De vlaggen mogen uit!!

Discussie in 'De lounge' gestart door NoukjeTygo, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ja, maar dan moet je een weblog openen op ZP en daar de reacties uitschakelen ipv een topic te openen, dan is het logisch dat mensen niet zeggen '' goedzo TS, wat een leuke man heb je toch opgedaan ;)''

2. marilouise

marilouise Niet meer actief

Daar heb je gelijk in maar als je normaal nadenkt weet je toch wel dat het weinig zin heeft iets 100 keer te herhalen, daarom maak ik er ook geen woorden meer aan vuil na nu. Het kwartje valt of niet !?

3. SeaShell

eeuhmm.. nou, een gewone turk/belg, man met bruin of blond haar, of rolstoel, brengt mijn kind niet in gevaar.

een criminele man met connecties in die criminele wereld waarvoor ik en mijn kind altijd op hun hoede moeten zijn omdat als ze mijn man niet kunnen pakken wel represailles nemen op mij en mijn kind, vind ik toch heeeeeel wat anders en totaal niet te vergelijken

4. SeaShell

dat klopt idd, maar ik snap gewoon niet dat er telkens reacties komen als '' goedzo TS, wat ben je toch sterk, of veel geluk samen'' of wat dan ook, dat vind ik echt ongepaste reacties als je alle feiten kent die TS hier meld

daardoor gaat ze misschien denken dat de situatie waarin ze zit wel oke is en niet verontrustend, dan kan ze beter met haar neus op de feiten worden gedrukt dan denken dat alles koek en ei is na een lieve slijmbrief van haar vriend.

maar goed, ik ga het ook niet meer proberen ook, zou het alleen zeer zeer zeer sneu vinden voor haar zoontje als ze de foute keuzes maakt. Die kan immers niet voor zichzelf kiezen, maar vertrouwd op een moeder die de juiste keuzes maakt.

5. marilouise

marilouise Niet meer actief

Kwartje valt NIET! of stiekem toch wel?

Nogmaals en dat is het laatste wat ik eraan vuil maak, ts moet zelf een keuze maken en daar heeft ze ook moed en doorzettingsvermogen voor nodig en ook de energie. als ze alleen maar continue de grond in gestampt wordt. Zo naief is ze echt niet ze geeft toch ook aan dat ze nog veel op een rijtje moet zetten.

Misschien kiest ze voor hem en loopt alles met een sisser af noem maar iets, dan is er niets aan de hand misschien laat ze hem wel schieten en vindt ze het ook goed, ze moet het zelf doen.

En daar moet ze wel sterk voor zijn en dapper en voor doorzetten ook voor haar zoontje en dat doet ze super goed!

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

:p
    Ben ik totaal niet met je eens, de ene criminaliteit is de andere niet. Buiten dat blijft ts helemaal niet bij hem als blijkt dat ze gevaar lopen, dat heeft ze meerdere keren aangegeven! Jij zal deze beslissing niet maken dat weten we inmiddels wel. Maar moet je daar nu zo over door gaan? Je doet net voorkomen dat het een dom jong meisje is dat op hangende pootjes teruggaat naar een vreselijk gevaarlijke crimineel maar dat is helemaal niet zo!

Buiten dat, kan mijn man met ADHD onze kinderen in zekere mate ook in "gevaar" brengen (iets wat bij ts niet eens van toepassing is) moet ik dan maar bij hem weg gaan? Je zegt het maar hoor.....

7. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    daantje, je hebt het voor elkaar hoor.
    Geef jezelf een schouderklopje!

Gisteravond was ik er totaal niet mee bezig totdat ik toevallig zag dat mijn topic omhoog geschoven was. Heb er niet eens een abbo op, trouwens.
    Ik was helemaal happy, trots op het feit dat ik mijn schuld had afgelost. Trots op mijn kleine mannetje die met zijn blote billen in een meertje heeft gezeten, hele stukken achter me aan wandeld en zo ontzettend leergierig is de laatste tijd. Zat goed in mijn vel, voelde me happy. Je hetb het even subtiel de grond in getrapt.

