Nieuwe meter meterkast, grrrr

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmimi, 13 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier in de regio zijn ze overal slimme meters aan het installeren om de meterstanden uit te lezen. Prima wat ons betreft en 2 weken geleden is die bij ons gedaan.
    Sinds die tijd heeft mijn man meerdere keren het idee gehad gas te ruiken. Ik rook nooit wat. Maar hij een sterke neus en ik helemaal niet. Kortom veel twijfel steeds over wel of niet.
    Vandaag de cv bij moeten vullen met water, toen we daarmee bezig was rook hij het weer. Even aangekeken en later heeft man mijn oudste dochter gevraagd of te kijken wat de cv aangaf,ze zei het koud te hebben.
    Komt ze beneden om te zeggen dat het daar zo vreemd ruikt. Dus man wezen kijken en ruiken en toch de storingsdienst maar gebeld.
    En idd, gas! De meter van de controleur sloeg flink uit en wat blijkt? Met het installeren van de nieuwe meter hebben ze 1 rubberen ringetje vergeten bij het aansluiten. :mad::mad::mad:

Nu gelukkig weer opgelost alles en geen gaslucht meer, maar wat een idioot die monteur die 1 ringetje over het hoofd ziet. Controleur van vandaag zei ook dat dat wel erg stom was......

Opgelost, maar wel even spannend!

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Dan is hij niet alleen het ringetje vergeten, maar heeft hij ook geen nameting gedaan. Wij hebben inmiddels al 2x de installatie meegemaakt (in het vorige huis en recent in ons nieuwe) en beide keren is er nadat de installatie klaar was goed gemeten of er niet ergens gas ontsnapte.

Ysabella vindt dit leuk.
  3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Zo dan, lekker gevaarlijk!
    Hier is de meter vorige week vervangen voor een slimme meter. Die man had alleen bij de eindstanden van de oude meter, van alle enen zevens gemaakt. Als bewijs een super wazige foto met zijn tablet. Gelukkig had ik hele scherpe foto's met mijn telefoon gemaakt, dus heeft hij het alsnog gewijzigd.
    Blijkt bij navraag in de buurt dat ik niet de enige ben bij wie dit zo is gegaan...

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    En het stomme is, dat heeft hij ook gedaan. Meter bleef toen uitslaan. Nadat de cv met veel moeite is opgestart was de meter stil en gaf de monteur aan dat het alleen aan het ontluchten van het systeem lag.....:|

Deel Deze Pagina