De vlaggen mogen uit!!

Discussie in 'De lounge' gestart door NoukjeTygo, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ben een stille meelezer, maar vind dat je het heel goed doet!

Ik ben er pasgeleden achter gekomen dat mensen, waaronder ik, vaak erg slechte dingen denken over mensen in de cel, terwijl we bijna.nooit de beide kanten van het verhaal kennen! Ik was ook.iemand die een ander veroordeelde op basis van de kennis die ik had. Ik heb laatst het daadwerkelijke verhaal gehoord over een moord die hier in de buurt ooit is gepleegd, van de dader zijn vrouw, die overigens medeplichtig was... Nu ik de andere, eerlijke kant van het verhaal ken, denk ik er anders over, en ik ben zelfs bevriend geraakt met deze meid!

Mensen kunnen zo goed oordelen.... Als ze jou willen pakken lieve Noukje, dan weten ze allang wie je bent! jij kiest voor je vriend, en dat vind ik super van je! In dit geval kies je daarom inderdaad ook voir je zoontje! Jij laat hem zien dat je noot zomaar mensen moet veroordelen, zonder de feiten te kennen, en dat je moet vechten voor wat je lief is! Super hoor! Ik ga duimen dat de zitting positief afloopt!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het niet gaan over oordelen, maar om veiligheid, zeker voor een kindje. Ik oordeel ook niet snel over mensen, heb daar een hekel aan. Maar je hebt geen idee hoe de zaak precies in elkaar steekt en wat mamakelly al schrijft, of er afrekeningen volgen. Ik zou er niets mee te maken willen hebben, voor mijn eigen veiligheid en die van mijn kind, zeker niet na pas 4 maanden relatie. Jammer voor mijn vriend dan in dat geval. En je moet uiteindelijk zelf kiezen wat je gaat doen, maar kijk alsjeblieft goed uit...

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Hier een stille meelezer...
    Ik vind dit een hele moeilijke situatie. Allereerst wil ik zeggen dat ik begrijp dat je je vriend wil 'helpen' en steunen hierin, voor zover mogelijk. Ik zou hoe dan ook, als je besluit dinsdag te gaan ten eerste je zoontje niet meenemen. Probeer dan wat meer achteraan te zitten, zodat je minder opvalt. (Dan moet iemand een gaan staren/nek omdraaien). Zodra je het gevoel hebt dat dit gebeurd, verlaat de zaal en vraag eventueel smoeder of svader mee te gaan. (Of neem een vriendin mee ofzo). Het verstandigst is denk ik om niet mee te gaan, immers is zo'n zitting openbaar, en kan de hele zaal vol zitten met handlangers... Ik heb geen idee waarom je vriend vast zit, (dit hoef ik niet weten....) maar als het over bende-bazen gaat, is er de mogelijkheid dat er afrekening gaan gebeuren...... Denk aan je veiligheid, en die van je zoontje. Ik wil je heel veel sterkte wensen hiermee, en ik hoop op een goede afloop

4. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Je zegt dat het allemaal van VOOR jouw tijd is, ik kan jou op een briefje geven dat "die andere mensen" echt niet zo denken.

mochten ze jou vriend nog willen pakken in de zin van afrekening, hoe doen ze dat het beste? Juist, ze pakken de mensen die dicht bij hem staan, dat ben dus jij (en je kind)

Het hele verhaal over je vriend is zo onduidelijk.. Misschien is hij ndd wel onschuldig, ik heb geen idee.. Maar hij is wel in aanraking geweest met die lugubere mensen.

Wil jij als je boodschappen gaat doen met je zoon constant over je schouder moeten kijken?

Snap best dat je helemaal in love bent.. Maar is het je waard? Laat je je zoon opgroeien in deze omstandigheden.

een relatie die het eerste half jaar begint met vlinders, kriebels, leuke dingen doen, begint bij jou met ellende. Meer is het niet

iig succes

Ps: normaal ben ik niet zo'n meut en denk ik what ever er overkomt mij toch niets, deins niet zo gauw terug.
    Maar dit zaakje stinkt en zou maar oppassen,ik weet waar ik over praat.

5. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wat ik dus bedoelde... Die mensen zijn niet gek en weten waarschijnlijk allang wie ze is! Die gaan echt niet al die maanden zitten afwachten en hebben overal connecties en handlangersen hebben haar vast wel eerder gezocht en in de gaten gehouden als ze dat nodig vinden! Ik denk inderdaad dat je gewoon kunt gaan Noukje! En dames, ik denk.echt wel dat ze zo verstandig is om haar zoontje niet mee te slepen naar de zitting! Niet echt een leuk uitje voor een 1-jarige lijkt me!

6. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    even een snelle reactie; nee mijn zoontje gaat niet mee! Natuurlijk niet, ik ben een redelijk 'makkelijke' mama maar hier is dus echt geen sprake van. nee,joh! Die gaat gewoon naar de gastouder! Ben daar een eind gek, ik ga hem naar zo iets niet mee nemen...

7. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hoi Noukje,

Ik heb je eerder een PB gestuurd en wil toch nog even iets melden.
    Het is jou leven en die van je zoon, natuurlijk wil je zo voorzichtig mogelijk zijn. Maar ik vind het nog steeds onverantwoord omdat je simpelweg niet weet met wat voor soort mensen je te maken hebt en hoever ze kunnen gaan en waarin ze tot in staat zijn.

Niemand hier kan voor jou beslissen en alleen jij bent degene die de juiste stappen kan zetten. Maar probeer wel eens de berichten goed te lezen en niet gelijk in de verdediging te schieten. Wij zijn buitenstaanders waardoor je juist net even iets anders tegen de situatie aankijkt en ook zonder emoties. Jij zit er middenin en ook nog in een emotionele achtbaan.....
    Er zijn honderden mannen ook eentje zonder een rugzak en zonder dat je op je hoede moet zijn en altijd achterom moet kijken..
    Jij hebt een rugzak en je vriend ook dat kun je vergelijken met twee muggen die elkaar leegzuigen. Dus de evenwicht is uit balans. En hoe je het ook went of keert dit gaat uiteindelijk een keer fout en dan sla je jezelf voor je hoofd dat je zulke risico's hebt genomen.

Denk aan je zoon en kies jullie eigen weg. ;)

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik ging er ook niet vanuit dat je dat ging doen, wilde het alleen ff zeggen.

9. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Hey meis,

Hoe is het gegaan gisteren?

10. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    De zitting was vanmorgen toch?! Ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is! Ik duim voor het beste!

11. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, mosterd na de maaltijd, aangezien de zitting al geweest is, maar JUIST doordat die vent er niet is is dat juist een reden voor 'zijn vrienden' om er wel te zijn. Informatie door te kunnen geven over de inhoud van de zaak, over wie er bij waren, etc.

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hoe is het gegaan meis?

13. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Nou, werkelijk alle angsten waren ongegrond.
    Alleen mijn schoonouders, schoonzus+man, mijn ouders en ik waren er.

Half uurtje, meer duurde het niet. Een van de rechters heeft het pleidooi van de advocaat zelfs afgekapt met de woorden "uw punt is extreem duidelijk en wij willen nu alleen de verdachte nog het woord geven".
    We knepen hem... echt, die vier koppen... je kunt er geen enkele emotie uit aflezen. Okee, het is hun werk en de zaak van mijn vriend is voor hen misschien wel 13 in een dozijn verhaal.. maar toch hoop je een sprankje duidelijkheid te zien.
    Na het woord van mijn vriend moest iedereen de zaal verlaten en gingen de rechters overleggen of hij geschorst mocht worden.
    We hebben het geklokt: 3 en een halve minuut later mochten we al weer naar binnen.

Resultaat was dat hij geschorst werd. In december is er wederom een pro-forma zitting, dan wordt er bepaald of zijn schorsing verlengt wordt. Wanneer de zaak inhoudelijk behandeld wordt is niet duidelijk, dat zal ergens in 2013 zijn.

