De vleesloze week

Discussie in 'De lounge' gestart door Waxinelichtjes, 9 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Ik denk juist dat wij t grotendeels eens zijn. En je gaat er bewust mee om, denkt er over na, en maakt goede keuzes. En dan is waar heel deze week om draait. Niet om nieuwe vegetariërs/veganisten te kweken, maar om de bewustwording te vergroten.
    De kiloknallers waar echt niemand beter van wordt, en gerust 150-200gr per persoon per dag, zijn helaas geen uitzondering.

tuc, Fantykoekie en suus1983 vinden dit leuk.
  2. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Waarom? Dat is toch mijn mening? Moet ik me verantwoorden waarom ik vlees eet?

Sandy01 vindt dit leuk.
  3. Nokko

Nokko Actief lid

26 feb 2019
    125
    137
    43
    Vrouw
    Ik eet al bewust minder vlees, Valess vind ik een prima vervanger en die komt hier regelmatig op tafel. Het is goed dat er aandacht voor is, maar ik denk dat het beter is om elke week of 2 weken de keuze te maken om een dagje geen vlees te eten dan 1 week in een heel jaar. Dat is net als je man alleen op valentijnsdag verwennen met iets leuks, terwijl het veel leuker is omdat een paar keer in een jaar onverwachts te doen.

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar dat is toch ook niet het doel van deze week?
    Het gaat vooral om bewustwording.

5. Nokko

Nokko Actief lid

26 feb 2019
    125
    137
    43
    Vrouw
    Klopt, maar wij zijn ons er ook al goed bewust van, vandaar dat ik er niet in die zin aan mee doe. zeker nu mijn lijf ook de voedingsstoffen uit vlees nodig heeft, hou ik het lekker bij het ritme waarin ik al zat. De vraag van de topicstarter was echter alleen wie er mee ging doen en mijn antwoord daarop is dat ik niet de hele week meedoe, maar er zeker wel mee bezig ben

Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Nee we doen niet mee, geem idee dat er een vleesloze week bestond hahaha.
    We eten niet elke dag vlees,zelfgemaakte pasta saus smaakt zonder vlees ook erg lekker. Niet erg om een dag geen vlees te eten maar we eten geen vleesvervangers. Die dingen die er uit moeten zien als vlees, moeten smaken als vlees en geen vlees is. Vind het gewoon raar, eet dan wat anders maar doe niet als of het vlees is.

Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Je kunt heel goed vegetarisch eten en alle voedingsstoffen binnenkrijgen. Hier hoef je geen ( in mijn ogen onnodig ;)) vlees voor te eten. :)

https://www.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/gezonde-voeding-en-voedingsstoffen/hoe-eet-ik-minder-vlees-of-vegetarisch-.aspx

Evanesco en Lana1986 vinden dit leuk.
  8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb vandaag nav dit topic vegetarisch gekookt. Vond t zelf best lekker, maar het commentaar van de kinderen sprak boekdelen : mogen we volgende week meedoen aan de groenteloze week?

Lana1986, Evanesco en Waxinelichtjes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina