumgebruikers op zitten te wachten. Sterker nog, ze worden kwaad als je iets van ze zegt. Ik vind dat onvolwassen gedrag.

8. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    helemaal mee eens. Zo zijn er hier een stuk of 10 meiden (waaronder ikzelf) die van een ander forum afkomen waar het precies zo ging!!

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    klopt.. ik ben er ook 1 van dat andere forum.. geloof me.. daar was het echt veel erger!

10. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    ieder mag zijn mening uiten en dat moeten we hier gewoon van elkaar accepteren we zijn tenslotte niet allemaal hetzelfde

11. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat bedoelde ik.

12. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Respect voor elkaar en elkaars meningen. Daar gaat het om.

Dat wil niet zeggen dat je het altijd met elkaar eens moet zijn.

Rekening houden met elkaars gevoelens is wel zo fijn!

Dit is mijn persoonlijke mening.

13. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Daar sluit ik mij bij aan, Velobabe!

14. sim

sim Niet meer actief

dat is mij ook opgevallen, ben er zelf ook een paar keer tegenaan gelopen, heb me nu voorgenomen om dat topic dan maar te laten vallen, ook een keer geef je een goed bedoeld advies komt er iemand die al maanden lid is en bijv maar 5 berichten heeft gepost en maakt jouw post kan niet anders dan negatief, daar gaan mijn haren wel wat van omhoog staan, net of die uit zijn op discussies. en iedereen loopt wel eens tegen een andere mening aan, maar dat vind ik heel iets anders en dat moet natuurlijk ook kunnen, maar soms vind ik bepaalde meningen gewoon te hard en voel ik me ook persoonlijk aangesproken, nou ja dat moet dan maar..

15. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    we hebben idd een paar dames die behoorlijk fel kunnen reageren op bepaalde dingen (helaas)

we doen ons best omdit in goede banen te leiden maar we zitten ook niet 24 uur achter onze pc

helaas komt het dan wel eens voor dat zo'n discussie niet wordt opgemerkt door ons of te laat :( en kunnen we niet meer ingrijpen

en als we ingrijpen (doormiddel van een waarschuwing oid) wordt daar meestal overheen gelezen en niets mee gedaan
    dan is het enige wat wij kunnen doen er een slotje opgooien
    maar daar krijgen we ook meestal commetaar op van waarom nu radicaal een slotje erop ?
    nu om dit dus want soms kunnen we niet anders
    want krijgen dan boze pbtje's van de dame's in kwestie en wij modjes zitten hier ook voor onze lol

en niet om maar alle vuiligheid over ons heen te krijgen
    ik vind daar mag ook wel eens aan gedacht worden
    we doen dit allemaal in onze vrije tijd en onbetaald :) dus voor ons is dit net zo als jullie
    alleen worden wij aangekeken als de boevrouwen ;)

helaas moeten wij ook soms ingrijpen alleen is soms het begrip er niet
    en als wij ook eens fout zitten geven we dat ook toe en bieden ons exscuus aan

want ook wij zijn maar mensen net als jullie
    en als we hier idd komen om elkaar af te bekken dan kan ik maar 1 ding zeggen blijf dan weg
    klinkt misschien hard

iedereen mag en kan zijn mening zeggen mits je wel even nadenk wat je neerzet en daar niemand mee kwetst

misschien zit ik er nu totaal naast en zien sommige dit zo niet maar goed dit is dan hoe het bij mij overkomt

16. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Debbie, dit is geen aanval op de moderators hoor, ik vind het hartstikke goed hoe jullie het doen. Ik vind alleen wel dat het niet nodig hoeft te zijn. Met dit berichtje probeer ik juist iedereen zover te krijgen dat ze een beetje aan elkaar denken, zodat jullie niet zo vaak hoeven in te grijpen.

En ja soms kwets je onbedoeld iemand toch met je mening. Zo heb ik een keer gezegd dat ik abortus echt een laatste redmiddel vind, er is adoptie enz, toen kreeg ik gelijk een regen van kritiek van mensen die dat wel een keer hadden laten doen. Ik had dit niet gezet om mensen te kwetsen, maar zo werd het wel gelezen. Dat bedoel ik een beetje.

17. winnie1984

winnie1984 Actief lid

4 jul 2006
    386
    0
    0
    Tilburg
    Ik ben het hier zeker mee eens :)

Moontje is een goede vriendin van me en ze was heel erg geschrokken.
    Dat is heel goed te begrijpen vind ik, ze draagt wel een klein wondertje in haar buik.
    Ga je zelf maar eens na hoe jij het zal vinden als je door iemand die gewoon niet uit zijn ogen kijkt en zo de weg op rijd, en die jou bijna van je fiets rijd ( zwanger of niet zwanger ) :x

Of dat nou een zwarte man een rode een gele of een blanke man is zoiets is gewoon niet normaal en snap heel goed haar uitbrander op deze site :)

Dus vind dat de mensen die dit lezen er niet zo moeilijk over moeten doen omdat het woordje 'zwarte' erin stond, wat ze niet zo bedoelde maar gewoon van boosheid en dat ze zo was geschrokken in haar stukje tekst had gezet

Dus mensen beetje respect en rekening houden met elkaars gevoellens mag wel ;)

veel liefs winnie ( Hoop dat jullie me op een goede manier begrijpen )

18. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik wel in ieder geval Winnie

19. winnie1984

winnie1984 Actief lid

4 jul 2006