We zijn enorm opgelucht, morgen mag hij naar huis. Hij wil niet terug naar zijn eigen huis, die huur wordt opgezegt. Waar hij gaat verblijven weet hij nog niet. In elk geval kan hij bij zijn ouders, zus en bij mij terecht. (jaja, laat het stenengooien maar weer beginnen ;)) Waar hij heen wil zien we morgen wel, eerst maar eens (op verzoek) romantisch dineren bij de Mac. Meneer wilde heeeeel graag een bigmac met patat en heel veel mayo, met een dikke milkshake als toetje. Hij gaat zijn goddelijke gang maar :D

Heb vanmiddag vier uur achter elkaar geslapen, alle vermoeidheid kwam er uit, alles had zich enorm opgestapeld en nu er ineens even niets meer is om te regelen viel ik even in een soort gat.
    Mijn ouders boden aan om Tygo de rest van de dag even op te vangen, straks daar eten. O wat waren die uurtjes slaap welkom!

Op werk gaat het ook goed. Morgen dus wel van 07:00 tot 16:00 werken, de rest van de week EN aankomende twee weken ook.
    Beetje lullig voor mijn vriend misschien maar die heeft in alle brieven mee kunnen lezen dat ik een plek aangeboden kreeg op de brood-kaas afdeling en dat ik zo enorm geholpen heb tijdens de verbouwing van de zaak. Brood afdeling heeft mij één keertje een paar uurtjes ingeschakeld en sindsdien wilde ze me niet meer kwijt. We zijn onwijs aan het kijken of ik EN op brood-kaas kan staan EN 's middags de schoonmaak kan doen. Ook help ik bij de kassa's als er mensen met pauze moeten. Mensen overnemen zodat er niet ineens een kassa minder is, even snel de informatie balie bedienen (ook dat kan ik, in mijn vorige AH ook jaren gedaan) noem het allemaal maar op. Men is erg blij met me maar doen moeilijk over mijn uren omdat ik duur ben. Ach, voorlopig vraagt de manager me nog net niet op zijn knietjes of ik aankomende twee weken ook nog fulltime beschikbaar ben dus volgens mij zit het redelijk goed. Hoe meer uurtjes ik maak hoe minder ik bij de gemeente hoef te vragen! Vriend belt vanavond nog even in zijn laatste recreatie uurtje over hoe en wat nu de planning is. Ondertussen lag er bij thuiskomst een brief op mijn mat mket de mededeling dat áls hij geschorst werd nog heel graag meegaat naar Doe Maar concert. Heb er zin in :)

14. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Wat een goed nieuws. Eindelijk mag hij dan naar huis.
    Geniet van elkaar. En van de Mac. haha.

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou, hardstikke fijn!

Overigens wel jammer dat je de kritische noten als stenen gooien ziet. Ik denk dat er een aantal zijn hier (en ik ben daar ook een van), die objectief dit bekijken en dan daar toch wel vraagtekens bij zetten, je proberen van advies te voorzien dat je misschien even een pas op de plaats moet maken.

Ik denk ook dat hij gewoon naar zijn ouders en/of zus moet. Jullie relatie was al heel pril, en die is er niet beter op geworden de afgelopen tijd in die zin dat jullie elkaar dus duidelijk nog niet kennen (ik denk dat het hele verhaal met oppakken en gevangen zitten toch wel een kleurrijk voorbeeld is of hoe jullie elkaar nog niet kennen). Ik denk dat hij het aan je VERPLICHT is om jullie relatie opnieuw te starten en dat hij zich dan zal moeten bewijzen zoals dat bij een nieuwe relatie hoort.

Maar goed, je moet doen wat je wilt natuurlijk, ik zou alleen even de boel op de rem zetten persoonlijk ... ;)

16. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhh wat een heerlijk, fijn, geweldig, leuk nieuws zeg!
    Lijkt me ook spannend om weer na maanden echt samen te kunnen zijn.

Geniet van de Mac! (Je brengt me op een idee.. :D)

En houd je ons ook hierna op de hoogte? Vind het wel leuk je een beetje te kunnen volgen. Benieuwd hoe het jullie vergaat na dit alles.

Ennuh... geniet NIET met mate! ;):D

17. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Super dat hij naar huis mag! Geniet er maar lekker van om hem straks weer bij je te hebben!

18. Meissie, wat een mooie uitslag voor nu! gefeliciteerd!

19. Smnee

Smnee Niet meer actief

Fijn hoor! kijk je wel uit? ik ben het wel Strijkkraal eens :

20. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wat fijn!!!!! Ik doe even een dansje voor.je.in mijn huiskamer! Geniet ervan! En wat zal Tygo blij zijn als hij hem weer ziet!!!

Deel Deze Pagina