Verzekering....

Discussie in 'De lounge' gestart door Robijntje74, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    We hebben pas geleden een huis onder voor behoud gekocht,alles leek goed te gaan,we hebben groen licht gekregen dat de hypotheek erdoor is alleen nu het probleem.

We kunnen geen verzekeringsmaatschappij vinden die ons wil verzekeren voor een overlijdensrisicoverzekering omdat mijn man een verhoogde bloeddruk heeft en eigenlijk te zwaar is.
    Wie weet wat of waar we terecht kunnen.

Zoals het er nu uit ziet zal het huis eind van de week ontbonden worden maar we willen zo graag weg waar we nu wonen:(

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Waarom wil je een overlijdensrisicoverzekering?
    Sorry heb daar niet echt verstand van vandaar de vraag.
    Wel een hele nare situatie. Is er geen website waar je al je je huidige gezondheid omschrijft dat je dan verzekeringen toegewezen krijgt die je wel verzekeren? Net als bij een autoverzekering die niet ouder een auto verzekerd dan 20 jaar oud. Er is er altijd wel 1 die het wel doet! Dus er moet vast hoop zijn! Ik zou gewoon zoveel mogelijk verzekeraars bellen en vragen of ze jullie asjeblieft verder kunnen helpen. Succes verder. Vindt het een hele nare situatie.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Als een van de partners overlijd zorgt een overlijdensrisico verzekering ervoor dat een bepaald bedrag (bijvoorbeeld een ton) gelijk van de hypotheek afgaat, zodat de partner die overblijft het huis kan blijven betalen.

4. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Overlijdensrisicoverz. voor als mijn man komt te overlijden en ik niet met een enorme schuld blijf zitten of gedwongen het huis moet verkopen.Bij de verzekeringen die wij benaderd hebben vragen ze om een medische gegevens in te vullen en mijn man is 2 weken geleden gekeurd omdat een verzekeraar dat wilde en toen dus afgewezen.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Hmm handig om te weten wij huren op dit moment nog! Wel een hele lastige situatie bah.

6. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    idd,en dat is waar wij nu tegenaan lopen.

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik zou toch nog bij meerdere verzekeringen informeren. Je zou eens bij een tussenpersoon kunnen vragen of die weet waar je terecht zou kunnen. De ene verzekering doet er namelijk wel moeilijk over en de andere vind het geen probleem.
    Al kan het natuurlijk zo zijn dat ze hem echt niet willen verzekeren omdat hij een te groot risico vormt voor de verzekering. Ze willen natuurlijk het liefst niet uit hoeven te keren en zullen het risico's daarvan zo laag mogelijk houden. Aangezien je man een groter risico loopt om eerder te overlijden met deze klachten is de kans groot dat het moeilijk wordt om hem te verzekeren of dat ze dat wel doen maar dat de verzekeringspremie erg hoog gaat worden vanwege het risico.
    Mocht je deze verzekering echt nodig hebben, dan zou je om uitstel kunnen vragen voor de ontbindende voorwaarden. Ik weet alleen niet of de verkopende partij hierop zit te wachten, want ik ben bang dat jullie niet binnen een paar weken een verzekering hebben. Je man zal waarschijnlijk een medische keuring moeten ondergaan voordat ze hem aannemen en daar kan nogal wat tijd overheen gaan. Maar dan moet je eerst een verzekeraar vinden die hem eventueel wil gaan verzekeren als hij op deze dingen na wel gezond is. Heel veel succes, ik hoop dat jullie snel weten waar jullie aan toe zijn.

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Misschien delta loyd of nationale nederlanden eens proberen, die deden zelfs bij mij niet moeilijk terwijl ik zware medicatie voor ra slik en daar door bij iedereen af werd gewezen, man ook te zwaar maar daar deden ze ook niet moeilijk over, iets duurdere premie, maar scheelde uiteindelijk maar 5 euro per maand ;)

9. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Dat is wel balen zeg... Kan de hypotheekverstrekker jullie daar niet bij helpen?

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Blaak verzekeringen hebben wij alles lopen is een tussenpersoon super behulpzaam bedrijf! Misschien daar eens informeren?

11. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    nationale nederlanden is hij voor afgekeurd en delta loyd zijn we nu mee bezig daar horen we morgen hopelijk meer van.

We hebben wel een financieeladviseur die ook meehelpt en denkt maar zonder reultaat tot nog toe>

12. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Ra?

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Een overlijdensverzekering is niet eens zo zeer voor de partner maar voor de bank. Aan een hypotheek moet een overlijdensverzekering gekoppeld zitten zodat de bank verzekerd is van een bedrag bij overlijden. Zonder overlijdensverzekering geen hypotheek helaas. Veel hypotheekvormen lossen af dmv de overlijdensverzekering. Ben je na 20 jaar nog in leven dan keren ze uit waardoor je je hypotheek kan aflossen.

Er zijn wel wat verzekeraars die hem misschien willen accepteren dus ik zou wat rond bellen. Vervelende is wel dat de premie dan heel hoog zal zijn.

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Even een kanttekening, het is niet altijd verplicht. Bij NHG wel maar alleen als de hypotheek meer dan 80% van de waarde van de woning heeft. En sommige hypotheekverstrekkers stellen het verplicht en anderen weer niet.

Maar je hebt gelijk, gewoon rondbellen, sommige verzekeraars zijn strenger dan anderen.

15. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Daar zou ik niet zo bang voor zijn, in deze tijd mag je al blij zijn als je je huis kan verkopen ;).

Hebben jullie Interpolis geprobeerd? Of een andere hypotheekvorm? Moeten jullie allebei een overlijdensverzekering of kan ook alleen jij deze nemen in plaats van je man? Is het mogelijk dat iemand garant staat voor jullie? Succes in ieder geval!

16. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Interpolis heb ik contact met de rabobank gehad maar nog niet met hun zelf,denk dat ik die morgen zelf eens ga bellen.Mijn man is kostwinner dus denk dat het dan op zijn naam zou moeten komen.

17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Je zou het hier eens kunnen proberen: Stroop Advies

(hebben wij hem ook lopen,zowel hypotheek als levensverzekering)

18. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik was ook te zwaar en ik moest extra premie betalen. Onze verzekering loopt bij Allianz.

19. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    :) reumatoide artritis, en de medicatie die ik gebruik wordt ook veel voor chemokuren gebruikt dus bij veel maatschappijen werd ik aan de hand van mijn medicatie al bijvoorbaat afgewezen, en bij de maatschappijen die verder keken werd het alsnog afgewezen omdat de kans dat je kanker krijgt wt verhoogd met de medicatie, en bij deze beide deden ze niet moeilijk omdat de kans maar erg weinig meer.

Hopelijk morgen goed nieuws.

20. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad gewoon even rondbellen. Waarschijnlijk zul je wel een hogere premie moeten betalen maar volgens mij is er altijd wel een verzekeraar.
    Even een aantal verzekeraars bij wie je zou kunnen informeren:
    Centraal beheer
    Interpolis
    Univé
    Aegon
    Taft
    Nationale Nederlanden
    Delta Loyd
    FBTO (?)

In ieder geval enorm veel succes en zou even contact opnemen met de verkopende partij voor wat uitsluitsel. Want bij ons duurde het wel even hoor voordat alles rond was. Je levensverzekering moet immers ook aan je hypotheek gekoppeld worden en dat moet dan allemaal ondertekend worden e.d.

Deel Deze Pagina