De reden dat ik niets over MIJN ouders heb gemeld is héél simpel.
    Ik word hier zelf al half gestenigd in sommige reacties en gezien mijn ouders van dit topic weten en dit zo af en toe meelezen heb ik hen er buiten gelaten. Waarom?
    Omdat ik niet de behoefte had om ze te laten lezen hoe er dan door onder andere jou over ze gedacht word.
    Maargoed, als je het graag wilt doen; leef je uit en ga maar stenen gooien.
    Mijn ouders hebben mij van voor tot achter gesteund. Stonden nog eerder en HARDER achter hem als ik, hebben op momenten dat IK er klaar mee was en me rot voelde altijd gezegd 'luister eerst naar hem en gun hem die kans'.
    Ze sleepten mij er doorheen, waren ook heel realistisch, gingen in op mijn angsten toen ze die hier ineens zagen.
    Die mensen hebben mij keurig opgevoed en ALTIJD geleerd dat er twee kanten aan een verhaal zitten.
    Wetende dat ze meelezen; daar ben ik ze godsgruwelijk dankbaar voor. Lijkt me toch een behoorlijk goede opvoeding! Als Tygo ook maar half zoveel van mij houdt als ik van mijn ouders dan mag ik mijzelf de gelukkigste moeder van de wereld prijzen!

Nogmaals; ik kan heel, heel, heel erg veel hebben.
    Kritiek, kwaadheid, onbegrip of wat dan ook. Ik kan er altijd de meerwaarde in zien en probeer er altijd een (goede) intentie in te vinden. Maar dit vind ik dus modder gooien en als er twee mensen zijn die dat NIET verdienen zijn dat mijn ouders wel.

Sjonge, heb hier altijd geprobeerd redelijk te reageren en niet kwaad te worden ondanks de harde opmerkingen die ik kreeg/krijg.
    Maar DIT.. kan ik dus écht niet hebben..

Verder ga ik er niet meer op in.
    Zo. Het staat, ik ga verder met stofzuigen. (want ik heb heus een leven naast alle drama die er speelt)

8. onzekerbloempje

onzekerbloempje Niet meer actief

noukje,meid heel veel sterkte met alles.
    jij hebt het niet makkelijk,maar ik weet zeker dat JIJ weet als moeder wat het beste is voor je kindje en jullie gezin.

dikke knuffel:)

9. SeaShell

je mag ook erg trots zijn op jezelf, je hebt het érg goed voor elkaar en dat doen velen je niet na.Wat heb ik nadelig over jouzelf gezegd dan :( :( ik heb juist gezegd dat ik het knap vind dat je het zo goed voor elkaar hebt en het beste voor je wens, ik heb alleen negatieve dingen over je vriend gezegd wat zeer logisch is, nergens gezegd dat jij het slecht voor elkaar hebt, alleen dat je uitkijkt dat de keuzes die je maakt je zoontje niet schaden, maar dat is ook logisch als je als buitenstaander jou topic leest

en wat zeg ik over je ouders dan :( :( ik zeg alleen dat die er vast ook wakker van liggen omdat hun dochter een relatie heeft met iemand die misschien wel maanden vastzit en moet uitkijken als hij vrij komt. dat zouden mijn ouders wel hebben namelijk. verder zie ik niet wat ik voor iets slechts over hun gezegd heb hoor :( dus ik snap echt niet waarom je zo gepikeerd bent als ik vraag wat je ouders van de situatie vinden?

excuses als het zo overkomt, maar ik zie het zelf niet echt, was totaaaaaal niet mijn bedoeling.

10. SeaShell

#270 SeaShell, 27 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2012

even mezelf gequote

wat zeg ik hier negatief over je ouders :( :( ik zeg alleen dat ze vast slapeloze nachten zullen hebben omdat je met deze man gaat, en IK dat wel zou hebben als mijn dochter in deze situatie zit en MIJN ouders ook wakker zouden liggen als ik een relatie had met deze man

ik zeg niks ten nadele van je ouders hoor, is totaal niet zo bedoeld zoals jij het opvat. ik heb alleen het beste met je voor, alleen zie je dat volgens mij niet echt in. geef je zelfs nog veel complimenten ook gedurende mijn reacties, heb niks slechts over jou, of je ouders gezegd alleen ten opzichte van je vriend ;)

11. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    je gaat ervan uit. En dat staat me zo tegen..
    Ga er van uit dat ze wakker liggen, ga er van uit dat mijn vriend een draaideur crimineel is, ga er van uit dat het de grootste fout van mijn leven is, ga er van uit dat hij een "slijmbrief" heeft geschreven, ga er van uit dat hij niet veilig is (dat was mijn ANGST, bleek geen waarheid te zijn..ook al lang geschreven hier trouwens..) ga er van uit......
    Je gaat overal van uit maar weet niets zeker.
    En elke keer is er wel weer iets negatiefs te vinden voor je, elke keer als ik iets positiefs te melden heb (en dat was niet vaak, weet ik heus) kwam er direct iets negatiefs over heen..
    Dat doet zeer!
    Ik begrijp heus dat je me wil behoeden voor een verkeerde keuze, dát is de intentie achter je berichten. Die zie ik echt, maar je verpakt het op een hele nare manier.
    bewust of onbewust, geen idee. Ken je niet dus dat kan ik niet inschatten.

Over mijzelf is er wel degelijk iets gezegd. Ik was dom, naief, maakte een grote fout, ging om met verkeerde mensen, was blind.. Allemaal dingen die ik over mijzelf heb gelezen. Niet door jou specifiek, overigens. Door meerdere mensen.

Ik heb niets gezegd over mijn ouders omdat ik wist hoe er op mij gereageerd wordt. Als ik dan vertel dat mijn ouders er ook zo over denken dan zijn zij ineens ook "dom, Naief, slechte ouders".
    het zijn letterlijk dingen die door de strekking van het topic tegen mij gezegd zijn. Maar als mijn ouders er dus hetzelfde over denken.... Ga ik ze niet bewust voor de leeuwen gooien!

Maar ik zie ook een heleboel mensen die het niet met mijn keuze eens zijn en me toch sterkte wensen. Die me toch dapper vinden ondanks dat ze het niet kunnen begrijpen. Doet me goed, zo zit ik namelijk zelf ook in elkaar. Je hoeft niet ieders beste vriend te zijn, niet ieders mening te delen en niet ieders keuzes te begrijpen. Vraag ik van niemand!
    Maar een beetje positiviteit wordt dus zeer gewaardeerd aan deze kant van mijn beeldschermpje :)

12. SeaShell

niet bewust in ieder geval. ik weet dat ik (soms) naar kan overkomen, maar dat is zeer zeker niet bewust, dat hoor ik ook in het dagelijks leven hoor, heeft zo zijn redenen, maar is zeker niet zo bedoeld

ik wens je gewoon het aller aller beste en ikzelf denk als buitenstaander door de feiten die je in dit topic geeft ( het volledige verhaal ken ik dus niet) dat deze relatie je meer slechts dan goeds gaat brengen, en dáár wou ik je idd voor behoeden, zou het echt heel jammer vinden want je bent een leuke meid die het érg goed voor elkaar heeft, en ook zonder deze man een sterke vrouw bent

ik zeg ook meerdere keren dat ik het beste met je voorheb en je het beste wens, en dat meen ik ook echt, kan het alleen niet begrijpen dat sommige mensen deze relatie een soort van toejuichen, vooral als je als buitenstaander dit verhaal leest en je weet dat er een kindje bij is betrokken. voor jou is het misschien moeilijker te zien omdat je er zelf midden in zit en dus niet objectief kunt kijken, maar ik denk dat jezelf als buitenstaander ook misschien zo gereageerd had als ik zo'n topic opende

nogmaals, als ik er niks om gaf, en niet het beste met je voorhad dan reageerde ik niet eens, maar JUIST ómdat ik het beste met je voorheb reageer ik zo, hopende dat je misschien voor een grote fout behoed word

maar goed, het is idd je eigen keuze, je eigen beslissing, en ik hoop dat je daar uitkomt :) het beste toegewenst iig en het was écht niet mijn bedoeling om je te kwetsen, alleen om je de ogen te openen, dus niet kwaad bedoeld, excuses als dat zo overkwam :)

13. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    En daarom wil ik je ook veel sterkte wensen de komende periode, de meeste meiden bedoelen het goed, dat kun je ook als iets positiefs zien. We willen het beste voor jou en vooral voor je zoontje. Al ben ik wel met je eens dat er soms erg negatief wordt uitgelaten, terwijl de situatie alleen via het forum gelezen kan worden en niet in het echte leven ervaren wordt.
    Succes met het maken van de juiste keuzes en geniet evengoed zoveel mogelijk van het feit dat je schuldenvrij bent en van het mooie zomerweer samen met je kleine ventje!

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik volgde je vorige topic, maar dat was ik kwijtgeraakt. En ik kreeg pas vandaag in de gaten dat dit het vervolg was. Ik heb dus flink moeten bijlezen!

Fijn om te lezen dat je schuldenvrij bent en een baan hebt! Ik kan me ook indenken dat je blij bent dat er eindelijk weer contact is en dat je nu meer weet. Ik kan me niet zo goed iets voorstellen bij een misdaad waarbij je niemand kwaad doet. (Zeker niet als je er echt wel even voor moet zitten.) Ik begrijp dat je er niet meer over kwijt wilt, dus verder kan ik daar geen mening over geven.

Verder deel ik wel een beetje de bezorgdheid van een aantal andere dames. Je hebt best al het één en ander voor je kiezen gehad en ik gun je gewoon het beste. En ik mijn 'wereldbeeld' past een partner die (terecht) in de gevangenis zit, daar gewoon niet bij. Ook omdat hij je toch een tijd dingen voor je verzwegen heeft, die je eigenlijk wel had moeten weten voordat je hem in jouw huis en bij je kind toeliet.

Maar weet je, ik heb een goede vriendin die al jaren in een relatie zit die ik afkeur. (Dat weet ze trouwens, want ik heb het haar precies 1x verteld; wat mijn zorgen waren en dat ik haar beter gunde. Ik ben niet het type om iemand naar de mond te praten als ik echt een andere mening heb. Maar je hoeft er niet over door te drammen. Vandaar dat ik het 1x goed met haar besproken heb en nu niet meer. Ze weet dat ze wel bij mij terecht kan, in alle omstandigheden.)
    Maar ik zie bij haar dat ze heel gelukkig is met haar vriend. Als is de situatie in mijn ogen nog steeds verre van ideaal en zal ze door deze relatie bepaalde dingen in het leven moeten missen die eigenlijk wel belangrijk voor haar zijn. Maar zij heeft op dit moment genoeg aan deze relatie, ze is gelukkig en accepteert de nadelen. Ik heb het gevoel dat dit op een bepaalde manier voor jouw ook geldt. En net zoals ik blij ben voor mijn vriendin -al maakt ze heel andere keuzen dan ik zou doen- zo kan ik ook blij zijn voor jou.
    Al moet ik er heel eerlijk aan toevoegen dat ik voor jullie beiden bang ben dat er een moment kan komen dat het misschien niet meer goed gaat. En dat heb je toch een hoop tijd 'verspild' die je misschien beter aan in een ander had kunnen investeren. En daarbij denk ik vooral aan het eventueel vormen van een 'traditioneel' gezin en misschien nog een volgende kindje. Ik weet niet of jij die wens hebt. Maar het lijkt me erg verdrietig als je op een gegeven moment ontdekt dat het hiervoor te laat is en je wat dat betreft met lege handen blijft staan. (Nu heb jij gelukkig Tygo al!)

