Wat te doen als baby groot dreigt te worden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MamaSon, 15 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Beste verloskundige,

Allereeerst: top dat jullie hier online vragen beantwoorden! Het is fijn dat jullie zoveel vrouwen gerust kunnen stellen of een second opinion kunnen bieden.

Mijn vraag gaat over de grootte van de baby. Mijn eerste was groot (4,7 kilo) en is met 40 weken en 10 dagen geboren.
    Nu ben ik bijna 34 weken zwanger en is er al geconstateerd tijdens een echo enkele weken geleden dat deze ook weer voor ligt op het gemiddelde. Suiker is getest, maar is goed.

Stel dat de baby straks weer een groeispurt maakt net als de 1e keer, is dit dan een reden om de bevalling bijtijds te gaan opwekken?

Ik hoor graag jouw/jullie mening hierover, alvast bedankt!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

Dit is iets wat je moet bespreken met je verloskundige en is ook afhankelijk van hoe je bevalling de vorige keer is gegaan. ER word inderdaad weleens bij grote kindjes eerder stappen genomen. Maar daar moet je even met al je gegevens met je verlodkundige en eventueel met je gynacoloog bespreken!
    Lekker hollands welvaren maak jij!

IMke

3. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Haha dank je wel.
    Ik ga het bespreken met mijn VK (zelfde VK als bij de eerste), ik begrijp dat het per situatie verschillend is.
    Dank je wel voor je reactie!

Deel Deze Pagina