Ik wens je in ieder geval veel rust toe. Je hebt nu twee keer geschreven dat je het erg zou vinden als je de relatie zou beëindigen omdat het moet en niet omdat je het wil. Dat snap ik wel. Ik hoop dus dat je bij hem kunt blijven zolang je dat zelf wilt en dat het dan goed met jullie gaat.

En; complimenten aan je ouders. Het moet goed voelen om te weten dat zij je steunen en dat je hoe dan ook bij ze terecht kunt. Ik hoop net als jij dat mijn zoon ook altijd dat gevoel zal hebben over mij!

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Jeetje Daantje word je niet moe van jezelf!?!?!?
    Ik word echt knettergek van jou reacties. Continue het zelfde.

En dan schrijven: ik was hier al lang gestopt met reageren als ts geen kind had. WTF wat denk jij wel niet??? Dat jou wereld de beste wereld is?

Ts weet hoe je er over denkt, en zal ongetwijfeld er over na gedacht hebben. Maar dram verdorrie niet zo door.

16. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Daantje; ik snap je inmiddels ;)
    No worries!

Vandaag weer op bezoek. Wederom vind ik het doodeng en tegelijkertijd (omdat ik nu weet hoe het werkt) heb ik er op een vreemde manier ook wel een beetje behoefte aan.
    Vanmorgen heeft hij nog even gebeld, had vroeg reacreatietijd vanwege de bezoekuren, zei hij. Als ik hem goed begreep tenminste.
    Schoonzusje gaat dit keer mee, schoonmoeder en ik zullen er dus ook zijn. Schoonzusje zit met dezelfde vragen als ik, schoonmoeder stapt er blanco in en is al blij dat ze haar zoon weer kan zien. Hoop echt dat hij zijn woord houdt en ons kan uitleggen waarom hij nou tot die actie en die gedachtengang kwam. Niemand begrijpt dat. Iedereen weet wel wát hij heeft gedaan maar de waaróm vraag blijft steeds hangen. Hij gaf al aan dat hij het uit wilde leggen maar ik weet niet of hij dat kan. Of tenminste.. of we het begrijpen. Ik kan me er een voorstelling bij maken maar tegelijkertijd snap ik het nog steeds niet. Lekker vaag, maar zo voelt het dus ook.

Volgende week kan ik dus niet, die week daarop ook niet. Ik ben dan bij mijn ouders in centerparcs. Doordeweeks ben ik aan het werk maar in de weekenden ben ik met Tygo dus daar. Pa bood al aan me eerder naar huis te rijden maar op de een of andere manier wil ik dat niet. Heb dat ook al tegen mijn vriend gezegd, overigens. Die begreep dat gelijk en vond dat ik daar groot gelijk in had. Die twee weekenden wil ik echt even zelf tot rust komen, lekker zwemmen met die kleine en in het bos wandelen. (kan hij gelijk weer even testen of die dennenappels nou écht niet eetbaar waren :D)

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ben oprecht blij om te lezen dat je ook echt aan jezelf denkt en aan je zoontje natuurlijk en niet je hele leven overhoop gooit en gewoon leuke dingen blijft doen, lijkt me erg gezond.

18. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik vind dat je heel goed bezig bent!
    Je komt ook een stuk sterker over, niet meer zo onzeker.

Succes meid, ik weet zeker dat je de juiste beslissingen maakt!

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hoe is het gegaan vandaag?

20. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Helemaal mee eens! Super dat je niet bij de pakken neer zit en gewoon leuke dingen blijft doen met je zoontje.

Deel Deze Pagina